חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיש למטבח – מלך המטבח

מאת: גיל דורשיפוצים09/08/2011839 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

עוד הרבה לפני שהעיצוב הפך לכל כך משמעותי בחיינו, נשים הקפידו על תכנון מדוקדק של החלל האולי הכי חשוב בדירה – המטבח. בעוד שעל איזה כורסא נשב בסלון, או האם שולחן האוכל יהיה מרובע או עגול אפשר להתווכח או להתפשר, הרי שבמטבח חשוב מאוד להגיע קרוב ככל האפשר לתכנון האידאלי והמדויק, שלא לדבר על משטח העבודה – המקום הכי עקרוני לעקרת הבית, או למי שאחראי על הבישולים בבית. שיש למטבח הוא כנראה הפריט המרכזי ביותר בעבודת הבישול והאפייה.

בהיצע השיש יש סוגים שונים

כשאומרים שיש למטבח, מתכוונים לאו דווקא לשיש אמיתי. בתוך התחום הזה יש רשימה של חומרים שלפחות משווים למשטח העבודה מראה של אבן שיש. לעיתים מדובר באבנים טבעיות אחרות ולפעמים מדובר באבנים מלאכותיות שמיוצרות מחומרים שונים. בכל המקרים, כאמור, התחושה דומה לאבן השיש המסורתית שמלווה את המטבח העולמי זה עשרות שנים.

כשמו כן הוא

שיש במתכונתו המקורית הוא משטח עבודה עשוי מאבן שיש טבעית שנחצבה ממקומה הטבעי ולוטשה. בארץ אין מחצבות לחומר הזה אלא רק לתחליפיו, ולכן הוא מיובא מארצות שונות כמו איטליה, אירלנד, הודו ועוד. מדובר בחומר עמיד, אבל עיקר יתרונו הוא עובדת היותו חומר יוקרתי המעניק למקום – חוץ או פנים – מראה מהודר, ויקר. כמו כן העובדה שהוא משמש גם לחיפוי הרצפה, מאפשר עיצוב משולב של כל החלל.

את השיש הטבעי, כאמור, החליפו עם השנים אבנים שונות. כך למשל הגרניט היותר פופולרית, היא סלע קשה וצפוף הדומה במראהו לשיש. בצבעיו הבהירים הוא פחות עמיד מאשר בצבעיו הכהים ובכל מקרה שיש למטבח עשוי גרניט, הוא צבעוני יותר משיש, ושניהם קשיחים אך גם עלולים לספוג כתמים. למעדיפים משטח מחומר טבעי יש גם אפשרות להשתמש באריחי אבן טבעית.

תחליף מלכותי

אבל כמו שכולנו יודעים החברה עוברת תמורות ושינויים שבהם גם הפופולאריות של החומרים השונים שהיו פעם להיט, יכולה להשתנות. עם הזמן קמו לאבני החיפוי הטבעיות תחליפים מלאכותיים, שבהרבה מקרים נוחים יותר מהרבה בחינות. כך למשל שיש למטבח מאבן קיסר הפך לאופציה מאוד אהובה על קהל מעצבי המטבחים. מדובר בערבוב חומרים על בסיס המינרל קוורץ, הידוע בתכונותיו האיתנות. כיוון שהמשטחים מיוצרים במפעל, הם תוכננו בעשרות צבעים, ובהרבה טקסטורות ודגמים. מהבחינה הזו אין להם תחרות בקרב האבנים הטבעיות.

חומרים מלאכותיים הם גם גמישים יותר ומאפשרים משחק גדול יותר בעיצוב. לדוגמא, שיש למטבח מאבן קיסר אפשר לתכנן כך שהכיור יהיה חלק מהמשטח עצמו, יותר מזה – אין בו חיבורים והדבקות מה שמגדיל את רמת ההגיינה של המשטח. לצד משטחים מאבן קיסר אפשר למצוא בשוק גם כאלה העשויים סיליסטון,למשל, או תחליפים סינטטיים מגוונים אחרים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת גיל דור

מאת: גיל דורשיפוצים09/08/111322 צפיות
שיש אבן קיסר הינו השיש האיכותי ביותר בארץ וככזה הוא משמש לצרכי עיצוב פנים על הצד הטוב ביותר. לאבן השיש של אבן קיסר יש בדיוק את התכונות הרצויות לצרכי עיצוב ולא בכדי רוב מעצבי הפנים מבקשים מבעלי הדירות, המשרדים, המלונות ומבני הציבור להשתמש אך ורק באבן קיסר לצרכי עיצוב וסגנון.

מאת: גיל דורשיפוצים09/08/11873 צפיות
משטחי עבודה, המשמשים לצרכים שונים בבית, עוברים עם השנים תהפוכות, שינויים ושידרוגים. כך למשל, את השיש ההיסטורי שהיה בכל בית מטבח, יכולה להחליף, בין השאר, אבן ססגונית יותר, שמייצרים במפעלים, וכך קיבלנו שיש אבן קיסר .

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232641 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223306 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212875 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211350 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211228 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201403 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201135 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica