חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ריכוז

מאת: יוסי קרמר לימוד עצמי27/08/20111293 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ריכוז.
איך אפשר לשאוף ולהגיע לריכוז עצמי מקסימלי? ריכוז עצמי הוא מצב פיזיולוגי המאפשר, לרכז, לאחסן, ולזכור נתונים ולעבדם, כלומר לקשר ולהגיע למסקנה הנכונה, האמיתית.
היכולת לריכוז עצמי שמתאפשר באמצעות התחברות עצמית, כלומר באמצעות היכולת לפרש באופן האמיתי את האני העצמי, את הזהות האמיתית, מאפשרת את היכולת לפרש באופן ברור יותר את המציאות האמיתית.
זהו הבסיס שמאפשר את הריכוז העצמי, שמאפשר את הלמידה וההתפתחות האישית והחברתית, ללא היכולת לריכוז עצמי לא יתאפשר לנו ללמוד ולהתפתח ולהביא את עצמו לרמה התפתחותית מתקדמת יותר, ולכך יש גם השפעה חברתית.
כדי שנבין ונתחבר ונהיה מודעים לעצמנו ולעצם קיומנו ונוכל לצאת מתוך דפוס ההתנהגות האינסטינקטיבי שאיתו נולדנו ושאיתו חיינו, רצוי לשאוף שנחיה את חיינו בשגרה שהיא בעלת סדר תודעתי אחר, חדש, המאפשר לגוף לתפקד באופן בריא יותר.
ללא אורח חיים רגוע ושלוו שקיים בו סדר ושגרה לא יתאפשר לנו להביא את עצמנו לרמת ריכוז מכסימלית.
אורח חיים רגוע ושלוו שקיים בו סדר ושיגרה המאפשר את הריכוז המכסימלי קשור למכלול שלם של נושאים שיש להבין בהם.
הרוגע הפנימי זהו מצב שבו אנחנו לא מייצרים ומפעילים את רגשותינו הפנימיים, לא את הרגשות החיוביים ולא את הרגשות השליליים, שיוצרים את כול המחשבות שווא, הדמיון, ושאר הבעיות האישיות שמשבשים את יכולת הריכוז ושמנתקים אותנו מהאני העצמי, מזהותו ומהמציאות האמיתית, כאשר השאיפה היא להיות תמיד מחוברים לעצמנו ולמציאות האמיתית.
השלווה היא אורח חיים בריא שכולל בתוכו מגוון נושאים שמאפשרים לגוף לתפקד באופן מאוזן ויציב, כמו, תזונה, שינה, פעילות גופנית, שמירה על טמפרטורת גוף, נשימות סדירות, היגיינה אישית וסביבתית, לחיות ללא לחץ של זמן, לחיות ללא בעיות הישרדות ועוד.
לרמת מודעות עצמית זו עלינו לשאוף, וזאת כדי שנוכל למצות באופן מכסימלי את יכולת הריכוז שלנו.
מסקנה: הריכוז העצמי הוא האמצעי הבסיסי שמאפשר לנו את היכולת לחקירה ולמידה עצמית לשם ההתפתחות האישית, התפתחות אישית מובילה להתפתחות חברתית.
סיכום: הבסיס להבנה בכול תחום ותחום בחיינו היא היכולת שלנו להיות מרוכזים.
הריכוז העצמי מאפשר את היכולת לרכז את הנתונים האמיתיים לעבדם וההגעה למסקנות האמיתיות.
כדי להגיע לרמת מודעות עצמית מתקדמת זו עלינו לחיות באורח חיים רגוע ושלוו.
אורח חיים רגוע ושלוו שיש בו סדר ושיגרה מאפשר לנו את הבריאות.
הבריאות מאפשרת לנו את הריכוז המכסימלי.
המסר במאמר: היכולת לריכוז עצמי מאפשרת לנו לזכור את הנתונים האמיתיים באופן ברור יותר, שפוי יותר.

 



תגיות המאמר: חינוך, למידה, ריכוז, זיכרון


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161039 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141412 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148950 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141859 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141225 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא לימוד עצמי

מאת: אופירלימוד עצמי01/08/161637 צפיות
לצורך קבל שירותי נוטריון בתל אביב חלה עליכם החובה לבדוק היטב אל מי אתם פונים על מנת לקבל את השירות. יש לדעת כי לא כל עורך דין יכול להעניק לכם אישור נוטריוני, ועל כן, הרישיון לספק אישורים אלו, כמו גם היעד והוותק בתחום הינה חשוב. אז כיצד תוכלו למצוא נוטריון בעיר תל אביב? לפניכם כל מה שחשוב לדעת.

מאת: ירון כהןלימוד עצמי16/04/152313 צפיות
אנשים שמעוניינים לשפץ את ביתם או לבנות את בית החלומות שלהם יכולים להיעזר בחשמלאי מוסמך שיכולותיו מתאימות לסוג כזה של עבודות. אך פרויקטים מורכבים יותר שיכולים לכלול גם עבודות במפעלי תעשייה (ולא רק עבודה במבני מגורים) הם עניין להנדסאים בתחום זה.

מאת: מאיה בית אחדלימוד עצמי18/05/145062 צפיות
בעיות קשב וריכוז אינם בעיות המונעות מהאדם להתרכז בפרט מסוים, או ההרגל לקפוץ מנושא לנושא. בעיות קשב וריכוז מתחילות מבפנים, כאשר לאדם יש המון "רעש" בפנים, מחשבות וקושי ריכוז בתוך עצמו

מאת: אוהד ז.לימוד עצמי01/10/131963 צפיות
טכנולוגיה ולמידה מקנות לעובד שעובר את ההדרכה הטכנולוגית שני יתרונות עיקריים. ראשית, הן תומכות היטב במטרות של הארגון ושנית הן מסייעות בצמצום עלויות הלמידה.

מאת: zivלימוד עצמי19/03/131807 צפיות
השנים חולפות ואתם לא מתקדמים בחיים? אם זה עתה חזרתם מטיול בחו"ל וגם אם אתם בגיל שלושים פלוס יש לכם עוד זמן!

מאת: קופירייטינג פלוסלימוד עצמי19/02/132068 צפיות
אם מגיל הקטן, אחד מהתחביבים האהובים ביותר שלכם, היה להחזיק עיפרון ביד, לתת דרור לדמיון שלכם, וזה עדיין לא השתנה, רק עבר לתכנת צייר במחשב, אולי, אתם צריכים ללמוד לצייר, ובכלל להירשם ללימודים של קורסים אנימציה. האם כדאי לכם ללמוד לצייר במסגרת של קורסים לציור בבי"ס לאומנויות, או שאתם יכולים ללמוד לצייר וגם להפוך לאנימטורים או לגרפיקאים עם תעודת מקצוע?

מאת: אבילימוד עצמי03/01/138302 צפיות
כל אחד מאיתנו שמתכנן להרים אירוע כלשהו, אם זאת מסיבת רווקות ואם בכלל ערב עסקי, יודע שחשוב לבדר את המוזמנים אשר יבואו. אוכל ומוסיקה אינם בדיוק מרכז האירוע, לפיכך מומלץ לשכור מפעיל מקצועי שיודע איך לספק לכלל המוזמנים חוויה שעוד לא ניסו. בגלל זה בימינו אנשים רבים בוחרים באופציה של סדנה מקצועית.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica