חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

התייעלות עסקית

מאת: יעל גרינברגייעוץ עסקי08/08/2009977 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מה חשוב בעינייך יותר - המוצר / הלקוח?

כמובן ששניהם חשובים ואין להתייחס לאחד על חשבון האחר, אך מרבית העסקים הקטנים נוטים לשים דגש על המוצר שלהם, על האיכות, המחיר, האריזה, הבידול וכד' אך ממעטים להתייחס לחשיבות של הלקוח באותו אופן שבו הם מתייחסים לחשיבות המוצר.

מה אתה עושה עבור הלקוחות שלך?

האם אתה נותן להם שירות איכותי?

כמובן שתודעת השירות כיום גבוהה בהרבה מבעבר, אף על פי שלצערי בארץ היא עדיין רחוקה מלהגיע לרמת שירות גבוהה. עסקים קטנים אשר מודעים לבעית השירות הקיימת בעסקים הגדולים שבהם הם כצרכנים נתקלים שוב ושוב ברמת שירות נמוכה מאוד ומשכילים  להכניס את נושא השירות כחלק חשוב ובלתי נפרד מן השיווק שלהם יוצרים בכך בידול.

אך ישנו פאן נוסף וחשוב לא פחות והוא שמירה על קשר עם הלקוח לאחר הקנייה. הסטטיסטיקות מראות כי מעטים העסקים אשר שומרים את פרטי הלקוח ודואגים לשמור על חווית הקניה לאורך תקופה.

היכולת להשיג מכירה חוזרת גבוה פי 5 מאשר להשיג מכירה חדשה עם לקוח חדש ולכן קל יותר למנף את מי שכבר קנה אצלכם ונתן בכם את אמונו. כמובן שחשוב לשמור על האמון שנוצר ולתחזק אותו.

מה ניתן להשיג בכך:

1.      הלקוח שלכם יזכור אתכם וימשיך להשתמש בשירותים שלכם.

2.      תוכלו להציע לו שירותים משלימים כך שיהיה מעודכן  בכל מה שקורה ומתפתח בעסק שלכם.

3.      על ידי תיזכור באופן מעודן תשמרו את עצמכם בזכרונו כך שימליץ עליכם גם לסובבים אותו.

מה נדרש לצורך כך?

באם אין לכם מערכת עליכם להחזיק כרטיסי לקוחות הכוללים את כל פרטיהם, ואת כל ההתנהלות שהייתה מולם עד כה. תוכלו לשלוח להם תיזכורות, ועידכונים או לפנות אליהם באופן ישיר בהתאם לצרכיהם (שימו לב לצרכים שלהם ולהעדפות שלהם ולא שלכם!!)

מכיוון שהלקוח שלכם מוצף בהודעות פירסומיות, קיימת חשיבות רבה למשלוח מהיר ויעיל לכמות גדולה של לקוחות אך עם שימת דגש על ההתייחסות לפרט ולצרכיו. כך תוכלו ליצור קבוצות עיניין משותפות בין הלקוחות על פי מיקום, מוצרים שרכשו וכד'.

אל תשכחו, כל אחד רוצה להרגיש מיוחד ולא אוהב לקבל מיילים מרשימות תפוצה גדולות. באם תזכרו את ההתנהלות האחרונה עימו, תאריך התקשרות, מה הלקוח קונה ומעדיף – תוכלו לשלוח לו הצעות רלוונטיות עבורו באופן שיתפש כאישי.

כמובן שהדבר צורך זמן יקר מבעל העסק הקטן שגם כך המעמסה של ניהול כל העסק, פתרון הבעיות, השיווק והתמחור נופלים עליו – וכמו שאתם יודעים  זמן = כסף

ולכן תשאלו את עצמכם האם שווה לכם להוציא סכום נמוך לחודש ולדעת שכל הניהול השוטף של הלקוחות והחשבוונות מתנהל באופן מסודר? כמה זמן ייקח לכם לעשות את זה לבד? וכמה כסף הזמן הזה שווה לכם?

 (באם התשובה שלכם שהזמן שלכם שווה פחות מהסכום הזה – עיצרו!!! זהו אור אדום לעסק שלכם ולכם)

שלכם,

יעל גרינברג – יועצת עסקית לעסקים קטנים

I-DeliverIT

www.I-DeliverIT.com

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

יעל גרינברג -  יעוץ וליווי עסקי לבעלי עסקים קטנים

052-8466455

www.I-DeliverIT.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יעל גרינברג

מאת: יעל גרינברגעסקים קטנים ובינוניים01/08/09980 צפיות
מה זו אסטרטגיה ? מהם המאפיינים אשר יש להכלילם בתכנון אסטרטגי? מה צריך לקחת בחשבון בתכנון אסטרטגי?

מאמרים נוספים בנושא ייעוץ עסקי

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי22/11/222231 צפיות
טו בשבט מתקרב ובא ! עציצים ממותגים למתנות חברים יקרים אשמח מאוד לעזרתכם להגשים לי חלום להשריש בתודעה של האנשים בכל התחומים את הרעיון לתת בטו בשבט חג האילנות מתנות עציצים ממותגים או מארזים בשילוב עציץ ממותג שלהם קשר הדוק לחג כמתנות לעובדים, ללקוחות וחברים גם בכנסים ואירועים עסקיים. נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי25/08/221486 צפיות
הכנסת אישרה לאחרונה שינויים בחוק המכר (דירות), בקריאה שנייה ושלישית. השינויים עתידים להשפיע רבות על יחסי מוכר-קונה, בכל הנוגע לעסקאות מכר של דירות קבלן ואלה נכנסו לתוקף החל מה-7 ביולי (ורק ביחס להסכמים שייחתמו לאחר מועד זה).

מאת: ישראל רף ייעוץ עסקי02/01/22898 צפיות
עוד מעט יחול חג האילנות. בעלי עסקים תנו ללקוחות, לעובדים ולקולגות העסקיים מתנה פופולרית ביותר שניתן להעניק בחג ט"ו בשבט. עציצים ממותגים ומארזי שי בשילוב עציץ ממותג מזכרת לשנים רבות נשמח לעזור ישראל רף 052-2978583

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי03/08/211216 צפיות
חריגות בניה והדרך להכשרתם- בנימין קלינגר יועץ מונציפאלי בכיר מרבית מחריגות בנייה הינן, למעשה, תוספות ושינויים לבניינים הנעשים ללא קבלת היתר בנייה מהרשות המקומית חלקם עם שינויים בקונסטרוקציה והגדלה מעבר לרווי הבניין ולפעמים גם מקווי המגרש ,או שימוש בניגוד להיתר שניתן לנכס. במקרים רבים חריגות הבנייה נעשות בידיעה, לעיתים תוך כדי בנייה או בזמן שנראה שהגיע להתאים את הנכס לדרישות הבעלים

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי22/04/21950 צפיות
עיכוב וביטול צו הריסה מנהלי חשוב לדעת כי צו הריסה מנהלי שהוצא למבנה מסוים איננו בגדר חוק פסוק. במקרים אלו יש לפעול במהירות רבה, ובתוך שלושה ימים לכל היותר, להגיש בקשת עיכוב צו הריסה מנהלי אשר יכולה להביא בסופו של יום גם לביטולו.

מאת: מיכה קורייעוץ עסקי15/02/211034 צפיות
כולם מכירים את האמרה "ידע הוא כח" וכל בעל עסק ניצב בפני שאלה מה נכון יותר לעשות למכור ידע או לחלק אותו בחינם.

מאת: בנימין קלינגרייעוץ עסקי30/12/201512 צפיות
לאחרונה, במספר מקרים, בתיקים פליליים הנוגעים לעבירות בניה, בתי המשפט (בית המשפט לעניינים מקומיים ובית המשפט המחוזי) קבעו סטנדרט מחמיר ביותר לקבלת ההגנה היחידה שהיתה לאדריכלים ולמהנדסים. בשורה של פסקי דין, נקבע על ידי בתי המשפט, שהאדריכל והמהנדס הינם "אחד מסוכניו החשובים של החוק לתכנון ובנייה" שאם הם יודעים על עבירת בנייה הם צריכים לדווח על כך לפיקוח העירוני וכי גם פיקוח עליון צריך להתבצע באופן הרבה יותר צמוד מאשר היה מקובל. בתי המשפט קבעו שביקור באתר הבנייה על בסיס "קריאה" או על בסיס של פעם ב –

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica