חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שילוב עולה ושילוב יורד

מאת: אורטוב רכב23/08/20111019 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שילוב עולה נקרא שילוב ההילוכים מן ההילוך הראשון לשני וממנו לשלישי, וכן הלאה, כדי להאיץ את מהירות נסיעתה של המכונית. שילובים אלה נעשים לפי הסדר בדרך זו: תחילה דורכים על דבשת המצמד, מסיטים את מנוף ההילוכים למצב ביניים, ואחר כך מסיטים אותו בכיוון הדרוש לשילובו של הילוך מסוים, תוך הרפיה מדוושת הגז.

כשדורכים על דוושת המצמד לשם שילוב ההילוך השני, לאחר ההילוך הראשון, ניתק הקשר בין מצמד המנוע ובין תיבת הילוכים, וגל הביניים מאיט את מהירות סיבובו, הגל הראשי לעומת זאת מוסיף להסתובב במהירות שהגיע אליה בהילוך הראשון, בגלל הקשר שבינו ובין הגלגלים האחוריים של המכונית. כיוון שגלגל השיניים של ההילוך השני בגל הראשי קטן מבן זוגו שבגל הביניים, נוצר תיאום בין מהירויות סיבובם והודות לכך הם משולבים ללא חריקה בתוך תיבת הילוכים. דבר דומה נוצר בתוך תיבת הילוכים בעלת ארבעה הילוכים במעבר בין הילוך השני להילוך שלישי.

שילוב יורד – פירושו, שילוב של הילוך איטי מקודמו, למשל, מהילוך שלישי לשני, ומהילוך שני לראשון. בשילוב כזה שונים התנאים שבתיבת ההילוכים. לשם מעבר מהילוך שלישי לשני, דורכים על דבשת המצמד ומסיטים את מנוף ההילוכים למצב ביניים. הקשר בין מצמד המנוע ובין גל הביניים ניתק, וגל הביניים מאיט את סיבוביו, אולם הגל הראשי ממשיך לקבל את תנועתם של הגלגלים האחוריים של המכונית המסתובבים במהירות. בגלל שגלגל השיניים שבגל הראשי, של ההילוך השני קטן מבין זוגו שבגל הביניים, שבו הוא צריך להשתלב, יש להגדיל את מהירות הסיבוב של האחרון כדי ששניהם ישתלבו ללא חריקה. לשם כך מרפים לרגע מדוושת המצמד, דורכים בקלות על דוושת הדלק ודורכים שוב על דוושת המצמד. גל הביניים מסתובב יותר מהר ושילוב שני גלגלי השיניים נעשה ללא חריקה. באותה הדרך מעבירים להילוך ראשון מהילוך שני.

לאחר ניסיון מוצא הנהג את המידה הדרושה של דריכה על דוושת הדלק לשם שילוב יורד, שאינה שווה בכל המכוניות והיא תלויה גם בצמיגות השמן שבתוך תיבות הילוכים, צמיגות השמן מושפעת גם מהטמפרטורה החיצונית. הדברים כאן מתייחסים לתיבות הילוכים רגילות, של גלגלים ישרי-שיניים, ולתיבות הילוכים סינכרוניות, שבהן ההילוך הראשון ישר שיניים, כלומר לא סינכרוני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורטוב יבוא שיווק והרכבת גירים אוטומטיים לכל סוגי הרכבים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורטוב

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי26/06/13837 צפיות
זה דבר נהדר לתקן את הרכב בעצמך. אתה מבזבז פחות כסף, אתה מקבל תחושה של יכולת ובטחון עצמי, מתוך הידיעה שעשית זאת בעצמך, ואתה יודע שהעבודה נעשתה כהלכה.

מאת: אורטוב רכב14/08/12985 צפיות
כמו בתחומים רבים אחרים, גם תחום הגירים האוטומטיים מתחלק לכמה סוגים, כלומר שני סוגים: סוגי הגירים האוטומטיים כוללים גיר אשר נקרא בשם גיר אוטומטי או בשמו המתוחכם יותר תיבה פלנטרית וגיר אוטומטי מסוג CVT.

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי24/06/12993 צפיות
כמעט כל מי שביקר באירופה בשנים האחרונות בוודאי שם לב שבכל מה שנוגע למכוניות האירופאים מאוד שונים מאיתנו. זה מתחיל בשליטה המוחלטת של מכוניות מתוצרת אירופאית על הכבישים וממשיך בכמות עצומה של רכבים קטנים, העדפת תיבות הילוכים ידניות ומנועי דיזל במכוניות משפחתיות.

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי16/02/121009 צפיות
המחשב בתוך גירים אוטומטיים יכול לחסוך הרבה כסף וזמן, תארו לכם שלא היה מחשב בגיר ולא הייתם מקבלים התראה על חוסר שמן

מאת: אורטוב רכב12/01/121735 צפיות
המצמד ההידראולי משמש איבר ביניים בין גלגל התנופה לבין המצמד החד דיסקי, או שהוא מהווה חלק מתיבת הילוכים אוטומטית, ובמקרה כזה הוא ממלא את מקומו של המצמד הרגיל

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי12/12/11991 צפיות
חלקיה העיקריים של תיבת הילוכים הידרה-מאטית הם מצמד הידראולי ושלוש מערכות פלנטאריות, שהקדמית והאמצעית משמשות להילוכים לפנים, והאחורית להילוך לאחור

מאת: אורטוב תחבורה ורכב - כללי08/08/111056 צפיות
מצמד חיכוך נפוץ הוא זה המשמש במכונית. מנוע השריפה הפנימית בנזין או דיזל המניע את רוב סוגי המכוניות, יכול להפיק הספק שדי בו להניע את המכונית העומדת רק אם מהירותו היא כאלף סיבובים לדקה

מאמרים נוספים בנושא רכב

מאת: רוני הכהןרכב20/04/213842 צפיות
בין כל אלה ישנה אוכלוסייה לא קטנה, שמבקשת לנוע באופן עצמאי ונוח, עם הוצאה כספית מינימלית ככל שרק ניתן בכלי נסיעה מתוחכם.

מאת: רוני הכהןרכב31/03/213971 צפיות
רגילים לנסוע ברכב פרטי או באוטובוס לכל מקום? הגיע הזמן לאמץ דרך חדשה...

מאת: רוני הכהןרכב13/01/214150 צפיות
מכיוון שנכון להיום ישנם כבר מספר רב של דגמים שונים של קלנועיות חשמליות, זה יהיה חכם לברור את הדגם הכי רלבנטי לאחר שבודקים מה היתרונות והחסרונות של כל דגם שמוצע.

מאת: מעיין חטאברכב10/11/204620 צפיות
לאבד מפתחות רכב זה אף פעם לא נעים ולא נחמד, אבל יש דרכים להתמודד. במאמר זה נדבר על מה ניתן לעשות במקרה כזה.

מאת: רונית אלפסירכב20/11/195585 צפיות
כב יד ראשונה הוא חלומם של הרבה אנשים אבל לא כולם יכולים להרשות לעצמם כלכלית. רכישת רכב יד שניה נותנת יותר אפשרויות רכב מליסינג או רכב חברה לשעבר. מה עדיף ומהן ההוצאות על רכב יד שניה

מאת: שלום כהןרכב29/09/196278 צפיות
על מנת לדעת כיצד לבחור מוסך לתיקון רכבי סיטרואן בתל אביב, מומלץ לקרוא את השורות שלפניכם. כאן, אנו ננחה אתכם בדיוק כיצד לבחור את המוסך, כך שגם הנסיעות אליו ישתלמו לכם כלכלית וגם תקבלו שירותים באופן יעיל ומקצועי.

מאת: נטלי הרוש רכב30/06/193510 צפיות
קונים רכבים לפירוק מציעים לכם שירות קניית רכבים לפירוק ולברזל. הרכבי הנמכרים הינם מגוונים מכל סוג, דגם, מצב וכ'. בהנחה שרכבכם הוא לאחר תאונה, תקלות חוזרות ונשנות שאינן ברות תיקון, הפתרון המעולה של קניית רכבים לפירוק יכולה לתת מענה מצוין עבורכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica