חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

על השמש והבדווים

חום השמש
מדת החום של השמש על פני שטחו העליון היא בערך 7000 מעלות צלזיוס או 12000 מעלות פרנהייט. חום זה גדול מכל מה שיש ביכולתנו ליצר בדרך מלאכותית. מידת החום הגדולה ביותר שאנו יכולים להשיג על פני האדמה היא 4000 מעלות צלזיוס בערך. 7000 מעלות צלזיוס היא רק זו שעל פני השמש, חום זה הולך וגדל במידה עצומה מתחת לפני השמש, ויש הסוברים, כי במרכז השמש מגיע החום עד 55 מיליון מעלות צלזיוס, ויש החושבים אחרת כי במרכז השמש החום אינו עולה על 20 מיליון מעלות צלזיוס.

מגורי קיץ של הבדווים בימות הקיץ מחפשים הבדווים מקום מוצל, ובלילה הם ישנים תחת כיפת השמים, במקום פתוח, ככל שהמקום יותר מרוחק ופתוח, רחוק מוואדיות ומקומות מאוכלסים, כך נעים יותר. האוויר בקיץ יבש והלחות מתקרבת לאפס כך שאין טל שצריך להיערך לקראתו והכי נעים.
קיר להגנה מפני השמש
כשיש עץ עם עלים, עץ השיטה בדרך כלל, זהו בדרך כלל המקום הטבעי למגורים, הבדואי מסמן את העץ בדגל לבן, זהו סימן שאומר: לא לקטוף את העלים ולהאכיל בו את הצאן. אם אין עצים מתאימים בונה הבדואי קיר משיחים או לבנים, הבדווים מעדיפים בניית קיר משיחים כי זוהי מלאכה הרבה יותר קלה מאשר מאבן. קיר משיחים נבנה בגובה של יותר ממטר, לכוון דרום, כך שבשעות הצהרים החמות יש תמיד צל.
באוהל אורחן מצפה הראל יש מלא צל ומקום לשבת וליהנות מארוחה בדואית מקורית, מנוף שינתק אתכם משגרת החיים, אורחן מצפה הראל מציע פעילויות יום ופעילויות לילה, תוכלו לצאת לטיולים רגליים, טיולי גיפים וטיולי סוסים על דרך בורמה והסביבה. ואנחנו נשמח להמליץ על עוד פעילויות מהנות לקבוצות ולילדים שינעימו את שהותכם כאן.
"אורחן מצפה הראל" שוכן בכניסה לדרך בורמה על כביש 44 בין צומת נחשון לצומת שמשון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורחן מצפה הראל אירוח בדואי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורחן מצפה הראל

מאת: אורחן מצפה הראלטיולים בארץ10/06/121190 צפיות
האירוח הבדואי צובר מדי שנה יותר ויותר אוהדים שמקפידים ליהנות ממנו כמה שיותר. אם בעבר היו הישראלים מעט ספקניים לגבי חוויית אירוח כמו זו הרי שכיום אפשר לראות כיצד אורחן מצפה הראל מספק אווירה קסומה

מאת: אורחן מצפה הראלאטרקציות06/05/121734 צפיות
בגלל שאנחנו גרים בצפיפות אנחנו מורגלים להסתכל כמה מטרים לפנינו, כשאתם מגיעים למדבר הסתכלו רחוק, הרימו את הראש והסתכלו למרחבים – כמו הגמל.

מאת: אורחן מצפה הראלאומנות - כללי17/04/121158 צפיות
את בחירת האריחים הצבעוניים הרצויים נעשה באחד המחסנים הגדולים לחמרי בנין עדיף בעזרת קטלוג, הנותן את הצבעים השונים. נניח את האריחים זה ליד זה ונבחר לנו את הצבעים המתמזגים יחד להרמוניה נאה. פסיפסים קטנים או משטחים התופסים מקום קטן יותר במדגם, יכולים להיות בצבעים עזים יותר מאלה המשתרעים על מקום נרחב.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי25/03/121142 צפיות
מימים מקדם נלחמו היהודים בשכניהם, שבאו לכבוש מהם את ארץ ישראל. הראשונה במלחמות אלו הידועה לנו היא: מלחמת דבורה הנביאה וברק אבינועם, שנלחמו בצבא סיסרא העצום

מאת: אורחן מצפה הראלטיולים בארץ21/02/121331 צפיות
אירוח בדואי מסורתי, הקיים גם היום בצפון, בנגב, במדבר סיני או אפילו במאהל אורחן מצפה הראל, מתחיל בקבלת האורח עם עצי בעירה, קומקום עם מים ושטיח.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי25/12/111265 צפיות
לבני ההופי, שבט אינדיאני החי בדרום ארצות הברית סמוך לגבול מקסיקו, אין זמן. לא, לא, אל תבינו אותי שלא כהלכה – בני ההופי אינם אנשים כה עסוקים.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי23/10/111226 צפיות
כאמור לאש תפקידים רבים, אחד מהם הוא במבחן האש בתרבות הבדואית, אצל הבדווים האש היא אמצעי נוסף לגילוי האשם בפשע.

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181614 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165797 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161985 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/161998 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161926 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162061 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162754 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica