חפש מאמרים:
שלום אורח
16.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

טיול באווירת מורשת קרב

מימים מקדם נלחמו היהודים בשכניהם, שבאו לכבוש מהם את ארץ ישראל. הראשונה במלחמות אלו הידועה לנו היא: מלחמת דבורה הנביאה וברק אבינועם, שנלחמו בצבא סיסרא העצום, שתשע מאות רכב ברזל היולו. בשירת דבורה אשר בספר שופטים, פרק ה' מתואר גיוס השבטים למלחמה וגם עצם המלחמה וניצחון היהודים בה.

מלחמות כאלה פרצו לעיתים תכופות גם בהתאחד העם ובשומו עליו מלך. עם ישראל נלחם בפלשתים ובבני עמון, במואב ובאדום, בארם ובשרידי הכנענים והניס בכל פעם את שבטי בני קדם שבאו "כדי ארבה לרוב" לאכול את יבול הארץ ולשלול שלל.

לוחמים ראשונים עטורי ניצחונות

סופר דברי הימים (א' י "ב, ט') מתאר את גיבורי ישראל כ"גיבורי חיל אנשיצבא למלחמה, עורכי צאנה ורומח ופני אריה פניהם וכצבאים על ההרים למהר".כאשר שבו גיבורי ישראל משדה המלחמה, עטורי זר ניצחון, היו בנות ישראל יוצאות לקראתם בתופים ובמחולות והיו עונות בשיר: "הכה מלו באלפיו ושר צבאו ברבבותיו".

מלחמות קשות שעוטרו בניצחון ערכו בני ישראל גם אחר שנחלקה הארץ:

(2839 לספירתנו) לשתי ממלכות: יהודה ואפרים. אולם מצפון נפתחה הרעה וממלכות ישראל ויהודה לא יכלו לה. מלכות אפרים מרדה באשור החולשת על הגויים והאוספת ארצות ועמים "כאסוף ביצים עזובות". לאחר מצור של שלוש שנים והתגוננות מפליאה בגבורתה נפלה שומרון בידי סרגון מלך אשור (3039 לספירתנו), וכבוש זה נחשב לו כאחד הניצחונות הגדולים ביותר בחייו. דלת העם שנשארה בשומרון ובסביבותיה ניסתהכעבור שנתיים למרוד שוב באשור, אולם מרד זה דוכא.

לא ינוח ממלחמה ולא ישקוט ממרד ישראל קדמון

גם חזקיהו מלך יהודה מרד בסנחריב מלך אשור. וכאשר עלה עליו סנחריב במחנה כבד וצר על ירושלים, קראו לו הלוחמים מעל החומה: "בזה לך, לעגה לך בתולת בת ציון, אחריך ראש הניעה בת ירושלים". בזכות עמידתה האיתנה של ירושלים לא כבש סנחריב את ירושלים וחזר על עקביו אחר שפרצו מהומות בארצו. כעבור כמה שנים התנגדה יהודה בכוח להשתלטותה של מצרים בארץ, אחר נפלה אשור, ולשעבודה של בבל יורשתה. פעמים עלתה בבל אז על ירושלים. בפעם הראשונה נכנע המלך יהויכין (3164 לספירתנו) והמנצחים הבבליים הגלו את המלך ונכבדי הארץ. ארץ יהודה נשתעבדה לבבל. אולם לאחר עשר שנים מרדה יהודה שוב. נבוכדנאצר עלה בשנייה וצר על ירושלים.

עד כאן קצת היסטוריה רחוקה...

אם אתם אוהבים מורשת קרב והיסטוריה של עם ישראל אורחן מצפה הראל מציע טיולים באזור הרי ירושלים ודרך בורמה באווירת מורשת קרב, בנוסף, אורחן מצפה הראל מציע פעילויות OTD ארוחה חלבית קלה ומרעננת, סיפורים, שירים, ועוד הפתעות לכל קבוצה וגיל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורחן מצפה הראל אירוח בדואי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורחן מצפה הראל

מאת: אורחן מצפה הראלטיולים בארץ10/06/121190 צפיות
האירוח הבדואי צובר מדי שנה יותר ויותר אוהדים שמקפידים ליהנות ממנו כמה שיותר. אם בעבר היו הישראלים מעט ספקניים לגבי חוויית אירוח כמו זו הרי שכיום אפשר לראות כיצד אורחן מצפה הראל מספק אווירה קסומה

מאת: אורחן מצפה הראלאטרקציות06/05/121733 צפיות
בגלל שאנחנו גרים בצפיפות אנחנו מורגלים להסתכל כמה מטרים לפנינו, כשאתם מגיעים למדבר הסתכלו רחוק, הרימו את הראש והסתכלו למרחבים – כמו הגמל.

מאת: אורחן מצפה הראלאומנות - כללי17/04/121156 צפיות
את בחירת האריחים הצבעוניים הרצויים נעשה באחד המחסנים הגדולים לחמרי בנין עדיף בעזרת קטלוג, הנותן את הצבעים השונים. נניח את האריחים זה ליד זה ונבחר לנו את הצבעים המתמזגים יחד להרמוניה נאה. פסיפסים קטנים או משטחים התופסים מקום קטן יותר במדגם, יכולים להיות בצבעים עזים יותר מאלה המשתרעים על מקום נרחב.

מאת: אורחן מצפה הראלטיולים בארץ21/02/121329 צפיות
אירוח בדואי מסורתי, הקיים גם היום בצפון, בנגב, במדבר סיני או אפילו במאהל אורחן מצפה הראל, מתחיל בקבלת האורח עם עצי בעירה, קומקום עם מים ושטיח.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי25/12/111264 צפיות
לבני ההופי, שבט אינדיאני החי בדרום ארצות הברית סמוך לגבול מקסיקו, אין זמן. לא, לא, אל תבינו אותי שלא כהלכה – בני ההופי אינם אנשים כה עסוקים.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי11/12/111229 צפיות
באוהל אורחן מצפה הראל יש מלא צל ומקום לשבת וליהנות מארוחה בדואית מקורית, מנוף שינתק אתכם משגרת החיים, אורחן מצפה הראל מציע פעילויות יום ופעילויות לילה, תוכלו לצאת לטיולים רגליים

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי23/10/111225 צפיות
כאמור לאש תפקידים רבים, אחד מהם הוא במבחן האש בתרבות הבדואית, אצל הבדווים האש היא אמצעי נוסף לגילוי האשם בפשע.

מאמרים נוספים בנושא בידור ופנאי - כללי

מאת: עופר שלובידור ופנאי - כללי23/09/181606 צפיות
טיפים למטבח

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי10/11/165742 צפיות
ילדה שמגיעה לגיל חמש רוצה בדרך כלל שההורים יעשו לה הפתעה מיוחדת כי מדובר על גיל מיוחד. מצד אחד הילדות בדרך כלל מרגישות כבר גדולות כי יש להן חברים וחברות אך מצד שני כמובן שהן זקוקות להורים כדי להפיק אירוע מרגש ומיוחד.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי07/11/161978 צפיות
בכל מסיבה ובמיוחד בימי הולדת תקליטן ליום הולדת, הוא זה שייצור את האווירה המתאימה. על התקליטן, להתאים את המוסיקה על פי הסגנון שמקובל על הילדים , אם מוסיקה ידועה שהילדים מכירים ושתהיה הכי עדכנית שיש. די ג'יי שהוא בעצם תקליטן, יודע לעבוד עם כל שכבות הגילים, עליו להכיר את כל סוגי המוסיקה ולהתאים אותה לקהל היעד. ילדים יאהבו את השירים הכי שמחים ויש כאלה שיבקשו קרצת מוסיקה מזרחית שהפכה להיות לחביבת כל הגילאים בישראל.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי25/10/161993 צפיות
מתקרב התאריך המרגש של השנה והבת שלכם עומדת לחגוג יום הולדת? אם כך, אתם בוודאי רוצים לשמח אותה, כי איזה זוג הורים לא היה רוצה לראות את הבת שלו מתרגשת ומרוצה? עם זאת, רוב ההורים לא באמת יודעים איך להפיק ימי הולדת בראשון לציון ולעשות אותם שונים, אחרים ומהנים במיוחד. כולנו זוכרים את ימי ההולדת שההורים שלנו נהגו לעשות לנו ואשר במסגרתם בדרך כלל ילדי הגן או הכיתה היו מגיעים, משחקים קצת ביחד ובכך הייתה מסתיימת החגיגה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי23/10/161918 צפיות
אם יום ההולדת של ילדיכם מתקרב, כדאי כי תארגנו לו בזמן, יום הולדת נפלאה שהוא וחבריו, לא ישכחו במהרה. ניתן למצוא מקומות רבים לעריכת יום ההולדת, אבל אם יש לכם בית מרווח, אולי יום הולדת בבית, תתאים לכם ותהי חסכונית יותר. מהבחינה הבטיחותית, אין סיכוי שילד יאבד בבית או שלא תהיה עליו השגחה כאשר מדובר בביתכם ואתם משגיחים על ילדי יום ההולדת כשהם באחריותכם. לרוב בימי החורף, רבים עורכים את יום ההולדת בביתו של בעל השמחה.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי26/09/162053 צפיות
ליצנים לידי הולדת הם אחת הבחירות המשובחות והקלאסיות ביותר לימי הולדת. היום הליצנים יודעים לא רק להצחיק את הילדים באמצעות מחוות גופניות וכדומה, אלא הם מסוגלים גם ללמוד קסמים, לנגן מוסיקה בכלים מוסיקליים שונים ומשונים, הם מסוגלים בנוסף להפעיל את הילדים בכל מיני פעילויות מגוונות ועוד דברים רבים אחרים.

מאת: שלום כהןבידור ופנאי - כללי19/08/162747 צפיות
אתם שואלים את עצמכם מדוע ליצנית תהיה הבחירה הטובה ביותר שתוכלו לעשות לאירוע הקרוב? ובכן, עקב כך שמדובר בטרנד די נשכח הזמנה של ליצנית לאירוע יכול להיות דבר מפתיע ויוצא דופן. כך ניתן יהיה לגרום לכל האורחים באירוע ליהנות כפי שלא נהנו הרבה מאוד זמן. ליצנית איכותית תוכל גם לספק לכם מופע בידורי רחב היקף אשר יבטיח את הנאתם את הקהל הבוגר והצעיר גם יחדיו.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica