חפש מאמרים:
שלום אורח
08.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיפוץ ליקויי בניה

מאת: ליקויי בניהשיפוצים10/11/2011696 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בדירות חדשות לרוב מבצעים בדיקת בדק בית על מנת לקבוע בוודאות כי אין בבניין או יותר נכון בדירה, ליקויי בניה שיגרמו לנזקים מיידים ועתידיים וכי איכות החיים של בעל הדירה תהיה כמו שקבוע בתקנות הבניה לפחות.
במידה ואכן התגלו איזה שהם ליקויים יש לבצע שיפוץ דירה על מנת לתקן את הליקויים, כאמור בדירה חדשה המשפץ צריך להיות קבלן הבניין או על חשבונו.

ישנם מקרים בהן ניתן לבצע שיפוץ ליקויי בניה וישנם מקרים שלא ניתן, את הערכה האם ניתן או לא ניתן לרוב תיתן חברת בדק בית מקצועית, לאחר מכן האנמנזה תועבר לעורך דין ליקויי בניה על מנת לקבוע בצורה סופית מול הקבלן האם יתבע שיפוץ לדירה או שהקבלן יעביר פיצוי כספי מוסכם על שני הצדדים.
במרבית המקרים זה לא כלכך מתנהל בצורה פשוטה ויש לגשת לעיתים לבוררות של בית המשפט על מנת להגיע להסכמה על גובה הפיצוי, הליך הפיצוי ופרמטרים נוספים הנכנסים לשיקול הדעת במידה ומדובר בפיצוי.

אילו ליקויי בניה ניתן לשפץ ואיזה לא? השאלה היא מאוד כללית ובכל מקרה תענה לגופו, 35%  מהליקויים הינם ליקויים שאינם ברי תיקון לערך, כאשר חשוב להבין כי ליקויים שמקורם ביסודות הבניין ועלולים לגרום לאי סדר בבניין, בעיתיים מאוד לתיקון ולעיתים עדיף גם לקבלן וגם לבעל הדירה החדשה להסתפק בפיצוי כספי בלבד ולא בתיקון ושיפוץ.
הסיבה פשוטה, כל הצדדים מרווחים את רווחתם, לקבלן זה עולה פחות כסף, לבעל הדירה פחות כאב ראש והכיס שלו לא נפגע.
השכנים אפוא מרוויחים גם לא מעט כאשר מדובר בחסכון אדיר ברעש מהבוקר ועד הערב, בתיקון ליקויי בניה שמקורם ביסודות או קירות פנימיים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ליקויי בניה - מאגר מידע בנושא ליקויי בניה ובדק בית

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ליקויי בניה

מאת: ליקויי בניהבתים משותפים23/11/11798 צפיות
התנהלות במצב של המצאות ליקויי בניה בדירה חדשה שנקנתה מקבלן, הפן הבדיקתי הראשוני ועד לתביעת הקבלן.

מאת: ליקויי בניהביטוח דירה16/11/11927 צפיות
ליקויי בניה היא תופעה שכיחה במדינת ישראל ואלפי תיקים בארץ מוגשים מידי שנה לבית המשפט. האם ניתן לבטח את נושא ליקויי הבניה? ואם כן איפה?

מאת: ליקויי בניהבניין ואחזקה - כללי30/10/11868 צפיות
ליקויי בניה יכולים להופיע גם בדירות חדשות, במאמר זה נביא מידע חשוב בנושא טיפול בליקויי בניה שנגלו בדירה חדשה מקבלן. איך לבחור חברת בדק בית ואיך להתמודד עם התביעה מול הקבלן.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232681 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223327 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212887 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211355 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211231 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201406 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201137 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica