חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב - האם אתם באמת מבינים בזה?

מאת: יגאל מורביטוח רכב13/09/2011968 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

אנשים רבים בישראל מקבלים מדי חודש בחודשו את חשבון ההוצאות ולא ממש מבינים על מה הם משלמים, כך בכל הנוגע לשירותי הסלולר וכן בתחום ביטוח רכב. אחת מההוצאות המרכזיות אצל כל משפחה ממוצעת בישראל מתקבלת כמובנת מאליו ולא נעשית לאחר בדיקה מעמיקה והבנה מהותית של התחום, טעות בסיסית שיכולה לעלות לכם סכומים לא מעטים במרוצת השנים.

אז תעשו טובה לעצמכם, תקראו, תעיינו ותבינו לעומק מה אתם בדיוק רוכשים ומהו בדיוק ביטוח רכב בטרם תרכשו זאת כלאחר יד. ביטוח רכב מורכב למעשה ממספר ביטוחים משלימים, כאשר לכל אחד מטרה משל עצמו: ביטוח חובה, מקיף וצד ג'.

ביטוח חובה כשמו כן הוא ביטוח חובה שחל על כל נהג בישראל באשר הוא ללא כל שיקול דעת. בהתאם לחוק פקודת ביטוח רכב מנועי כל בעל רכב מחויב ברכישת ביטוח חובה ולהחזיקו בצמוד אליו במקרה ויהא עליו להציגו לרשויות החוק. ומדוע החליטה מדינת ישראל לחייב כל בעל רכב לרכוש ביטוח חובה? בשל מהותו - ביטוח חובה מכסה נזקי גוף ונפש שנגרמו למעורבים בתאונת דרכים, לנהג הרכב, נוסעיו או הולכי רגל.

ביטוח חובה מוגבל בזמן ונדרש לחדשו מדי שנה, לכן חשוב מאין כמוהו לעקוב אחר מועד פקיעת פוליסת ביטוח רכב ולוודא מתי בדיוק פוקעת הפוליסה. אין לעלות על הכביש ללא פוליסת ביטוח רכב בכלל וחובה בפרט שאינה בתוקף, לא כדאי להתגרות בגורל.

במקרה ותנהגו ללא פוליסת ביטוח חובה תקפה ותהיו מעורבים בתאונת דרכים, חברת הביטוח תסיר מכם את ידיה והלכה למעשה תישארו בעצמכם במערכה. המשמעות הישירה מכך שתצטרכו לעמוד בכוחות עצמכם בכל ההוצאות הרפואיות שיזדקקו לא רק אתם אלא כל שאר המעורבים בתאונת הדרכים. הוצאות אשפוז, טיפול רפואי, חופשת מחלה, אובדן כושר השתכרות עתידית ועוד. הוצאות אדירות שיכולות להביא אתכם להתרסקות כלכלית ולבור ממנו תתקשו לצאת.

להשלמת התמונה בכל הנוגע לביטוח רכב ישנו ביטוח מקיף שנחשב לביטוח הרחב ביותר הקיים בענף ביטוח רכב וכולל בתוכו אף ביטוח צד ג'. ביטוח מקיף בניגוד לביטוח חובה אינו מתייחס כלל לנושא של נזקי גוף ונפש אלא נוגע אך ורק בנזקי רכוש שנגרמו לרכב המבוטח ולרכב צד ג'. ביטוח מקיף אינו חובה ונתון לשיקול דעתכם המלא. כמו כן מה בדיוק תכלול פוליסת ביטוח מקיף אף נתון לשיקולכם וככל שהפוליסה תהיה מקיפה יותר כך עלות הפוליסה תתייקר.

ביטוח מקיף נועד לאפשר לכם להחזיק ברכב בראש שקט מבלי לדאוג פן הרכב ייגנב או יינזק בתאונת דרכים וכל השקעתכם הכספית תרד לטמיון. עם זאת חשוב להתאים את פוליסת הביטוח לצרכיכם ולא סתם לקחת מה שמציעים. כמו כן מומלץ לערוך השוואה בין חברות הביטוח השונות ולא להתייחס אך ורק למרכיב המחיר ועלות הפרמיה אלא גם לתוכן ומהות הפוליסה ומהם בדיוק השירותים והכיסויים המוצעים במסגרתה.

ביטוח מקיף כולל לרוב כיסוי כנגד תאונת דרכים, גניבת הרכב, נזקים בגין שריפה, מזג אוויר, סופה, שיטפון, השחתה, ניסיון גניבה וכו'. כמו כן ישנם שירותים נלווים כמו שירותי גרירה, כיסוי לשמשות הרכב, רכב חלופי למקרה שהרכב מושבת במוסך לתיקון או נגנב ועוד.

אז עיינו היטב בפוליסת הביטוח, קראו והקדישו מזמנכם, בסופו של יום רק אתם תצאו מורווחים מכך. נסיעה זהירה ובטוחה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יגאל מור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יגאל מור

מאת: יגאל מורביטוח נסיעות30/10/111062 צפיות
תושבי ישראל זכאים בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי לסל רפואי המוענק בפועל מטעם קופות החולים השונות. עם זאת מדובר בחוק טריטוריאלי שפג מרגע יציאתכם את הארץ ובמקרה זה מומלץ כי תבטחו עצמכם ותרכשו ביטוח נסיעות לחו"ל.

מאת: יגאל מורביטוח רכב27/10/11965 צפיות
רבים מאזרחי ישראל מתייחסים אל ביטוח רכב כמשהו מובנה שבא כנלווה לרכישת רכב היות ועל פי חוק כל בעל רכב מנועי מחויב ברכישת ביטוח רכב חובה וזאת מבלי לעיין בנבכי פוליסת הביטוח ולוודא לעומק מה בדיוק כלול במסגרת פוליסת הביטוח, מהן האותיות הקטנות, ואיפה ביטוח הרכב אינו תופס. לא מדובר בהגזמה פרועה אלא במציאות יומיומית היוצרת מצב שבו אתם בטוחים בכך שאתם מכוסים אך בזמן אמת כאשר תידרשו להפעיל את פוליסת הביטוח תתאכזבו לגלות כי אתם מצויים כעת בחריגים וביטוח הרכב אינו חל עליכם.

מאת: יגאל מורביטוח נסיעות12/10/11896 צפיות
כיום כמעט כל הנוסעים לכל רוכשים ביטוח נסיעות כברירת מחדל, אולם לא כולם מקדישים זמן ומחשבה לכך אלא פשוט מזמינים זאת כלאחר יד, ומדובר בטעות שעלולה בסופו של דבר לעלות לכם כסף רב. ביטוח נסיעות חייב להיות מותאם למצבכם הרפואי, ליעד הטיסה ולאופי הטיול, לכל אדם התאמה באופן אישי, זה שם המשחק. אין ספק כי צרכיו של תרמילאי בהודו שונים לחלוטין מזה של איש עסקים בארה"ב ולכן ישנה חשיבות רבה בהתאמת ביטוח הנסיעות לצרכי המבוטח.

מאת: יגאל מורביטוח רכב09/10/11959 צפיות
ענף ביטוח הרכב ידע בשנים האחרונות תרומות ושינויים שמטרתם אחת - הטבת מצבו של הצרכן הפרטי. בעבר חברות הביטוח הציעו ביטוח חובה זהה למבוטחים השונים ללא כל התייחסות לנהג הרכב ואפיוניו. כיום המצב השתנה וחברות הביטוח החלו להציע ביטוח חובה מותאם ואישי המתייחס הן למאפייני הרכב והן לנהג עצמו. ומהו בעצם ביטוח חובה ומה מבדילו משאר ביטוחי הרכב הקיימים?

מאת: יגאל מורביטוח רכב26/09/11890 צפיות
במדינתנו האהובה הכל עולה ביוקר ובמיוחד נכון הדבר לגבי רכישת רכבים. הודות למיסים הרבים המוטלים יוצא מצב בו האזרח הישראלי נדרש לשלם כמעט כפליים עבור אותו רכב בהשוואה לאירופה ולארה"ב. ואם כבר השקעתם סכום ניכר בקניית הרכב מומלץ כי תבטחו אותו, כך שתרכשו ביטוח רכב ותשמרו על השקעתכם.

מאת: יגאל מורביטוח משכנתא23/09/11911 צפיות
נדלקתם על דירה, עשיתם סקר שוק בין הבנקים השונים והחלטתם על מסלול משכנתא מסוים, הכל טוב ויפה אך כדאי שתוסיפו לעניין רכיב נוסף, חיוני מאין כמוהו - ביטוח משכנתא שמו. ביטוח משכנתא נועד לבטח את האינטרס של הבנק המלווה ויחד עם זאת את האינטרס האישי שלכם. הרי משכנתא אינה הלוואה רגילה אלא ייחודה בפריסתה לאורך שנים רבות. שנים שבהם העתיד אינו מבוטח ואין לדעת מה צופן לנו הגורל. ובדיוק מסיבה זו קיים צורך להבטיח ככל האפשר את החזר תשלומי המשכנתא וזאת באמצעות ביטוח משכנתא.

מאת: יגאל מורביטוח נסיעות16/09/11981 צפיות
לא פעם מסתבר כי אנשים רוכשים מוצר מסוים בסגנון העדר משמע אם כולם קונים אז כדאי שגם אני וזאת מבלי להבין לעומק את מהות הדברים, כך גם במקרה של ביטוח נסיעות לחו"ל. חשוב להבין כי ביטוח נסיעות אינו מוצר בילט אין סטנדרטי אלא קיים צורך להתאימו באופן אישי למצבו הבריאותי של המבוטח, גילו, יעד הטיסה ואופי החופשה. הרי צרכיו של תרמילאי בן 21 בהודו שונים לחלוטין מזה של פנסיונר בגיל העמידה בחופשה באיטליה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171739 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164128 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163370 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163093 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163074 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143615 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147853 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica