חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

דירות בהנחה של 30%: "אנחנו בשלבים האחרונים של האטרקטיביות"

דירות בהנחה של 30%: "אנחנו בשלבים האחרונים של האטרקטיביות"

מחפשים דירה מעוקלת בארה"ב? Bizportal שוחח עם המומחים וקיבל טיפים והמלצות רכישה. "המשקיע הישראלי רוצה לשפץ לבד, לרכוש ללא תיווך או ליווי, ולנהל את הנכס בעצמו על מנת להרוויח עוד"

עינת פז-פרנקל 06:04  |  26.04.09

מתחילת שנת 2009, הוצאו צווי עיקול על 803 אלף דירות ובתים בארה"ב, בעקבות משבר משכנתאות הסאב-פריים ואי עמידת בעלי הדירות בתשלומי המשכנתא. בנקי המשכנתאות האמריקאים מחזיקים בכמות אדירה של נכסים, מהם הם מעוניינים להיפטר בהנחות של 30% ואף יותר, אומרים מומחי נדל"ן.

משקיעים מכל העולם, וגם מישראל, זיהו לא מכבר את פוטנציאל ההשקעות בנדל"ן האמריקאי. הם רוכשים דירות מכינוס נכסים, דירות שעוקלו על ידי הבנקים, ודירות שפשוט ירדו במחיר עקב המשבר הפיננסי הקשה בארה"ב.

למרות שגם בישראל עומדות למכירה דירות להשקעה במחיר של כ- 100 אלף דולרים זה נדיר לקבל תשואה של מעל 10% בארץ. בארה"ב, לעומת זאת, התמונה שונה. "דירה ממוצעת בישראל מניבה תשואה ברוטו של 3.5%, ובארה"ב התשואה היא 7% עד 10% לדירה רגילה, לא מעיקול", אומר ישראל האריס, מנכ"ל b&h real estate, חברה ירושלמית להשקעות בנדל"ן בארה"ב. "אם קונים נכס בחצי ממחירו, בשל המשבר, מכפילים למעשה את התשואה הנגזרת ביחס להשקעה. כך ניתן לקבל תשואה דו-ספרתית שבמקרים מסוימים מגיעה ל-20% ואף למעלה מכך".

B&H, המלווה משקיעים ישראלים בתהליך ההשקעה, מתמחה הן ברכישות של בתים בודדים רגילים והן בקבוצות רכישה הקונות גושים גדולים של דירות מעוקלות מבנקי משכנתאות אמריקאים. האריס רוכש עבור לקוחותיו דירות בניו ג'רזי, פלורידה ואוהיו, בה גדל. בראיון ל-bizportal, מסביר האריס מה כדאי לעשות וממה להיזהר בבואך לרכוש דירה להשקעה בארה"ב.

ראשית, לא חייבים לטוס לראות את הנכס. לא תקנו "חתול בשק" אם תבצעו את ההשקעה דרך חברה המכירה את השטח מקרוב, אומר האריס. "צריך איש מקצוע מקומי שילווה אותך, לא מישהו מהארץ", אומר האריס. "אני גרתי בקליבלנד ומכיר את ניו יורק, אני חי את השוק. ואם אני לא מכיר שוק ספציפי, אני הולך למישהו שכן מכיר".

שוק הדירות להשכרה מניב עד 40% תשואה

מחירי הדירות בארה"ב ירדו בממוצע ב-27% בתקופה האחרונה, אך יש נכסים שמחיריהם ירדו בשיעור חד יותר. לדוגמה, דירה שעלתה 500 אלף דולרים בפלורידה לפני כשנה, היום נמכרת ב-100 אלף דולרים, אומר האריס. "אם קנית בית בחמישית ממחירו, אתה מכפיל את התשואה בחמש", מדגים האריס. "זה מה שמביא תשואות דו ספרתיות, בהנחה ששכר הדירה לא משתנה".

לדברי האריס, לא היו תנודות משמעותיות במחירי שכר הדירה בארה"ב. להיפך, משפחות שדירותיהן עוקלו על ידי הבנק, נאלצות לשכור דירות ומגבירות למעשה את הביקוש לדירות להשכרה. לקוח של האריס רכש לאחרונה בניין בן 12 דירות ב-110 אלף דולרים. מתוך 12 הדירות, 9 כבר היו מושכרות ב-350 דולרים לחודש, מה שמשקף תשואה של כ-40%. "בארץ לא ניתן למצוא כאלה תשואות", אומר האריס.


התרחקו ממיאמי ומלאס וגאס

האריס מזהיר מפני רכישת דירות באזורים מוכי עיקולים. "יש יותר מדי עיקולים בלאס וגאס ובמיאמי", הוא אומר. "אם הכל מעוקל ברחוב, אל תשקיע בדירה שם מה שאתה רוצה, זה לקנות דירה ברחוב בריא יחסית".

עו"ד אורן הרפז, שותף וראש מחלקת נדל"ן בינלאומי במשרד יעקב סלומון ליפשיץ ושות', מסכים עם האריס. באזורים בהם היתה הרבה בנייה ספקולטיבית, ישנם מלאים מאד גדולים של דירות, רובן חדשות ויפות, בניגוד לסטיגמה של דירות מעוקלות. רוב הדירות מהסוג הזה נמצאות במיאמי ובלאס וגאס.

"לדירות אין ביקוש אמיתי וגם בעוד 15 שנים לא יהיה ביקוש", מזהיר הרפז. "אין מי שייקנה ואין מי שישכור". הוא מוסיף כי, "אם מציעים לך לקנות דירה ב-50 אלף דולר, אל תשים את הכסף שלך בכזו השקעה". אבל העצה החשובה ביותר, אומר הרפז, היא: "תשקיע באזורים שאין בהם עודף אדיר של היצע".

שלמו יותר, אך לכו על בטוח: ניו יורק, בוסטון, לוס אנג'לס

במקומות כגון ניו יורק, קונטיקט, בוסטון ולוס אנג'לס, מחירי הדירות ירדו, אך "הם לא ברצפה", מסביר הרפז. בנקים מוכרים כיום נכסים ב-30% הנחה וניתן לקבל עליהם תשואה של כ-15%. לדוגמה, בית שערכו 250 אלף דולרים, נמכר על ידי הבנק המעקל ב-180 אלף דולרים כיום. "בעוד חמש שנים יהיה על זה רווח", מעריך הרפז. "ההשקעה בערים כגון ניו יורק גדולה יותר, אך המשקיע נוטל פחות סיכון, זו השקעה יותר סולידית".

בנקי משכנתאות גדולים מוכרים מקבצים של 200 עד 1000 דירות מעוקלות לקבוצות רכישה וקרנות, והמשקיעים הישראלים כבר נכנסו לתחום זה. אך, הרפז מייעץ להימנע מהשקעות במקבצי הענק הללו. "ההשקעות במקבצים הענקיים הללו אינן חכמות", אומר הרפז, שמקבל פניות רבות מבנקי משכנתאות, המנסים לגייס השקעות מלקוחותיו, הכוללים גם חברות נדל"ן ישראליות גדולות כגון אלמוגים אחזקות. "לא השלמנו אף עסקה כזו, בדקנו והיה נראה כי ההשקעה אינה טובה".

מה שכן מסתמן כהשקעה טובה בימי משבר אלה, היא העיר ניו יורק . "אנחנו מנסים למצוא עבור לקוחותינו בניינים שלמים בניו יורק או נכסים מניבים", מסביר הרפז.

אל תיקחו מימון, קנו בהון עצמי

האריס והרפז אומרים שמשקיעים לא יכולים לקבל משכנתאות לרכישת דירה בארה"ב. זה פשוט מאד: הבנקים המעקלים לא נותנים הלוואה לבתים אותם הם מוכרים לאחר שבעליהם לא עמדו בתשלומי המשכנתא. בנוסף, הרפז אינו ממליץ למשקיע הישראלי לקחת הלוואה מבנק ישראלי. "אם המשקיע יקבל משכנתא בארץ, ישעבדו לו נכס בארץ", מסביר הרפז. "ומה אם אין שוכר לדירה בארה"ב שתכננת להשכיר ב-500 דולרים לחודש? בטח לא רצוי לשעבד נכסים נוספים".

אל תעגלו פינות

האריס אומר שרבים מהמשקיעים מעוניינים לחסוך בהוצאות ולנהל את ההשקעה בשיטת "עשה זאת בעצמך". "המשקיע הישראלי רוצה לשפץ לבד, לרכוש ללא תיווך וללא ליווי, ולנהל את הנכס בעצמו על מנת להרוויח עוד", אומר האריס. "אל תנסו להרוויח מכל הפינות, קבלו שירות מלא מאנשי מקצוע. אף אחד מאיתנו לא יכול לעשות הכל לבד. תעשה לבד רק מה שאתה חזק בו".

זהו את ההזדמנות והשקיעו - המיתון לא יימשך לנצח

האריס מספר כי שוק ההשקעות בדירות מעוקלות מתחיל להיות צפוף, עם משקיעים מיפן, ישראל ומדינות אחרות שנוהרים לארה"ב. במקביל, יש ניצנים של התאוששות כלכלית. "מיום ליום השוק הזה נעשה פחות אטרקטיבי", אומר האריס. "אנחנו בשלבים האחרונים של האטרקציות, והלקוחות מתרבים".

לסיכום, האריס ממליץ למשקיע הישראלי לפעול בחוכמה ובמהירות. "צריך הרבה אומץ כדי לא להפסיד את המומנטום", מסכם האריס. "עסקאות יורדות מהשולחן. יש לזהות את ההזדמנות ולקחת אותה".

נשמח לראותכם מבקרים בפורטל הנדלן ונהנים ממידע עדכני ורלוונטי למשקיע הישראלי בארה"ב

 לאתר  Nadlan-USA.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ישראל הריס מנכ"ל חברת B&H REAL ESTATE אשר מלווה משקעים ברכישות נדלן בארהב.

נדלן חול    

ניתן ליצור קשר עם הכותב בטל שמספרו : 052-7755442 

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל הריס

מאת: ישראל הריסהשקעות20/01/101387 צפיות
האם ממשלת ארהב מסוגלת לפתור את בעיית ה- Foreclosures ? שוק המעוקלים הינו בעיה בכל רחבי ארה"ב, וקרוב לוודאי בעיה שתחמיר כמו גם ירידה בשווי הנדלן בשווקים רבים. עבור חלק זהו נתון כואב .. ומדובר בהרבה אנשים. ישנם כמה דעות ופרשנויות בנושא האחת טוענת שמכת העיקולים תגרום לפשיטת רגל לכלכלה הקיימת, תוביל לאיבוד מקומות עבודה ומורד מתגלגל. ומנגד ישנה דעה האומרת שהעלייה בכמות המעוקלים הינה חלק מתהליך הבראה ותגובת שוק בריא לבעיה שאיננה חדשה, מחזוריות..

מאת: ישראל הריסמיסוי בינלאומי02/08/092507 צפיות
תכנון מס לפני רכישת נכס בארהב במאמר הקצר המובא לפניכם נסקור את עיקרי הדברים הצריכים להלקח בחשבון לפני בואנו לבצע רכישת נדלן בארהב למטרת השקעה

מאת: ישראל הריסנדל"ן02/08/091466 צפיות
כידוע מחירי הנדל"ן בארה"ב נמצאים בצניחה מאז משבר הסאב-פריים ליפני כשנה. מחירי הנדל"ן בארה"ב כולה ירדו בכ- 30% . יש מקומות בהם המחירים ירדו לכ-50% ויותר כדוגמת לאס וואגס ,פלורידה וזה כמובן יוצר הזדמנויות רבות לאלו שיש להם כסף מזומן.

מאת: ישראל הריסהשקעות30/07/091284 צפיות
קבוצות רכישה בשורה לקהל לוקחותינו מתארגנת קבוצת רכישה תחת פיקוחה של חברת BNH וניהולה השוטף לרכישת מקבצי נדלן מהבנקים והבאתם לכדי מצב ראוי להכנסה משכירות ניהולם וחלוקת הרווחים בין משתתפי הקבוצה

מאת: ישראל הריסנדל"ן26/07/091575 צפיות
מה זו החיה הזו ואך זה עובד שורט סל הינה אחת מאפשרויות הקניה (מכירה ) הנכנסות לקטגורית הפור קלוזר ( מעיקול ) בשונה מנכס שעוקל מבעליו ומצוי כיום בבעלות הבנק מדובר בשלב מוקדם של תהליך העיקול הנכס נמצא עדיין בבעלות הבעלים החייב אשר אינו עומד בחובת התשלומים על הבית ובעצם ישנה דרישת חוב על הנכס והוא נדרש לעיקול עי הבנק.

מאת: ישראל הריסנדל"ן26/07/091651 צפיות
דרך קביעת החובה וגודל המיסוי על נכס בארהב לוטה בערפל מאמר זה ינסה להסיר את הלוט במקצת. מיסי נכס אינם מתבססים על שווי הנכס בלבד - עקבו אחר דברי ותבינו אך נקבעים חובות המיסוי על נכס .

מאת: ישראל הריסנדל"ן26/07/091848 צפיות
במהלך רכישת נדלן בארהב אתם עומדים להפגש עם סטנדרטים שונים מן המקובל בארץ . כמעט לכל הספקט בו תפגשו ותצטרכו לשרות אתם תופתעו לקבל שרות ברמה שאינה מוכרת לנו כרוכשי דירה בישראל

מאמרים נוספים בנושא פיננסים וכספים - כללי

מאת: nirפיננסים וכספים - כללי 29/08/211359 צפיות
מנכ"לית הבורסה מינתה וועדה שבחנה את נושא קיצור שעות המסחר, לאחר מספר דיונים הוחלט לקצר את שעות המסחר.

מאת: עוזי פלגפיננסים וכספים - כללי 09/04/208732 צפיות
הקלות והנגישות למקורות מימון, הפותרת את הבעיה לפרק זמן קצר, מרגיעה את צרכני המימון העסקיים והפרטיים, ובמקום לבחון את מבנה ההוצאות וההכנסות, והסיבות לחוסר התזרימי. ממשיכים בדרכם השגויה, והלא אחראית ומחריפים את הבעיה.

מאת: moraleפיננסים וכספים - כללי 18/03/202957 צפיות
אחד המנגנונים החשובים ביותר לצורך מעקב ובדיקה של בתי עסק בכלל ובפרט עסקים שעובדים עם חברות קבלן, הוא דוח בודק שכר מוסמך מטעם משרד העבודה. דוח זה נועד לבחון האם העסק מבצע את החוק כלשונו ומשלם לעובדים לפי הנחיות החוק, האם הוא עומד בכל התנאים והדרישות הסוציאליות ממנו.

מאת: גיא חזןפיננסים וכספים - כללי 08/08/193019 צפיות
אז נכון, האנושות אכן מרוויחה בגדול מהתפתחות הטכנולוגיה אך כמו כל דבר גם הצדדים הפחות מחמיאים משתדרגים.

מאת: אלכסיי קוגןפיננסים וכספים - כללי 29/04/181369 צפיות
ישנם שני סוגים של הליכי פירוק חברות מרצון: פירוק חברה ע"י הבעלים שלה ופירוק חברה ע"י הנושים.

מאת: רוני הכהןפיננסים וכספים - כללי 14/01/181616 צפיות
עבור ביצוע של החזר מס הכנסה בצורה עצמאית ממש לא צריכים לשלם כל עלות שהיא, אלא פשוט צריכים לדאוג להעביר את הטפסים הרלבנטיים כאשר יש שתי דרכים לביצוע של הבדיקה לזכאות, בצורה עצמאית או בצורה אחרת שהיא על ידי פניה אל משרד של רו"ח אשר מתעסק עם הפעילות מהסוג הזה.

מאת: שלום כהןפיננסים וכספים - כללי 10/11/172025 צפיות
אחד היתרונות הבולטים של לימודי הנהלת חשבונות, הינו שאתם יכולים להתחיל בקורס בסיסי 1+2 שאורך לא יותר מאשר שנה שבסיומו תוכלו להמשיך ללמוד סוג 3. להבדיל ממקצועות אחרים כגון רפואה, עריכת דין והוראה, שיש ללמוד הרבה שנים. תוכלו ללמוד מבלי להשקיע שנים ולנווט עם הזמן את הלימודים כמו קורס בסיסי וקורס מעמיק יותר הכול תלוי בשאיפות של כל אחד, הקורס הבסיסי של הנהלת חשבונות התחלתי, היות וזהו צעד ראשון ללימוד מקצוע שיהיה משתלם במיוחד עבורכם. האפשרות שלאחר הלימודים הבסיסיים, ניתן יהיה להשתלב מיד בעבודה מה שלא נ

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica