חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תמ"א 38 חיזוק מבנים

תמ"א 38 הינו פרוייקט לחיזוק מבנים (תוכנית מתאר ארצית) שמטרתה לחזק מבנים ישנים בפני איתני הטבע, בעיקר רעידות אדמה על מנת שיוכלו לעמוד אל מולם.
במסגרת פרוייקט תמ"א 38, קבלן משקיע את מירב המאמצים לעטיפת מסגרת הבניין הנמצא בתהליך בבטון מחוזק על מנת לחזק את קירות המבנה החיצוני.

במרכז המבנה, מוסיפים ממ"ד על מנת לחזק את מרכז המבנה - המהווה עמוד השדרה של המבנה.
בניית ממ"ד נותנת לבעלי הדירות תוספת של חדר נוסף בכל דירה, בכך מתקיימת עליה מיידית של ערך הדירות בבניין, לעיתים מוסיף הקבלן תוספות נוספות, למשל מרפסת שהיא מעלה את ערך הדירה אף יותר.

מדוע התחילו את פרוייקט תמ"א 38?
תמ"א 38 היא תוכנית ארצית ביוזמת הממשלה, מטרתה כאמור לחזק את המבנים הישנים שאינם עמידים בפני רעידות אדמה ולאפשר שימור של המבנים ללא הריסה, במבנים אלה יש פעמים רבות ליקויי בניה חריפים אשר מסכנים את יציבות שלד הבניין.

למה שקבלן ירצה לבצע פרוייקט תמ"א 38?
הקבלן מקבל אישור להוסיף על הבניין קומה נוספת או יותר, בעקבות חיזוק המבנה, ניתן להוסיף קומה אחת או יותר בכך מרוויח הקבלן את הקומות הנוספות ובכך משתלם לו לבצע את חיזוק המבנה כולו.
הרווח שקבלן יכול לעשות בפרוייקט תמ"א 38 הוא גדול מאוד מכיוון שמספר הדירות יכול להיות בין 4 - 12 ואף יותר במקרים מסויימים שהוא מוסיף לבניין הקיים שערכן בממוצע מיליון ומאתיים אלף ש"ח האחת.

תהליך התמ"א עובר אישורים של ועדה מקומית ומחוזית במידת הצורך, לאחר מכן יש להחתים את דיירי הבניין, את ההחתמה מבצעים ועדי הבתים או יזם תמ"א שמקבלן לאחר מכן אחוזים מהקבלן המבצע.
כאשר שלב החתימות מסתיים מתחילה עבודת הקבלן בפועל, ראשית מבצע הקבלן חיזוק היקפי של המבנה ומתקן ליקויי בניה שנמצאו במבנה, לאחר החיזוק הכולל והקמת "עמוד השדרה" \ ממ"דים של המבנה המחוזק יכול לבנות הקבלן את הקומות הנוספות בהתאם לאישור שקיבל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

webresult = קידום אתרים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת קידום אתרים

מאת: קידום אתריםצרכנות12/08/13948 צפיות
אתר הקניות של ישראל "בחינם" קראו ולמדו מה הוא מציע ובאיזה מחירים, כל המידע נמצא בעמוד זה.

מאת: קידום אתריםאופניים13/06/131352 צפיות
כתבת סיקור על חנות אופניים חשמליים שהתחילה כחנות קטנה וכיום היא אחד השמות הנחשקים ביותר בישראל בתחום האופניים החשמליים, לאחר עסקה של כמעט 2מיליון שקלים.

מאת: קידום אתריםדיני משפחה13/11/121620 צפיות
מדוע חשוב לערוך תיק ותהליך גירושין רק בעזרת עורך דין גירושין המתמחה לנושאי המשפחה השונים?

מאת: קידום אתריםרכב04/11/121776 צפיות
מלגזות אדם הולך בהחלט משמשות בתעשייה בצורה רבה, למרות שמלגזות הן אחד הכלים הכי שכיחים בתעשייה לא תמיד רואים את פעולתן בצורה ברורה.

מאת: קידום אתריםנדל"ן11/10/121492 צפיות
שנה לאחר מחאת האוהלים ושלל ההבטחות בתחום הדיור, נראה כי רמות המחירים נשארות גבוהות. הקיפאון של החורף האחרון "נמס" ויש גידול בביקוש ובהיקף העסקאות.

מאת: קידום אתריםניקיון28/08/121517 צפיות
אחד הדברים הכי קשים בעמל הבית הוא ניקוי חלונות לשם כך ישנו מנקה חלונות לבתים פרטיים המתמחה בניקוי חלונות אינטנסיבי.

מאת: קידום אתריםרכב20/08/121116 צפיות
כל רכב דורש בשלב זה או אחר בחייו התערבות של בעלי מקצוע שונים, אם כן אילו בעלי מקצוע הם החשובים ביותר בעולם הרכב?

מאמרים נוספים בנושא בניין ואחזקה - כללי

מאת: בנימין קלינגרבניין ואחזקה - כללי02/05/222785 צפיות
אז מה זה ארנונה ? ארנונה זה מס שמוטל מכוח חוק בכל שנה והוא מורכב לכאורה ממשוואה מאוד פשוטה: "שטח הנכס" כפול "תעריף לכל מ"ר" – המכפלה של שניהם יוצרת בעצם את החיוב השנתי. אבל למען האמת, זה לא כל כך פשוט, וכפי שנציג כאן, הנתונים של "שטח" ו"תעריף" מצריכים בדיקה דקדקנית ועשויים להתפרש במספר אופנים. וכל שינוי קטן במשוואה הזאת יכול להביא להפחתה של עשרות אחוזים בחיוב הארנונה!

מאת: אבי דוידיבניין ואחזקה - כללי30/01/223092 צפיות
מה חשוב לדעת בשביל להבין מה זה תבע בצורה פשוטה

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי23/08/211367 צפיות
כאשר אתם צריכים לבצע עבודות שונות בבית שלכם, לא תמיד פשוט להבין למי צריך להתקשר כדי שעבודות אלו יבוצעו. ישנם בעלי מקצוע מומחים מסוגים שונים כמו חשמלאי, אינסטלטור או קבלן שיפוצים. אבל מה קורה כאשר אתם רוצים לבצע תיקונים ומשימות תחזוקה ופשוט לא בורכתם בכישורים המתאימים?

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי28/07/211325 צפיות
מחפשים חברת ניהול ואחזקת בתים בצפון? רגע לפני שאתם בוחרים בחברה כזו או אחרת עליכם לתת את הדעת על הנושאים הבאים:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211584 צפיות
המגורים בעיר גדולה כמו חיפה אינה אומרת שעל הבניין שלכם להיראות אפרורי וקודר. להיפך, חיפה עטופה בכל כך הרבה טבע ירוק ומוריק, שזו חובה של ממש להקים גינה משותפת. גינה בבניין תסב הרבה הנאה לדיירים וילדיהם, הם יוכלו לבלות בחוץ, או על הגג, תלוי איפה תמוקם הגינה המשותפת, והבניין יראה פשוט נפלא, ייחודי ומלא באופי. אם שאלתם את עצמכם מה לעשות כדי להקים גינה, כל הפרטים לפניכם:

מאת: פורטל בתיםבניין ואחזקה - כללי31/05/211559 צפיות
המציאות הטכנולוגית שקיימת כיום, שינתה את החיים שלנו מקצה לקצה בהמון היבטים. ואחד התחומים שהשתנה גם כן כתוצאה מכניסת הטכנולוגיה לחיינו הוא ניהול ועד הבית. טכנולוגיה מתקדמת אשר מותאמת לתחום של ניהול בתים, הפכה את תהליך הניהול למאוד פשוט וידידותי ובעזרת תכנה לניהול בניינים אפשר לנהל את ועד הבית בצורה חכמה, אפקטיבית ובעיקר, שקופה, שזהו פרמטר לא פחות חשוב.

מאת: רוני הכהןבניין ואחזקה - כללי18/05/211745 צפיות
זה קשור הרבה לבחירה של עיצוב פנים נכון, וקשור גם כן לבחירה של חברת ניקיון משרדים שיודעת מה נדרש ממנה על מנת לשמר את החלל הזה נקי מלכלוך ואבק.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica