חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מה מותר ומה אסור לשאול במסגרת ראיון עבודה

מאת: מאיה כהןדרושים02/11/20111227 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
  • אז מותר או אסור לשאול שאלות אלו?
    תיקון חדש לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה מנסה לטפל בבעייתיות הנלוות לשאלות אלו; על דרך של קביעה, כי על מעסיק אשר שאל שאלות כגון אלו יוטל נטל ההוכחה להראות כי פעל כדין ולא הפלה דורשי עבודה מטעמים פסולים.  נעסוק בתיקון האמור:
    חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, אשר חוקק לפני למעלה מ- 20 שנים קובע כלל קטגורי לפיו אפליה מצד מעביד בין עובדים או בין דורשי עבודה מחמת מין, נטייה מינית, מעמד אישי, הריון, טיפולי פוריות, טיפולי הפריה חוץ גופית, הורות, גיל, גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, השקפה, השתייכות למפלגה או שירות מילואים הינה אסורה.
    אפליה מהמניעים שתוארו לעיל אסורה הן בקשר עם תהליך קבלה לעבודה, הן בקשר לקביעת תנאי העסקה וקידום בעבודה והן בקשר לתנאים בעת סיום העסקה.
    יחד עם זאת, פעמים רבות נדרשים עובדים או דורשי עבודה לספק מידע הנוגע לנושאים שאפליה בשלהם אסורה.
    לאור הקושי בהוכחת כוונה האפליה מצד המעביד, תוקן לאחרונה החוק תוך שנקבע, שבמקרה שבו עובד או דורש עבודה, נדרש למסור פרטים העלולים להוות פרמטרים לאפליה אסורה, נטל ההוכחה במסגרת תביעה אזרחית יוטל על המעביד אשר יצטרך כעת להוכיח שהוא לא הפלה את העובד מטעם אסור (ולא כמצב ערב חקיקת התיקון לפיו על העובד מוטל הנטל להוכיח כי המעביד הפלה אותו מטעם אסור).
    כמו כן נקבע במסגרת התיקון לחוק, כי במקרה בו ייפתח הליך פלילי נגד מעביד קיימת חזקה שניתנת לסתירה, לפיה המעביד (הנאשם) פעל בניגוד להוראות החוק אם הוא דרש מידע הנוגע לנושאים שאפליה בשלהם אסורה. התוצאה המתקבלת מן המתואר לעיל הינה, כי השאלות שתוארו לעיל, כמו גם שאלות אחרות הדורשות מידע בקשר ל- מין, גיל, מעמד אישי, הריון, גזע, מילואים וכיו"ב, חושפות את המעסיק לתביעה אזרחית ולהליך פלילי כאשר המעסיק הוא זה שיצטרך לספק הסברים לשאלות הללו ולהראות כי לא בוצעה על ידו אפליה אסורה.
    כנגד התיקון הנ"ל לחוק הועלו ביקורות רבות, בעיקר מצד מעסיקים, אשר מקורן בחשש כי הליך הראיון אשר נפתח במקרים רבים בשיחה כללית הכוללת שאלות כלליות מתחומים שונים יחשוף את המעסיקים לתביעות אזרחיות ולאישומים פליליים. מנגד יש לזכור כי חולשתו של חוק שוויון הזדמנויות בעבודה אשר נחקק כאמור לפני למעלה מ- 20 שנה מצויה בעובדה כי בפועל מספר המקרים בהם נאכף החוק הינו מצומצם ביותר.
    מקרי אפליה רבים לא מדווחים, וכאשר מתבצע דיווח המרחק להרשעת מעסיק הינו גדול. בהחלט ייתכן כי היפוך נטל הראיה המצוי כיום בחוק יסייע בהליך אכיפת החוק ובחודשים הקרובים נהיה עדים להליכים משפטיים שמקורם בדרישת מידע במהלך ראיון עבודה.   בהתאם, ולמען הזהירות בלבד, יודגש כי אין ולא ניתן לראות באמור לעיל כחוות דעת משפטית, ובהתאם, אין להסתמך עליו. הנכם מוזמנים בזאת לפנות למשרדנו בכל שאלה או הבהרה בקשר עם האמור לעיל.
    מגדל סונול, קומה 17, דרך מנחם בגין 52, תל אביב 67137.
    טל: 388 5377 -03 פקס: 399 5377 -03
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מאיה

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת מאיה כהן

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי29/04/131302 צפיות
חייהם של מועמדים אינם קלים כלל וכלל בתהליך חיפוש העבודה, לברור את כיוון התעסוקתי המתאים מתוך סבך אפשרויות שונות, לאתר תפקיד ראוי הן לכישורים והן לצרכים האישיים, לחזר אחרי חברות , ולשווק את הכישורים הרלוונטיים לתפקיד על מנת לזכות בתפקיד המיוחל גם זאת משימה לא פשוטה.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי10/04/131001 צפיות
בשוק מחפשי העבודה כאשר פעמים רבות ההתמודדות היא מול כמות מאוד גדולה של קורות חיים הנשלחים אל המשרה המבוקשת, אחת המשימות המאתגרות ביותר הוא להבליט את קורות החיים שלך כך שיקבלו התייחסות.

מאת: מאיה כהןעובד-מעביד14/03/131303 צפיות
לא רק שתהליך חיפוש העבודה הפך לארוך ומייגע. כאשר מגיעים לשלב המיקוח וחתימה על חוזה העבודה יש פרטים שדורשים הבנה כאשר מדובר בהסכמי עבודה אישיים. בשנים האחרונות גברה הפופולאריות של "סעיף 14" (לחוק פיצויי פיטורין), לעיתים הוא מופיע בחוזה העבודה ולעיתים חסר בו.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי21/02/131259 צפיות
הפתגם "העולם שייך לצעירים" הוא אינו קלישאה ובא לידי ביטוי במיוחד בעולם חיפוש העבודה. הרבה אנשים שעברו את גיל הארבעים והגיעו לשוק העבודה מסיבה כזו או אחרת, חווים זאת על בשרם. חלקם אפילו לא מגיעים לשלב ראיונות העבודה היות והם לא מוזמנים אליהם בגלל גילם.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי12/02/131238 צפיות
למי שלא מכיר, LinkedIn הנה רשת מקצועית אשר מאפשרת לאנשי מקצוע ליצור קשר בצורה יעילה. חברות ואנשי מקצוע מתחברים בכדי לשתף ברעיונות, לקדם עסקאות, לחפש עבודה, לגייס עובדים ושימושים עסקיים נוספים. עבור מחפשי העבודה, מדובר ברשת קשרים אשר מאפשרת התקשרות לאנשי מפתח בחברות אליהן אתם שולחים קורות חיים, גם אם לא, יש לקחת בחשבון שהמגייסים יחפשו אותך ברשת וכדאי שיהיה לך פרופיל, במיוחד אם אתה שייך לקהילת ההיי טק שפעילה מאוד ב LinkedIn.

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי23/01/131212 צפיות
שולחים קורות חיים בלי סוף, אבל לא מקבלים שום תגובה? מרגישים שיש לכם הרבה יותר מידי שנות נסיון ביחס למה שרוב המשרות דורשות?

מאת: מאיה כהןעבודה וקריירה - כללי27/12/121130 צפיות
אינסוף מחקרים וסקרים נערכו לאחרונה והגיעו לאותן מסקנות דומות: רבים הם העובדים שלא מרוצים ממקום העבודה שלהם. ולא רק שלא מרוצים, אלא שהרשתות החברתיות בפרט וכמות המידע שניתח עלינו מכל הכיוונים בכלל הופכים את כולנו למחפשי עבודה סדרתיים.

מאמרים נוספים בנושא דרושים

מאת: ליאורדרושים01/01/174101 צפיות
עבודה באירופה לאנשים צעירים, יכולה להתאים עבור ישראלים, שהם בעלי דרכון אירופי. עבודה באירופה, כאנשי מכירות, מאפשרת להרוויח סכומים גבוהים, ולכן היא כדאית.

מאת: elichai rubinדרושים14/06/152674 צפיות
מעסיקים רבים במשק הישראלי, קטנים כגדולים, מתקשים למצוא עובדים איכותיים המתאימים להם מבחינת זמינות, כישורים מקצועיים, ניסיון, מקום מגורים ופרמטרים נוספים. ולכן, הוקמה הרשת החברתית iperhour, רשת זאת מאפשרת למעסיקים ומחפשי עבודה למצוא אחד את השני.

מאת: arielcדרושים17/04/151850 צפיות
מה היא עבודה בחול, ומה כדאי לדעת לפני שעולים על המטוס?

מאת: arielcדרושים17/04/151776 צפיות
טיפים שיעזרו לכם למצוא עבודה בקנדה

מאת: tanga2דרושים10/04/151860 צפיות
עבודות שוות בקנדה

מאת: tanga2דרושים10/04/151897 צפיות
אילו יעדים איכותיים יש לעבודה בחול?

מאת: tanga2דרושים10/04/151796 צפיות
ברצלונה היא עיר נפלאה ותיירותית בספרד. עבודה בברצלונה מספקת חוויה מדהימה ובלתי נשכחת וגם סכומי כסף לא מבוטלים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica