חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האש בתקופת הקרח ובימינו

כל החוקרים מסכימים לדעה שכבר בתקופת הקרח, זאת אומרת לפני כמהעשרות אלפי שנים, ידע האדם להשתמש באש,״לכלכל״ אותה בענפים, בעלים ובעשב יבש. אחרת לא יכול היה להחזיק מעמד בקור הגדול, בו הצטיינה התקופה ההיא. כבר אז הופקדו על האש אנשים מיוחדים – אבות אבותיהם של הכוהנים המאוחרים, שתפקידם היה להשגיח עליה שלא תעבור, חס וחלילה, מן העולם.

תודות לאש השמורה בידו הצליח בן תקופת הקרח לפלוש למערותיהן של חיות טרף שונות, כמו: האריה, הדוב, הנמר והברדלס. שום כוח אחר, מלבד ענפי עץ בוערים ומעלים עשן, שהושלכו לתוך מערותיהם, לא היה מגרשם מתוכן.

כך מצא האדם בתקופת הקרח מחסה מרוח, מקור ומקרח, כשבחוץ יבבו רוחות קרות או סופות שלג השתוללו על פני האדמה. האש גרשה את אויבו הנורא של האדם – את החושך, שבתוכו אורבות לו סכנות מרובות בכל רגע. ומעתה אין לו צורך לאדם, לחפש מפלט על איזה עץ גבוה או במחילת עפר, כדי להגן על עצמו מפני חיה רעה, האש הטובה בוערת בפתח המערה ושומרת עליו.

בימינו, אין טיול מוצלח בלי אש, בטיולים בטבע, בשביל אור, חימום, בישול ואווירה, אם כבר הזכרנו אווירה, בפתחו של אורחן מצפה הראל בוערת אש רק בשביל האווירה. בתרבויות אחרות כמו הבדווים האש היא חלק בלתי נפרד משגרת היום, והיא משמשת לבישול, להעברת מסרים במדבר שומם, לטקסים ומשפטי צדק ולתאורה באוהל. אירוח בדואי מסורתי, הקיים גם היום בצפון, בנגב, במדבר סיני או אפילו במאהל אורחן מצפה הראל, מתחיל בקבלת האורח עם עצי בעירה, קומקום עם מים ושטיח. ארגז מצרכים שבו יש תה, קפה וסוכר מצוי דרך קבע במאהל, הבדואי מברך את האורח גם בלי להכיר אותו ולדעת את סיבת ביקורו, ואחרי שברך מבעיר את האש המבורכת.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורחן מצפה הראל אירוח בדואי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורחן מצפה הראל

מאת: אורחן מצפה הראלטיולים בארץ10/06/121190 צפיות
האירוח הבדואי צובר מדי שנה יותר ויותר אוהדים שמקפידים ליהנות ממנו כמה שיותר. אם בעבר היו הישראלים מעט ספקניים לגבי חוויית אירוח כמו זו הרי שכיום אפשר לראות כיצד אורחן מצפה הראל מספק אווירה קסומה

מאת: אורחן מצפה הראלאטרקציות06/05/121734 צפיות
בגלל שאנחנו גרים בצפיפות אנחנו מורגלים להסתכל כמה מטרים לפנינו, כשאתם מגיעים למדבר הסתכלו רחוק, הרימו את הראש והסתכלו למרחבים – כמו הגמל.

מאת: אורחן מצפה הראלאומנות - כללי17/04/121158 צפיות
את בחירת האריחים הצבעוניים הרצויים נעשה באחד המחסנים הגדולים לחמרי בנין עדיף בעזרת קטלוג, הנותן את הצבעים השונים. נניח את האריחים זה ליד זה ונבחר לנו את הצבעים המתמזגים יחד להרמוניה נאה. פסיפסים קטנים או משטחים התופסים מקום קטן יותר במדגם, יכולים להיות בצבעים עזים יותר מאלה המשתרעים על מקום נרחב.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי25/03/121142 צפיות
מימים מקדם נלחמו היהודים בשכניהם, שבאו לכבוש מהם את ארץ ישראל. הראשונה במלחמות אלו הידועה לנו היא: מלחמת דבורה הנביאה וברק אבינועם, שנלחמו בצבא סיסרא העצום

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי25/12/111265 צפיות
לבני ההופי, שבט אינדיאני החי בדרום ארצות הברית סמוך לגבול מקסיקו, אין זמן. לא, לא, אל תבינו אותי שלא כהלכה – בני ההופי אינם אנשים כה עסוקים.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי11/12/111229 צפיות
באוהל אורחן מצפה הראל יש מלא צל ומקום לשבת וליהנות מארוחה בדואית מקורית, מנוף שינתק אתכם משגרת החיים, אורחן מצפה הראל מציע פעילויות יום ופעילויות לילה, תוכלו לצאת לטיולים רגליים

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי23/10/111226 צפיות
כאמור לאש תפקידים רבים, אחד מהם הוא במבחן האש בתרבות הבדואית, אצל הבדווים האש היא אמצעי נוסף לגילוי האשם בפשע.

מאמרים נוספים בנושא טיולים בארץ

מאת: שלום כהןטיולים בארץ05/02/192503 צפיות
אזור הגולן מלא בקיבוצים נפלאים, נופים טבעיים, וכן אתרים היסטוריים שניתן לטייל ביניהם במשך השנה. בין היישובים הקהילתיים בגולן ניתן לטייל בנופים של נחל הירמוך, אזור הכנרת, נהר הירדן, גבול סוריה, ואזורים רבים אחרים הכוללים שלל סוגי נופים המושלמים לטיולים. עבור אלו שרוצים לטייל באזור הזה, אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא עם טיולי ג'יפים בגולן המאפשרים לכם לעבור שלל הרפתקאות בין נופי ישראל.

מאת: שלום כהןטיולים בארץ04/12/182459 צפיות
מחפשים אטרקציה מסוג אחר עם המשפחה, לחברים או לעצמכם - אך מוצאים את עצמכם מתלבטים במה כבר אפשר לחדש הפעם? הרשו לנו לסבר את אזניכם עם אפשרות חדשה שאולי לא חשבתם עליה, או לכל הפחות לא ברצינות - והקדישו כמה דקות כדי לחשוב על כך באופן אמיתי לגבי עצמכם, ולהבין לבד מדוע כל כך הרבה אנשים ונשים בארץ ובעולם מתאהבים בכך, וחוזרים על כך שוב ושוב. כן, גם אתם תופתעו לגלות עד כמה טיולי ג'יפים יכולים לדבר אליכם, ולא משנה אם אלה טיולי ג'יפים בצפון, בדרום במרכז או בכלל בחו"ל.

מאת: שלום כהןטיולים בארץ18/09/181818 צפיות
העובדים שלכם צמאים לזמן איכות אחד עם השני? ברור לכם שהם זקוקים לגיבוש כדי להכיר אחד את השני קצת יותר לעומק? אם כך, אין ספק שאפשר להבין מדוע אתם, בתור בעלי העסק, תוהים מה תוכלו לעשות בנידון. יש אינספור אפשרויות בכל מה שקשור לגיבוש העובדים ואם כבר ניסיתם הכול, מדוע שלא תיקחו אותם היום לחוויה כמו טיולי ג'יפים בגלבוע? טיולי ג'יפים בגלבוע מוציאים אותנו מהמרחב הרגיל שלנו, מפגישים אותנו עם נופים נהדרים ונותנים לנו את ההזדמנות לעשות משהו אחר. לכן כדאי גם לכם לחשוב על האפשרות הזאת כי אין ספק שהעובדים שלכ

מאת: שלום כהןטיולים בארץ13/07/181402 צפיות
כיום ניתן למצוא דילים לאילת אשר יציעו לכם לישון במלונות חמישה כוכבים או אוהלים מפוארים, מלונות רגילים או אכסניות מיוחדות. בסופו של דבר כל אחד מכם יוכל להיות בטוח כי הדרך שלו לחופשה חד פעמית בעיר המיוחדת תהיה קצרה מאי פעם וזאת אם באמת ירצה בכך. רק תצטרכו לוודא כי אתם בוחנים בהקדם האפשרי את האופציות השונות שקיימות וזאת כל עוד מדובר על דילים לאילת וזאת אם תרצו ליהנות כפי שלא היה מזה זמן רב.

מאת: טל בן דודטיולים בארץ16/04/181445 צפיות
למצוא מקום שאפשר לשכור אופניים לקבוצות, ולרכוב על רקע נופים קדומים, מוריקים, בשילוב שחיה בבריכה טבעית אינו עניין של מה בכך. אם תוסיפו ארוחה ומדריך מעולה שייתן הסבר ככה על הדרך, זו אחת החוויות החזקות שלכם בקיץ הקרוב.

מאת: tiloniטיולים בארץ01/02/181530 צפיות
קיץ ישראלי הוא עונה חמה מכל בחינה שהיא. הורים וילדים מטפסים על קירות במאמץ נואש, בציפורניים כסוסות, במאמץ למצוא עוד אטרקציה, עוד בילוי, עוד מופע ובעיקר – מה לעשות עם ילדים ובלעדיהם.

מאת: רוני הכהןטיולים בארץ10/12/171444 צפיות
הבחירה בחופשה אשר מתרחשת בקיץ היא גם הרבה יותר חכמה מלפחות שלושה היבטים שונים, בייחוד כאשר רוצים לצאת אל עיר הנופש האהובה על הישראלים, הלוא היא אילת, וגם כאשר רוצים לצאת אל הפלגה באילת בתקופה שהיא אינה הקיץ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica