חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מכוניות ונהגים

מה מעייף את הנהג?

מבחנים שנעשו על ידי מומחים הוכיחו, כי נהג ממוצע, הנוסע לבדו במכונית ושולט יפה בה, אינו מתעייף כלל או שהוא מתעייף רק מעט מן הנהיגה. אך אם הוא לוקח עימו נוסע עצבני, פטפטן, המדבר על סכנות מדומות, יתעייף הנהג מהר יותר מן הנהיגה.

אילו מכוניות מצוידות במקלטי ומשדרי אלחוט?

מכוניות המשטרה הכבאים היו החלוצים בעניין, כיום בעידן המוטורולה וטכנולוגית הסלולר כל אחד יכול לרכוש ולהתקין משדרי ומקלטי אלחוט במכונית. בארצות הברית מצוידות מיליוני מכוניות עם מערכות אלחוטיות ברכב.

האם קל להרכיב מכונית במפעל למכוניות?

שיטת הסרט הנע בתעשיית המכוניות נראית לנו פשוטה ביותר, אך האמת היא שמתבזבז הרבה זמן בשיטת הסרט הנע הנעשה על ידי בני אדם (ולא רובוטים), למרות שהשיטה נחשבת חסכונית, משום שרבים מן החלקים דומים מאוד אחד לשני, עד שהפועלים המרכיבים מחליפים אותם, במפעלים שהרובוטים עוד לא החליפו את הפועלים, הציע מומחה לצבוע את החלקים בצבעים שונים, כדי להקל על הפועלים לזהותם.

מה הקשר בין הרוח לחיסכון בדלק?

צורת מבנה הפח במכונית קובעת משמעותית את כמות צריכת הדלק במכונית עד 50 אחוז חיסכון בדלק אפשר להשיג עם מכונית שצורתה הידרודינמית.

מנוע דיזל זה רק למוניות?

מנוע הבערה הפנימית לרכב הוא אמנם מנוע מצוין,  אך חסרונו הוא בזה שהוא שורף כמויות גדולות של בנזין, והבנזין הוא חומר דלק יקר מאוד. תודות לאמצאתו של הגרמני רודולף דיזל בשנת 1893, הוא המציא מנוע לרכב אחר המסתפק בחומר דלק פשוט יותר וזול יותר מן הבנזין, ואף הספקו רב בהרבה מזה של מנוע הבערה הפנימית הרגיל. על שם ממציאו נקרא מנוע זה בשם מנוע דיזל, וגם הוא מנוע בעירה פנימית.

תיבת הילוכים או בשמה האחר גירים לרכב, היא התקן המתאם בין המנועים לסוגיהם מנוע בנזין, מנוע דיזל או מנוע חשמלי לבין התקן מונע כלשהו, כמו הגלגלים ברכב,  ומאפשר לשנות את היחס בין מיהירויותיהם ובין עוצמת המומנט שהם מפעילים זה על זה. שילוב גירים ברכב להילוך נמוך מגביר את מומנט ההתקן המניע.

כמעט כל מי שביקר באירופה בשנים האחרונות בוודאי שם לב שבכל מה שנוגע למכוניות האירופאים מאוד שונים מאיתנו. זה מתחיל בשליטה המוחלטת של מכוניות מתוצרת אירופאית על הכבישים וממשיך בכמות עצומה של רכבים קטנים, העדפת תיבות הילוכים ידניות ומנועי דיזל במכוניות משפחתיות.

למי שיצא לשכור מכונית באירופה בטח זוכר: מכונית מתקדמת עם מנוע דיזל עם אופי פעולה נעים ושקט, הגמישות של המנוע, וצריכת הדלק הסופר חסכונית.

עברו למנוע דיזל! – אין לכם שום טיעון המוכיח שמנוע מסוג בנזין עדיף.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורטוב יבוא שיווק והרכבת גירים אוטומטיים לכל סוגי הרכבים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורטוב

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי26/06/13834 צפיות
זה דבר נהדר לתקן את הרכב בעצמך. אתה מבזבז פחות כסף, אתה מקבל תחושה של יכולת ובטחון עצמי, מתוך הידיעה שעשית זאת בעצמך, ואתה יודע שהעבודה נעשתה כהלכה.

מאת: אורטוב רכב14/08/12979 צפיות
כמו בתחומים רבים אחרים, גם תחום הגירים האוטומטיים מתחלק לכמה סוגים, כלומר שני סוגים: סוגי הגירים האוטומטיים כוללים גיר אשר נקרא בשם גיר אוטומטי או בשמו המתוחכם יותר תיבה פלנטרית וגיר אוטומטי מסוג CVT.

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי16/02/121006 צפיות
המחשב בתוך גירים אוטומטיים יכול לחסוך הרבה כסף וזמן, תארו לכם שלא היה מחשב בגיר ולא הייתם מקבלים התראה על חוסר שמן

מאת: אורטוב רכב12/01/121732 צפיות
המצמד ההידראולי משמש איבר ביניים בין גלגל התנופה לבין המצמד החד דיסקי, או שהוא מהווה חלק מתיבת הילוכים אוטומטית, ובמקרה כזה הוא ממלא את מקומו של המצמד הרגיל

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי12/12/11988 צפיות
חלקיה העיקריים של תיבת הילוכים הידרה-מאטית הם מצמד הידראולי ושלוש מערכות פלנטאריות, שהקדמית והאמצעית משמשות להילוכים לפנים, והאחורית להילוך לאחור

מאת: אורטוב רכב23/08/111016 צפיות
שילוב עולה נקרא שילוב ההילוכים מן ההילוך הראשון לשני וממנו לשלישי, וכן הלאה, כדי להאיץ את מהירות נסיעתה של המכונית. שילובים אלה נעשים לפי הסדר

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי08/08/111053 צפיות
מצמד חיכוך נפוץ הוא זה המשמש במכונית. מנוע השריפה הפנימית בנזין או דיזל המניע את רוב סוגי המכוניות, יכול להפיק הספק שדי בו להניע את המכונית העומדת רק אם מהירותו היא כאלף סיבובים לדקה

מאמרים נוספים בנושא תחבורה ורכב - כללי

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי28/07/213560 צפיות
קלנועיות נעשו הרבה יותר בולטות לעין בעשורים האחרונים, וככל הנראה אנחנו נמשיך לראות סוגים כאלה של כלי נסיעה חשמליים שהם פשוטים לתפעול וגם מאוד חכמים.

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי31/12/204152 צפיות
יש עוד אפשרות לנוע במרחבי העיר, והיא כוללת שימוש בקלנועיות המונעות על ידי שימוש בחשמל ואותן רואים יותר ויותר בדרכים עם דגמים חדשים שמגיעים אל הארץ מידי שנה.

מאת: עידן שלומןתחבורה ורכב - כללי24/05/205070 צפיות
במידה ואתם תושבי קרית מלאכי ואתם מעוניינים להתנייד בקלות אתם מוזמנים לעשות זאת באמצעות מונית ספישל שניתן להזמין 24 שעות ביממה.

מאת: SEONET קידום אתריםתחבורה ורכב - כללי07/03/192539 צפיות
רכישת רכב יד 2 היא הוצאה גדולה שרובנו חוסכים כסף לקנית הרכב. כיום סוכנות הרכב אוטוקאר מאפשרים לכם לבחור בין צבחר של דגמי רכבים וכל זאת במימון מלא של הקניה. לא תבואו?

מאת: רוני הכהןתחבורה ורכב - כללי18/11/181357 צפיות
רכבים שמגיעים כמו קיה הקוריאנית עם מחיר בהישג יד, כאשר מעבר לכך מדובר ברכב שקורא נכון את השוק ומביא את הפתרון בכל שנה מחדש.

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי28/09/181318 צפיות
חלפים לרכב

מאת: עופר שלותחבורה ורכב - כללי27/08/181521 צפיות
חלפים לרכב לא בכל מקום

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica