חפש מאמרים:
שלום אורח
15.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

השילוב בין חברות הסלולר לספקי אינטרנט \ ISP, מה זה אומר לעסקים? מאת: מערכת Telecom Experts

מאת: שי מור-רשתיייעוץ עסקי15/07/2011920 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שוק ספקי התקשורת הישראלי משנה את פניו ממש מול עיננו. מ- 7 עד 8 חברות תקשורת בינוניות עד גדולות, השוק עובר קונסולידציה ומתמזג לארבע קבוצות תקשורת גדולות: בזק, סלקום (כולל נטוויז'ן), פרטנר (כולל סמייל) ומירס\הוט. לצדן תימצאנה כמה חברות תקשורת קטנות דוגמת: אקספון-018 וטלזר-019, כמה חברות MVNO קטנות, חברות המתמחות והמתחרות בנישות ספציפיות, וספק סלולר חמישי שטרם ברורה מידת הצלחתו. תהליך זה יסתיים, ככל הנראה, עד 2013, גם בתלות במסקנות "ועדת חייק" ובתחילת הפריסה של סיבים – FTTH ע"י חברת בת של חברת החשמל (חח"י). די ברור שהמטרה של כל מנהל היא להביא לחיסכון בהוצאות התקשורת והסלולר לעסקים. הטעויות בחיוב עולות לעסקים אלפי ₪ עד עשרות ומאות אלפי ₪ לשנה (ולארגונים גדולים: מיליוני ₪ לשנה). השאלה הנשאלת: האם המיזוגים ויצירת ארבע קבוצות תקשורת הם טובים לעסקים אם לאו?

אין תשובה חד משמעית לשאלה זו. היא תלויה בהתנהגות הצרכנים, ברגולציה, בתנאי התחרות שיתפתחו, ובמצב המשק בכללו. בהנחה שלא תהיה גלישה למיתון לאור המתרחש בארה"ב ובאירופה, יש לצפות לפריחה של ארבע קבוצות התקשורת הללו, ועליית ה- ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי) אצלן. דהיינו: הלקוחות ישלמו עוד יותר עבור הוצאות התקשורת שלהם, אם לא ינקטו בצעדי חסכון וזהירות מפני המלכודות, שתטמונה להם חברות התקשורת הגדולות המתגבשות כעת.

היתרונות המרכזיים לעסקים ביצירת ארבע חברות תקשורת גדולות:

 

א. One Bill. ייגמר המצב שבו הלקוח מקבל חשבון בנפרד מהספק הקווי, הספק הסלולרי, ספק המב"ל וספק האינטרנט (ISP). One Bill, אם יתוכנן נכון, והעסק ינהל את המו"מ ל- One-Bill מול ספקי התקשורת מבלי ליפול לקרשים, יהיה טמון בו פוטנציאל משמעותי לחסכון בהוצאות התקשורת לעסקים.

ב. One-Stop-Shop. לעסק תהיה כתובת אחת לכל השירותים, מבלי צורך להיות תלוי במוקדי תמיכה ושירותי תמיכה מספקים שונים, שלעיתים קרובות רבים זה עם זה, על מי מוטלת האחריות לתקן תקלות. ניהול נכון של שירות ותמיכה במתכונת של One-Stop-Shop, יכול להוזיל בצורה משמעותית את ההוצאות של העסק. הבחירה בין שירותי  האינטרנט שונים אצל ספקי ה- ISP, נגמרת בקרוב. הבחירה תהיה בין ספקים גדולים שנותנים One-Stop-Shop עבור כל השירותים, תחת קורת גג אחת.

ג.  הורדת דמי הקישוריות (שתמשך במסלול ברור עד סוף 2014 לפחות) בשילוב עם מיזוג אנכי בין החברות, יובילו, ככל הנראה, ליצירת חבילות תקשורת חדשות. תיווצרנה חבילות ברורות יותר במחירי Fix שתכלנה את כל מרכיבי השירות: טלפוניה קווית וניידת, מקומית ובינלאומית, אינטרנט כולל התשתית לאינטרנט, הכל במחיר אחיד ("הכל כלול") לחודש. חבילות "הכל כלול" יכולות להיות אתגר משמעותי לעסקים הרוצים לחסוך בהוצאות התקשורת שלהם ולשלוט במרכיבי ההוצאה. 

ד. IP over Everything. המיזוג של החברות יאפשר להן למזג שירותים על תשתיות מאוחדות, וזה אפשרי כיום רק על תשתיות Next Generation Networks, מבוססות IP. מכאן, שגם העסקים אמורים להפיק תועלת עסקית אם יעברו ל- IP קצה לקצה, כדי להפיק את המרב מהשירותים החדשים הללו. השירותים הוותיקים (Legacy Services), מבוססי TDM וטכנולוגיות ישנות אחרות, פשוט יותר יקרים. ה- ROI במעבר ל- IP ברור והכרחי.

ה. ייווצרו שיתופי פעולה ארוכי טווח בין מפעילים לספקי תוכן, בכל תחומי צריכת התוכן. ניתן יהיה לראות שירותים מתקדמים דוגמת: עננים, IPTV, שירותי טלפוניה במיקור חוץ, עבודה קבוצתית בענן, שילוב רשתות חברתיות בעסקים, מסחר אלקטרוני מבוסס סלולר ושירותי מיקום, ועוד, שעשויים לסייע בידי העסקים להוזיל את הוצאות התקשורת שלהם ולהתייעל.

החסרונות המרכזיים לעסקים ביצירת ארבע חברות תקשורת גדולות:

א. עלייה בכוחן של חברות התקשורת מול הארגונים והעסקים, מה שיכול להוביל לעליית מחירים ולהסכמים קשים יותר ומלאי מלכודות עבור העסקים.

ב. לאחר תקופת תחרות קצרה בין החברות, תסתיים התחרות בחלוקה של השוק בין המתחרים והעלאת מחירים, כך שיתקבל מונופול כפול ארבע. הבעלות בשוק התקשורת ממונפת יחסית, ולכן חשיבות השמירה על יכולת ייצור תזרימי המזומנים היא גדולה עבור אותם בעלי מניות, שבוודאי לא יחלו במאבקי נתח שוק אחד מול השני אלא בהגנה על הקיים.

שורה תחתונה: אין צורך להיות שבוי של ספק תקשורת אחד. יצירת קבוצות תקשורת גדולות המספקות את כל השירותים בכל התחומים, היא אתגר לעסקים. בלי ניהול נכון של החוזה וההתקשרות עם הספק המאוחד, מול מה שמציעים מתחריו, עלויות התקשורת לעסק רק תעלינה, במקום לרדת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

שי מור-רשתי, מנכ"ל  Telecom Experts, מהנדס תקשורת מחשבים מומחה בעל תואר שני במנהל עסקים ועם מעל 20 שנות ניסיון בתחומי התקשורת. www.teleco.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת שי מור-רשתי

מאת: שי מור-רשתיעסקים - כללי07/08/11845 צפיות
האם גלישה סלולרית תחליף את רשת ה- LAN והחיבור הקווי לאינטרנט?

מאת: שי מור-רשתיעסקים - כללי03/08/11908 צפיות
מספר שחקני MVNO יספקו שירותים מתחרים. האם זה טוב או רע לעסקים?

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים01/07/111287 צפיות
מנהלים, אנשי עסקים וסתם עמך ישראל נוטים לנסוע לעיתים תכופות לחו"ל, לעיתים לצרכי עבודה, לעיתים לצרכי טיול ולפעמים הם משלבים בין השניים. הבעיה: מרביתם נוסעים עם מכשיר הסלולר, ומחייגים אתו מחו"ל או גולשים דרכו מחו"ל (או באמצעות מודם סלולרי של חברת הסלולר).

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים26/05/10936 צפיות
משרד התקשורת מתכוון להוריד את דמי הקישוריות כבר השנה ממחיר של 25.1 אג' ל- 4.14 אג' לדקה לפני מע"מ. בנוסף, דמי הקישוריות ל SMS ירדו מ-2.85 אג' להודעה ל-0.19 אג'. אם אתם שואלים את עצמכם מהם הסעיפים בהסכם הסלולרי שיפילו אתכם לקרשים ? כל התשובות כאן !

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים12/04/101979 צפיות
האם אתם מודעים לרפורמה החדשה של משרד התקשורת ? האם כדאי לרכוש את מכשירים סלולריים מחברת הסלולר ? האם כדאי לרכוש מכשירים בנפרד ולא להתחייב לספק הסלולרי ? כל התשובות – כאן.

מאת: שי מור-רשתיטלפונים סלולריים18/02/10996 צפיות
אנו נמצאים כעת בחלון זמן ובעיתוי מצוין שכל עסק חייב לבחון את ההסכם הסלולרי הקיים כולל בחינת כדאיות להחלפת הספק הסלולרי – כך ניתן להוזיל בשיעורים ניכרים את ההוצאות הסלולאריות של העסק.

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי18/03/19979 צפיות
צו הריסה מנהלי: הורחבה האפשרות להוצאת צו הריסה מנהלי עד חצי שנה מסיום הבניה ובבית מגורים- ימים ממועד האכלוס. 30 ניתן לכלול בצו המנהלי גם הוראות לעניין איסור שימוש ותחולתו בתנאים מסוימים גם חודשים לאחר 6 על עבודה שנעשתה לאחר מתן הצו וגם על בניה מחדש שבוצעה תוך ביצוע ההריסה. ימים לגבי 7 - ימים מהמצאתו ו 4 צו הריסה מנהלי ניתן לביצוע על פי התיקון רק בחלוף עבודה שהסתיימה. במאמר תמצאו את כל הפרטים של התקנות החדשות, מידע על גובה הקנסות והעונשים.

מאת: שלום כהןייעוץ עסקי18/06/18328 צפיות
ההחלטה התקבלה והחיפושים כמעט הסתיימו. זיכיון יכול בהחלט להוות פתרון אידאלי ואתם יודעים איזה מותג אתם רוצים לקנות לעצמכם. עכשיו, רגע לפני שאתם חותמים ומשקיעים לא מעט כסף, כדאי שתהיו מודעים לזכויות ולחובות שלכם.

מאת: אלכסיי קוגןייעוץ עסקי29/04/18420 צפיות
הסכם זכיינות הוא חוזה מחייב אשר נחתם בין הרשת שמציעה למכירה זיכיון לבין יזם שמעוניין לחבור אל אותה רשת.

מאת: מאירייעוץ עסקי08/01/18490 צפיות
תחום המשא ומתן הינו תחום יותר מורכב ממה שבעלי עסקים נוטים לחשוב. כאשר ישנו הידע כיצד להתכונן, לנהל ולבצע משא ומתן יעיל, הסיכוי להגדלת התוצאות העסקיות גדל באופן משמעותי. נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם יעדים ספציפיים ומאתגרים השיגו תוצאות טובות יותר לעומת נושאים ונותנים שניגשו למשא ומתן עם רמות אחרות של יעדים או ללא יעדים מוגדרים. להלן מספר נקודות להתייחסות כשמתחילים במשא ומתן:

מאת: ליאורייעוץ עסקי07/11/17716 צפיות
מכונות שרינק מעולות במיוחד, מסייעות לשפר תוצאות של עסקים שונים. מכונת שרינק, היא סוג של מכונת אריזה. כדאי לרכוש מכונת שרינק, מחברה בעלת מוניטין בתחום מכונות האריזה.

מאת: מאירייעוץ עסקי29/09/17538 צפיות
חוכמת ההמונים – על מנת לפתור בעיה באופן המדויק ביותר נשתמש בממוצע של אוסף הדעות של ההמון, אשר יניב את הפתרון המלא, המקיף והמדויק ביותר ביחס לקבוצה של מומחים. מיקור המונים - עקרון של ביצוע שירותים, העלאת רעיונות או כתיבת תוכן על ידי קבוצה גדולה של אנשים (ההמון) בעלי מוטיבציה כלשהי וזאת במקום שהיחיד יבצע את אותה המשימה.

מאת: מיכל דגן ברעםייעוץ עסקי20/08/171068 צפיות
אוגוסט, חם, כולם בחופש. זמן מצוין להשתעשע בחידון "בחן את עצמך", בנושא חווית לקוח.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica