חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

רב

מאת: יוסי קרמר יהדות02/09/2011991 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

רב.
מיהו הרב? רב זהו תואר שמייצג סמכות דתית גבוהה ביהדות.
פרוש המילה רב הוא: יועץ, מורה, מנהיג דתי.
רב הוא מומחה להלכה והוא מורשה לפסוק לפיה.
רב שהוא יועץ, מורה, מנהיג, שמעצם סמכותו הדתית ביכולתו לכוון את מאמיניו, שמנסים להבין את התורה בתהליך האישי הדתי שהם עוברים.
האנשים שמחפשים תשובות לעצמם בתהליך הדתי שהם עוברים, הם עדיין אינם מגובשים באישיותם, והרב הוא זה שאמור למספק לאותם האנשים המאמינים את התשובות.
ישנם מאמינים שמתייחסים לרב כאל נציג האלוהים, ולכן הם ילכו אחריו באמונה מוחלטת.
ישנם גם אנשים שבתהליך האישי שלהם, הדת היא שלב מעבר בתהליך שהם עוברים.
הרב הוא האיש שממנו האנשים שהחליטו ללכת בדרך הדת יבקשו תשובות.
ישנם אנשים שנולדו לתוך המציאות הדתית, ולכן הם יבקשו תשובות לשאלותיהם, יקשיבו, ויאמינו לכול מה שיש לרב להגיד.
ישנם רבנים רבים במגוון רחב של סקטורים, ולכן מגוון הדעות הוא רב.
מתוך התהליך שאני עברתי עם עצמי, בחרתי להצטרף למאמינים בדרך דת היהדות לתקופה של כשנה לערך.
החקירה והלמידה בנושא, הביאה אותי לכמה מסקנות עיקריות, שאותם ברצוני לשתף.
ראשית, אמונה היא אינה הבנה.
הדת והדתות בכללן מטרתן בעיקר ליצור טקס פולחן רגשי, שאותו לרוב המאמין צריך וזקוק לו רגשית וידע, ולכן אין לדת ולאמונה כול קשר לנושא הרוחני, אלא לתהליך של חיפוש אחר תיקון האישיות, כשבסוף התהליך הנושא הרוחני מתבהר.
אלוהים שאליו פונים, מדברים, מתפללים המאמינים הוא אינו הבורא.
אלוהים שאליו פונים, מדברים, מתפללים המאמינים, זה בעצם לעצמם בלבד.
המאמינים שפונים, מדברים, מתפללים, כביכול לאלוהים, גורמים לעצמם לקונפליקט.
מרגע הבריאה ועד לסיומה לא היה בעבר, ולא יכול להתקיים בהווה, ולא יהיה אפשרי גם בעתיד, ליצור כול קשר עם הבורא עצמו, תוכנית האבולוציה היא תוכנית הלימודים שהבורא תכנן ויצר בעבור המין האנושי והוא אינו משתתף בה.
כול התיקונים והשינויים בתהליך החקירה, הלמידה, וההתפתחות שעל בן האנוש לבצע לאישיותו, יכולים להתבצע מתוך הבנה עצמית, ומתוך העזרה החברתית שמשמשת לו כהשתקפות, והיא מתבצעת ללא כול מעורבותו של הבורא מהגלגול הראשון ועד האחרון.
הדתות נוצרו כתוצאה מחוסר למודעות עצמית וההבנה של המאמין ליכולותיו, ולכן הפרוש של המציאות שבה המאמין נמצא וחי נעשה באופן שגוי.
המושג על טבעי הוא שגוי, כי הכול טבעי רק שעלינו להבין.
במידה והמאמין מתייחס וחי על פי מה שנכתב בעבר, הוא גורם לכך שמבחינה התפתחותית הוא תקוע ואף משתווה לרמה ההתפתחותית של אותם האנשים שחיו בעבר.   
רצוי לזכור שאם הולכים אחר רב ו/או גורו או כול אחד אחר מתוך אמונה, ולא מתוך בדיקה והבנה עצמית, אפשר לטעות בדרך ולעבור גלגול חיים שלם ללא מיצוי החיים.
אם מבינים שטועים תמיד אפשר לתקן.
לכן, לאחר כול התהליך שעברתי אינני הולך אחרי אף רב, ואיני משייך את עצמי לאף דת או כת.
מסקנה: הרב משמיע את דבריו למאמיניו ומכוון אותם.
מי שמאמין לרב אינו יכול להבין, כי המאמין לא בדק בעצמו.
אמונה היא אינה הבנה.
אמונה היא צורך ונזקקות רגשית, אישית, לשם טקס הפולחן הרגשי שמטרתו לדבוק ברגשות החיוביים ולהתנתק מהרגשות השליליים.
אפשר ללכת לאיבוד במגוון הרחב של הדעות והמחשבות, אבל תמיד אפשר לתקן כאשר מבינים.
סיכום: רב זהו תואר שמייצג סמכות דתית גבוהה ביהדות.
פרוש המילה רב הוא, יועץ, מורה, מנהיג דתי.
רב הוא מומחה להלכה, והוא מורשה לפסוק לפיה.
האם המציאות הדתית משקפת את המציאות האמיתית?
כי אם לא, המאמין מפרש את זהותו ואת המציאות שבה הוא נמצא וחי באופן שגוי.
לכן, במידה והמאמין מאמין לרב והוא הולך בדרך הדת ודרך זו היא שגויה, המאמין חי במצב של בלבול, ולכן המציאות שבה הוא נמצא וחי תפורש כאשליה.   
המסר במאמר: הרב אומר את דעתו, תשתדלו להבין ולא להאמין לכול מה שאומרים לכם.

 



תגיות המאמר: דת, יהדות, אמונה, רב, אלוקים


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יוסי קרמר מייעץ ומלווה למודעות רגשית והתפתחות אישית.
המודעות העצמית, השפיות, שאחרי הסכיזופרניה, מניה דפרסיה, הדיכאון, הפחד, החרדה, הקולות הפנימיים, ההרס העצמי ועוד, שחוויתי אותם ועברתי את התהליך ללא עזרה וללא כדורים, רוצים לדעת איך יוצאים מהבלבול המוחי הזה...? 
האם ביכולתכם לזהות את הרגשות הפנימיים שבכם? האם אתם סובלים מהרגשות שלכם? האם אתם מפרשים נכון את רגשותיכם? כי במידה ולא האני והמציאות מתבלבלים מה שיוצר כאוס בחיים, רוצים לדעת איך יוצאים מהמבוך המוחי הזה...??? 
יוסי קרמר מייעץ למודעות רגשית והתפתחות אישית.
לקריאת מאמרים נוספים שלי כנסו לבלוג שלי.

http://krameryossi.blogspot.com

פל. 0522798272

לתשומת לבכם: הידע שלי אינו מהווה תחליף לייעוץ פסיכולוגי ו/או פסיכיאטרי ו/או רפואי ו/או אחר, כל הנאמר והנכתב הוא בגדר ידע בלבד, ואין להתבסס עליו או לפעול לפיו ללא יעוץ עם הרופא המטפל.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יוסי קרמר

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש14/06/161040 צפיות
הרגשות הפנימיים השליליים שהתעצמו עקב תהליך המעבר מהאינסטינקט שנולדים איתו למודעות עצמית וחיבור רגשי, מובילים להרס עצמי וחוסר הרצון לחיות, כתוצאה מפרוש שגוי וחוסר ההבנה איך להתייחס לאותם הרגשות ואי היכולת להכיל את הסבל הרגשי עם ההשלכות הפיזיולוגיות שנובעות מכך, הם הגורמים העיקרים לתופעת איי.אל.אס. כשבאמצעות ניוון השרירים בעל התופעה מוביל את עצמו עד למצב של שיתוק שרירי הגוף וניתוק התודעה מהגוף, כלומר מימוש הרצון למוות ולהשתחרר מהגוף.

מאת: יוסי קרמר הורות15/02/141413 צפיות
למה לילדים בורח השתן? ההורים בחיים המודרניים מתייחסים לכל נושא בריחת השתן אצל ילדים באופן שהוא אינו ענייני, למה? כי שכחנו איך התנהגנו כשהיינו בטבע. כשהיינו צרכים בטבע לעשות את צרכינו עשינו ללא כל צורך להתאפק, כלומר היה לנו צורך שחררנו, וככה זה עבר מדור לדור. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר סרטן15/02/148952 צפיות
לוקמיה. מהי הסיבה ללוקמיה? לוקמיה היא תופעה פיזיולוגית שמטרתה השמדה עצמית פנימית לשם מימוש הרצון למות. לוקמיה מחולקת לשתי תופעות פיזיולוגיות, אחת שנפוצה בקרב הילדים הנקראת לימפוציטית ואחת שנפוצה אצל מבוגרים הנקראת מיאלואידית. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141440 צפיות
מהי הסיבה לסוכרת? סוכרת היא תופעה פיזיולוגית שבה הגוף אינו מיצר אינסולין ברמה מספקת, וזאת כדי שיוכל לפרק את הגלוקוז הנמצא בדם לרמה הרצויה והבריאה לשם תפקוד מכוון של הגוף, מה שיוצר רמה גבוה של גלוקוז בדם ובשתן, שיוצר תהליך של שחיקה שפוגע באופן תקינות ובריאות הגוף. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
ממה נובעת תסמונת טורט? הגוף שלנו הוא בית חרושת לייצור סמים רק שאנחנו מכנים אותם רגשות חיוביים ושליליים שגורמים לנו למצבי הזיה, מחשבות שווא, דמיון ושאר בעיות האישיות הקיימות בנו שכוללות גם את תסמונת טורט. כלומר, הסיבה לתופעה הפיזיולוגית שמכונה טורט שמלווה בטיקים שיוצר דפוס התנהגות רגשי שחוזר על עצמו מפעם לפעם באופן .תדיר ושיוצר עיוות התנהגותי שמלווה לפעמים בדיבור לא ענייני, הסיבה היא הרגשות הפנימיים החיוביים והשליליים. המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141861 צפיות
ממה נובעת התופעה? תסמונת דאון היא תופעה פיזיולוגית הגורמת לקשיי תקשורת של בעל התופעה עם הסובבים אותו ובעיות התפתחויות מגוונות. כדי להבין את תופעת תסמונת דאון רצוי שנבין איך מתנהל תהליך העברת הידע הגנטי לדור הבא, וכדי להבין את התהליך רצוי שנבין ממה מורכב בן האנוש? המשך במאמר...

מאת: יוסי קרמר בריאות הנפש15/02/141230 צפיות
מה הסיבה לתופעה? תופעת סיסטיק פיברוזיס משפיעה בעיקר על הריאות, הלבלב, בלוטות הזיעה, מערכת העיכול ומערכת המין, שגורמים לשיעול וליחה מרובה וקשיי נשימה, דלקות ריאות חוזרות, משקל נמוך ובעיית תיאבון, פעילות מעיים לא תקינה ועוד. המשך במאמר...

מאמרים נוספים בנושא יהדות

מאת: בתיה כץיהדות01/12/19102790 צפיות
האם יש פסוקים בתורה שבכתב המדברים על תורה שבעל פה?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195570 צפיות
טענות של דתות אחרות. ומאין לנו שהיה זה באמת אלוקים שנתן את התורה לישראל?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195636 צפיות
בתורת ישראל. בכל דת תמיד היתה שגורה האמונה במנהיג אחד שרק אליו התגלה האל וכל מי ששכל בראשו יבין מיד שקל לשקר ולהמציא תורה באופן כזה. לעומת זאת, בתורת ישראל אנו רואים התגלות לאומית לעם שלם, מעמד הר סיני.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195654 צפיות
מאין לנו שיש תכלית לחיים שלנו ולא באנו הנה רק כדי ליהנות.

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195609 צפיות
לאלוקים אין בורא. משום שאלוקים הוא היוצר את התהליך של "בורא ונברא"/"נולד ומוליד", הוא עצמו אינו שייך לתהליך אותו יצר. עצם זה שאלוקים יצר את כח המשיכה לא אומר שאלוקים עצמו כפוף אליו. האם יש הסבר "מדעי" יותר מדוע לאלוקים אין אלוקים?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195637 צפיות
אם לא ניתן לדמיין את האלוקים אז איך ניתן להאמין בו? מהו בעצם אלוקים אם כך?

מאת: בתיה כץיהדות01/12/195629 צפיות
המדע כידוע לכל, משרת אותנו בטכנולוגיה, מציאת תרופות למחלות, וביחוד נוחות. זאת הסיבה שרוב האנשים החליטו לבחור ולדבוק במדע ובממסד המדעי, כי הם ראו בו את המייצג הבלעדי של הידע והקידמה המשרתים אותנו בחיינו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica