חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

אסטרטגיה וטקטיקה בעסק קטן

מה זו אסטרטגיה – זוהי מערכת החלטות שמבצע מקבל ההחלטות בעסק, תוך התחשבות בטווח קצר וטווח ארוך, בתנאי אי וודאות על מנת להשיג מטרות עתידיות. בעסקים ההחלטות הן שילוב של אסטרטגיה וטקטיקה. למרות שאסטרטגיה  מתייחס לרוב למה היא המטרה וטקטיקה לאופן השגת המטרה.

מהם המאפיינים אשר יש להכלילם בתכנון אסטרטגי?

·         חיזוי נכון של מגמות השוק ושינויים בשוק (חשוב להבחין גם בשינויים כגון סבירות לעליה בריבית וכד'

·         אסטרטגיות שיווק מתוחכמות

·   ניתוח פיננסי יעיל

ולבסוף... בקרה יעילה על תוצאותיהן

ע"י תהליך תכנון אסטרטגי ניתן לבחון בשלבים שונים האם הפעולות תואמות ומשרתות את המטרה שנקבעה בתהליך התכנון.

תכנון אסטרטגי מחייב הגדרת מטרות ברורות

החלטות אסטרטגיות  הן מורכות מטבען בעולם העסקים שכן גם אם המטרה ידועה ומוגדרת, ההחלטה לפעולה תלויה בזמינות מידע, בפירושו, ובגורמים סביבתיים ופנימיים רבים.

המטרה היא לפרש את המצב הנוכחי, ליצור ציפיות לעתיד ולפעול בהתאם להשקפתנו האישית ביחס לסיכונים ולמהלך האירועים הנצפה.

לעמוד על המשמר – גם אם נבחרה שיטת הפעולה, יש לבחון אותה באופן קבוע שכן יש לבדוק האם אנו משיגים את מטרתנו, האם יש שינויים סביבתיים שמשנים את התמונה הכוללת. רק ע"י בדיקה, תיקון ושינוי במידת הצורך, הסיכוי להשיג את המטרה יגבר באופן משמעותי.

המספרים בעולם התכנון -  בעולם התכנון האסטרטגי לרוב לא ניתן להשיג דיוק במספרים, החל מאיסוף מידע שלעיתים כרוך בטעויות ועד לחיזוי עתידי שאינו ניתן לצפיה באופן מדויק ובמצבים כאלו יש להתיחס לסדרי גודל יחסיים ולמגמות כלליות (כגון מגמת צמיחה)

בנוסף, לרוב למידע איכותי יש חשיבות רבה למול המידע הכמותי שאינה ניתנת להשוואה מספרית כגון – שינוי עמדות של צרכנים וכד'

מה צריך לקחת בחשבון בתכנון אסטרטגי?

 

זיהוי - יש לקבוע יעדים כמותיים ו/או איכותיים

פנימי:     להגדיר משאבים קיימים ומגבלות     לחזות הוצאות עתידיות     לחזות מגרעות

חיצוני – ניתוח ואבחון הסביבה הכלכלית,הענף כולו המתחרים

בחירה -  לתת מספר חלופות אסטרטגיות ולבחור את התמהיל הטוב ביותר לעסק

לקבוע נקודות בדיקה ומדדים להצלחה בכל נקודת בדיקה

יישום - להקצות לכך את המשאבים הנדרשים

קביעת מטרות:

פער בין רצוי לצפוי – ההבדל בין המצב העתידי הרצוי (יש להחליט מהו המצב הרצוי בזמן מסויים בעתיד ) לבין המצב העתידי הצפוי (המוערך ללא שינוי בדרכי הפעולה כהקיימים בהווה)

ולבחון האם הפער נוצר בשל גורמים חיצוניים (מתחרים, צרכנים, מחירי שוק, ממשלה וכד') או פנימיים ( כ"א, משאבים וכו')?

האם ניתן להתמודד עם הפער ? לדוגמא: האם קיימים מספיק משאבים לסגירת הפער

מטרות –   חייבות להיות ריאליות, ישימות, ברורות ואשר ניתן למדוד אותן.

חשוב להבדיל בין האמצעים לבין המטרה, בין המה לאיך,

לדוגמא המטרה- היא רווח האמצעי – העלאת שביעות רצון הלקוחות

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעל גרינברג -  יעוץ וליווי עסקי לבעלי עסקים קטנים

052-8466455

www.I-DeliverIT.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל גרינברג

מאת: יעל גרינברגייעוץ עסקי08/08/09978 צפיות
מה חשוב בעינייך יותר - המוצר / הלקוח? כמובן ששניהם חשובים ואין להתייחס לאחד על חשבון האחר, אך מרבית העסקים הקטנים נוטים לשים דגש על המוצר שלהם, על האיכות, המחיר, האריזה, הבידול וכד' אך ממעטים להתייחס לחשיבות של הלקוח באותו אופן שבו הם מתייחסים לחשיבות המוצר. מה אתה עושה עבור הלקוחות שלך?

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211337 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211186 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211041 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211214 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201063 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201058 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/20925 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica