חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

ביטוח משכנתא, ברירת מחדל חיונית

מאת: לאה לויביטוח משכנתא22/12/20111045 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מזל טוב רכשתם דירה חדשה, באמצעות משכנתא כמובן, ואם חשבתם שבכך נגמרו הוצאותיכם, כדאי שתחשבו שנית, ומדוע? כעת הבנק המלווה יחייב אתכם ברכישת ביטוח משכנתא, וזאת בכדי להגן על השקעתו. משכנתא הינה הלוואה מיוחדת הפרוסה לאורך שנים רבות, אף אחד אינו נביא וחוזה את העתיד ובכדי להבטיח את השקעתו הבנק המלווה מחייב רכישת ביטוח משכנתא, והאמת לא מדובר בהחלטה רעה, אם תבדקו בעצמכם את המצב לאשורו הייתם מבינים בעצמכם כי כדאי שתרכשו אף באופן עצמאי ביטוח משכנתא עם כניסתכם לדירתכם החדשה.

ביטוח משכנתא למעשה כולל שני רכיבים ביטוחיים שונים המשלימים אחד את השני ומעניקים מעטפת ביטוחית מקיפה. הרכיב האחד הינו ביטוח חיים למשכנתא ואילו השני הינו ביטוח מבנה למשכנתא. ביטוח חיים למשכנתא מתייחס ללווים עצמם ואילו ביטוח מבנה למשכנתא מתייחס אך ורק לדירה או נכון יותר למבנה הדירה.

ביטוח חיים למשכנתא הוא למעשה ביטוח ריסק, ביטוח חיים, ביטוח זה מיועד למקרי קיצון שבהם אחד מהלווים ימצא את מותו בפתאומיות, דבר שיוביל בהכרח לפגיעה בתזרים המזומנים לתקציב המשפחתי, ויקשה בסופו של דבר על יכולת העמידה המשפחתית בהחזרי המשכנתא הבלתי נגמרים. במידה ואכן אותה משפחה תתקשה בהחזר המשכנתא, היא אף יכולה להגיע למצב שבו תתבקש לפנות את דירתה, בכדי להחזיר את מלוא ההלוואה שנלקחה, זאת בכדי שהבנק המלווה ימכור את הדירה וכך ישיב אליו את השקעתו שהושמה בדירה. בכדי למנוע תרחיש קיצון זה, נכנסת חברת הביטוח לתמונה, ובפועל ביטוח חיים למשכנתא מכסה את שארית המשכנתא שנותרה וכך בני המשפחה שנותרו בחיים יכולים להמשיך את חייהם ברוגע ובביטחון כלכלי ללא חשש מתמיד שיאלצו לעזוב את ביתם.

נוסף על כך ניתן להרחיב את ביטוח החיים למשכנתא כך שיחול אף במקרים של התדרדרות או החמרה בריאותית במצב המבוטחים, לדוגמא במקרה שאב הבית חלה בסרטן קשה וכעת אין באפשרותו לעבוד ולהתנהל כפי שעשה בעבר, גם במקרה זה ייכנס לפעולה ביטוח חיים למשכנתא ויכסה את המשכנתא שנותרה.

ביטוח מבנה למשכנתא מתייחס כאמור אך ורק לנכס עצמו, למבנה ולמחוברים בלתי נפרדים ממנו כדוגמת ארונות מטבח, אסלות, אינסטלציה, מערכת מיזוג אוויר והסקה, חלונות, דלתות וכו'. כמו כן נכלל הרכוש המשותף המצוי בבניין המשותף בהתאם לאחוזי אחזקתו בבניין. עם זאת ביטוח מבנה למשכנתא אינו מכסה את הרכוש המצוי בתוככי הנכס ולשם כך תאלצו לרכוש ביטוח תכולה. ביטוח מבנה למשכנתא מכסה נזקי רכוש שנגרמו כתוצאה ממגוון אירועים ביטוחיים כדוגמת רעידת אדמה, שיטפון, התרסקות מטוס, התנגשות כלי רכב, שריפה, דליקה, פריצה ועוד. במקרים אלו כפי שמוגדר במסגרת פוליסת הביטוח, יופעל ביטוח מבנה למשכנתא ויכסה את כל הנזקים שנגרמו למבנה הדירה ולמחוברים.

ביטוח מבנה למשכנתא אף יכסה מצב קיצון שבו הנכס כולו נהרס והתמוטט, כאשר אז הכיסוי הביטוחי כולל הקמת הנכס מחדש, פינוי ההריסות, שכירת אנשי מקצוע, עלויות בנייה, שכירות זמנית בזמן הבנייה וכו'. עם זאת עליכם לוודא כי הסכום הביטוחי אינו מכסה אך ורק את המשכנתא אלא מעבר לכך, בכדי שיישאר עבורכם סכום ביטוחי להמשך חייכם, בכדי שתוכלו להקים את ביתכם מחדש ולא רק לכסות את המשכנתא לבנק.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

לאה לוי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת לאה לוי

מאת: לאה לויביטוח נסיעות19/12/11937 צפיות
הטיול הגדול של חייכם מחכה לכם מעבר לפינה, תיק המוצי'לרים מוכן ומזומן, כרטיס הטיסה כבר ביד, אבל הכל לא יהיה מושלם ללא ביטוח נסיעות מותאם, משמע ביטוח נסיעות לתרמילאים. כל המהות בביטוח נסיעות טמונה בהתאמתו האישית למצב בריאותכם, יעד הטיסה ואופי הנסיעה, כאשר טיולי תרמילאים מצריכים התאמה מיוחדת וייחודית היות ומדובר בטיול המתפרס על פני זמן ממושך וטומן בחובו מגוון סיכונים שהמבוטח ייחשף אליהם במהלך הטיול.

מאת: לאה לויביטוח רכב16/12/111043 צפיות
בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים, כל בעל רכב מנועי מחויב בטרם עליית הרכב לכביש, ברכישת ביטוח רכב חובה, משמע נהיגה ללא ביטוח רכב חובה תקף אינה אסורה על פי דין ומהווה עבירה פלילית הגוררת קנס כספי ואף מאסר בפועל. לאחר תשלום אגרת הביטוח בבנק הדואר וקבלת חותמת, וודאו כי תעודת הביטוח המקורית מצויה ברשותכם בזמן הנהיגה.

מאמרים נוספים בנושא ביטוח משכנתא

מאת: נטלי אינטרדבביטוח משכנתא20/01/223050 צפיות
בנק המעניק לכם את המשכנתא רשאי להגדיר, כחלק מהתנאים בכדי לקבל את ההלוואה, לעשות ביטוח משכנתא שבתוכו ישנם שני ביטוחים – ביטוח חיים וביטוח מבנה.

מאת: איילתביטוח משכנתא20/01/162762 צפיות
מהי משכנתא הפוכה מאת עו"ד רוני ברוש - משכנתא נחשבת על פי רוב להלוואה שלוקחים על מנת לרכוש דירה או בית. לעיתים, נעשה שימוש בהלוואת משכנתא בכדי לממן רכישה של שטח אדמה

מאת: איציקביטוח משכנתא30/11/142853 צפיות
ביטוח משכנתא הוא ביטוח שנדרש על ידי הבנק, בכדי שבמקרים מסוימים בהם אי אפשר להמשיך לשלם את המשכנתא תהיה להלוואה הזו כיסוי. הבנק מצידו לוח סיכון בזה שהוא נותן הלוואה כה גדולה, ואת זה הוא עושה אל מול הריבית אותה הוא גובה לאורך השנים

מאת: רונית שירביטוח משכנתא26/03/147654 צפיות
ביטוח משכנתא הוא חלק בלתי נפרד מכל משכנתא, והוא אף מהווה תנאי הכרחי לקבלתה. בתור מקבלי משכנתא חובה עליכם לרכוש ביטוח משכנתא. אך חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לרכוש את ביטוח המשכנתא שלכם מהבנק, אתם יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות הביטוח או סוכני הביטוח העצמאיים.

מאת: אלירוןביטוח משכנתא04/01/148039 צפיות
לבנק יש אינטרס לחלק משכנתאות, הוא לא עושה את זה סתם מטוב ליבו. יש לו גם אינטרס שהחזר ההלוואה ימשך זמן רב,. עם זאת ישנם מנגנונים שונים כגון ביטוח משכנתא או אפשרות למחזור המשכנתא שאמורים להגן עליכם כלקוחות.

מאת: וידר מאירביטוח משכנתא29/10/138257 צפיות
אילו ביטוחים הם מהווים ביטוחי חובה במסגרת ביטוח משכנתא, על פי אילו פרמטרים נקבעת הפרמיה שלהם והאם עדיין אפשר לקבל אחוזי מימון גבוהים יותר על ידי חברות ביטוח משכנתא מיוחדות?

מאת: גיל שושיביטוח משכנתא03/09/131975 צפיות
ביטוחים רוכשים באמצעות חברות ביטוח בדיוק כמו שמוצרי מזון רוכשים בסופרמרקט רק עניין של התמחות ותו לא. מעבר

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica