חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תמונות פורטרט- איך זה התחיל?

מאת: tom lachamצילום21/08/20111355 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


כולנו זקוקים מפעם לפעם לתמונות פספורט- תמונת תקריב של הפנים וכולנו מקדישים להם שלוש דקות בדיוק- קופצים לחנות הצילום הקרובה לביתנו או בוחרים מכונת צילום אחת מני רבות הפזורות בקניונים. פעם, הרבה לפני שהמציאו מכונות צילום ושאר טכנולוגיות משוכללות, יצירת תמונות תקריב של בני אדם, פורטרטים, היה עניין מורכב למדי.

צילום הפורטרטים מתחילתו ועד הפיכתו מסחרי יותר בתקופתו של דיזדרי זוכה לדיון מעמיק בספרו של בנימין "היסטוריה קטנה של הצילום" (בבל, 2004). בתקופה המוקדמת, בשל טבעו של הדגארוטייפ אשר ניפק תצלומים יחידאיים ובלתי ניתנים לשכפול, נתפס הפורטרט כחפץ יקר. בנוסף, שימש באותה תקופה הפורטרט כאמצעי עזר טכני עבור ציירי דיוקנאות. אלה נעזרו בדימוי המצולם בעבודתם מבלי לדעת כי הם מעודדים את אותו מדיום אשר יירש בסופו של דבר את מקומם. הפורטרטים הראשונים התאפיינו באופי בתולי, היות והצילום טרם הפך ל"כלי עבודה של העיתונים", והמצולמים הראשונים היו "טבולה ראסה" בנושא. בשל זמן החשיפה הארוך נדרשו המודלים לשבת אל מול העדשה בלא תזוזה במשך זמן רב ולשם כך, הם נעזרו במכשירים ומשענות. בסופו של דבר, לפי בנימין, הפך התחום למסחרי כשאנשי עסקים החלו להסתנן אל שורות הצלמים המקצועיים. באותה עת החל ייצור ההדפסים ההמוני בתהליך הקולודיון, שהוביל, לאחר המצאת מצלמתו של דיזדרי ב-1854, לשימוש נוסף בפורטרטים ככרטיסי ביקור מצולמים. פיתוחו של דיזדרי איפשר צילום של 8 תמונות בו זמנית, אשר שימשו ככרטיסי ביקור. הכרטיסים זכו להצלחה מסחררת באירופה ובארה"ב, בקרב מעמדות הביניים, פוליטיקאים וידוענים. כרטיסי הביקור, בשילוב עם ריטוש הפורטרטים, עיצוב גרפי ועיבוד בצבע אשר הפך רווח באותה תקופה, הובילו לירידה משמעותית באיכות האמנותית- מקצועית של הפורטרטים. הירידה באיכות עמדה ביחס ישיר לעליה הכמותית בצילום, הפורטרטים הפכו לפריטי קישוט המוניים וצלמים מקצועיים רבים העבירו ביקורת נוקבת על השינויים הללו. סגנון הפורטרטים הוגבל לפורמט אחיד, במטרה לחסוך עלויות. בתי הסטודיו לצילום השתנו באופן בהתאם: הם גדלו ושגשגו, עסקו במכירות לא פחות מאשר באמנות הצילום, והיה בכוחם לספק מיני אביזרים, קישוטים ותלבושות אשר נועדו לספק את מאוויהם של מעמדות הביניים. אם בתקופה המוקדמת תאמו המודל והטכניקה זה לזה, הרי שבאותה מידה התרחקו השניים בתקופה המסחרית, בה אופיינו התצלומים החדישים בחדות ובהירות טכניים שחסרו את אפלוליותם ועומקם של התצלומים המוקדמים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת tom lacham

מאת: tom lachamטלפונים סלולריים19/02/121228 צפיות
הבעיה העיקרית בקניית מתנות היא הצורך התמידי להפתיע ולחדש. הנה רשימת מתנות מגניבות לגבר או בחורה שמתים על גאדג'טים בסגנון אביזרים לאייפון.

מאת: tom lachamבריאות ורפואה כללי16/02/121189 צפיות
חיסונים הם חלק מעולמנו, ומתוקף כך, לפעמים קשה לזהות אותם כגורמי סכנה פוטנציאלים. עם זאת, דווחו מספר מקרים בעיקר בקרב ילדים, שחיסונים כאלו או אחרים נקשרו עם הסיכון לחלות במחלות אחרות.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121257 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה07/02/121205 צפיות
השמנת יתר היא אחת מהמחלות השכיחות ביותר בחברה המודרנית המערבית, והיא מעלה את הסיכונים לחלות במחלות נלוות רבות ואחרות כמו בעיות קרדו-וסקולריות, סכרת, בעיות שרירים ושלד ועוד.

מאת: tom lachamזוגיות ואהבה07/02/121516 צפיות
הגעת לגיל 30 ואין לך בן זוג? חושב כבר על ילדים אבל עדיין אין פרטנרית מתאימה? אנשים רבים מוצאים את עצמם עוסקים בנושא של זוגיות ונושא של משפחה באופן בלתי תלוי.

מאת: tom lachamקידום אתרים24/01/121271 צפיות
בעידן של היום, כל עסק, תאגיד או עמותה מחזיקים ברשותם אתר אינטרנט. אתר יכול להיות אתר תדמיתי, דינמי, בלוג או אפילו דף עסק בפייבוק. איך מביאים גולשים? איך גוגל יודע למקם אתכם בתוצאות החיפוש? איך קובעים רלוונטיות של אתר?

מאת: tom lachamדיאטה ותזונה24/01/121153 צפיות
על פניו נשמע שפסיכולוגיה רפואית עוסקת במורבידי, בצד הקשה של החיים, זה שמנסים רוב האנשים להמנע ממנו בכל מחיר, אך רבים העוסקים בתחום יאמרו דווקא שהם מתעסקים עם תקווה ואופטימיות, עם כוחות התמודדות ותעצומות נפש.

מאמרים נוספים בנושא צילום

מאת: דניסצילום16/01/182950 צפיות
תחום האטרקציות והצילום לחתונות צומת ותופס תאוצה רבה, איך נבחר מבין כל הספקים את הספק האיכותי ביותר?

מאת: ניב אבןצילום18/09/172901 צפיות
כמה זה עולה בסופו של דבר לשכור את השירותים הנאמנים של צלם אירועים מיומן שיודע את עבודתו במקצועיות רבה? קראו הלאה.

מאת: דניסצילום14/05/172208 צפיות
כשהמקרר שלנו מלא עד אפס מקום במגנטים הרגילים חשוב להעניק לאורחים באירוע שלנו סיבה לשים את המגנט שלכם על המקרר, עיצוב פולארויד הוא עיצוב רטרו משנות ה80 שידאג להבליט את המגנטים שלכם מהמגנטים האחרים.

מאת: moraleצילום18/04/172073 צפיות
חברות הייטק רבות דואגות להכין סרטי תדמית שמיועדים לצרכים שונים. סרטים אלו מבליטים את איכויות החברה, יעילות המוצר והשירות שהן מייצרות ומשווקות, הן לצרכים פנימיים, והן לצרכים חיצוניים, לקהל לקוחות מקומי וכן לקהל לקוחות בינלאומי.

מאת: moraleצילום26/03/173792 צפיות
הילדה הגיעה לגיל 12, זה הזמן לחגוג לה בת מצווה. היום לא מדובר יותר בחגיגה פשוטה וצנועה, היום כל חגיגת בת מצווה היא בעצם הפקה שלמה. אולם, קייטרינג, תקליטן, צלם, מגנטים, אטרקציות של אירועים, תלבושות ומה לא. לצד הפקת האירוע צריך גם לחשוב על הפקת בוק בת מצווה.

מאת: moraleצילום14/03/174041 צפיות
בשנים האחרונות אנחנו יכולים לראות, שלצד צילומים של תמונות משפחתיות אשר מבוצעות אצל צלמים מקצועיים, נערכים גם צילומים של נשים, כשהן בהיריון. בדרך כלל, נשים מבקשות לצלם את ההיריון הראשון שלהן, למרות שבמקרים רבים נשים חוזרות שוב ושוב לערוך צילומים אלו, גם בהריונות נוספים.

מאת: דניסצילום07/03/171769 צפיות
המחיר הוא לא הכל, כאשר ניגשים לבחור ספק עבור מגנטים לאירוע שלנו חשוב לשלב בין המקצועיות, האיכות והמחיר כמובן בלי להתפשר על אף אחד מהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica