חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

גלישת רוח - איך גולשים רוח ?

מאת: רון בראל ספורט ימי 17/08/20111591 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גלישת רוח היא ללא ספק אחד מענפי הספורט הימי המדהימים שקיימים היום, החיבור עם הרוח, הגלים והטבע מספק הנאה אינסופית.
בכדי להתחיל לעסוק בגלישת רוח, כדאי לקחת קורס מתחילים בכדי לרכוש את הידע הבסיסי.
מה שכן תאוריה בסיסית מקדימה לא תזיק, הרעיון הכללי הוא כזה:
תחום גלישת רוח הוא אחד מענפי השייט שקיימים, כמו בכל ענף שייט גולשים עם הגב לרוח.
בכדי לזהות את כיוון הרוח, מסובבים את הראש 360 מעלות ובמקום אחד מרגישים את הרוח עוברת בין שתי האוזניים, משם הרוח מגיעה. מסתובבים ועומדים עם הגב לרוח מרימים את שתי הידיים שיהיו מקבילות לאדמה, והכיוונים שמצביעות הידיים הם כיווני הגלישה הכלליים. לדוגמא: בים התיכון כאשר הים במערב, אם הרוח מגיעה מהים (ממערב), כיווני הגלישה הכלליים הם: צפון ודרום.
למה כלליים? כי בשייט ישנם מושגים שנקראים עלייה לתוך הרוח וירידה מהרוח.
משמעות הכיוון הכללי היא: גלישה בניצב לרוח.
משמעות העלייה לתוך הרוח היא: גלישה עם החרטום מופנה בזוית לכיוון הרוח (המשך לדוגמא: ברוח מערבית גלישה לכיוון צפון מערב או דרום מערב היא עלייה לתוך הרוח או בשפה המקצועית חידוד).
משמעות הירידה מהרוח היא: גלישה בכיוון שבו הרוח נושבת (המשך לדוגמא: ברוח מערבית גלישה לכיוון צפון מזרח או דרום מזרח היא ירידה מהרוח). 
ציוד לגלישת רוח מורכב מגלשן, מפרש, תורן - מוט שנכנס בתוך השרוול של המפרש על מנת לתת לו צורה, מנור - ה"הגה" של הגלשן, קאראדן - מחבר בין הגלשן למפרש, וחבל הרמה.
נכנסים למים, מטפסים עליו כמו שיוצאים מבריכה, עומדים עם פישוק ברוחב מעט גדול מרוחב כתפיים עם קצת כיפוף בברכיים, כאשר התורן בין הרגליים, תופסים את חבל ההרמה מקצהו התחתון, ונשענים אחורה.
מנסים להפעיל כמה שפחות כוח בידיים ובגב, רצוי להשתמש במשקל הגוף ולא לאמץ את הגב !
בשלב הראשוני של הרמת המפרש, המפרש מלא במים ולכן קשה להרימו.
איך שעוברים את שלב ההרמה הראשוני, המפרש נהיה קליל ומשם צריך למשוך בעדינות ולשמור את המפרש במרכז הגלשן.
השאיפה היא להרים את התורן עד למשהו כמו 70 מעלות ביחס לגלשן, ולא ל - 90, על מנת שישאר מקום למשחק על מנת לשמור על יציבות. התורן הגיע לידיים, מניחים את היד של הרגל האחורית (הרגל שקרובה לירכתיים), על התורן.
תרגול טוב לפני הגלישה הוא להצליח לעמוד במצב הזה עם יד על התורן, אם מצליחים משם הגלישה פשוטה.
מעבירים ידיים למנור, וגולשים.
כאשר הידיים על המנור, היד הקדמית (הקרובה לתורן) היא השולטת בכיוון, והיד האחורית היא הכוח (סוגרים אותה גולשים מהר יותר, משחררים וגולשים לאט יותר).
כאשר גולשים עם תורן במרכז הגלשן, גולשים בניצב לרוח.
כאשר מטים את התורן אחורה לירכתיים, עולים לתוך הרוח (מחדדים).
כאשר מטים את התורן קדימה לחרטום, יורדים מהרוח.
גלישת רוח היא תחום מהמם, רצוי לעשות קורס מתחילים בכדי להכנס בצורה מבוקרת ובטוחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רון

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רון בראל

מאמרים נוספים בנושא ספורט ימי

מאת: Droxitספורט ימי 28/08/172796 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר אנשים שמתאהבים בשייט יאכטות ובמיומנות המופלאה של להיות סקיפר. לעיתים קרובות הם מגיעים מהתחום, אולי שירתו בחיל הים או פשוט אוהבים לצאת אל הים ולעסוק בספורט ימי. במקרים רבים אחרים, זוהי החלטה שמגיעה מתוך איזשהו חלום, גם אם לא התנסו עד כה בשייט יאכטות.

מאת: Roei Kalvoספורט ימי 10/03/162610 צפיות
כל הטיפים לבחירת מועדון צלילה הטוב ביותר ומה נותנים לכם בקורס צלילה כדי שלא יעבדו עליכם!

מאת: פבלספורט ימי 25/12/152856 צפיות
אני צריך להתאמן עד עילפון ו"למות באימון"? אל תיתן למושגים "מפחידים" של תוכניות האימון היומיות לבלבל אותך. אלו רק שמות חברים ! זה מובן שתוכנית הקרוספיט מוכרת באימונים רבי העומס שלה, כאשר החברה שעתה הגיעו לקרוספיט, ללא הבנה של עוצמת האימון ירגישו שהם על אפיסת כוחות. צריך להיות זהיר עם עוצמת האימון, כאשר במועדון קרוספיט איכותי, המאמנים הם בעלי ניסיון וידע רב, יעזרו לך למצא את הבסיס האופטימלי המתאים לכושר שלך, יראו לך טכניקות ביצוע בטוחות ויסבירו איך לכוון נכון את עוצמת האימון שלך.....

מאת: Roei Kalvoספורט ימי 12/08/152465 צפיות
קורס צלילה באילת הינו אחד מהאטרקציות המושכות בתקופה האחרונה בספורט הימי, ענף הצלילה בשנים האחרונות מלווה בטכנולוגיה חדשה באמצעים חדישים שלא היו קודם לכן. אצלנו בדיפ סיאם תוכלו למצוא את מגוון האמצעים הטכנולוגים החדישים בליווי מדריכים מקצועיים בענף הצלילה על מנת שאתם לא תשכחו את חווית הצלילה או קורס הצלילה שלכם.

מאת: מאיר דודספורט ימי 19/04/151826 צפיות
חשיבות השימוש בבגדי ים לילדים, הסכנות שבחשיפה לשמש ללא בגדי ים לילדים, מגוון הקיים בשוק לסוגיו השונים של בגדי ים לילדים.

מאת: מאיר דודספורט ימי 19/04/152095 צפיות
המאמר מפרט על חשיבות השימוש בבגדי ים לילדות, על הסכנות בחשיפת השמש והיתרונות הרבים בשימוש בבגדי ים לילדות.

מאת: כזהספורט ימי 25/02/152003 צפיות
אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור חובבי ספורט מיוחד הוא הצלילה. בשנים האחרונות נראה כי יש יותר מתעניינים בספורט זה, ולא מעט אנשים עוברים קורסי צלילה כדי לחוות את היופי המיוחד שמחת למים. יופי כזה אפשר גם לצלם בצורה מרגשת הרבה יותר אם דואגים לקחת מצלמת GoPro לצלילה ולתעד את כל מה שקורה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica