חפש מאמרים:
שלום אורח
12.07.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

MVNO, מפעיל סלולר וירטואלי: האם כדאי לתכנן מעבר? מאת: מערכת Telecom Experts

מאת: שי מור-רשתיעסקים - כללי03/08/2011969 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מודל ה - MVNO מאפשר לחברות חיצוניות, בדרך כלל בעלות מותג חזק מעולם השיווק, לנצל את כוח המותג שלהן ולרכוש דקות זמן אויר מהחברות הסלולריות במחיר מופחת. המפעיל הווירטואלי מוכר הלאה את זמן האוויר למשתמשים הסופיים בתוספת מכשירי סלולר שהוא רוכש עצמאית. בדרך כלל, מדובר במכשירים ייחודיים, שהמפעיל הנוכחי לא מוכר. התופעה של מפעיל וירטואלי לא קנתה לה אחיזה משמעותית בעולם הסלולר והמפעיל הווירטואלי הבולט בעולם הוא וירג'ין האנגלית, שם נמתח המותג מעולם התעופה לעולם הסלולר. בישראל, נכון ליוני 2011, קיבלו 8 חברות רישיון MVNO – רשת סלולרית וירטואלית: בינת, T2T, הום סלולר, פרי טלקום, איתוראן, אלון סלולר, רמי לוי-שיווק השקמה, גלי פון (סיפמי). הן טרם החלו לפעול וחלקן כבר הודיע על נסיגה מהרישיון. יצוין, כי הצלחת מודל MVNO תלויה בראש ובראשונה בשיתוף פעולה בין המפעיל הווירטואלי לבין החברה הסלולרית המספקת את התשתיות. כיום נראה, שפלאפון פתוחה יותר ממתחרותיה לספק תשתיות ל- MVNO.

קביעת קש"ג (דמי קישוריות גומלין) לא אטרקטיבי ביחד עם עלויות המעבר והשימוש ברשת הסלולרית, יוצרות רף מחיר יחסית גבוה עבור ספקי ה- MVNO. אם ספק ה- MVNO אמור לשלם כ- 15 עד 20 אג' לדקה לספק הסלולר עליו הרשת שלו רוכבת, מה המחיר שהוא יכול להציע ללקוחותיו? המשמעות: חברות ה- MVNO החדשות לא תוכלנה למכור את דקת השיחה הזו ללקוחותיהן בפחות מ- 30 עד 35 אג' לדקה [כולל מע"מ]. זה ממש לא אטרקטיבי לארגונים ולעסקים כדי לנטוש את ספק הסלולר הקיים שלהם.

לכן, המודל של Reseller – משווק של ספק הסלולר, יכול להצליח בשוק הישראלי, יותר מספק ה- MVNO. זאת, למעט מקרים בהם ספק ה- MVNO מסבסד את לקוחותיו או מוכר את דקות השיחה כמוצר נלווה לרכישה אחרת. למשל: רכישות בסופרמרקטים של רמי לוי - שיווק השקמה תזכנה את הקונים, בהתאם לגובה קנייתם, בכרטיסי סים (SIM) טעונים בכסף בהתאם לגובה השי שהם מקבלים בקופה. משווקי סלולר המצויים במעמד Resellers, קונים דקת שיחה מחברות הסלולר הגדולות ב- 14 עד 15 אג' לדקה [כולל מע"מ] לכל היותר, ולעיתים במבצעי קידום אף בפחות [דהיינו: במחיר נמוך בהרבה ממה שקיבלו ספקיות ה- MVNO החדשות]. מכאן, שהמודל של ה- MVNO מתאים לשווקים צרים, כמוצר נלווה לשירות אחר.

אם לא די בכך, מחירי ה- Data, שנקבעו לשחקנים החדשים, הם חסם כלכלי נוסף עבורן. חבילה של 5 ג'יגה לחודש תעלה לספק ה- MVNO 227.5 ₪ ללא מע"מ. בכמה הוא יוכל למכור זאת ללקוח הסופי, אפילו בלי רווח, אך בחישוב כל הוצאותיו על השירות הזה? ב- 300 ₪ ללא מע"מ? זאת, מול מחיר חבילה זהה בגודלה בחברות הסלולר, שעולה ללקוח הסופי פחות מ- 100 ₪ (כולל מע"מ). חבילות ה- Unlimited הן סביב ה- 130-160 ₪ כולל מע"מ, בכל חברות הסלולר הגדולות. מכאן, מי יקנה פס רחב מספק MVNO במחיר שהוא יוכל להציע שגבוה פי 2 עד 3 מחברות הסלולר?

יחד עם זאת, יש שני תחומים חריגים וחשובים שכן מתאימים למגזר העסקי בשירותים של חברות ה- MVNO:

א. שירותי נדידה – Roaming בחו"ל. לספקי ה- MVNO, ובמיוחד לספקים שיפעלו גם עם שירות VoC (VoIP סלולרי), יש את היכולת לספק שירותי חיוג בנדידה זולים יותר מספקי הסלולר והמב"ל. זאת, בגלל שימוש בשירותי נדידה בהסכמים עם חברות בינלאומיות זולות המשתמשות ב- VoIP. מכאן, שלצרכים של שירותי נדידה בחו"ל מומלץ לבחון את החלופה של ספקי ה- MVNO ולבחון את תעריפי הנדידה שלהם מול החלופות שיש כבר בשוק הנדידה.

ב. שיחות פנים ארגוניות ב- VoC. אצל ספקי ה- MVNO שיחות פנים ארגוניות (דהיינו: בידי מי שהתקין את התוכנה של המפעיל על מכשיר הסלולר שלו ומצוי על הרשת שלו, באותה קידומת חיוג), הן בחינם וללא כל הגבלה. אין בחברות ה- MVNO דמי הרשמה, התחייבות ארוכות טווח או קנסות יציאה. אמנם, שיחות VPN אצל ספקי הסלולר זולות מאוד, אך הן לא בחינם והן אינן ללא הגבלה. כל עוד ספקי ה- MVNO מאפשרים את השיטה של שיחות חינם וללא הגבלה בתוך הרשת, ניתן לנצל זאת לשיחות פנים ארגוניות ניידות זולות (חינמיות). יש לשים לב, שהשיחות הן ממש בחינם רק אם הן מתנהלות על רשת ה- WiFi. אם הן על רשת ה- Data הסלולרית, יש עלות של ה- Data אצל ספק הסלולר ממנו רוכשים את שירותי האינטרנט. המדידות עד כה הראו ש- 300 דקות שיחה צורכות כ- 100 מגה-בתים ברשת הניידת.  

שורה תחתונה: אין צורך להיות שבוי של ספק תקשורת אחד. ניתן להשתמש בספקי ה- MVNO להוזלת הוצאות התקשורת בכמה תחומים דוגמת ה- Roaming והשיחות הפנים ארגוניות. בנוסף, ניתן להשתמש ב"שוט" של ספק MVNO במסגרת ההתמחרות מול חברת הסלולר, להשגת חוזה סלולרי טוב יותר.

 

 



תגיות המאמר: סלולרי, מפעיל, MVNO, וירטואלי


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שי מור-רשתי, מנכ"ל  Telecom Experts, מהנדס תקשורת מחשבים מומחה בעל תואר שני במנהל עסקים ועם מעל 20 שנות ניסיון בתחומי התקשורת. www.teleco.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי מור-רשתי

מאת: שי מור-רשתיעסקים - כללי07/08/11892 צפיות
האם גלישה סלולרית תחליף את רשת ה- LAN והחיבור הקווי לאינטרנט?

מאת: שי מור-רשתיייעוץ עסקי15/07/111001 צפיות
השוק הישראלי מתכנס סביב ארבע קבוצות תקשורת גדולות: בזק, סלקום, פרטנר ומירס\הוט. האם זה טוב או רע לעסקים?

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים01/07/111343 צפיות
מנהלים, אנשי עסקים וסתם עמך ישראל נוטים לנסוע לעיתים תכופות לחו"ל, לעיתים לצרכי עבודה, לעיתים לצרכי טיול ולפעמים הם משלבים בין השניים. הבעיה: מרביתם נוסעים עם מכשיר הסלולר, ומחייגים אתו מחו"ל או גולשים דרכו מחו"ל (או באמצעות מודם סלולרי של חברת הסלולר).

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים26/05/101012 צפיות
משרד התקשורת מתכוון להוריד את דמי הקישוריות כבר השנה ממחיר של 25.1 אג' ל- 4.14 אג' לדקה לפני מע"מ. בנוסף, דמי הקישוריות ל SMS ירדו מ-2.85 אג' להודעה ל-0.19 אג'. אם אתם שואלים את עצמכם מהם הסעיפים בהסכם הסלולרי שיפילו אתכם לקרשים ? כל התשובות כאן !

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים12/04/102044 צפיות
האם אתם מודעים לרפורמה החדשה של משרד התקשורת ? האם כדאי לרכוש את מכשירים סלולריים מחברת הסלולר ? האם כדאי לרכוש מכשירים בנפרד ולא להתחייב לספק הסלולרי ? כל התשובות – כאן.

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים18/02/101066 צפיות
אנו נמצאים כעת בחלון זמן ובעיתוי מצוין שכל עסק חייב לבחון את ההסכם הסלולרי הקיים כולל בחינת כדאיות להחלפת הספק הסלולרי – כך ניתן להוזיל בשיעורים ניכרים את ההוצאות הסלולאריות של העסק.

מאמרים נוספים בנושא עסקים - כללי

מאת: עוזי פלגעסקים - כללי10/05/20219 צפיות
ניתוח עפ"י מודל שרשרת הערך מסייע לזהות היכן נוצר הערך ומה ערכו במונחי עלות מימושו. צריך לזכור ששרשרת הערך טרם יצירתה בעסק, נוצרה בשלב מוקדם יותר כשרשרת ערך אצל ספקים שונים בשלבים קודמים, ועשויים להתווסף אליה שרשרות ערך נוספות של ספקים נוספים עד לסיכומה הסופי אצל הלקוח הסופי.

מאת: עוזי פלגעסקים - כללי03/05/20241 צפיות
גישת ניהול בצועים עסקיים באמצעות ניהול ובקרת מדדי בצוע מרכזיים הינה גישה ניהולית, המאפשרת לפקח ולבקר את ביצועי העסק ברמה שוטפת. הבקרה היא של יעדים שהוגדרו כמייצגים והשגתם תאפשר לממש את מטרות העסק.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי07/03/20280 צפיות
בודקים סקר שכר הייטק בכדי להבין את המצב שלכם ביחס לשוק? עומדים לפני ראיון עבודה ורוצים להיות בטוחים כי התשובה שלכם לשאלת ציפיות השכר תהיה נכונה? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: Daniel.Bעסקים - כללי26/02/20319 צפיות
חקירות פרטיות - אמון הוא מצרך בסיסי ונחוץ מאוד בחיים שלנו כבני אדם חברתיים. אנו מעוניינים לתת אמון בסובבים אותנו, ולבטוח במה שבני המשפחה או העמיתים בעבודה אומרים לנו.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי26/01/20425 צפיות
בתחום ההייטק חיפוש העבודה מתמקד פעמים רבות לא רק במשרה עצמה, בתנאי השכר וכדומה, אלא גם בחברה עצמה. כיום ישנן חברות מובילות אשר רבים חושקים בעבודה בהן, חברות אשר מובילות את רשימת החברות המבוקשות בזכות תנאי עבודה מעולים שהן מציעות לעובדים, סביבת עבודה גמישה ואיכותית יותר, אופציות קידום נרחבות ועוד.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי30/12/19498 צפיות
רוצים להתקבל לעבודה בחברת הייטק מסויימת? מחפשים גישה אל חברות ההייטק הגדולות והמובילות בישראל? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: שלום כהןעסקים - כללי01/12/19595 צפיות
עומדים לפני גיוס עובדים משמעותי לחברה שלכם? רוצים לפרסם מודעות דרושים הייטק במקומות אשר יובילו אתכם לקבלת קורות חיים ממועמדים איכותיים אשר באמת מתאימים למה שאתם מחפשים? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica