חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הפוליטיקאים בארה ב מפסיקים להתקוטט - השווקים עושים לייק

מאת: easytradeשוק ההון02/08/2011895 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

  אפוקליפסה כלכלית לא כרגע: 36 שעות לפני שהכלכלה הגדולה בתבל נאלצה להכריז על חדלות פירעון – החליטו הפוליטיקאים בארה"ב להפסיק להתקוטט, ולהגיע להסכם בדבר העלאת תקרת החוב המותרת לממשלה הפדרלית על פי חוק. תקרת החוב, העומדת כיום על 14.3 טריליון דולר, תועלה באופן הדרגתי ב-2.1 טריליון דולר – בכפוף לקיצוצי תקציב שיסתכמו בשנים הקרובות ב-2.4 טריליון דולר.

  "זו לא העסקה שאני רציתי", הודה הלילה הנשיא אובמה, בנאום שבו בירך על הסכם הפשרה והפסקת ההתכתשות הפוליטית עם המפלגה הרפובליקנית, יומיים לפני שממשלת ארה"ב נאלצה להכריז לראשונה בתולדותיה על חדלות פירעון. כזכור, בתחילת הדרך ניסה הנשיא אובמה להעביר תוכנית שאפתנית בהרבה, שהיתה אמורה לכלול העלאה של תקרת החוב ב-4 טריליון דולר, שתגובה לא רק בקיצוץ תקציבי אלא גם בביטול הקלות המס לעשירים שחולקו בימיו של קודמו בתפקיד, ג'ורג' בוש.

לפי ההסכם עליו הודיעו הלילה ראשי שתי המפלגות, בשלב הראשון תועלה תקרת החוב ב-900 מיליארד דולר (מתוכם 400 מיליארד דולר באופן מיידי), בתמורה לקיצוץ תקציבי בסך 917 מיליארד דולר. בהמשך, יוכל הנשיא אובמה לבקש העלאות נוספות של תקרת החוב, בתמורה לתוכניות קיצוצים חדשות בהיקף גדול יותר. עוד יימשכו מגעים לגבי כוונתו של אובמה לממן חלק מהתוכנית באמצעות ביטול הקלות המס לעשירים.

עד הערב (כלומר עד מאוחר בלילה, שעון ישראל) צפויות להתקיים שתי ההצבעות שיאשררו את ההסכם ויעלו את תקרת החוב הפדרלי באופן רשמי – הצבעה אחת בסנאט, הנשלט בידי המפלגה הדמוקרטית, והשניה בקונגרס הנשלט בידי הרפובליקנים.

קשה למצוא מי שאינו שותף לאנחת הרווחה הקולקטיבית, מכך שארה"ב לא תכריז על חדלות פירעון מחר – אבל בהחלט ניתן למצוא קולות ביקורתיים כלפי ההסכם: מספר כלכלנים העירו כי ההסכם עלול שלא למנוע את הורדת דירוג האשראי של אג"ח ארה"ב, שעמד מאז ומעולם על הדירוג המושלם טריפל A  . כלכלנים גם ביקרו את האופי המדורג של ההסכם, שיזמן לשתי המפלגות הזדמנויות נוספות להתקוטט ביניהן – והיה גם מי שמצא את הדמיון בין האופי המדורג של ההסכם בארה"ב לבין תוכניות החילוץ באירופה, שגם הן כוללות אינספור שלבי ביניים המספקים לצדדים הזדמנויות חדשות להתנצח. ביקורת נוספת תקפה את ההחלטה להתרכז בקיצוץ תקציבי ולוותר על מיסוי לעשירים: זוכה פרס נובל לכלכלה פול קרוגמן הצהיר כי "אין טעם לדבר על קיצוצים כששיעור האבטלה בארה"ב עומד על 9%", והזהיר מפני "עשור אבוד" לכלכלה האמריקנית.

ואיך הגיבו להודעה על ההסכם שוקי העולם? כצפוי, שוקי המניות קיבלו את ההודעה בברכה, ובשוקי המט"ח התחזק הדולר על חשבון המטבעות המובילים האחרים.

נכון לכתיבת שורות אלו עדיין לא נפתח המסחר בבורסות בארה"ב, אך החוזים העתידיים על המדדים המובילים מעידים על צפי לעליות שערים של כ-1% עם פתיחת המסחר. בבורסות אירופה נרשמות בעת כתיבת הדברים עליות שערים שבין 0.4% (הדאקס הגרמני) ל-1.3% (הפוטסי הבריטי). הבוקר בשוקי אסיה רשמו הניקיי היפני וההנג סנג של בורסת הונג-קונג עליות שערים של 1.3% ו-1%.

במסחר במט"ח בשווקים העולמיים התחזק כאמור הדולר. היורו-דולר נסחר כעת ברמה של 1.4415 דולר ליורו. כמו כן, ניתן כעת להחליף דולר אחד בתמורה ל-76.97 ין יפני. בזירת הסחורות נרשמה עלייה במחיר הנפט וירידה במחיר הזהב. כעת נותר להמתין לעוד יום מסחר בשוק ההון ולראות איך הוא יתנהל.

 





 
     
     
     
   
   
     
   
 

מאמרים נוספים מאת easytrade

מאת: easytradeשוק ההון02/08/111162 צפיות
משעת הסגירה שבה כל העיניים כבר מופנות לעבר וול-סטריט, דרך ימי ראשון של השלמת פערים ועד לדו"חות הרבעוניים והשנתיים – גם לבורסה לניירות ערך יש מחזור חיים משל עצמה, לו"ז יומי וחודשי ושנתי, שמעניק סדר ומסגרת מוסכמת לעולם ההשקעות הפיננסיות

מאת: easytradeשוק ההון01/08/111119 צפיות
סקירה שבועית של שוק ההון של חברת איזיטרייד לשבוע האחרון של יולי 2011. מי השפיע יותר על הבורסה, האוהלים בשדרות רוטשילד או הכלכלה בארה"ב? מה עשו השווקים באירופה ומה צפוי בשבוע הבא עם נתניהו והנגיד פישר? כל המספרים והתחזיות בסקירה שלפניכם

מאת: easytradeשוק ההון12/07/111049 צפיות
מניות? הדבר הזה שעולה ויורד, שכותבים עליו במוסף הכלכלה, שאפשר לעשות ממנו הרבה כסף ואפשר גם להפסיד איתו לא מעט? אפשר לצייר את זה בגרף, וזה קשור איכשהו לנתונים מספריים שרוב האנשים ממילא לא מבינים, לא ככה?

מאת: easytradeמסחר יומי28/06/111170 צפיות
המונח החם ביותר בעולם ההשקעות הפיננסיות כיום הוא "אופציות דיגיטליות", אפיק ההשקעה החדשני שהולך וכובש את המשקיעים גם כאן בישראל – החל בסוחרים המיומנים והמשופשפים ביותר, ועד למשקיעים הקטנים שבאמצעות האופציות הדיגיטליות עושים את צעדיהם הראשונים בשוק ההון.

מאמרים נוספים בנושא שוק ההון

מאת: kereninaשוק ההון08/02/214053 צפיות
דברי הסבר על חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, עיקרי החוק, על מי הוא חל, מי פטור מחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, ההיסטוריה של החוק ועוד!

מאת: גיא חזןשוק ההון25/11/193457 צפיות
יתכן מחיר מניה של 1 דולר שישקף לחברה שווי שוק של 3 מיליארד דולר לעומת מחיר של מניה אחרת עם מחיר של 20 דולר שישקף לחברה שווי שוק של חצי מיליארד דולר.

מאת: גיא חזןשוק ההון28/04/193244 צפיות
תארו לכם שהיה לכם מקור שמדווח בכל דרך שתבחרו – שיחת טלפון, מייל, סמס, פקס, יונה, מורס – "זה הזמן לקנות מניות".

מאת: גיא חזןשוק ההון24/02/1910515 צפיות
אז מי צודק? כולם צודקים וכולם טועים. תארו לכם מה קורה לחזאי שצפה לפני שבוע שבחודש מרץ השוק נופל – וזה קורה. תארו לכם..

מאת: רוני הכהןשוק ההון06/01/193000 צפיות
בוחרים להשקיע עם בית השקעות שמכיר את שוק ההון ויודע ליצור את ההשקעה הכי טובה ללקוחותיו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון08/07/182841 צפיות
צריכים לפתוח תיק השקעות ולהבין מה עושים איתו.

מאת: רוני הכהןשוק ההון27/05/181752 צפיות
זה רק הגיוני כי גם הצורה שבה מבצעים ניהול תיקי השקעות תעבור את אותו הזעזוע, עם שלל של יתרונות חדשים שרק מגבירים את התחרות ויוצרים את השירות הכי מתקדם עבור כל לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica