חפש מאמרים:
שלום אורח
18.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ימי הערכות למורים – להתחיל שנה באווירה שמחה ומחוברת

מאת: יובל בן בסטקורסים וסדנאות11/08/20114141 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ימי הערכות למורים - סימן שהחופש נגמר

ימי הערכות הן השעון שמורה על סיום החופש הגדול. המנהלת , סגנית ושאר הצוות המורים צריך לתכנן את השנה הבאה וזה בעצם אומר למורים "שנת הלימודים התחילה". ימי הערכות כוללים תוכניות עבודה, הערכות לשנה הבאה, אולם צריך לזכור שגם המורים עובדים במהלך החופש על יום ההערכות ולכן יש מקום גם למעט תסכול. ימי ההערכות נותנים מדרגה אחידה מבחינת נהלים וחוקים. בהתאם לתוכנית הלימודים של משרד החינוך בונים תוכנית בית ספרית. בימי הערכות יושבים כולם כמליאה אחת יחד עם צוותי משנה. ומתחילים לבנות את לוח גנט המפורסם (תוכנית עבודה שנתית). המזל שנכנסו תוכנות שהים עושת פריסת הימים והשעות.  במקביל המורות והמורים צריכים  לארגן את הכיתה לקשט אותה מה שנקרה בעגה המקצועית (בקטנה).

ימי הערכות למורים - טרגדיה יוונית

מורים חונכו לתת יותר ונוצרה תחושה שהמורים הם עם של פריירים, כי ככה הם הורגלו. חשוב להזכיר כי ימי הערכות הם חובה על ידי משרד החינוך. לא פעם עלו טענות מצד ארגוני המורים שימי הערכות באים על חשבון החופש הגדול ולכן צריך לתגמל את המורים/ות בהתאם. כמו בכל מקום עבודה אותן ישיבות מרתוניות מוציאות הרבה מאוד תובנות אך "בינינו" תשעים אחוז מהן מתפוגגות במהלך השנה ולכן חשוב כי מנהל/ת בית הספר ירשמו את הדברים בכללים פשוטים ובמשפטי מפתח וייתלו אותם במקום בולט ויעלו אותן במהלך שנת הלימודים.

ימי הערכות למורים - האני מאמין של המורה

יש מקום לדבר באופן אישי על האני מאמין של כל מורה. חשוב מאוד לתת את הבמה לכך. המורים/ות יודעים באיזה כיתה צריך ללמד וכמה שעות יש להם. אלא אם משרד החינוך החליט להפתיע. לא מזמן פורסמה כתבה על כך שבאזור השרון מורים התבקשו לתת יותר שעות לטובת לימודי דת במקום לימודי ליבה. המורים/ות יכולים לבקש את ימי החופש שלהם. הנושאים החשובים בתחום הבין ספרי. סדר יום מאוד מסודר. תוכנה חדשה לבית הספר. צוות ניהול מעביר את התכנים. לעבוד על תוכניות חדשות. צרכים שעולים. על פי מספר שעות נקבעת המערכת. כל מורה יודע באיזה כיתה הוא הולך ללמד וכמה שעות. כל מורה מבקש יומיים חופש אחרי שבונים את המערכות. סגנית המנהלת והמנהלת בונות את המערכת.

ימי הערכות למורים - דייט לצוות

מאפשר זמן הכרות עם צוות חדש וגיבוש כדי ליצור התחלה חדשה, לעשות דברים ביחד, יש המון התרגשות בגלל שרואים הצוות שהרבה זמן לא נפגש יחד. בדיוק כמו שהתלמידים מתרגשים גם המורים. התרגשות כוללת חיבוקים ונישוקים. ימי הערכות יש חשיבות מאוד גדולה לחיזוק עבודת צוות איכותית ומשותפת.

ימי הערכות למורים - אווירה שמחה ומחברת

חשיבה על ימי הערות היא מאוד עמוקה ועולים הרבה מאוד צרכים, לעשות טיול, ארוחה משותפת כדי ליצור אווירה נעימה כבר בתחילת השנה. ימי הערכות שרק "מרביצים לך תורה" זה מבאס לאומת זאת, כשיש פעילות חברתית מהנה זה יוצר אווירה טובה ונותן אפשרות להתחיל את השנה ממקום של קבלה ולא מכפייה. אז קדימה בואו לחגוג

ימי הערכות למורים - רעיונות לפעילות מחברת ומשעשת

1.לשחות עם האותיות - כיום כ- 18% מבני הנוער בין הגילאים 15-18 לוקחים באופן קבוע מחשב נייד לבית הספר. ולמרות זאת כתב היד עדין בועט וקיים. חגיגה גרפולוגית למורים/ות כוללת : פירוש חתימות באון ליין מול שאר הצוות, תיערך תחרות לכתיבת משפטי ברכה מעצימים, יינתנו טיפים על מה כדאי להסתכל בכתב של בני הנוער, לא נשכח לבדוק את מצב היצרים דרך שרבוטים מדליקים.

2.לתקשר דרך הגוף - משחקים מהנים לחיזוק התקשורת הצוותית, שפת גוף בין הורה - תלמיד- מורה. טיפים למציאת בן/בת זוג על פי שפת הגוף וחיזוק הרושם הראשוני והפרזנטציה. זכרו שבע השניות הראשונות הם הגורליות.

3.לצחוק עם השינויים - השנה החדשה היא אבן דרך לרפורמה "עוז לתמורה". שינוי מביא התנגדות אך הצחוק הוא מוטיבטור אדיר להפגת מתחים והתמודדות עם שינויים. הזמינו למורים/ות סדנה מצחיקה בטירוף המשלבת תרגילי תיאטרון לצד תרגילי יוגה צחוק. לדבר בג'יבריש, לצחוק בפנטומימה, משחקים אסוציאטיביים מאתגרים מעגלי ותחרויות צחוק.

4.שדרוג עבודת צוות - משחקים ותחרויות בין צוותים, המחשת המושג סינרגיה, חיזוק התקשורת בתוך הצוותים. הפעלות במעגלים, פעילות בזוגות

5. איחוד מרגש - שילוב של מספר תחומים עיקריים כגון : משחקי גיבוש, גרפולוגיה שפת גוף. המטרה לגוון למורים/ות להפתיע אותם ושיצאו עם חיוך וידע חדש ומעצים.

ימי הערכות למורים צריכים גם להיות מפתיעים, משעשעים, מהנים ומעצימים. מנהלים/ות בואו לבחור פעילויות מעולות. התקשרו 03-5590868 או לנייד 050-5711160

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

גם את תקבלו הצעה זולה יותר באופן נקודתי אם תזמינו אותי תרוויחו ותהנו הרבה יותר. יובל בן בסט מנחה קבוצות וגרפולוג. התקשרו 050-5711160 או ל-03-5590868 www.graphologia.net

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יובל בן בסט

מאת: יובל בן בסטאימון מנהלים23/07/205089 צפיות
סדנאות גיבוש וסדנאות לחץ ושחיקה לעובדים הן כלי מעולה לקבלת כלים להתמודדות, לגבש ובכך לעזור ולהיעזר בעובדים בכדי לצאת לדרך חדשה.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים23/07/202344 צפיות
דמיינו שהייתה לך אפליקציה שבה ניתן היה לכוון את מכשיר האיפון / האנדרואיד לערב צוות מושלם. או למצוא היכן יש מסעדות ואולמות אירועים עם חדרי אירוח קרובים. הצלחת ערב גיבוש תלויה במיקום, בתכנים, בציפיות ובתקשורת בין העובדים. להלן רעיונות לערב גיבוש איכותי:

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים02/09/195844 צפיות
מה הופך ערב גיבוש עובדים לאירוע בלתי נשכח? אווירה משוחררת, אוכל טעים, הפעלה מתאימה וקונספט שמוביל את הערב למקומות מפתיעים. ערב גיבוש יווני יכול להפוך לטוויסט מעניין.

מאת: יובל בן בסטטלוויזיה19/05/191528 צפיות
לראות את קובי מרימי בוכה מעל הבמה בסיום זה היה מרגש. ערב גיבוש משפחתי יכול להיות בכל סידרה אפשרית. ההבדל בין ערב גיבוש לעובדים לבין ערב גיבוש משפחתי יכול להיות משהו מאוד מאוד קטן. אירווזיון הוא ברמה לכידותית של עם שלם. רק לחשוב איזה רגשות שמחה פרצו כאשר ישראל זכתה במקום הראשון בשנת 2018.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים06/02/191777 צפיות
שנת 2019 משופעת באירועי לילה כמו חוגי בית לגיבוש בזמן בחירות, ערבי גיבוש משפחתיים עם הכלה מאיסטנבול ואירועים כמו הקמתו של מפעל אינטל החדש. הרצאה מצחיקה לערב גיבוש קבוצת עובדים היא חלק חשוב מאוד משמירת התלכיד הקבוצתי ושמירה על הצביון הייחודי של צוות עובדים.

מאת: יובל בן בסטהפקת אירועים28/01/191560 צפיות
הפקת יום כיף לעובדים בדרום מפסטיבל "דרום אדום" ועד ים המלח -אילת. זאת הזדמנות לשלב בין ערכי ציונות לבין אטרקציות לעובדים, פעילות גיבוש בשטח, טיולים ולינה.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192503 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאמרים נוספים בנושא קורסים וסדנאות

מאת: pebקורסים וסדנאות03/03/191723 צפיות
קורס סלולר וניהול מעבדה המצב בשוק כיום הוא כזה, שכמעט לכל אדם מעת עמדו על דעתו, יש מכשיר סלולארי כלשהו, סמארטפון, טאבלט ואפילו שניהם. לעומת זאת המעבדות וטכנאים המוכשרים לתיקונים הנפוצים הנדרשים לאותם מכשירי סלולר – מועטים למדי ביחס לכמות העצומה של מכשירי הסלולר הנמצאים בשימוש כל הזמן ומועדים לתקלות מכל סוג. מסיבה זו, קיימת היום דרישה רבה לאנשי מקצוע מוסמכים, המסוגלים לתת את המענה המושלם לכל צורך בתחום תיקוני סמארטפונים או טאבלטים או כל מכשיר סלולארי אחר. למי מתאים להיות טכנאי סלולר?

מאת: pebקורסים וסדנאות03/03/191692 צפיות
למה דווקא טכנאי טלפונים סלולרים ? שכיר או עצמאי – לפתוח מעבדת תיקונים או לעבוד במעבדה פרטית או לעבוד בחברות הסלולריות אתגר – בחזית הטכנולוגית. שוק מפותח וגדל – התפתחות מדהימה בנושא הסלולר התפתחות טכנולוגית. פתיחת שוק המכשירים הסלולרים לתחרות. שימוש הולך וגדל – לא רק טלפון. תלות הולכת וגדולה במכשיר הסלולרי. מכשירי הטלפון שבחזית הטכנולוגית מתאימים לכל הגילאים. שינוי מרכז ההוצאה – העברת עלות השימוש מחברות הסלולר. המחיר הממוצע אותו אנו משלמים עבור המכשיר עלה. חבילות התקשורת מוזלות באופן משמעותי – י

מאת: נויקורסים וסדנאות28/09/172961 צפיות
יותר ויותר אנשים בוחרים ללכת וללמוד מקצוע דרך קורס מקצועי כזה או אחר כאשר לא כולם פונים ללימודי תואר ראשון. הסיבה לכך היא שאנשים מבינים כי סביבה משרדית או סביבה סגורה לא תמיד מתאימה לכולם.

מאת: מגניב קורסים וסדנאות29/09/161856 צפיות
העולם שבו אנו חיים כיום הוא ללא ספק עולם צרכני. הלקוח שלכם חשוף בכל רגע נתון למגוון מוצרים המוצעים למכירה על ידי אנשי מכירות מטעמה של החברה המתחרה. חשוב לזכור כי כישורי מכירה גבוהים הם אינם בהכרח משהו שנולדים איתו, אולם נכון שגישה שאפתנית וכריזמטית בהחלט תוכל לסייע לכם, יחד עם זאת ובסופו של יום מדובר בטכניקה מאד ברורה. השקעה גדולה יותר בשיפור יכולות המכירה על ידי קורס מכירות איכותי למשל, תאפשר לכם להצליח במשימה של הגדלת מכירות

מאת: רוני הכהןקורסים וסדנאות25/09/161712 צפיות
אחד הדברים הבולטים בכפר הקטן הזה שלנו הוא הקשרים שכולנו יוצרים עם אנשים זרים שהדרך היחידה לפתוח ערוצי תקשורת איתם באינטרנט היא על ידי הבנה של השפה הבינלאומית ברחבי הסייבר שהיא השפה האנגלית

מאת: אבי דוידיקורסים וסדנאות03/08/161856 צפיות
בקצרה על לימודי אנגלית למתקדמים עם רמה בסיסית תוך המלצה על לימודי אנגלית בטלפון בהתאמה אישית.

לגרום למישהו לא לעשן, שיטות להפסקת עישון, לשכנע את עצמך לא לעשן, איך להפסיק לעשן, לשכנע מישהו לא לעשן, דרכים לא לעשן, מאמן אישי מומלץ, מטפל התנהגותי קוגניטיבי: כן מה אתה אומר מההתחלה, מישהו. ש: מישהו רוצה להפסיק לעשן. אליעד: מישהו רוצה להפסיק לעשן כבר נפסלת עוף. ש: הוא טוען שהוא רוצה להפסיק לעשן. אליעד: אוקי תודה רבה אמר שהוא רוצה להפסיק לעשן אוקי עכשיו בא נתקדם כן, מישהו אמר שהוא רוצה להפסיק לעשן אוקי סיפור מעניין אוקי. ש: שואלים אותו למה אתה לא מפסיק לעשן. אליעד: שואלים אותו ...

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica