חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יוגה, יוגורט ושלווה תמידית

אדם ניכר בכעסו, או יותר נכון, בהתנהלות ובהתנהגות שלו בזמן התפרצויות זעם חריגות. יכול להיות אדם רגוע ושלו, עד לכדי אפאטיות וחוסר אכפתיות מוחצן לגבי המתרחש בסביבתו הקרובה או המיידית, שברגע אחד נתון יהפוך לחיית טרף מורעבת וזועמת המבקשת לנעוץ את טלפיה בקורבן הראשון שייפול למטווחי שיניה, ויכול להיות אדם עצבני וחסר מנוחה כדבר שבשגרה אשר דווקא בשעות דחק ולחץ, כאשר כולם מצפים שירתח וייצא מכליו, הוא הופך לשקול ולמיושב בהכרעותיו. במאמר זה נדון בדרכים לשלוט על התנהגות האדם דרך שני מוקדים משונים אך יעילים- יוגורט ויוגה והראה כיצד דווקא שני מוצרים שאינם קשורים בהכרח אחד בשני מקיימים קשר סימביוטי הדוק ומעניין.

עניין היוגה, אותה מסורת שמקורה במזרח הרחוק ובהודו של לפני מאות בשנים, מובן וברור לנו. היוגה היא תמצית הריכוז וחיפוש השלווה הסטואית והרגיעה המושלמת, כך שכל המציאות תעבור על יד המתרכז ולא בתוכו, והוא יוכל להתנקות ולהיטהר. אך מה עניין יוגורט לכל התהליך? יוגורט הוא מאכל טבעי בעל מרכיבים ספציפיים ההופכים אותו לבעל תכונות דומות וזהות באופיין למרכיבים הפועלים בגוף האדם בעת קיום מדיטציה עמוקה. הויטמינים הפרו ביוטיים והחיידקים החיוביים מביאים לאיזון במערכות הגוף ולשיווי משקל נפשי כך שאכילת יוגורט יומיומית תאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו קיום אורח חיים שלו ורגוע יותר, ככל הנראה בריא יותר וארוך יותר. למרות שאין קשר ביולוגי או פיזיולוגי בין השניים, דווקא השייכות הפונטית בין יוגה לבין יוגורט, שנשמעים כמעט אותו דבר, הם היכולים להביע את הקשר המהותי והפנטסטי ביניהם.

גם יוגה וגם יוגורט מקורם בתרבויות עתיקות, זו במזרח הרחוק וזו במזרח התיכון, שניהם מהווים סוג של מתכון לחיים בריאים וארוכים ושניהם נשתמרו בצורה מדויקת, פחות או יותר, לאורך מאות בשנים. שניהם, הן יוגה והן יוגורט, הגיעו לאירופה על ידי מגלי עולם סקרנים שתרו אחר תרבויות חדשות, אמונות חדשות ומנהגים חדשים ולשניהם נדרשו שנים ארוכות על מנת להתבסס ולחולל את המהפכה בהרגלי ההתנהגות והצריכה של בני האדם, אך כשזה קרה, האימפקט וההשפעה היו מהירים ומיידיים.

גם פעילות יוגה וגם צריכת יוגורט יכולים להיעשות באופן פרטי ואינטימי בין כותלי הבית ויכולים להוות חלק מתרבות פופולארית של אינטראקציה עם האחר, עם שותפים לאהבה ולאמונה מבלי שהדבר ייחשב למוזרות או לסטייה נורמטיבית. אחד ההבדלים העיקריים בין יוגה לבין יוגורט הוא בכך שהיוגה, על צורותיה השונות והמשונות, על נטיותיה ודרכי עשייתה וביצועה, עדיין לא הוכתמה בדרך זו או אחרת לעומת היוגורט שהחידושים הטכנולוגיים ושינויי הרגלי הצריכה האנושיים חייבו את הפיכתו ליותר תעשייתי ופחות טבעי, למכיל יותר חומרים משמרים כדי לגרום לאגירתו במקררים ולמכיל יותר סוכרים על מנת להפכו למתוק יותר ולמתאים ליותר סוגי צרכנים, אך בבסיס, יוגורט הוא יוגורט וניתן עדיין למצוא ולאתר את אותו יוגורט טבעי, מסורתי המכיל את כל תכונות החיים הטובים, הבריאים והשלווים עליהם התבססו, במשך דורות רבים, כל מיליוני צרכני היוגורט בכל רחבי תבל.

 



תגיות המאמר: יוגורט


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון חן

מאת: אלון חןמתכונים ואוכל - כללי25/07/111354 צפיות
מעטים בעלי החיים שזכו למאכל לאומי, פחות או יותר, על שמן. עוד פחותות מכך, מספר החיות שלא קיפחו את חייהן או את איבריהן הפנימיים עבור יצירת אותו מאכל פופולארי. דווקא בישראל, מכל המדינות, הלאומים והעמים בעולם, הפכה הפרה למותג בלתי מעורער ולא כל שכן דווקא בעולם המתוקים. אנו מתכוונים כמובן לאותו שוקולד פרה מפורסם שכבר עשרות שנים מוביל בכל סקר ובכל מדד אפשרי המדבר על מושגים כגון ישראליות, מאכלים מזוהים עם ישראל והמאכלים הפופולאריים ביותר בקרב כל הגילאים, המגזרים והמינים. שוקולד פרה הוא, ללא ספק, מאבני

מאמרים נוספים בנושא מתכונים ואוכל - כללי

מאת: דוד כהןמתכונים ואוכל - כללי02/04/205306 צפיות
כשמתכוננים לעריכת ארוחה חגיגית, לא מתחשבים רק באוכל אלא גם בעיצוב השולחן. בדרך כלל משתמשים בכלי הגשה יוקרתיים. כלים אלה יכולים להיות גם מפלסטיק, כלים חד פעמיים. הבאנו כמה טיפים לשימוש בכלי הגשה חד פעמיים יוקרתיים.

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי24/03/205225 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: shlomy מתכונים ואוכל - כללי22/01/205526 צפיות
מתכננים אירוע בקרוב? רוצים לבחור את הקייטרינג הנכון ביותר עבור האירוע, וזה שיתרום להצלחה שלו בצורה הטובה ביותר? אם כן כדי לכם לקרוא את המאמר הבא:

מאת: ניב אבןמתכונים ואוכל - כללי21/01/205617 צפיות
אך מה ניתן לעשות כאשר רוצים לחגוג אירוע באווירה יותר אישית, מבלי לאבד את הייחודיות של ארוחת שף טעימה ומזמינה ללא טרחה שמצריכה עמידה מול כיריים ותנורים בוערים? בשביל זה בדיוק קיימים שפים אישיים.

מאת: שרון צרפתימתכונים ואוכל - כללי13/11/195929 צפיות
יש לשים את הדגש לגבי התוכן האישי על מנת לרדת מהר ובהצלחה

מאת: עופר שלומתכונים ואוכל - כללי30/07/196137 צפיות
ציוד למסעדות

מאת: חיים נוימתכונים ואוכל - כללי25/10/183102 צפיות
מסעדת "וינה" השוכנת ברחוב בן יהודה 62 בתל אביב היא מסעדה ותיקה שנוסדה לפני כשבעים שנה והמתמחה באוכל יהודי נוסח מזרח-אירופה. בשנים האחרונות קמה לה עדנה לארוחה מבית האימא הפולניה או הרומניה או הרוסיה ורבים שבים ופוקדים מסעדות המתמחות באוכל היהודי המנחם הזה, חלק רב מהם תיירים ולאחרונה גם צעירים שחזרו ממסע קניות בארצות מזרח אירופה ובמיוחד מפולין, שם הפירוגי הוא מאכל לאומי.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica