חפש מאמרים:
שלום אורח
02.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח משכנתא, ברירת מחדל לנוטלי המשכנתאות

מאת: רם מורביטוח משכנתא23/11/2011954 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בישראל כיום כמעט שבלתי אפשרי לרכוש דירה ללא מימון חיצוני בצורת משכנתא. מחירי הנדל"ן בשנים האחרונות נסקו אל על והסוף אינו נראה באופק. שוק המשכנתאות פורח ומשגשג ונהפך לחלק אינטגראלי מהמערכת הכלכלית. ומהי בעצם משכנתא? מדובר בעצם בהלוואה המוענקת מטעם המערכת הבנקאית, כאשר ייחודה טמון בהליך פריסתה לאורך שנים, לעיתים עד 25 שנה ויותר. תמורת הענקת המשכנתא משועבד הנכס הנרכש לידי הבנק המלווה, וזאת עד החזרה המלא של המשכנתא כולה.

היות ואף אחד אינו נביא וצופה מה בדיוק יתרחש בעתיד בפרק זמן זה, ובשל העובדה כי ברצון הבנקים המלווים לבטח השקעתם, הוחלט על ידם כי נוטלי המשכנתאות מחויבים בנוסף ברכישת ביטוח משכנתא. ביטוח משכנתא נהפך לברירת מחדל, כאשר באפשרותכם לרכושו מטעם הבנק המלווה או באמצעות גורמים חוץ בנקאיים כדוגמת חברות הביטוח.

במבט ראשון נראה כי מדובר בהוצאה זניחה במיוחד ביחס למשכנתא עצמה. אך בשל העובדה כי תקופת ביטוח המשכנתא שקולה למשך נטילת המשכנתא עצמה, הסכום הזעום מצטבר ולבסוף מדובר כבר בהוצאה מכובדת ומשמעותית, ובהתאם לכך בטרם רכישת ביטוח משכנתא מומלץ לערוך סקר שוק בין הגופים השונים ולמצוא את ההצעה האטרקטיבית והמתאימה ביותר עבורכם.

בעת הליך ההשוואה מומלץ להפריד את ביטוח המשכנתא לשני רכיביו השונים ולבחון כל אחד מהם בנפרד, ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא. ביטוח חיים למשכנתא הינו ביטוח ריסק ותפקידו לבטח את נוטלי המשכנתא עצמם כנגד מוות פתאומי.

סיטואציה זו תביא כמובן לפגיעה במקורות ההכנסה, במשק הבית, דבר שעלול להוביל לאי עמידה בהחזרי המשכנתא, ובסופו של דבר לפינוי הנכס ומסירתו לבנק המלווה. ביטוח חיים למשכנתא מיועד למנוע אפשרות זו ובעת הצורך ייכנס הגורם המבטח לתמונה, יכסה את שארית המשכנתא שנותרה ויאפשר לבני המשפחה שנותרו בחיים, להמשיך את חייהם ללא חשש כי יאלצו לפנות את דירתם עקב מצבם הכלכלי הרעוע. כך למעשה מבטיחים הלווים עצמם את עתידם הכלכלי של משפחתם.

ביטוח חיים למשכנתא ניתן להרחבה כך שיכלול גם התדרדרות דראסטית במצב בריאותו של המבוטח, בגין תאונה או מחלה קשה. החמרה זו עלולה להקשות על המבוטח להמשיך בעבודתו הסדירה, וכך בעצם תיפגע הכנסתו הקבועה, ואז ייכנס שוב לפעולה ביטוח חיים למשכנתא.

הרכיב השני ביטוח מבנה למשכנתא אינו מתייחס כלל למבוטחים אלא רק לנכס עצמו, למבנה ולמחוברים בלתי נפרדים ממנו כדוגמת מערכת האינסטלציה, ארונות המטבח, הדלתות, דוד השמש, מערכת ההסקה והמיזוג, מערכת החשמל ועוד. ביטוח מבנה למשכנתא יחול בהתרחשות אירועים ביטוחיים שבהם נגרם נזק רכושי למבנה כדוגמת התרסקות מטוס, התנגשות כלי רכב, שיטפון, רעידת אדמה, שריפה ועוד.

ביטוח מבנה למשכנתא יכסה את כל הנזקים שאירעו, כולל מצב קיצון שהנכס כולו יתמוטט וייהרס ויידרש להקימו מחדש כולל הוצאות פינוי ההריסות, שכירת דירה חלופית למבוטחים, העסקת אנשי מקצוע, הוצאות חומרי בנייה ועוד. עם זאת חשוב לבחון מהו גובה הכיסוי הביטוחי במקרה זה, האם מכסה אך ורק את גובה המשכנתא ואז לכם כמבוטחים לא יישאר דבר לצרכי השיקום או שביטוח זה כולל אקסטרה לצרכיכם האישיים.

באפשרותכם לפצל את ביטוח המשכנתא ולרכוש ביטוח מבנה למשכנתא מחברת ביטוח אחת ואילו ביטוח חיים מאחרת, הכל בהתאם להצעות המחיר וההיקף הביטוחי המוצע.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רם מור

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת רם מור

מאת: רם מורביטוח רכב17/11/11831 צפיות
שיעור תאונות הדרכים בישראל בין הגבוהים במדינות המערב, מדי שנה מתרחשות אלפי תאונות דרכים, מאות מוצאים את מותם ועוד אלפים נפצעים. בכדי להילחם בתופעה זו הוחלט בהתאם לפקודת ביטוח רכב מנועי וחוק הפלת"ד כי כל בעל רכב מנועי מחויב ברכישת ביטוח חובה, שמטרתו כיסוי נזקי גוף ונפש שאירעו לנפגעים בתאונת דרכים עקב שימוש ברכב המבוטח.

מאת: רם מורביטוח נסיעות11/11/11784 צפיות
תושבי מדינת ישראל זכאים לשירותים רפואיים מכוח חוק ביטוח בריאות ממלכתי, המספק לכל אחד סל בריאות ממלכתי. סל המוענק בפועל באמצעות קופות החולים השונות. אך יחד עם זאת מדובר בחוק טריטוריאלי משמע תחולתו מוגבלת למדינת ישראל. מרגע שתצאו מגבולות המדינה, אף אם מדובר לפרק זמן קצר ביותר, אינכם עוד מכוסים תחת חוק זה ולמעשה בפועל אתם ברשות עצמכם. אז מה עושים כל הנוסעים לחו"ל - רוכשים כמובן ביטוח נסיעות לחו"ל המהווה תחליף מושלם.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223063 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162763 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142854 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147656 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148041 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138258 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131976 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica