חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הגמל

מאת: אורחן מצפה הראלאטרקציות06/05/20121735 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

גמיל בערבית פירושו: יפה. ג'בל בערבית פירושו הר, כנראה המילה ג'מל = גמל היא צירוף של הר ויפה כלומר: ג'מיל + ג'בל = ג'מל.  השם מעיד על הערכתו הרבה של הבדואי אל הגמל.

נקבת הגמל נקראת: נאקה, בערבית בדואית: נאגה, תקופת הריונה היא שנים?עשר חודשים. ההנקה והגמילה נמשכות שנה נוספת. אם יש מרעה טוב ומים רבים, נאקה מסוגלת להמליט מדי שנתיים, במדבר סהרה לעומת מדבר סיני, המרעה הרבה יותר טוב לכן עדרי הגמלים שם גדולים הרבה יותר.

הגמל הצעיר נקרא: בכר.

הגמל מכונה בעברית: "ספינת המדבר".

הגמל פעיל בדרך כלל בשעות הבוקר ולפנות ערב, כאשר האוויר קריר. בשעות החמות של היום הגמל רובץ בצל או נח בעמידה, זו התנהגות המתאימה לאקלים מדברי.

אוכל אהוב: עץ השיטה.

אי אפשר לתאר את החיים של הבדואים במדבר בלי הגמל, בלי הגמל ספק אם הבדואי היה יכול להתקיים. הגמל משמש לרכיבה ולהובלה. הגמל נמנה עם קבוצת בעלי?החיים יונקים, מדבריים, העוקפים ברובם את הקשיים שהמדבר מעמיד בפני מי שחי בו. ואילו הגמל בגלל גודלו, מתמודד ישירות עם קשיי המדבר ופיתח תכונות פיזיולוגיות שתאפשרנה לו לעמוד בפניהם.

הגמל מסוגל לאבד נוזלים עד 30% ממשקל גופו, ולהחזירם לגופו בשתייה. בקיץ הוא יכול להיות צמא זמן ארוך, ובאביב, כשיש מרעה עסיסי, הוא אינו שותה כלל.

מהירות הגמל שונה בהתאם לגזעו. יש גמלי מרוץ ויש גמלי משא. בחצר של אורחן מצפה הראל תמצאו גמל משא. מהירות גמל משא היא כ7-8 קילומטר בשעה. הוא מסוגל  לדהור במשך דקות ספורות בלבד, ולהגיע למהירות של 30-20 קמ?ש. המרחק שגמל יכול לעבור ביום אינו עולה על ארבעים קילומטרים והוא יותר טוב בהליכה במישורים ולא בדרכים הרריות. הוא נחלש במיוחד כשהוא עושה את דרכו בהרים. בעת שהגמל נחלש ואין בכוחו להמשיך ולשאת את המטען על גבו, הוא רובץ ומודיע בכך כי אפסו כוחותיו.

הגמל הוא בעל?חיים פראי ומסוכן. כשמאלפים אותו הוא שומר על קשר עם האדם ומגוריו. חשיבות הגמל כבהמת משא גדולה הואיל והוא מסוגל לשאת על גבו משקל של 300 ק"ג ויותר.

אורחן מצפה הראל והבדואים עושים אוהלים מצמר גמלים ועיזים, שמיכות ושטיחים. אירוח בדואי במדבר, שמים פתוחים, ארוחה חלבית מחלב נאקה או עז, יריעות צמר גמלים או עיזים, ריח מדורה, ורוח מדברית, זה קסם המדבר.

עצה קטנה: בגלל שאנחנו גרים בצפיפות אנחנו מורגלים להסתכל כמה מטרים לפנינו, כשאתם מגיעים למדבר הסתכלו רחוק, הרימו את הראש והסתכלו למרחבים כמו הגמל.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אורחן מצפה הראל אירוח בדואי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אורחן מצפה הראל

מאת: אורחן מצפה הראלטיולים בארץ10/06/121191 צפיות
האירוח הבדואי צובר מדי שנה יותר ויותר אוהדים שמקפידים ליהנות ממנו כמה שיותר. אם בעבר היו הישראלים מעט ספקניים לגבי חוויית אירוח כמו זו הרי שכיום אפשר לראות כיצד אורחן מצפה הראל מספק אווירה קסומה

מאת: אורחן מצפה הראלאומנות - כללי17/04/121159 צפיות
את בחירת האריחים הצבעוניים הרצויים נעשה באחד המחסנים הגדולים לחמרי בנין עדיף בעזרת קטלוג, הנותן את הצבעים השונים. נניח את האריחים זה ליד זה ונבחר לנו את הצבעים המתמזגים יחד להרמוניה נאה. פסיפסים קטנים או משטחים התופסים מקום קטן יותר במדגם, יכולים להיות בצבעים עזים יותר מאלה המשתרעים על מקום נרחב.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי25/03/121143 צפיות
מימים מקדם נלחמו היהודים בשכניהם, שבאו לכבוש מהם את ארץ ישראל. הראשונה במלחמות אלו הידועה לנו היא: מלחמת דבורה הנביאה וברק אבינועם, שנלחמו בצבא סיסרא העצום

מאת: אורחן מצפה הראלטיולים בארץ21/02/121332 צפיות
אירוח בדואי מסורתי, הקיים גם היום בצפון, בנגב, במדבר סיני או אפילו במאהל אורחן מצפה הראל, מתחיל בקבלת האורח עם עצי בעירה, קומקום עם מים ושטיח.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי25/12/111267 צפיות
לבני ההופי, שבט אינדיאני החי בדרום ארצות הברית סמוך לגבול מקסיקו, אין זמן. לא, לא, אל תבינו אותי שלא כהלכה – בני ההופי אינם אנשים כה עסוקים.

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי11/12/111231 צפיות
באוהל אורחן מצפה הראל יש מלא צל ומקום לשבת וליהנות מארוחה בדואית מקורית, מנוף שינתק אתכם משגרת החיים, אורחן מצפה הראל מציע פעילויות יום ופעילויות לילה, תוכלו לצאת לטיולים רגליים

מאת: אורחן מצפה הראלבידור ופנאי - כללי23/10/111227 צפיות
כאמור לאש תפקידים רבים, אחד מהם הוא במבחן האש בתרבות הבדואית, אצל הבדווים האש היא אמצעי נוסף לגילוי האשם בפשע.

מאמרים נוספים בנושא אטרקציות

מאת: קוביאטרקציות08/12/195653 צפיות
כולנו מגיעים לרגע בו יש לבן או בת הזוג שלנו יום הולדת או יום נישואין ומה שבנהם ואנחנו רוצים לעשות משהו מיוחד שיתאים לשנינו גם מבחינה רומנטית וגם מבחינת התחביבים , בגדול אנחנו רוצים לקחת חופש ולארגן יום כיף זוגי יום קצת ארוך שלא מתחיל ומסתיים במסעדה או ככה בטיפול ספא וכדומה , כאשר מגיעים למקום הזה של להחליט אז קצת מתחילים להתבלבל , איזה חוויה לעשות, מה מתאים למה , ואיך באמת ממלאים יום שלם או לפחות חצי יום בפינוק זוגי מושלם.

מאת: יובל בן בסטאטרקציות28/01/192506 צפיות
הלן גרינר ייסדה את IROBOT בזכות פיתוח של רובוטים לשימוש צבאי ואזרחי. סדנאות גיבוש הינם אחד מהגורמים החברתיים החשובים ביותר לשיפור יחסי הגומלין ושיתוף הפעולה בין העובדים/ות.

מאת: tiloniאטרקציות01/02/181992 צפיות
נער ליווי מספק שירותי מין לנשים ולגברים. נשים הצורכות שירות זה צמאות לא רק למין אלא ליחס, לשיחה, לתשומת לב. נשים לא מחפשות מין חפוז, זנותי, אלא דווקא קשב והתחשבות, אינטימיות שחסרה להן ביחסים הזוגיים שיש- אם יש להן.

מאת: articlestbdאטרקציות27/07/172127 צפיות
איך תשדרגו משמעותית את הנופש או הבילוי המשולב הקבוצתי שלכם? תשובות במאמר שלפניכם

מאת: רוני הכהןאטרקציות12/07/171739 צפיות
היום? כבר אפשר למצוא חבילות נופש בעלות של כמה מאות דולרים בסך הכל, כולל חבילות נופש הופעות בחול למי שמחפש אחר הופעה טובה של זמר או להקה מאוד אהובים שממש לא מראים סימני הגעה אל ארץ ישראל הקטנה.

מאת: SEOMANאטרקציות25/06/171852 צפיות
חדרי הבריחה נכנסו לתודעה בשנים האחרונות והפכו לאחת מהאטרקציות האהובות ביותר בקרב האוכלוסייה. היכולת לשלב משחקי חשיבה, מתח ואתגר בבילוי הפך לאהוב בקרב המשפחות השונות שנהנות כל המשפחה מבילוי יוצא דופן. סקרנו את חדרי הבריחה השונים ומצאנו את המתחם של חדרי הבריחה שכדאי לכם לבקר כל המשפחה.

מאת: אליאטרקציות24/05/171452 צפיות
מעוניינים להגיע לביקור בעיר עשירה בתרבות, אטרקציות ואפשרויות רבות של פנאי ובילוי? בירות אירופה המזרחית לשעבר – בוקרשט, פראג ובודפשט עונות לכם על הצרכים הללו. כל אחת מהערים האלו היא פנינה תיירותית בפני עצמה ובהחלט מומלצת לכל תייר מישראל.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica