חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פסיפסים מאריחי קיר

מאחר שפסיפסים אלה הם בעלי משטחים חלקים שקל לשמור על ניקיונם, הרי שנוח מאד לנצל אותם לשימושים מעשיים. הם מתאימים מאד לשמש כלוחות לכסאות עץ קטנים, שרפרפי עציצים, ושולחנות גינה מכל המינים.

את בחירת האריחים הצבעוניים הרצויים נעשה באחד המחסנים הגדולים לחמרי בנין עדיף בעזרת קטלוג, הנותן את הצבעים השונים. נניח את האריחים זה ליד זה ונבחר לנו את הצבעים המתמזגים יחד להרמוניה נאה. פסיפסים קטנים או משטחים התופסים מקום קטן יותר במדגם, יכולים להיות בצבעים עזים יותר מאלה המשתרעים על מקום נרחב.

הכנת אבני הפסיפס מן האריחים השלמים היא פשוטה, אך לוקחת די הרבה זמן. תחילה נחרוץ את האריחים בעזרת חותך זכוכית בעל גלגל-פלדה. הרווח בין הקווים ייקבע בהתאם לגודל הרצוי של האבנים בדרך כלל יהיה הרווח 7 עד 10 מ"מ. לאחר החריצה נשבור את האריחים לפסים פסים בעזרת קרש עץ. כדי למנוע שבר מיותר לא נשבור את הפסים לכל רוחבו של האריח, אלא נחלק אותו תחילה לשנים או שלושה חלקים. את הפסים המוכנים נחלק לאבנים בודדות בעזרת צבת-חיתוך. נקפיד לשמור גם על החלקים הבלתי ישרים המתהווים תוך כדי עבודה. את האבנים נמיין לפי הצבע בקופסאות שונות. דבר זה יקל עלינו אחרי כן, כאשר ניגש לסידור המדגם.

לצורך בניית הפסיפס נכין לנו מסגרת עץ או תבנית עץ עם שוליים בגובה של 18 מ"מ בערך,בגודלו של המדגם. נניח את המדגם לתוך המסגרת ונתחיל לסדר עליו את האבנים. לשם עיצוב עקומות נשתמש באבנים משולשות או אבנים דמויות טרפציה. לאחר השלמת הסידור נדביק על הפסיפס יריעת-פלסטיק. לאחד התייבשות הדבק נניח לתוך המסגרת לוח קרטון המתאים לתוכה בדיוק ונהפוך את כל העבודה על הצד השני. על הצד האחורי ניצוק עתה את שכבות-הטיח, כמוסבר להלן:

לשם חיזוק אבני הפסיפס נכין לנו בראש וראשונה עיסה דמוית דייסה או משחת שיניים ממלט לבן. נלחלח היטב את המשטח האחורי של אבני הפסיפס וניצוק את העיסה. שהכנו אל תוך הרווחים שבין אבני-הפסיפס. אחרי-כן נחלק את העיסה על פני כל המשטח האחורי בעזרת לוחית-עץ קטנה. על פני משטח זה נניח רשת תייל מוכנה מראש בעלת משבצות של 5 עד 20 מ"מ, ונמלא את כל עומק המסגרת בתערובת בטון,  את תערובת הבטון נכין ממלט אפור רגיל וחול-בניה מנופה, לפי יחס של 1:3. תחילה יש לערבב את החומרים היבשים ולהוסיף את המים רק אחרי־כן. את יציקת הבטון ­יש לעשות בעת שהשכבה שמתחתיו איננה עוד לחה יתר על המידה, אך גם לא יבשה לגמרי. את משטח הבטון אנו מיישרים על ידי מקל עץ ישר, שאיתו מחליקים את החומר על גבי המסגרת. לאחר יבוש של 12 עד 24 שעות, רצוי מאוד לחזור וללחלח (להרטיב מעט) את המשטח. לאחר יומיים אפשר להפריד את המסגרת מן הפסיפס המוכן ולהניח את הלוח על צידו האחורי, כשהמדגם פונה כלפי מעלה. נסיר את יריעת הפלסטיק מעל המדגם — והפסיפס המוכן מונח לפנינו. לבסוף כדאי לסתום את הפרצות והרווחים שנותרו על ידי צמנט-שיש, שאותה נבחש במים ונמרח במטלית לחה, לאחר זמן קצר אפשר למרק את הפסיפס המוכן במטלית יבשה.

פסיפסים מאבנים טבעיות נראים יפים יותר כאשר כל אבן עומדת בפני עצמה והרווחים ביניהן אינם ממולאים. משום כך נוותר על מילוי הרווחים במלט לבן.

יופיין של האבנים הצבעוניות בולט במיוחד כאשר הן לחות. מראה דומה נוכל להשיג גם על ידי כך, שנמרח את פסיפס האבן בשעווה ונמרק אותו במטלית צמר. גם השעווה, בדומה ללחות, מדגישה את עוצמת הצבעים ומקנה לתמונה כולה מראה מרהיב.

מי יעשה פסיפס יפה יותר? למי כישרון טבעי? אורחן מצפה הראל מציע שעות של פעילויות לילדים עבודות יצירה והנאה, בלב הנוף המדהים של אורחן מצפה הראל. אתר שיש בו הכול, לגדולים ולקטנים. אורחן מצפה הראל החוויה המשפחתית המושלמת פעילות משפחתית מושלמת ופעילויות לקבוצות, לגדולים, לקטנים ולזוגות רומנטיים לכל השנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורחן מצפה הראל אירוח בדואי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורחן מצפה הראל

מאת: אורחן מצפה הראלטיולים בארץ10/06/121190 צפיות
האירוח הבדואי צובר מדי שנה יותר ויותר אוהדים שמקפידים ליהנות ממנו כמה שיותר. אם בעבר היו הישראלים מעט ספקניים לגבי חוויית אירוח כמו זו הרי שכיום אפשר לראות כיצד אורחן מצפה הראל מספק אווירה קסומה

מאת: אורחן מצפה הראלאטרקציות06/05/121733 צפיות
בגלל שאנחנו גרים בצפיפות אנחנו מורגלים להסתכל כמה מטרים לפנינו, כשאתם מגיעים למדבר הסתכלו רחוק, הרימו את הראש והסתכלו למרחבים – כמו הגמל.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי25/03/121142 צפיות
מימים מקדם נלחמו היהודים בשכניהם, שבאו לכבוש מהם את ארץ ישראל. הראשונה במלחמות אלו הידועה לנו היא: מלחמת דבורה הנביאה וברק אבינועם, שנלחמו בצבא סיסרא העצום

מאת: אורחן מצפה הראלטיולים בארץ21/02/121330 צפיות
אירוח בדואי מסורתי, הקיים גם היום בצפון, בנגב, במדבר סיני או אפילו במאהל אורחן מצפה הראל, מתחיל בקבלת האורח עם עצי בעירה, קומקום עם מים ושטיח.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי25/12/111264 צפיות
לבני ההופי, שבט אינדיאני החי בדרום ארצות הברית סמוך לגבול מקסיקו, אין זמן. לא, לא, אל תבינו אותי שלא כהלכה – בני ההופי אינם אנשים כה עסוקים.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי11/12/111229 צפיות
באוהל אורחן מצפה הראל יש מלא צל ומקום לשבת וליהנות מארוחה בדואית מקורית, מנוף שינתק אתכם משגרת החיים, אורחן מצפה הראל מציע פעילויות יום ופעילויות לילה, תוכלו לצאת לטיולים רגליים

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי23/10/111225 צפיות
כאמור לאש תפקידים רבים, אחד מהם הוא במבחן האש בתרבות הבדואית, אצל הבדווים האש היא אמצעי נוסף לגילוי האשם בפשע.

מאמרים נוספים בנושא אומנות - כללי

מאת: אופיראומנות - כללי28/02/223268 צפיות
תכשיט עתיק הם עולם ומלואו. אלו תכשיטים המושכים את תשומת הלב ומצריכים גם עולם הערכת תכשיטים מיוחדת בעלת חשיבות עבור תכשיטים הנשמרים בצורה שלמה. למשל, תכשיטים מתחילת המאה ה19, וגם לפני. הערכת תכשיטים הוא מקצוע שחשוב להכיר אותו היטב. כשמדובר על תכשיטים עתיקים, חשוב לדעת שצריך ללמוד את הנושא מהבסיס, על מנת לבצע הערכה ראויה ומדויקת. חלק מההערכה המובן חייבת להתבסס על המידע מבעלי התכשיטים. הקשר המשפחתי מאד חשוב כאן, וכל פיסת מידע מסייעת.

מאת: אופיראומנות - כללי18/01/223552 צפיות
אין הערכת אומנות הדומה אחת לשניה אך כל הערכת אומנות מתקיימת באותה הדרך ובאופן של התאמה אישית לסוג הפריט. פסל לדוגמא עובר תהליך אחר וזאת גם הסיבה שהאימות נעשה בהתאם לסוג הפריט.

מאת: danisapirאומנות - כללי07/01/223294 צפיות
דעו לכם כי חוגים למבוגרים בחיפה יכולים להעשיר את שעות הפנאי של המבוגרים ולהפוך אותם לכאלה שיהיו אנשים שמחים יותר. לאור זאת יהיה כדאי לכל אחד מכם לחפש אחר חוגים שיוכלו להתאים בדיוק לו ולהסב לו הנאה רבה. זה בוודאי יהיה מאוד חכם מצדכם ולא תרצו להתפשר בעניין הזה וזאת כאשר חושבים על הנושא הזה ומביאים בחשבון את כל ההיבטים השונים שיהיו קשורים לכך. אז אל תשכחו זאת.

מאת: דוד כהןאומנות - כללי23/09/205152 צפיות
דווקא בתקופה הנוכחית כשכולנו בבתים, מבלים ויוצאים פחות, זה הזמן לשדרג את ניראות הבית. ככה בוחרים היום תמונות לחדרי הבית.

מאת: Danaאומנות - כללי01/07/205194 צפיות
החזרה לשגרה לאחר תקופת ההסגר פתחה בפנינו דלתות חדשות בחיים. בין אם פתחנו עסק חדש לאחר תקופת הקורונה, או פתחנו מחדש את העסק, או התחלנו עבודה חדשה ופשוט רוצים להתחדש בציור קיר. זאת הייתה תקופה קשה לכולנו, בין אם כלכלית, נפשית, או גם וגם.

מאת: מסגרתאומנות - כללי01/01/206129 צפיות
הדפסה על קנבס בחיפה – הדפסה של תמונות מטיולים כאשר אנחנו מטיילים בעולם אנחנו מצלמים הרבה תמונות. תמונות אלו לא שוות הרבה אלא אם נפתח אותן ונדפיס אותן כך שנתלה אותן בבית שלנו. הדפסה על קנבס בחיפה יכולה לאפשר לנו להדפיס את התמונות הכי יפות מהטיולים שלנו

מאת: שלום כהןאומנות - כללי27/09/192331 צפיות
סרטי תדמית אנו פוגשים במסגרות כמו מערכות בחירות ובחירת ראשי איגודים ולשכות ציבוריות, אך בתחום המכירות יש לתחום הזה משמעות ענפה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica