חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

יחסי ציבור ומיתוג – למצוא את האיזון הנכון

מאת: עינת אדריחסי ציבור03/11/2011990 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

היתרון של יחסי הציבור נובע מההזדמנות לקבל חשיפה לקהל גדול מאת גורם שנחשב לבעל ידע, בתשלום חודשי קבוע ונמוך באופן משמעותי יחסית לפרסום באותם אמצעי המדיה.

עבור חברות שנכנסות לשוק חדש יחסי הציבור יכולים לסלול את הדרך למודעות של שותפים ולקוחות פוטנציאליים ולבסס את החברה כגורם מוכר שניתן לעשות איתו עסקים ללא סיכון. עבור חברות מבוססות, יחסי הציבור הם דרך מצוינת לתחזק את הנוכחות בשוק, להגביר את הדרישה למוצרים ולחשוף מגוון פעילויות לקהלים נרחבים.

אולם אליה וקוץ בה - הצלחת יחסי הציבור תלויה בשיתוף הפעולה של עיתונאים שתחומי העניין שלהם לא תמיד זהים לאלו של לקוחות החברה ושותפיה. בעוד הלקוחות מעוניינים להגדיל רווחים, להקטין עלויות, לשפר את שביעות הרצון של לקוחות ועובדים, או לממש מטרות עסקיות אחרות, העיתונאים מעוניינים בעיקר למכור עיתונים. במילים אחרות, העיתונאים מחפשים את הסיפורים המעניינים.

חלק מהעניין נובע מדרך כתיבת ההודעה לעיתונות, אבל אין מנוס מלהכיר בכך שלא כל הנושאים שחברות מעוניינות לדבר עליהם מעניינים קהל רחב במידה שווה. אבל יותר מכך, הבעיה מתעוררת כאשר לחברה יש נושא מעניין מאוד, אבל הוא לאו דווקא תורם לקידום העסקים או לערכי המותג של החברה.

לדוגמא, חברה שאנו מנהלים עבורה יחסי ציבור בחו"ל מתגאה ביכולתה לספק מוצרים בתחום חדש באמינות גבוהה ובמחירים נמוכים משמעותית מהמקובל כיום בשוק. היא עושה זאת בזכות שימוש ברכיבים קיימים ובשיטות מוכרות, ללא השקעות ענק במחקר ופיתוח שיניבו שיפור קטן בביצועים. בתחילת העבודה על יחסי הציבור הוחלט שאחד המסרים המובילים של החברה הוא שהטכנולוגיה כבר בשלה והגיע הזמן שהתחום יעבור מסטטוס של "הדבר הבא" לייצור המוני לקהל רגיש-מחיר.

הגישה הזו חדשנית בשוק שבו פועלת החברה ויצרה עניין אצל עיתונאים, אנליסטים והכי חשוב – אצל לקוחות. בזכותה, החברה הצליחה לזכות באחד החוזים הגדולים באירופה בתחום. אלא מה? עיתונאים לאו דווקא אוהבים היגיון כלכלי. הם אוהבים טכנולוגיות עתידניות ומחפשים להיות הראשונים שיבשרו על המוצר המלהיב שיגיע לשוק רק בעוד 5 שנים.

עם תחילת העבודה הצלחנו, בעזרת משרד יחסי ציבור בשוק היעד, להשיג כיסוי נאה לחברה. חברה חדשה שזוכה בחוזה ענק בשוק צומח כמובן עוררה עניין ובמיוחד בתקופה של קשיים כלכליים. הכל הלך למישרין, עד שהחברה חתמה על שיתוף פעולה עם חברה אחרת שפיתחה טכנולוגיה משלימה, חדשנית ומאוד מלהיבה.

עיקרו של ההסכם היה בדיקת האפשרות של יישום הטכנולוגיה החדשנית של החברה השנייה בייצור המוני ובמחירים שצרכנים סופיים יהיו מוכנים לשלם. השותפה הביאה להסכם את הטכנולוגיה שלה, ואילו הלקוח שלנו את המומחיות בהסבת מוצרים בפיתוח לייצור המוני בסין. ההסכם חשוב לשתי החברות, וההודעה לעיתונות עוררה גם היא עניין רב.

עד כאן הכל טוב ויפה, רק קצת יותר מדי יפה. העניין שעוררה הטכנולוגיה של השותף הפך לפיתוי. אנשי יחסי הציבור ראו שהנושא מעורר עניין והחליטו להשתמש בו כדי למקסם את החשיפה של החברה. פתאום כל הצעה להרצאה בכנס, בקשה לראיון, או הודעה לעיתונות דיברו על הטכנולוגיה המגניבה של השותף. מבחינת יחסי הציבור נטו, זו אולי החלטה נכונה, אבל האם חשיפה כזו תבנה דימוי נכון לחברה?

זו דילמה לא פשוטה. מצד אחד, חברה חדשה זקוקה לכמה שיותר חשיפה כדי שהקוראים ילמדו לזהות את השם והעיתונאים יתעניינו בה. מצד שני, נושא החדשנות והמוצרים העתידניים סותר במובהק את המסר הייחודי של החברה שמתרכז בטכנולוגיות בשלות. בסופו של דבר, אם החברה תזוהה עם מוצרים עתידניים זה עלול להשליך על תפיסתה בעיני לקוחות המחפשים פתרונות מהירים וכדאיים.

לאחר דיון עם הלקוח ועם משרד יחסי הציבור החלטנו לדבוק במסרים שקבענו עבור עבודת יחסי הציבור מלכתחילה ולהצניע את הנושאים הקשורים בשיתוף הפעולה לאחר שיצאה הודעה על ההסכם. ייתכן שאנחנו מוותרים על חלק מהחשיפה, אבל צריך לזכור שחשיפה במדיה צריכה לשרת את בניית התדמית של החברה ואת מטרותיה העסקיות. בסופו של יום, חשיפה לכשעצמה חסרת ערך ללא החיבור הנכון לשוק ומסרים המתאימים ללקוחות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

נכתב על ידי עינת אדר, שותפה בסוכנות שיווק Marketing First ואשת תקשורת שיווקית.

http://www.marketing-first.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עינת אדר

מאת: עינת אדרטיפים שיווקיים03/11/111053 צפיות
בעוד שבוע נחגוג כולנו את ראש השנה העברית ולאחר מכן עוד כמה חגים הבאים עלינו לטובה. לקראת ראש השנה נשלח כולנו ברכות שנה טובה ללקוחות, לשותפים ולשאר אנשי קשר. הנה כמה רעיונות לשדרוג:

מאת: עינת אדרשיווק03/11/111349 צפיות
ם מישהו היה צריך הוכחות לכוחה של קהילה, הרי שהמחאה החברתית בישראל ובעולם כולו הדגימו שוב את היכולת של אנשים הפועלים יחד למען מטרה משותפת לשנות מציאות.

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי03/11/118675 צפיות
כל מי שעוסק בכתיבה ודאי שמע את האמת המוסכמת "אף אחד לא יקרא את זה בכל מקרה". זה אולי נכון, אבל למשפט יש המשך "אף אחד לא יקרא את זה – אלא אם כן יש שגיאה".

מאת: עינת אדרשיווק בינלאומי02/11/118532 צפיות
קורה לכם שאתם פוגשים אדם השואל אתכם "מה נשמע" ואתם לא יודעים מה לענות? החיים בדרך כלל מתנהלים בשיגרה ללא אירועים מיוחדים, זה מצוין בשביל השקט הנפשי ויכולת התכנון, אבל קצת פחות טוב ליחסי ציבור של חברות שמבוססים על חדשות. הקיץ הוא לרוב עונה כזו. אנשים בחופשות, קשה לקדם עסקאות חדשות, אין יוזמות בתעשיה, פשוט עונת המלפפונים. ובכל זאת, מה עושים כדי לקדם את החברה גם בתקופה שקטה? הנה כמה רעיונות בדגש על יחסי ציבור

מאמרים נוספים בנושא יחסי ציבור

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור25/07/213672 צפיות
עסקים קטנים יכולים לייצור לעצמם יחסי ציבור בדיוק כמו כל עסק גדול ! באמצעות שליחת הודעות לעיתונות ושיווק אינטרנטי יעיל, גם אתה יכול להשיג פרסום חינם לעסק שלך. בעיתונות כל הזמן ! כל יום כל שבוע מחפשים סיפורים ומוצרים מעניינים לפרסם !

מאת: לילה בן הרוש יחסי ציבור19/07/213633 צפיות
יחסי ציבור למעשה הן פעולות שנעשות על ידי איש יחסי ציבור שמטרתן להשפיע על דעת הקהל באמצעות תקשורת המונים עיתונות( כתובה אינטרנטית ומודפסת ), רדיו , טלוויזיה ואינטרנט בערוצים השונים. היום בניגוד לעבר רוב המידע שלנו מגיע מערוצי התקשורת השונים ולכן פעולות יחסי הציבור של כל חברה או עסק ישנה השפעה רבה. יחסי ציבור בניגוד לפרסום ולשיווק היא פעולה ארוכת טווח ואיננה יעילה אם היא מתבצעת באופן חד פעמי. איש יחסי הציבור תפקידו להעביר מידע לעיתונאי וביחד לייצור אייטמים וכתבות.

מאת: בנימין קלינגריחסי ציבור08/07/213755 צפיות
קלינגר בן רישוי עסקים והיתרי בניה – משרד אדריכלים ומהנדסי בנין שנת יסוד 1983 שם נוסף קלינגר רישוי עסקים והתרי בנייה שם לועזי Klinger Building Permits, Business Licensing and Municipal Consulting דואר אלקטרוני klinger_b@bezeqint.net אתר החברה www.klinger.co.il טלפון 03-6990132 פקס 03-6990134 כתובת שטרייכמן יחזקאל 13/18, תל אביב יפו 6967112 שעות פעילות בשבת פניות חרום בלבד, ימים א - ה 08:00-20:00, יום ו 08:00-17:00 שפת שירות עברית, אנגלית, רוסית, גרמנית איזורי שירות כל הארץ

מאת: ישראל רף יחסי ציבור09/06/213901 צפיות
מתנות לסיום שנת הלימודים, עציצים ממותגים עם צמחים בעלי משמעות מיוחדת ממותגים לפי הזמנה עם מסר שלכם מזכרת בלתי נשכחת תוצג תמיד על השולחן במשך שנים רבות מתנה ייחודית, ערכית וחינוכית לשמירת הסביבה עציצים ממותגים עם מסר ירוק של צמיחה ופריחה אישית. מתנה שכל אחד ישמח לקבל. ישראל רף 052-2978583

מאת: ישראל רף יחסי ציבור13/08/176452 צפיות
המתנות שבעלי העסקים מחלקים במטרה לשמח, לחזק את הקשר, מסייעות לעסק לפרסם את עצמו, דוגמה למוצר פרסום ממותג מעולה עציץ ממותג מכיל גם את לוגו העסק ומהווה מתנה נפלאה וירוקה, עציץ ממותג מונח תמיד במקום בולט וחושף את העסק לקהל יעד נרחב במשך זמן רב, לכן ההצלחה מבטחת

מאת: ישראל רף יחסי ציבור28/07/175622 צפיות
למה כדאי לכם לחלק ללקוחות מתנות ממותגות לראש השנה? כוחן של המתנות הממותגות כאקט שיווקי עסקי הוא משמעותי. כולם אוהבים לקבל מתנות ברכה ופרסום בעציץ אחד – עסקת חבילה מושלמת לעסק שלכם, העציץ הממותג נושא את שם העסק, הלוגו ודרכי ההתקשרות עם העסק שלכם ויוצב על שולחנם של הלקוחות זוהי מתנה יוצאת דופן, בעלת נוכחות בולטת ואפקט קידומי מנצח.

מאת: amirdadon90יחסי ציבור17/01/175605 צפיות
דודי מליץ הוא אחת ההוכחות היותר משכנעות ליכולת של אדם להשתנות, גם אם התקשורת מנסה להעמיד אותו על משבצת מאוד ספציפית ולהדביק לו תווית מסוימת.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica