חפש מאמרים:
שלום אורח
06.04.2020
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

קולאז'

מאת: זיו איילאמנות פלסטית05/08/20091007 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מישהו אמר פעם שכל אמנות היא געגועים לאמנות אחרת ,(ציור) אני נוטה להסכים עם האמירה הזו.   להודו הגעתי ,בפעם הראשונה, עם מצלמה ורצון בלתי נלאה לגלם בצילום את כל מה שספגתי מסביב. ככל שצילמתי יותר, הלך התסכול וגבר ולמי שעוסק באומנות, תסכול הוא חדשות יום יומיות ולא בהכרח רעות. הודו פעמה סביבי בעוצמות אדירות ,בו זמניות. התצלומים שלי, איך נאמר זאת, פיגרו מאחור, הרחק מאחור.

 כדי להעביר את החוויה המורכבת שחוויתי היה צורך ביותר מאשר ""Snapshots הפתרון לכך היה ,מבחינתי ,חיתוך וצרוף של כמה תמונות יחד, שאומנם בתחילה נראה גס ומאולץ, אך בכל זאת הכיל אופציה שהלכה והשתכללה, הלכה והתעדנה ויצרה שילוב והרחבה של האמירה המקורית וביטוי מדויק יותר של מה שרצתי להעביר. הצילום החל לדבר בשפת הפיסול : שימוש וצרוף של חומרים כמו שקפים, ניירות הדבקה אטומים ושקופים, סיכות מהדק ושכבות נייר צילום, שפרצו את שטח הפנים של התצלום לעבר התלת מימד.

המעבר בין הקולאז'ים הבוסריים שנוצרו בהודו לאלו המצורפים כאן התאפשר הודות להבנה שעל התצלומים שבהם אני משתמשת להיות לקוחים מתוך העשייה הצילומית שלי במשך השנים, הנושאים שחזרו שוב ושוב כמו פורטרטים עצמיים, השתקפויות, כל מה שנשא מרכיב רגשי עוצמתי, היוו נקודת מוצא טובה ויצרו את הריאקציה, כמו גם את הכפייתיות ,שנדרשה כדי להשלים את היצירה .

חוויה ייחודית לא פחות הייתה עבודת הצרוף בין קטעי התצלומים השונים, מציאת הקשרים חדשים והרחבת המשמעויות שליוותה כל  בנייה של קולאז'.  בשונה מהדגש האנליטי שליווה את פעולת צילום האובייקטים, פעולת חיבור הקולא'ז הונחתה בעיקר ע"י תחושות . זכורים לי לילות של ישיבה עם גזירי תצלומים, כשאני מחברת ומפרקת ,מנסה ופוסלת תוך כדי מה שנראה כטראנס כמעט. אט אט התפתחה רגישות גבוהה לשיווי משקל בהנחת החומרים על המצע , ורגישות לאופן שבו העין מעכלת את האינפורמציה שהוצגה כמו גם בחינת התגובות לשפע המשמעויות החדשות הנולדות מידי רגע. שמתי לב שאני נעה על ציר מעניין ,שמצידו האחד הייתה תחושה משכרת של חופש לצד תחושה הפוכה , שיש צרוף שהוא הנכון ביותר, ליצירת קולאז' מדויק . (ציור נס ציונה)

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

זיו אייל,חוגי ציור ילדים נווער ומבוגרים

www.sadna4u.com

פיסולhttp://www.sadna4u.com/page1.html

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זיו אייל

מאת: זיו איילציור24/09/10982 צפיות
על הצורך בגבולות באומנות, ,על חרדת הדף הריק, למה אני הכי חופשייה כשאני קשורה ועוד

מאת: זיו איילאמנות פלסטית22/09/101120 צפיות
על סוסי הטרהקוטה הענקיים והסודיים של דרום מזרח הודו

מאת: זיו איילאמנות פלסטית18/09/101398 צפיות
על יצרתיות וגיל מבוגר ,על שאלות של מה עוצר ומה מניח לנו להמשיך להיות פוריים

מאת: זיו איילאמנות פלסטית18/09/101786 צפיות
על הפיסול של אילן אורבוך,על שאלות של כיצד זיכרון נוצר וכיצד הגיאוגרפיה מטעינה אותו במשמעויות.

מאת: זיו איילפיסול18/09/102196 צפיות
טכניקות ליציקת חול,חומרי יציקה ושיטה.וגם טיפ אחד ללימוד ציור.

מאת: זיו איילאמנות פלסטית25/08/102488 צפיות
בטון הפך בשנים האחרונות לחומר שהאומנות השימושית עושה בו שימוש נרחב, בפיסול, כחומר לתבליטים, יצירת כדים וכלים שונים, ואפילו תכשיטי בטון. ישנן טכניקות רבות לעבודה עימו, חומר ציפוי, יציקה, גילוף,ועוד

מאת: זיו איילפיסול25/08/101512 צפיות
על סוגים שונים של תערובות גבס לאומנות,תוספים וזיון המשטח.

מאמרים נוספים בנושא אמנות פלסטית

מאת: ענת עין גדיאמנות פלסטית25/01/152381 צפיות
- מאמר זה עוסק בשילוב האמנות הפלסטית בגן הילדים ביחס לגישות החינוכיות שקיימות בחינוך לגיל הרך. מטרת המאמר הייתה להבין את חשיבות שילוב האמנות בגיל הגן ואת תרומתה הרבה להתפתחות הילד דרך תפיסותיהן החינוכיות של הגננות. המאמר נבע מתוך עבודה מקיפה אשר בדקה את התפיסות, הגישות והאמונות של מחנכות לגיל הרך בעניין שילוב אמנות פלסטית בגן הילדים במדינת ישראל ,וכן את מקומה של האמנות הפלסטית בהווי הגן, ושילובה בעשייה החינוכית אמנותית בגן. לאור זאת אתמקד במאמר בסוגיות המרכזיות הבאות: גישתן של המחנכות לאמנות הפלסטית בגן, בחירתה של הגישה החינוכית, שילובה בעבודת הגננות בנן, וכן האופנים ודרכי העבודה בהם מועברת האמנות הפלסטית בגן. המאמר מביא ממצאי מחקר משולב, בגישה האתנוגראפית, וכלל 50 גננות.

מאת: גיל שושיאמנות פלסטית17/11/137417 צפיות
מכיוון שסוגיות של תכנון פרישה הן מקיפות למדי אנחנו ממליצים לכם בחום להשתמש בשירותים של אנשים שזאת ההתמחות

מאת: דיבאני סנטראמנות פלסטית04/08/131347 צפיות
תמיד היה לנו חלום כל מטבח חדיש אך עם זאת גם ביתי, מעוצב ופרקטי, בעל הרבה מקום לאחסון אך עושה רושם קומפקטי ועוד כל מיני ניגודים שלא תמיד מתאימים. תמיד חלמנו על מטבח יפה ומרוהט, רחב ידיים ומעוצב בשעה שבפועל המטבח שלנו קטן ובנוסף אין לנו את סכום הכסף הדרוש לעצב אותו כרצוננו. אז מה יהיה?

מאת: נורית שניאמנות פלסטית19/06/131286 צפיות
על חופש הביטוי- על דימויים הנקברים בתוכנו כתל ארכאולוגי וירטואלי -על זכויות יוצרים. על הרשות לדלות אסוציאציות חופשיות בזמן יצירה בעולם גדוש ומוצף דימויים ועל הרפרנס הבלתי אפשרי לתיעוד.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/131320 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: נורית שניאמנות פלסטית16/06/131323 צפיות
נורית שני היא ציירת מתל אביב. מציירת בסטודיו, ברחוב פוריה 12. המאמר מתאר ומנסה להמחיש תהליך יצירה מדימוי לציור . במאמר נורית שני מראה איך, כאשר תבנית חשיבה משתבשת, כשלא מתקיים חוק שימור הצורה וחשים ורטיגו תודעתי נולד צירוף חדש. מתוך "סדק" תודעתי נוצר דימוי חדש של השפעה על התודעה. הציור המצורף בקישור עוסק באסוציאציה לדמות העולה מן החול הרטוב, רקדן שנורית שני ראתה בריקוד "הולדת הפניקס" של להקת ורטיגו, הופך בציורה, ליצירת אמנות עשויי מרשת, המייצגת רשת וירטואלית, עידן חדש ואת ושינוי חברתי.

מאת: הילה אמנות פלסטית02/06/131195 צפיות
במקומות עבודה רבים אנשים נוטים להתלונן כי אף על פי שמקום העבודה הוא מושך ומרכזי, העבודה עצמה מרתקת ושעות העבודה מאוד נוחות, עדיין קשה להם במקום העבודה שלהם והם אינם מרוצים משום שהאנשים שעמם הם עובדים אינם לטעמם. כאשר בדקו את התלונות האלה לעומק, הסתבר כי אנשים מתלוננים על אנשים אחרים העובדים עמם משום שהם לא באמת מכירים אותם. השיחות בדרך כלל לא עוברות מעבר לענייני עבודה או פרטים סתמיים של יום חולין.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica