חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גירים אוטומטיים היום הכל פשוט יותר

מאת: אורטוב רכב14/08/2012980 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רכבים בעלי גיר רגיל, הולכים ופוחתים מעל פני הכביש והשטח מוצף ברכבי גיר אוטומטי. מלבד רכבי שטח מתוחכמים. רכבים אוטומטיים מתאימים לכל מי שרוצה להעביר הילוך, לנסוע ולהתרכז בנהיגה העצמה. צורך, אשר הולך וגובר משנה לשנה.

במאמר הבא, נדבר על מאפייני רכבים בעלי גירים אוטומטיים יתרונותיהם וחסרונותיהם על פני הגיר הרגיל

קצת ידע כללי- סוגי גירים אוטומטיים

כמו בתחומים רבים אחרים, גם תחום הגירים האוטומטיים מתחלק לכמה סוגים, כלומר שני סוגים: סוגי הגירים האוטומטיים כוללים גיר אשר נקרא בשם גיר אוטומטי או בשמו המתוחכם יותר תיבה פלנטרית וגיר אוטומטי מסוג CVT.

כאשר מדברים עלגיר אוטומטי או תיבות פלנטריות,אנו מדברים על גיר אשר שולח פקודות לרכב ומאפשר לו להחליף הילוכים באופן עצמאי ללא מגע יד נהג בהתאם למהירות ותנאי השטח.

גיר אוטומטי מסוג CVT, הנקרא גם גיר אוטומטי רציף פועל באופן דומה מאוד לגיר האוטומטי הרגיל ומעביר הילוכים ללא צורך התערבות הנהג, ההבדל בין שניהן הוא שבתיבת ההילוכים הרציפה ישנן הרבה יותר אפשרויות העברה וסגנונות העברה נמוכים וגבוהים.

החלפת הילוכים בגיר אוטומטי למה זה נחוץ

כפי שציינו, גירים אוטומטיים מאופיינים בכך שמחליפים את הילוך באופן אוטומטי וזאת ללא צורך בהתערבות הנהג. אולם, ישנם מקרים בהם הנהג יכול "לעזור" לרכב להתגבר על תנאי השטח הקשים על ידי העברת הילוכים במצבי שטח שונים כמו מצב של כביש רטוב, עליות וירידות תלולות במיוחד, בעיקר בכבישים לא סלולים, זינוק בעליה באופן משופר. השימוש בהילוכים במצבים כאלה, יכולים לעזור מאוד לייעל את ביצועי רכבים בעלי גיר אוטומט ולהקל על מאמץ המנוע.

גם בחדשנות ובטכנולוגיה ישנם חסרונות- תקלות בגירים אוטומטיים

בחדשנות כמו בחדשנות גם היא כבר וותיקה יחסית ולמודת תקלות ישנם כשלים. כך גם בתחום הרכבים בעלי גירים אוטומטיים.

  • תיקון תקלות מיידי- כאשר ישנה בעיה או תקלה כלשהי בגיר בחלקים שונים כמו חלקי מתכת וחלקי מצמד(קלץ'), אם לא מתקנים את הרכב באופן מייד חיי הגיר מתקצרים מאוד כתוצאה מבלאי מהיר, מקרים שכיחים מאוד בעת הניסיון לחסוך על הליכה למוסך אשר אינה זולה היום.
  • החלקת הגיר האוטומטי- הגיר האוטומטי נוטה להחליק כאשר ישנו מקרה של לחץ שמן גבוה או נמוך מידי כפועל יוצא מזה, מה שדורש שיפוץ באופן תכוף יותר.
  • תפעול ותיקון כל תקלה ניתנת באמצעות מערכות ממוחשבות בלבד- בעבר וגם היום היו תקלות ברכבים ידניים אותם ניתן היה לתקן באופן ידני. גירים אוטומטיים מופעלים אך ורק באמצעות מחשב וניתנים לתיקון באמצעות מערכות ממוחשבות בלבד מה שמייקר את עלויות התיקון והופך אותן למורכבות יותר.

רכבי גירים אוטומטיים טומנים בחובם יתרונות רבים ומהווים את ההמצאה החשובה והיעילה ביותר של המאה ה- 20. בכל זאת קיימים היום נהגים הנשארים נאמנים לגיר הידני. אז מה אתם אומרים, מה כדאי? ידני או אוטומט?

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורטוב יבוא שיווק והרכבת גירים אוטומטיים לכל סוגי הרכבים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורטוב

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי26/06/13834 צפיות
זה דבר נהדר לתקן את הרכב בעצמך. אתה מבזבז פחות כסף, אתה מקבל תחושה של יכולת ובטחון עצמי, מתוך הידיעה שעשית זאת בעצמך, ואתה יודע שהעבודה נעשתה כהלכה.

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי24/06/12989 צפיות
כמעט כל מי שביקר באירופה בשנים האחרונות בוודאי שם לב שבכל מה שנוגע למכוניות האירופאים מאוד שונים מאיתנו. זה מתחיל בשליטה המוחלטת של מכוניות מתוצרת אירופאית על הכבישים וממשיך בכמות עצומה של רכבים קטנים, העדפת תיבות הילוכים ידניות ומנועי דיזל במכוניות משפחתיות.

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי16/02/121006 צפיות
המחשב בתוך גירים אוטומטיים יכול לחסוך הרבה כסף וזמן, תארו לכם שלא היה מחשב בגיר ולא הייתם מקבלים התראה על חוסר שמן

מאת: אורטוב רכב12/01/121732 צפיות
המצמד ההידראולי משמש איבר ביניים בין גלגל התנופה לבין המצמד החד דיסקי, או שהוא מהווה חלק מתיבת הילוכים אוטומטית, ובמקרה כזה הוא ממלא את מקומו של המצמד הרגיל

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי12/12/11988 צפיות
חלקיה העיקריים של תיבת הילוכים הידרה-מאטית הם מצמד הידראולי ושלוש מערכות פלנטאריות, שהקדמית והאמצעית משמשות להילוכים לפנים, והאחורית להילוך לאחור

מאת: אורטוב רכב23/08/111016 צפיות
שילוב עולה נקרא שילוב ההילוכים מן ההילוך הראשון לשני וממנו לשלישי, וכן הלאה, כדי להאיץ את מהירות נסיעתה של המכונית. שילובים אלה נעשים לפי הסדר

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי08/08/111053 צפיות
מצמד חיכוך נפוץ הוא זה המשמש במכונית. מנוע השריפה הפנימית בנזין או דיזל המניע את רוב סוגי המכוניות, יכול להפיק הספק שדי בו להניע את המכונית העומדת רק אם מהירותו היא כאלף סיבובים לדקה

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213806 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213936 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214117 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204584 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195551 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196244 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193500 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica