חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

בעלך בגד בך? תוכלי לקבל את דמי הכתובה ותוספת הכתובה יחד עם פיצויי גירושין וזאת בנוסף לחצי הרכוש שתקבלי מהסדר איזון המשאבים

חוק יחסי ממון התשל"ג- 1974 קובע כי במקרה של גירושין ופקיעת נישואין יאוזנו נכסי בני הזוג שווה בשווה ויחולקו בדרך של מחצה על מחצה.

מיום כניסת תוקפו של חוק זה פקע למעשה האפשרות מאשה לדרוש את כתובתה ותוספת כתובתה, כמו כן, נשללת הזכות מהאשה לתבוע פיצויי נישואין על הרס התא המשפחתי.

סיבת העניין נעוצה בכך שמערכת יחסי הממון שקובעת ההלכה הקלאסית, מניחה מצב שבו הבעל הוא המפרנס, וממילא הוא מקבל גם את הכנסתה של האישה ("מעשה ידיה", "פירות נכסיה"), והוא מקציב לה ממון לספק את צרכיה.

בתי הדין הרבניים מכירים בעובדה כי למעשה בעת גירושין קובעת ההלכה כי הבעל נוטל את כל הנכסים והממון אשר נצבר בחיי הנישואין ואילו האשה מקבלת אך ורק את כתובתה, אך כיום על פי חוק חובה על בית הדין לפסוק בעניין הרכוש בשעת גירושין כפי שמורה הסדר איזון המשאבים וזאת בדרך של מחצה על מחצה, על כן בכדי "לעקוף"  חוק זה ישקללו בית הדין את דמי הכתובה והתוספת בצירוף פיצויי הנישואין בחצי שהאשה מקבלת שלא ביושר כביכול (למרות שעל פי ההלכה הפשוטה אין זה כך, וישנם בתי דין שאכן רואים זאת כך)

היוצא לנו עד כה כי לא ניתן כיום לאשה לקבל את כתובתה ופיצויי נישואיה.

אולם למעשה קיימים מקרים בהם יפסוק בית הדין הרבני כתובה ופיצויים לאשה בנוסף לחצי הרכוש אשר קיבלה מהסדר איזון המשאבים.

מקרה קלאסי ניתן לראות  בערעור אשר הוגש לביה"ד הרבני הגדול בתיק מס' 1750-21-1  שם נידון מקרה של בעל שבגד באשתו, בית הדין חייב את הבעל לשלם לאשה את כתובתה ותוספת הכתובה בנוסף לחצי אשר קיבלה האשה מכח הסדר איזון המשאבים.

קיימים פסקי דין רבים בעניין המורים כן, כמו כן ישנם ראיות הלכתיות רבות המלמדות אותנו כי במקרה שבעל בגד באשתו תקבל האשה את כתובתה ותוספת כתובתה יחד עם פיצויי נישואין וזאת בנוסף לחצי אשר האשה מקבלת מהסדר איזון המשאבים ובעלה במקרה זה לא יוכל לטעון לכפל הטבות.. שהאשה מקבלת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

תהליך הגירושין הינו תהליך טעון רגשית, מבלבל ולעתים אף מפחיד. חשוב שליווי התהליך וניהולו ייעשה על ידי טוען רבני המתמצא במטריה המשפטית ומכיר את ההליכים המנחים את שיקול דעתם של הדיינים, אך לא פחות חשוב – שיהיה רגיש לתהליך האישי אותו עובר כל מתגרש. צוות המשרד מלווה אישית ומקצועית כל לקוח, מתחילת ההליך ועד לסיומו. אנו זמינים תמיד לכל שאלה שתעלה ונותנים מענה מיידי לכל בעיה.

טו"ר ומגשר אברג'ל נסים מתמחה בתחומי המעמד האישי על גווניו כבר מספר שנים, ניהל ביד רמה ובהצלחה יתרה מספר רב של תיקים מורכבים המצריכים מומחיות רבה, דוגל במתן שירות מסור ובלתי מתפשר ללקוחות המשרד, החל ממועד קבלת הטיפול בתיק ועד לסיומו וברוח זו עובד משרדנו..

טו"ר ומגשר אברג'ל נסים חרט על דגלו את טובתו ונוחותו של הלקוח בראש מעייניו והענקת מירב תשומת הלב ללקוח, לבקשותיו האישיות הפרטניות, תוך מתן יחס אישי ומקצועי וכל זאת תוך ייצוג משפטי הטוב ביותר וללא תנאי. הטיפול המשפטי ניתן תוך הקפדה יתרה על דיסקרטיות ונאמנות מלאה.

טו"ר ומגשר אברג'ל נסיםהינו מגשר מוסמך בתחום גישור המשפחה ומשתמש בכלי הגישורי ככל שנדרש, לפי נתוני התיק ורצון הלקוח, במגמה לחסוך ככל הניתן מהלקוח והקרובים לו מאבקים קשים ומכאיבים.

סיים את תואר לימודיו בהצטיינות והוסמך כטוען רבני על ידי "מכון לנדר", כמו כן, סיים את לימודיו בהצטיינות כמגשר מוסמך על ידי "מרכז גבים לגישור".

בקיא גדול בהליכים המנחים את שיקול דעתם של הדיינים בביה"ד הרבני.

בעל ידע נרחב במשפטים, כותב מומחה באתרי מאמרים משפטיים.

יועץ מומחה בפורומים משפטיים בתחום דיני המשפחה והמעמד האישי.

משרדנו עוסק זמן רב בתחום דיני המשפחה תוך התמחות בניהול תיקים בבית הדין הרבני ובבית המשפט לענייני משפחה, התמקדות מתמדת בצרכי הלקוח ובניית אסטרטגיה מדויקת עבורו.

משרדנו מייצג לקוחות בתחומים הבאים:

טיפול בגירושין ,מזונות, כתובה, משמורת, רכוש.

שלום בית.

ידועים בציבור.

נישואין אזרחיים.

צוואות, ירושות ועזבונות.

חטיפות ילדים.

אלימות במשפחה.

הוצאה לפועל של מזונות .

אפוטרופסויות.

גישורים.

הסכמי ממון.

צוות המשרד כולל עורכי דין מן השורה הראשונה בתחום דיני המשפחה הפועלים בשיתוף פעולה מתמיד למען הלקוח ולהצלחתו.

משרדנו נמצא ברחוב דון יוסף נשיא 8 בני ברק


לקביעת פגישה צלצלו: 050-8322672

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אברג'ל נסים - טוען רבני ומגשר משפטי



מהו אבל? איך מתמודדים עם אובדן? הזוגיות מתפרקת, אנו חשים כי אנו מאבדים את היקר מכל, מה עושים? איך ממשיכים הלאה? איך מפנימים? במאמר זה תמצאו את כל התשובות.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!!

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק השביעי בסדרת המאמרים ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק השישי בסדרת המאמרים ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

איך יוצרים חיי נישואין בריאים?? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו?? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה?? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש?? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה!! זהו החלק החמישי בסדרה ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים.

מאמרים נוספים בנושא דיני משפחה

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211504 צפיות
הורים מעוניינים להבטיח את כספם באמצעות החתמת הילד/ה ובן/בת זוגו על הסכם הלוואה, במסגרתו הם יתחייבו להחזיר את הכספים עם גירושיהם או חתימה על הסכם ממון של ילדיהם עם בן/בת הזוג.

מאת: איתמר כוכבידיני משפחה11/05/211298 צפיות
עשרת התנאים אשר הורים יכולים להציב לילדיהם או אף לילדם ובת/בן הזוג המתגוררים בדירה, שההורים רכשו והעניקו במתנה לילדיהם (או הבטחת כספים שהעניקו), המשתנים בהתאם לנסיבות המקרה כדלהלן:

מאת: נועם קוריס משרד עורכי דיןדיני משפחה26/01/201614 צפיות
בית המשפט העליון בפסק דינו של כבוד השופט מ' מזוז, הכריע בימים אלו בעתירה המכוונת נגד החלטות של המשיבים 2-1, בית הדין הרבני הגדול בירושלים ובית הדין הרבני האזורי בתל אביב-יפו (להלן: בית הדין האזורי), מיום 14.2.2019 ומיום 12.11.2018 בהתאמה, בהן נקבע כי העותר חייב בגט לאשתו.

מאת: טלדיני משפחה03/06/182009 צפיות
אחד הנושאים המרכזיים בענייני גירושין הינו חלוקת הרכוש. בשיקולים של חלוקת רכוש כל צד מעלה את טענותיו כאשר מטרתו לקבל נתח משמעותי יותר בכלל הרכוש שנצבר.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה10/04/181577 צפיות
לכל עורך דין לגירושים יש את הסגנון שלו. כדאי לוודא כי הסגנון שלהם מתאים הן שלך ואת הסגנון הדרוש כדי להגן על האינטרס שלך במהלך ואחרי הגירושים.

מאת: רוני הכהןדיני משפחה28/03/181681 צפיות
איך מסייעים בשלבים הללו של הפירוק הבלתי נמנע כדי ליצור עד כמה שפחות רגעים קשים בהליך מורכב שכזה? פניות אל עו"ד משפחה הן בהחלט צעד נבון

מאת: רוני הכהןדיני משפחה23/10/171794 צפיות
ברגע בו כבר נמצאים על פרשת דרכים לקראת גירושים יש כאלה שיכולים לומר דבר או שניים לגבי איך להתגרש נכון וחשוב להבין את העניין לעומק טרם הקפיצה השירה לתוכו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica