חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח רכב, חובה, מקיף, צד ג', כולם יחדיו להגנה מיטבית

מאת: רם מורביטוח רכב17/11/2011830 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שיעור תאונות הדרכים בישראל בין הגבוהים במדינות המערב, מדי שנה מתרחשות אלפי תאונות דרכים, מאות מוצאים את מותם ועוד אלפים נפצעים. בכדי להילחם בתופעה זו הוחלט בהתאם לפקודת ביטוח רכב מנועי וחוק הפלת"ד כי כל בעל רכב מנועי מחויב ברכישת ביטוח חובה, שמטרתו כיסוי נזקי גוף ונפש שאירעו לנפגעים בתאונת דרכים עקב שימוש ברכב המבוטח.

ביטוח חובה יכסה את נוסעי הרכב המבוטח כולל הנהג עצמו וכן הולכי רגל שנפצעו בתאונה. במסגרת ביטוח חובה יכוסו כל ההוצאות הרפואיות שלהן יזדקקו הנפגעים, כולל ימי אשפוז, ניתוחים, צילומים, רכישת תרופות ועוד. כמו כן כולל ביטוח חובה פיצוי בגין אובדן כושר עבודה, כאב וסבל.

נוסף על כך ענף ביטוח רכב כולל שני ביטוחי רכב נוספים, ביטוח צד ג' וביטוח מקיף, שני ביטוחי רכוש. ביטוח מקיף מכסה את נזקי הרכוש שנגרמו לרכב המבוטח ואילו צד ג' את אלו שנגרמו לצד שלישי. ביטוח מקיף אינו חובה ונתון לשיקול דעתכם, כמו גם היקפו. חברות הביטוח מחויבות בתנאי מינימום בנוגע לפוליסת ביטוח מקיף, וזאת בהתאם לתקנות הביטוח, כאשר באפשרותן רק לשפר את תנאי המבוטח ולא להיפך. ואכן בפועל חברות הביטוח משפרות את תנאי פוליסת הביטוח המקיף.

זוהי בעצם המטרייה של ביטוח רכב, אך איך בדיוק נקבע גובה התעריף? הפרמיה החודשית? עד שנת 2001 היה נהוג בישראל תעריף ביטוח אחיד, כל חברות הביטוח היו מחויבות להציג חזית אחידה כאשר גובה הפרמיה נקבעה רק בהתאם לנפח המנוע של הרכב המבוטח. אולם כיום, לאחר ביטול התעריף האחיד החלו חברות הביטוח להציע פרמיית ביטוח מותאמת וזאת בהתאם למאפייני הנהג ונתוני הרכב.

חברות הביטוח שואבות נתונים ממאגרי מידע ומציעות פרמיות ביטוח המצויות תחת פיקוחו של המפקח על הביטוח. וכיצד ביטוח רכב בכלל וחובה בפרט מסייע למלחמה בתאונות הדרכים? באמצעות קביעה בסיסית כי נהגים זהירים וותיקים יזכו לתעריפי ביטוח מוזלים בהשוואה לנהגים צעירים בעלי עבר בעייתי. בפועל כל חברת ביטוח מעניקה משקל שונה לכל פרמטר, וכך מתקבלות מספר הצעות מחיר, ותעריפי ביטוח שונים, משמע מומלץ לערוך סקר שוק והליך השוואתי בטרם רכישת ביטוח חובה.

בקביעת ביטוח חובה חברות הביטוח מתבססות בין השאר על ותק הנהג הצעיר ביותר, מינו, וגילו, נפח המנוע, שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות, תביעות קודמות וכו', ובהתאם נקבע גובה התעריף הביטוחי. במקרה של ביטוח מקיף נכנסים לתמונה פרמטרים נוספים היות ומדובר בכיסוי נזקי רכוש, כדוגמת שווי הרכב, מודל הרכב, שנת הרכב וכו'.

עקב כך מומלץ כאמור בחום בטרם רכישת ביטוח רכב, בין אם חובה או מקיף לערוך סקר השוואתי, כאשר במקרה של ביטוח חובה עליכם להתייחס אך ורק לגובה התעריף הביטוחי היות ותנאי הפוליסה זהים ואילו במקרה של ביטוח מקיף חובה להתייחס גם לתנאי פוליסת הביטוח, היקף הכיסוי, גובה דמי השתתפות עצמית וכו' ולא רק גובה התעריף עצמו, היות וכל חברת ביטוח מציעה פוליסת ביטוח בהתאם לרצונה. נוסף על כך אינכם מחויבים לרכוש ביטוח רכב מחברת ביטוח אחת, אלא באפשרותכם לפצל את ביטוח הרכב בין חברות ביטוח שונות, משמע ביטוח חובה אצל אחת וביטוח מקיף אצל אחרת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רם מור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רם מור

מאת: רם מורביטוח משכנתא23/11/11954 צפיות
בישראל כיום כמעט שבלתי אפשרי לרכוש דירה ללא מימון חיצוני בצורת משכנתא. מחירי הנדל"ן בשנים האחרונות נסקו אל על והסוף אינו נראה באופק. שוק המשכנתאות פורח ומשגשג ונהפך לחלק אינטגראלי מהמערכת הכלכלית. ומהי בעצם משכנתא? מדובר בעצם בהלוואה המוענקת מטעם המערכת הבנקאית, כאשר ייחודה טמון בהליך פריסתה לאורך שנים, לעיתים עד 25 שנה ויותר. תמורת הענקת המשכנתא משועבד הנכס הנרכש לידי הבנק המלווה, וזאת עד החזרה המלא של המשכנתא כולה.

מאת: רם מורביטוח נסיעות11/11/11784 צפיות
תושבי מדינת ישראל זכאים לשירותים רפואיים מכוח חוק ביטוח בריאות ממלכתי, המספק לכל אחד סל בריאות ממלכתי. סל המוענק בפועל באמצעות קופות החולים השונות. אך יחד עם זאת מדובר בחוק טריטוריאלי משמע תחולתו מוגבלת למדינת ישראל. מרגע שתצאו מגבולות המדינה, אף אם מדובר לפרק זמן קצר ביותר, אינכם עוד מכוסים תחת חוק זה ולמעשה בפועל אתם ברשות עצמכם. אז מה עושים כל הנוסעים לחו"ל - רוכשים כמובן ביטוח נסיעות לחו"ל המהווה תחליף מושלם.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171742 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164130 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163373 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163097 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163077 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143618 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147858 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica