חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

איך מתחילים לתפור?

לפני שמתחילים חשוב לדעת שתפירה יכולה למכר – כאשר מתיישבים על מכונת התפירה קשה לקום ממנה לפני שהפרויקט מוכן. תמיד קיים החשש שאם לא נסיים עכשיו, הפרויקט יתווסף לערימת הפרויקטים שצריך לגמור מתישהו.

איפה מתחילים?

מה צריך בשביל לתפור?

באיזה שלב עוברים לתפירת בגדים?

במאמר אנסה לענות על כל השאלות.

אפשר להתחיל לתפור גם מהדרכות באינטרנט, לא חייבים לרוץ לקורס יקר.

בהתחלה כדאי לגלוש לבלוגים או לפורומים של אמנות בבדים (יש המון) – ולקרוא את הטיפים ואת ההדרכות המוסברות.

בעזרת סרטוני youtube תוכלו ללמוד איך להפעיל את מכונת התפירה שברשותכם, או לחילופין להבין איזה מכונת תפירה הייתם רוצים שתהיה לכם בבית.

לפני שקונים מכונה כדאי מאוד להחליט לאילו צרכים היא תשמש,  שכן מדובר בהשקעה גדולה של יותר מאלף ₪ וכדאי להגיע מוכנים להשקעה הזאת.

מצד אחר חשוב לדעת גם האם אתם מהקופצים מדבר לדבר או מהמתמכרים עד הסוף. גם לזה יש השלכות על הרכישה, אבל בהזדמנות אחרת ננתח את הצרכים ונבחן את השיקולים לבחירת מכונה. פרויקט שיכול להיות נחמד כפרויקט ראשון הוא כרית, וילון או שמיכה לתינוק.  

אם אין ברשותכם מכונת תפירה תוכלו להתחיל מפרויקטים קטנים בתפירה ידנית, אל תתבאסו, הרי בעבר תפרו בעיקר ביד. פרויקט שיחסית קל להתחיל אתו הוא תפירת בובה. תפירה ביד אינה רק אפשרית אלא גם מאד נוחה ויצירתית, ותמיד תמצאו למי לתת את הבובה מתנה. בובות מבסיס של גרביים, לדוגמה, מתאימות לתפירה ביד, וכל מה שצריך הוא זוג גרביים (רצוי חדש ונקי...), חוט, מחט, חומר מילוי (כגון אקרילן) ואביזרי קישוט שאפשר להשיג בכל חנות לחומרי יצירה. הבובות יוצאות מגוונות – הכול תלוי בגרב שבו בחרתם.

יש עוד הרבה מתנות שאפשר לתפור ביד – שמיכה או שדרוגים של מגבות מטבח.

אילו חומרים צריך בבית כדי להתחיל?

חוט תפירה, מחט, שאריות בדים, חומר מילוי כגון אקרילן (בעיקר אם רוצים לתפור בובות וכריות) מספריים שמעולם לא גזרו נייר – אין צריך במספריים כבדים וחדים מאוד, מספריים טובים מחנות לכלי כתיבה יספיקו. קוצץ חוטים יעיל בעבודות וגם פורם חוטים חשוב מאוד, כי תמצאו את עצמכם פורמים את מה שלא יצא כמו שצריך.

אפשר לאסוף כפתורים וסרטים לקישוט את העבודות.

בדים – אפשר למחזר מבגדים במצב טוב. לעבודות הראשונות מומלץ להשתמש בכותנה, ולפני שעוברים לתפירת בגדים כדאי להתנסות על פרויקטים שלא דרושים בהם דיוק מרבי ומיומנות.

גם הדרכות מפורטות לבגדים בסיסים אפשר למצוא באינטרנט. אם תגלו שזה מה שמעניין אתכם תוכלו להמשיך וללמוד קורס רציני יותר לתפירה ביתית של בגדים. כמובן שאפשר גם להתקדם עוד בקורס מקצועי לתדמיתנות (יצירת שירטוט הבגד מתוך הציור הראשוני של המעצב) ולתפירה מדויקת של בגדים. 

אם יש מכונת תפירה – השמים הם הגבול מבחינת הפרויקטים, אך יש צורך באביזרים ובחומרים נוספים כמו חוטים המתאימים למכונה (יש חוטים שאינם מתאימים למכונה אבל טובים דיים לעבודת יד), סלילים נוספים לבית הסליל התחתון, מברשת קטנה לניקוי (בדרך כלל באה עם המכונה) ומחטים חלופיות (הן נוטות להיעלם ולהישבר).

זוהי ההתחלה. כאשר תרגישו שאתם אוהבים את התחום ורוצים להשקיע עוד – תוכלו להוסיף ולקנות מכונת תפירה אוברלוק ביתית, גלגלת חיתוך, סרגלים מיוחדים, משטח חיתוך, טוש מיוחד לסימון בדים (אל דאגה – הצבע נעלם לאחר זמן מה), סרט גומי, רגליים נוספות למכונת תפירה ואביזרים נוספים שמן הסתם יתגלו לכם תוך כדי שיטוט באינטרנט.

בהצלחה עם הפרויקטים הראשונים!

תוכלו להיכנס לאתר www.tfira.net   ולקבל בחינם סדרת טיפים עם פרויקטים קטנים לביצוע מידי.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר: