חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קיבוץ

קיבוץ.
למה השיטה לא עבדה? הפרוש לקיבוץ באנציקלופדית ויקיפדיה, קיבוץ הוא צורת התיישבות שיתופית לציונות ולמדינת ישראל, המבוססת על שאיפת הציונות להתיישבות מחודשת בארץ ישראל ועל ערכים סוציאליסטיים, שוויון בין בני האדם ושיתוף כלכלי ורעיוני.
לחלק מהאנשים נשמע ונראה הרעיון הקיבוצי כאוטופיה, כלומר מציאות אוטופית של שיתוף קהילתי מלא של הרכוש ובשיתוף פעולה כלכלי.
הכוונה לאוטופיה שזהו רעיון דמיוני שלא יוכל להתממש במבחן המציאות.
אחת מהסיסמאות של הקומוניסטים שהיה גם הרעיון הקיבוצי היה "מכל אחד כפי יכולתו, ולכל אחד לפי צרכיו", סיסמה נוספת שיובאה מהקומוניזם הייתה "הבסיס הנעלה לעבודה המבוסס על הרעיון הטהור שייגזרו כל מעשי האדם מרצונו החופשי בהגשמה עצמית", ולא חסרו עוד רעיונות שאיני פוסל את חלקם.
הבסיס לרעיון הקיבוצי לא מחזיק מעמד והוא לקראת קריסה רעיונית ומעשית.
אבל, הבסיס העקרוני לחיים משותפים הוא אשר משקף את המציאות האמיתית, שבה רצוי שכול בני האנוש בעולם יחיו.
רצוי להבין שכאשר יוזמים רעיון והוא לא מחזיק מעמד, זה לא אומר שהרעיון עצמו הוא לא נכון לחיות לפיו, נכון יהיה לומר שרצוי להתרגל לרעיון, ולנסות ולהבין האם בן האנוש הגיע לרמה התפתחותית שתאפשר לו ליישם את הרעיון.
להתרגל לרעיון חדש יחסית משמעותו לשנות אישיות, לשנות הרגלים מקובעים, לשנות הרגלים מקובעים ברמת המודעות של המין האנושי כיום הוא די איטי, בעיקר בגלל הפחדים הקיימים בנו והבלבול בחיינו שמונעים את התקדמותנו לשלב התפתחותי מתקדם יותר.
כלומר, יכול להיווצר מצב שהרעיון הקיבוצי יעלה ויתחדש שוב בעתיד, ולא תהיה לו את ההתנגדות שהייתה לו בעבר, והביקוש לחיים שיתופיים יצבור תאוצה, כמובן שזה יקרה לאחר שאנשים יבינו שהשיטה הנוכחית, הציונית, הדמוקרטית הקפיטליסטית, החילונית והדתית ועוד גורמת סבל לכולם, והיא אינה מאפשרת את החיים המשותפים, הבריאים, הרגועים והשלווים.
אבל, שיטת מחייה שתאפשר שיתוף, אשר תמנע את הסבל האנושי שנובע מהשיטה הקיימת כיום, לא תהיה אפשרית אם לא נבין מהי זהותנו האמיתית.
רק כאשר נבין מהי זהותנו האמיתית, ובהתאם להבנתנו נתקן את אישיותנו ונשתנה, רק אז אישיותנו החדשה תאפשר לנו להבין את המציאות האמיתית שבה אנחנו נמצאים וחיים, הן מהבחינה האבולוציונית קוסמית והן מהבחינה הרוחנית.
כתוצאה מכך שמקימי הקיבוץ לא הבינו זאת, לא התאפשר להם לתקן את אישיותם, ולהתאים את עצמם למהות ומטרת חייהם, ולכן השיטה כשלה.
מהי זהותנו? זהות משקפת את אופן התנהגותנו, כיום ברמת המודעות העצמית בן האנוש מתנהג באופן רגשי, אמוציונלי ולא ענייני.
שלב מתקדם יותר בהתפתחות המין האנושי יהיה, כאשר נתקן את עצמנו ונשתנה, ואז אישיותנו תהיה רגועה, רציונלית ועניינית.
כאשר נהיה רגועים, רציונליים וענייניים, רק אז יתאפשר לנו להבין באופן ברור יותר את המציאות האמיתית ולהתאים אליה שיטת מחיה בריאה.
מהו הרוגע הפנימי? זהו מצב שבו אנחנו לא מייצרים ומפעילים את הגוף הפיזי שלנו באמצעות הרגשות הפנימיים.
הגוף הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות.
הרגשות הפנימיים הם גם הרגשות החיוביים שגורמים לנו להרגיש טוב איתם כמו, אהבה, אושר, צחוק, הנאה, שמחה, יצר מיני ועוד, והם גם הרגשות השליליים שגורמים לנו להרגיש רע איתם, כמו: פחד, חרדה, כעס, דיכאון, לחץ, צער, עצב ועוד.
כאשר בן האנוש הוא רגוע, כלומר כשהוא במצב שהוא אינו מייצר ומפעיל את הרגשות הפנימיים שבו, שנעשה מתוך הבנה, רצון, ובנית היכולת הפיזיולוגית לכך, ולא מתוך הדחקה כי אז הרגשות נמצאים, הוא מחובר לעצמו, לאני העצמי שלו, לזהותו האמיתית, ואז היכולת שלו לפרש את המציאות האמיתית שבה הוא נמצא וחי נעשית באופן ברור יותר, שפוי יותר.
כחברה רק כאשר נבין זאת נוכל לחיות חיי שופתות.  
כלומר, הרעיון הוא להתאים את השיטה לאישיות האמיתית שלנו.
כשנבין ונתחבר לזהותנו הרגועה, האישיות האגואיסטית והאינטרסנטית שמשיגה את צרכיה באופן מניפולטיבי ובהתאם לשיטה הדמוקרטית קפיטליסטית שלנו כיום תעלם, אישיות מתוקנת זו באופן מודע תתאים לעצמה שיטה שתתאים לאישיות החדשה והמתוקנת, מה שישנה את התפיסה הנוכחית שצריך להתאים את האישיות לשיטה במקום להתאים את השיטה לאישיות.
מסקנה: מעצם הקמת הקיבוץ שהאידיאולוגיה שלו הייתה חיי שיתוף, היה רעיון שבעיקרון מתאים לזהות ולמציאות האמיתית שבה צריכים לחיות בני האנוש ביחד.
סיכום: בבסיסו רעיון החיים המשותפים שהקיבוץ משקף זו המציאות האמיתית.
אך רעיון זה ברמת המודעות העצמית הנוכחית שלנו לא יכול היה להתממש בשלב זה של תהליך ההתפתחות שלנו, וזאת כיוון שאין לנו את המודעות העצמית לזהותנו ולמציאות האמיתית, הן מהבחינה האבולוציונית קוסמית והן מהבחינה הרוחנית.
המסר במאמר: ללא ההבנה והתחברות לזהותנו ולמציאות האמיתית, לא יתאפשר לנו ליצור לעצמנו שיטת מחיה שתואמת את זהותנו והמציאות האמיתית שבה מתאים ובריא לנו לחיות, ולכן הרעיון הקיבוצי נכשל, כי הרעיון היה אמיתי לגבי שיטת המחייה השיתופי, אך כיוון שלא הבינו חברי הקיבוץ מהי הזהות האמיתית שאליה רצוי להתחבר, השיטה לא יכלה להתממש.



 



תגיות המאמר: צדק, שוויון, אחדות, שיתוף, קיבוץ


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161036 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141411 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148945 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141437 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141229 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141858 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141225 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא דמוקרטיה ושלטון

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון25/07/232501 צפיות
התהליך מחייב אותנו לעבור מספר שלבים עד לקבלת ההיתר. השלב הראשון הוא בדיקת מידע, שלב בו אנו בודקים מול המועצה המקומית האם בכלל קיימת אופציה לתוספת בניה מצד המועצה המקומית ואגף השיכון והבינוי.

מאת: אדיר בנימינידמוקרטיה ושלטון25/06/231537 צפיות
מידת ההשפעה של הרשתות החברתיות על אופן התנהלותם של נבחרי ציבור. אנחנו יודעים שהתופעה קיימת וגם ערים להשפעותיה. אך עד כמה שונה כיום הזירה הציבורית ביחס לעידן הקודם?

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון18/11/222506 צפיות
הרפורמה בתכנון, רישוי ובניה במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה קבעה לוחות זמנים לתהליכי רישוי שונים עבור רשות הרישוי ומכון הבקרה וזאת במטרה לקצר, לייעל ולפשט הליכי רישוי בניה. לצורך כך וכחלק מתהליך הדיגיטציה של שירותי משרדי הממשלה השונים, בשנת 2016 הושקה מערכת רישוי זמין של מנהל התכנון המאפשרת הגשת בקשה להיתר בניה באופן מקוון. תהליך הוצאת היתר בניה לא אמור לארוך זמן רב לפי זמני המערכת, אך בפועל פרק הזמן מתארך כתוצאה מהתנהלות לקויה של הועדות ו/או של המבקש. במאמר זה נציג את פרקי הזמן המפורטים בחוק ואת פרקי הזמן המיושמים במציאות עד לקבלת היתר בניה. נציין שהזמן הממוצע היום לקבלת היתר בניה על פי לשכת האדריכלים הוא מעל שנתיים וחצי, הזמנים הרשומים מטה הם הזמנים של משרדים אשר מומחיותם היא הוצאת היתרי בניה. משרד קלינגר בנימין הינו המשרד היעיל ומהיר ביותר בקבלת היתרי בנייה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון31/12/201245 צפיות
משרד קלינגר היתרי בנייה, רישוי עסקים וייעוץ מוניציפאלי מתמחה בייעוץ ייצוג ועבודה מול גורמים מוניציפאלים הקשורים בהוצאת היתרי בניה, תכנון ערים וסביבה, מיסוי,רישוי עסקים,בקשות לשימוש חורג,שינוי יעוד,הכשרת חריגות בניה,ביטול צווי סגירה,הפסקת עבודה,צווי הריסה. בקשות לשינוי תב"ע ,היתרי בניה, אדריכלות, קידום בקשות ,זירוז הליכים בירוקרטים ,יעוץ סטטוטורי, הסדרים והסכמים עם הרשויות, שרותי הנדסה ופקוח על הבניה.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון27/03/201408 צפיות
תיקון 116 לחוק התכנון והבניה מהווה מהפכה בחוק התכנון והבניה. הוא מחמיר מאד, מטיל צווי הריסה בסיטונות וקנסות של מאות אלפי שקלים, ומצמצם את סמכויות השופטים בבתי המשפט.

מאת: בנימין קלינגרדמוקרטיה ושלטון11/01/201434 צפיות
מה הוא רישיון עסק? עסקים הפועלים בתחומים שונים נדרשים בהוצאת רישיון עסק – היתר מכוח חוק רישוי עסקים הניתן על ידי משרד הרישוי ברשות המקומית ומהווה אישור לפעילותו התקינה של העסק. הרישיון מעיד כי בעסק מסוים ננקטו כל האמצעים הנדרשים לשמירה על בריאותו, ביטחונו, בטיחותו ואיכות חייו של הציבור. בהתאם, קבלת הרישיון מותנית בעמידה בכל התנאים שהציבו הרשויות, בהם סידורי כיבוי אש, תנאי תברואה נאותים, בטיחות מבנים ועוד. משרד הרישוי הוא גם זה שאחראי על אכיפת החוק ורשאי להטיל סנקציות על עסקים שאינם עומדים בתנאיו

מאת: אבי דוידידמוקרטיה ושלטון07/04/191515 צפיות
מדריך למתחילים אודות הגשת עתירות לבג"צ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica