חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כמה שאלות נפוצות על הריון ולידה

מאת: מאנשהריון ולידה18/10/20111434 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק


על אף היותן תופעות כה שגרתיות המהוות חלק בלתי נפרד ממעגל החיים, הריון ולידה הן תקופות שעשויות להיות מלוות בהרבה חוסר ידיעה ושאלות. מאמר זה נועד לתת מענה לכמה מן השאלות הבוערות שלרוב מטרידות נשים הרות, זאת במטרה לקהל קצת על תחושת הלא נודע וכדי להפחית במקצת את המתח.

כמה דברים שרצית לדעת על הריון ולידה ולא יצא לך לשאול...

אלו שינויים עשויים להתחולל בגוף במהלך תקופת ההריון?

הריון הוא תקופה במהלכה חלים שינויים פיזיים/גופניים ונפשיים בגוף האישה. שינויים אלה אינם "קבועים" וכל אישה חווה אותם באופן שונה. השינויים הללו, שניתן גם לכנותם "תסמיני הריון" משתנים בד בבד עם התפתחות ההריון. שינויים רגשיים, עייפות ותשישות, בחילות והקאות, עלייה בתפוקת הלב, זרימה מוגברת של דם דרך שסתומי הלב, התגברות התיאבון, שינויים בפעילות המעיים ועצירות, הטלת שתן תכופה, בצקות בחלקי גוף שונים, כאבי רגליים וגדילת השדיים- אלה הם כמה דוגמאות לשינויים הרבים שעשויים להתרחש בגופה ובנפשה של האישה ההרה.

אלו בדיקות יש לבצע במהלך ההריון?

בכל אחד משלבי ההריון יש לבצע בדיקות שונות שלכל אחת מהן מטרתה אחרת. בדיקת סוג דם לדוגמא, היא בדיקה שמתבצעת בתחילת מעקב ההריון ומטרתה לאבחן את סוג הדם של האישה ההרה. סקירת מערכות היא בדיקה שיש לבצע בשלב מתקם יותר של ההריון (במהלך שבועות 14-16) ומטרתה לוודא כי אברי גופו של העובר הם תקינים וכן הלאה. הרופא המטפל הוא שמפנה את האישה לביצוע הבדיקות והוא שיוכל להסביר בפירוט אלו בדיקות עליה לעבור ומהי מטרתן.

מהו פרק הזמן הממוצע של ההתאוששות לאחר הלידה?

ההתאוששות מהלידה עשויה להימשך גם שישה שבועות לאחר הלידה ואופייה משתנה מאישה לאישה. מומלץ להכיר את סוג הכאבים מהם את עלולה לסבול, ולדעת מראש כי תקופה זו מלווה באי נוחות מסוימת בשל כאבים אלה ומאחר והגוף נמצא בתהליך של חזרה למצבו הטבעי.

האם ישנם "הרגלים שליליים" שמהם רצוי להימנע במהלך תקופת ההריון?

על האישה ההרה להימנע מצריכת אלכוהול וסמים, להימנע מעישון סיגריות ומתזונה לקויה המורכבת בעיקר מז'נק פוד ומאוכל מהיר. רצוי לזכור כי אותם הגורמים בעלי השפעה שלילית על גוף האישה, משפיעים לרעה גם על העובר, ומאותם הרגלים יש להיפטר, עד כמה שניתן.

להתכונן עד כמה שאפשר לתקופת ההריון

הספרות הקיימת בנושא הריון ולידה היא עצומה והידע הוא נגיש. על כן מומלץ כי האישה ההרה (ו/או בן זוגה) תתוודע עוד לנושא, תקרא יותר ותכין את עצמה עד כמה שניתן לקראת תקופת ההריון הבאה עליה לטובה.

 



תגיות המאמר: הריון, לידה


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאנש

מאת: מאנשגאדג'טים22/12/111419 צפיות
משוטטים כבר שעות בחנות האפליקציות ולא מצאתם אף אפליקציה ש"עשתה לכם את זה"? בא לכם "להתחדש" באפליקציה ולא הצלחתם להעלות מאומה בחכתכם? הנה כמה רעיונות לאפליקציות שוודאי יעוררו בכם עניין.

מאת: מאנשמחשבים וטכנולגיה - כללי22/12/114539 צפיות
האפליקציות ממשיכות להתעדכן ולהתחדש בקצב מסחרר. מפתחים צעירים בעלי מעוף וחזון נותנים ביטוי לדמיונם חוצה הגבולות, ולנו לא נותר אלא ליהנות מאפליקציות שוות...

מאת: מאנשעיצוב11/11/11954 צפיות
תוהה אילו ג'ינסים בכל זאת יישבו טוב על גזרתך הלא כל כך מחוטבת? מתלבטת היכן לקנות נעלי עקב טובות במחיר סביר? רוצה ללכת על מראה שיקי וסקסי מצד אחד, אך כזה שלא ייראה "זול" מידי מצד שני? האם כבר עלה בדעתך להתייעץ עם סטייליסטית אישית?

מאת: מאנשעסקים מקוונים11/11/111035 צפיות
נמאס לך לעבוד עם שרלטנים שמבצעים עבורך שירות חובבני ולא מקצועי? רוצה לוודא כי האתר שהוקם לעסק שלך גם ייבנה באופן שיגשים את המטרה לשמה הוא הוקם? מאמר זה נועד לצייד אותך בכמה טיפים שיסייעו לך לבחור נכון את בעל המקצוע או את החברה שיבנו עבורך בדיוק את האתר לו אתה זקוק.

מאת: מאנשמסחר אלקטרוני13/09/111135 צפיות
אל תאמינו למי שיספר לכם כי כדאי לכם לרכוש אייפון בשל כמות הזיכרון הגדולה שיש בו, בשל העיצוב המתוחכם, הדק והנוח שלו או בשל מסך המגע המשוכלל שלו. בסופו של יום, נפלאותיו של האייפון מסתכמות באפליקציות המותקנות על המכשיר והמשגעות את משתמשיו.

מאמרים נוספים בנושא הריון ולידה

מאת: ניר חוכיימההריון ולידה12/08/204659 צפיות
תקופת ההיריון היא תקופה נהדרת ,עוצמתית ומשמחת עבור כל אישה,יחד עם זאת תקופת ההיריון מלווה בצורך לטפל בגוף ולסייע בהורדת כאבים ולחץ מגב תחתון וריפוי בצקות שמקשות על ההליכה .

מאת: vodplaceהריון ולידה15/08/1610929 צפיות
אפשר ללכת לבד לצילומי הריון, ואפשר ללכת עם אלו שאנחנו אוהבים.

מאת: רוני הכהןהריון ולידה03/08/1611111 צפיות
העולם מורכב מבחירות שונות ומגוונות שאותן נשים רשאיות לבצע עבור עצמן בתור נשים חופשיות ועצמאיות, אז למה רק היום אנו שומעים יותר בחופשיות על הפלה בכדורים שקיימת כבר תקופה ארוכה?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/1611490 צפיות
זהו זה- ההיריון הארוך ומורט העצבים הגיע לסיומו הטוב ותינוק או תינוקת חמודים הגיחו לאוויר העולם. מכאן, מתחילות אינספור שאלות: איך מאכילים אותם? מתי צריך להחליף להם? איך מטפלים להם בבעיות של גזים בבטן?

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167495 צפיות
היום בו מגיח לאוויר העולם תינוק או תינוקת חדשים הם מהימים המרגשים ביותר- לא רק עבור המשפחה הקרובה שלו, אלא גם עבור שאר קרובי המשפחה וכן עבור חברי המשפחה. זהו יום מרגש, אשר כולל בתוכו את תחילתה של דרך מיוחדת במינה.

מאת: orya peryהריון ולידה11/01/167479 צפיות
הכניסה של ילד או ילדה חדשים למשפחה מהווה סיבה למסיבה (שלעיתים אף יכולה להיות כפולה או משולשת). כמו בכל מאורע משמח, כמו יום הולדת או יום נישואין, אנחנו נרצה להעניק מתנות מיוחדות ליולדת ולמשפחתה. למרות הרצון הטוב,

מאת: אבי דוידיהריון ולידה28/12/155946 צפיות
מידע שימושי על תרופה להפלה לנשים המתלבטות כיצד לבצע את ההליך.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica