חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

תקופת ההתבגרות, המתבגרים ואתם

מאת: מוטי גלעםהורות30/09/20111044 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

תקופת ההתבגרות היא תקופה מתעתעת. מצד אחד, הילדים כבר אינם ילדים, יש להם אחריות, עצמאות יחסית, מחשבתית ופיזית, וגם מבחינת המראה החיצוני הם כבר אינם קטנים. אך מצד שני, הם עדיין תלויים בהורים במובנים רבים, ואינם אחראיים לעצמם. הגיל המבלבל הזה מביא עמו עבור משפחות רבות קשיים שונים,אשר בוחרות לעבור טיפול זוגי ומשפחתי על מנת לטפל בהם.

טיפול זוגי ומשפחתי - מתבגרים ביחד

טיפול זוגי ומשפחתי המתבצע תוך התמקדות בגיל ההתבגרות, הוא טיפול זוגי ומשפחתי שמטרתו לענות על שאלות של חיפוש זהות, פיתוח של אישיות עצמאית ונפרדת, היפרדות הדרגתית, רגשית ופיזית מההורים, תוך כדי הכרה כי הצורך בהסכמה, בהכלה ובקבלה מצד ההורים איננו נגמר. במהלך טיפול זוגי ומשפחתי שעוברת משפחה עם מתבגר, עולות שאלות רבות הנוגעות לעתידו של המתבגר, לשאיפותיו ורעיונותיו, ולדרך שבה יוכלל הגשימם ביחס לעמדותיהם של הוריו. עבור משפחות שעוברות טיפול זוגי ומשפחתי שכזה, התהליך כולל נסיון להבין זה את עמדותיו של זה, להכיר בהשפעה ההדדית של הצדדים, ולהצליח לייצר חופש יחסי עבור הגשמה עצמית והתפתחות של המתבגר, בתוך המסגרת התומכת והמעורבת של הוריו.

טיפול זוגי ומשפחתי - החשיבות

בכל טיפול זוגי ומשפחתי, בעל המקצוע ינסה להבין את הקשיים, הרגשות, המחשבות והרעיונות של כל צד במערכת המשפחתית לתת להם ביטוי מלא. במהלך טיפול זוגי ומשפחתיאצל מטפל משפחתי מוסמך,עוברות המשפחות שינוי בדרך ההתקשרות ומצליחות להעלות לשולחןשאלות ודילמות. בכדי לפתור אותן בהצלחה, חשוב מאוד למצוא יועץ משפחתי בעל ניסיון עשיר ורב שנים במטרה לייצר חיי משפחה איכותיים ונעימים יותר עבור כל הצדדים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מוטי גלעם

טיפול זוגי ומשפחתי, יעוץ זוגי במרכז ובצפון והנחיית הורים

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מוטי גלעם

מאת: מוטי גלעםזוגיות ואהבה30/09/11987 צפיות
בני זוג רבים חווים שינויים בזוגיות, עוברים משברים, כעסים, מריבות ושתיקות, שבהיעדר יעוץ זוגי עצמאי או על ידי בעל מקצוע, עלולים לגדול ולהפוך לתהום עמוקה ביניהם, שתוביל לקרע ביניהם ואף לפרידה או גירושין חלילה. אחד הנושאים השכיחים ביותר אשר מניע בני זוג להגיע אל יעוץ זוגי בתקופה האחרונה, הוא המצב הכלכלי הקשה.

מאת: מוטי גלעםזוגיות ואהבה30/09/11984 צפיות
עם הזמן אנו נתקלים בעוד ועוד מחלות חדשות שצצות חדשות לבקרים, ובמקביל מנסים הרפואה והמדע לפתח עוד ועוד תרופות ופתרונות חדשים . מחלה נפוצה מאוד שקיימת אצל מרבית הזוגות בעידן של היום, למרות שהתרופה יחסית פשוטה והמחלה ניתנת לאבחון בשלב מוקדם יחסית, נקראת הזנחה זוגית .

מאת: מוטי גלעםזוגיות ואהבה30/09/11982 צפיות
זוגות רבים נתקלים בקשיים שונים במערכת הזוגית. לעיתים הם חשים שחיקה בזוגיות, קשיים בתקשורת, התרחקות אישית או חוסר שביעות רצון מהזוגיות, לעיתים מתמודדים עם בגידה או עם הפרת אמון, ולעיתים פשוט חשים נתק רגשי זה מזה.

מאת: מוטי גלעםמשפחה וזוגיות - כללי30/09/111021 צפיות
אין משפחה שלא נתקלת בקשיים שונים, החל מהצבה של גבולות ויצירת סמכות הורית, דרך כעסים שונים במשפחה בין בני הזוג או מול הילדים, עבור במריבות בין אחים ועד לתקשורת לקויה או טעונת שיפור. על כל אלו ועוד, אמור טיפול זוגי ומשפחתי לענות ולספק לא רק מודעות רבה יותר למצב, אלא גם דרכים שונות לפתרון וליצירת אווירה טובה יותר בבית.

מאת: מוטי גלעםהורות27/08/111235 צפיות
כולנו מכירים את הפרדוקס האומלל שעל פיו דווקא למקצוע הקשה בעולם, מקצוע ההורות, לא ניתנת כל הכשרה או הכנה. הורים רבים מגלים ככל שעובר הזמן, כי ישנם קשיים שונים בגידול הילדים, קטנים או גדולים, מורכבים או פשוטים, שאיתם הם לא מצליחים להתמודד בהצלחה. לשם כך נוצרה סדנת הנחיית הורים שמטרתה לעזור להורים להצליח טוב יותר במשימת חייהם.

מאמרים נוספים בנושא הורות

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות11/04/213981 צפיות
החל מגיל שלוש, ילד יכול להיכנס למטבח לא רק כדי לאכול, אלא גם כדי להתחיל ללמוד להכין את האוכל.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות16/12/204566 צפיות
מרבים לדבר עלינו כעל "Start up nation”. כמובן שכולנו היינו רוצים שנכדינו יצליחו להשתלב ולהתקדם בלימודים.אחד התנאים החשובים זה להצליח במדעים. אבל אם אחד הנכדים לא בדיוק מצטיין במדעים,הדבר היחיד שאנחנו יכולים לעשות בשיחותינו עם הנכדים זה לנסות לעורר בהם סקרנות. כידוע, הסקרנות היא תנאי ראשון לחיפוש האמת – וזאת תחילת הדרך למדע.

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/10/204609 צפיות
הקורונה מרחיקה אותנו פיזית מהנכדים, אבל בואו ננסה לשמור לפחות על הקרבה הנפשית בעזרת רעיון נחמד וקל.

מאת: כרמי אומרוהורות07/09/201449 צפיות
ילדים זה שמחה - אני משננת לעצמי את המוטו בכל מלחמה איתם מחדש

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות22/07/201438 צפיות
סבים וסבתות, נצלו את הזמן הפנוי ובנו יחד עם הנכדים אילן יוחסין. זה ישעשע אותם וזה יוסיף לקשר הבין דורי.

מאת: כרמי אומרוהורות03/06/201482 צפיות
אחד הדברים החשובים שלמדתי זה שלפעמים צריך לשחרר ולא תמיד צריך להיות סופר מאמי

מאת: קורה שורץ- "מעניין את הסבתא"הורות05/02/201618 צפיות
איך נבלה עם מספר נכדים, שהם בני 4, 7, 8, 10? מה יכול להתאים לכולם, לשעשע, להצחיק, להפעיל אותם ולהצחיק את כולנו עד דמעות? הנה רעיון נחמד. תיהנו!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica