חפש מאמרים:
שלום אורח
29.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מהות ביטוח רכב במדינת ישראל

מאת: לאה לויביטוח רכב16/12/20111043 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים (פלת"ד), כל בעל רכב מנועי מחויב בטרם עליית הרכב לכביש, ברכישת ביטוח רכב חובה, משמע נהיגה ללא ביטוח רכב חובה תקף אינה אסורה על פי דין ומהווה עבירה פלילית הגוררת קנס כספי ואף מאסר בפועל. לאחר תשלום אגרת הביטוח בבנק הדואר וקבלת חותמת, וודאו כי תעודת הביטוח המקורית מצויה ברשותכם בזמן הנהיגה.

אין הבחנה איזה סוג רכב מצוי בבעלותכם, בין אם מכונית פרטית, משאית, אופנוע, אוטובוס או טרקטור, כולם מחויבים ברכישת ביטוח רכב חובה. ומדוע? היות וביטוח רכב חובה מיועד לכסות נזקי גוף ונפש שנגרמו למעורבים בתאונת דרכים עקב שימוש ברכב המבוטח. אין זה סוד כי תאונות דרכים נהפכו כבר מזמן למכת מדינה ומדי יום ישנם נפגעים רבים בנפש וברכוש, ובכדי להבטיח קבלת טיפול רפואי נאות, הוחלט כי מדובר בביטוח רכב חובה.

ביטוח רכב חובה יכסה את כל המעורבים בתאונת הדרכים, כולל נהג הרכב, נוסעיו והולכי רגל. את כל הוצאותיהם הרפואיות, פיצוי בגין כאב וסבל וכן אובדן כושר עבודה. עם זאת ביטוח רכב חובה אינו כולל הוצאות סיוע משפטי וזאת נכלל רק במסגרת ביטוח רכב מקיף. עלות ביטוח רכב חובה נקבעת בהתאם למאפייני הנהג והרכב כאחד. מצב זה תקף החל משנת 2001, כאשר הוחלט לבטל את מדיניות התעריף האחיד שהיה נהוג בעבר ולהחל במדיניות חדשה המתאימה באופן אישי את תעריפי הביטוח למבוטח.

חברות הביטוח מציעות הצעות ביטוח המבוססות על שבעה פרמטרים שונים, כאשר השוני הינו המשקל שכל חברת ביטוח מעניקה לכל פרמטר כלשהו. בין פרמטרים אלו תמצאו לדוגמא את גיל הנהג הצעיר ביותר הנוהג ברכב דרך קבע, ותק, מינו, תביעות קודמות בשלוש השנים האחרונות, נפח המנוע, הימצאות כריות אוויר ועוד. הנחת העבודה היא כי נהגים צעירים בעלי עבר בעייתי יידרשו לשלם תעריפי ביטוח גבוהים יחסית בהשוואה לנהגים ותיקים בעלי עבר נקי. בהתאם לכך מומלץ לערוך סקר שוק מקדים בטרם רכישת ביטוח רכב חובה.

סקר שוק מקדים זה מצריך מכם אך ורק התייחסות לעניין תעריף הביטוח היות ותנאי הפוליסה זהים במהותם בקרב חברות הביטוח, ואם לא די בכך אתם כמובן יכולים להיעזר במחשבון לחישוב תעריפי ביטוח רכב חובה המצוי באתר האינטרנט של משרד האוצר. הזנת פרמטרים מבוקשים ולרשותכם הצעות מחיר בשנייה.

אך מה בנוגע לנזקי רכוש שנגרמו לרכב עקב תאונת דרכים, נזקי טבע או גניבה? פה כבר נכנס לתמונה ביטוח רכב נוסף, ביטוח רכב מקיף. ביטוח רכב מקיף מתייחס אך ורק לנזקי רכוש שנגרמו לרכב המבוטח. בנוסף ביטוח רכב מקיף כולל כיסוי נזקי צד שלישי שנגרמו כתוצאה מתאונה עם הרכב המבוטח. ביטוח רכב מקיף בשונה מביטוח הרכב הקודם אינו חובה, אלא נתון לשיקול דעתכם האישי, כאשר לרוב בעלי רכב ששוויו הכספי נמוך יחסית יעדיפו לוותר על ביטוח רכב זה בשל עלותו שעלולה אף לחצות את שווי הרכב.

היקף פוליסת ביטוח רכב מקיף אינו קבוע כביטוח רכב חובה ונתון אף הוא לשיקול דעתכם. כאשר באפשרותכם להוסיף או להסיר כיסויים ושירותים שונים בהתאם לצרכיכם בפועל. אם לדוגמא ביטוח רכב מקיף אינו כולל כיסוי בגין נזקי רעידת אדמה, באפשרותכם להוסיף זאת או לחילופין להסירו במקרה ותראו בכיסוי זה כמותרות בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לאה לוי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לאה לוי

מאת: לאה לויביטוח משכנתא22/12/111046 צפיות
מזל טוב רכשתם דירה חדשה, באמצעות משכנתא כמובן, ואם חשבתם שבכך נגמרו הוצאותיכם, כדאי שתחשבו שנית, ומדוע? כעת הבנק המלווה יחייב אתכם ברכישת ביטוח משכנתא, וזאת בכדי להגן על השקעתו. משכנתא הינה הלוואה מיוחדת הפרוסה לאורך שנים רבות, אף אחד אינו נביא וחוזה את העתיד ובכדי להבטיח את השקעתו הבנק המלווה מחייב רכישת ביטוח משכנתא, והאמת לא מדובר בהחלטה רעה, אם תבדקו בעצמכם את המצב לאשורו הייתם מבינים בעצמכם כי כדאי שתרכשו אף באופן עצמאי ביטוח משכנתא עם כניסתכם לדירתכם החדשה.

מאת: לאה לויביטוח נסיעות19/12/11937 צפיות
הטיול הגדול של חייכם מחכה לכם מעבר לפינה, תיק המוצי'לרים מוכן ומזומן, כרטיס הטיסה כבר ביד, אבל הכל לא יהיה מושלם ללא ביטוח נסיעות מותאם, משמע ביטוח נסיעות לתרמילאים. כל המהות בביטוח נסיעות טמונה בהתאמתו האישית למצב בריאותכם, יעד הטיסה ואופי הנסיעה, כאשר טיולי תרמילאים מצריכים התאמה מיוחדת וייחודית היות ומדובר בטיול המתפרס על פני זמן ממושך וטומן בחובו מגוון סיכונים שהמבוטח ייחשף אליהם במהלך הטיול.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח רכב

מאת: רוני הכהןביטוח רכב09/09/171739 צפיות
מה יכולים להיות ההבדלים בין שירות שניתן מול סוכן ביטוח רכב פרטי לבין נציגים שמבצעים את המענה דרך חברה גדולה? קראו את הדברים הבאים והגיעו לכדי החלטה בעצמכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/164128 צפיות
רכשתם רכב? רוצים להישמר מכל רע? לא די לרכוש פוליסת ביטוח רכב מקיפה, ביטוח רכב יעמוד לרשותכם בסופו של דבר לאחר מעשה, לעומת זאת ישנם הרבה מאד דברים שאפשר לעשות בכדי למנוע תאונות, תקלות, בעיות ברכב וצרות אחרות. במאמר שלפניכם נספר לכם על מספר אמצעים ומערכות מיגון ובטיחות לרכב המסייעות לשמור עליו ועל הנוסעים בו בצורה מיטבית, אנו מציעים לכם להכיר אותם מקרוב ולאמץ אותם, או לפחות כמה מהם לרכב הפרטי שלכם.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163370 צפיות
יש לכם שאלות על ביטוח רכב? יש לנו את התשובות בשבילכם! המשיכו לקרוא ממש כאן במדריך שלפניכם ותוכלו להבין טוב יותר כיצד לבחור ביטוח.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163093 צפיות
באילו מקרים הביטוח המקיף הוא באמת ביטוח רכב שכולל הכל מהכל? לתשובה הזו כמה וכמה צדדים, לא רק מפני שמדובר בסוגיה מורכבת ואינדוודיאולית אלא בעיקר בגלל שישנם לא מעט מקרים שהביטוח המקיף כלל אינו רואה בהם אופציה לכיסוי. בואו להכיר את הפרטים הקטנים מאחורי הביטוחים הגדולים.

מאת: כתיבת מומחיםביטוח רכב12/04/163074 צפיות
ארגוני הביטוח הגדולים בישראל הם תאגידי ענק החולשים על שוק הביטוחים כולו. היכרות מעמיקה עם המנגנונים השונים עשויה לחסוך לכם בטווח הארוך כסף רב. במילים אחרות, לא עושים ביטוח לפני שבודקים היטב את כל הפרמטרים החשובים באמת. לפניכם מספר טיפים חשובים על סודות עולם הביטוח, כאלו שיעזרו לכם להבין את המערכת, ולדעת כיצד היא פועלת. ביטוח רכב, דירה, בריאות וכו' ומה שביניהם.

מאת: שלום כהןביטוח רכב28/08/143615 צפיות
ביטוח רכב, ביטוח חובה לרכב, ביטוח מקיף לרכב ואף ביטוח צד ג' – כל אלו מושגים מעורפלים אשר פעמים רבות נדמה שהם אומרים את אותו הדבר, אך לא כך.

מאת: מיכאל רומנסקיביטוח רכב29/06/147853 צפיות
לצד לא מעט ביטוחים, המוצעים בשוק הביטוחים כיום, אפשר גם למצוא שלל של פוליסות ביטוח המיועדות לבעלי הרכבים. אילו סוגים של ביטוחי רכב עומדים לרשותנו ומה כולל, במסגרתו, כל אחד מהם? התשובה, לפניכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica