חפש מאמרים:
שלום אורח
19.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עוסקים – יחד עם רישום החשבוניות יש לבצע מטלה נוספת

מאת: יורם שיפרמיסים - כללי23/08/20091266 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

לא אחת נתקל כל עסק במטלות שעליו למלא עבור שלטונות המס על מנת לעמוד בתנאי החוק. לא מספיק שעסק מנהל את הנהלת חשבונות כנדרש ובנוסף לכך נדרש לנכות מס במקור מספקים והעברת המס אל הרשויות, מטלה שגורמת לטרחה רבה וכל מהותה הוא גביית כסף עבור המדינה, או ביצוע פעולות רבות ומרגיזות על מנת שהמדינה תכיר בחובות אבודים ועוד.

היכן שהרשויות לא מצליחות, מוטל הנטל והעומס על האזרח הקטן – מלחמה בחשבוניות מזויפות שהיא מכת מדינה שעד כה לא הצליחו למגר אותה.

מהיום מוטלת על כל עסק לוודא שהחשבוניות עבור ההוצאות אותן הוא רושם בספריו ומקזז את מע"מ התשומות – היו תקינות, חוקיות, מפיק החשבונית הינו עסק רשום במע"מ, בעל אישורים נאותים ובתוקף. לא אתפלא אם בעתיד נראה גם חובה לוודא כי אותו עסק נוהג גם לשלם את חובות המס שלו על מנת שהחשבוניות ממנו יוכרו לכל עניין.

במה הדברים אמורים?

בפסק דין של בית המשפט המחוזי בירושלים מיום 31/5/2007 (ע"ש 5042/05 פורסם בירחון מיסים) נקבע כי לא יוכרו תשומות של עוסק שקוזזו בספריו כיוון שלא ערך את כל הבדיקות על מנת לוודא שהחשבוניות הוצאו כדין – מונח אותו מרחיב בית המשפט לכלל  פעולות שעל עוסק מורשה לבצע על מנת לעמוד במטלה זו:

  • יש לוודא שמבצע העבודה או מוכר הטובין הוא זה שהפיק את החשבונית.
  • יש לוודא שלאותו עסק קיימת תעודת עוסק מורשה, ושיש לתעודה זו תוקף עכשווי.
  • יש לוודא שלעסק זה אישור על ניהול ספרים ממס הכנסה ואישור על ניכוי במקור.

בכל מקרה שלא תוכח בדיקה כזו על ידי מקזז התשומות ותהיה בעיה עם עוסק זה – לא יוכרו התשומות שנוכו בגין חשבונית זו ויותר מכך, העסק יקבל גם קנס וספריו יפסלו.

רבים לא מודעים לסכנה הרובצת לפתחם של העסקים – לא בעלי העסקים, לא רואי חשבון ולא מנהלי חשבונות – מהיום יש להיות ערניים שבעתיים ולבדוק כל חשבונית אם היא תקינה וחוקית.

יש אפשרות קלה וזמינה לבצע את הבדיקה – ניתן לבדוק רישום כל עסק ותקיפות האישורים שלו באתר האינטרנט של רשות המיסים על יד הקשת מספר העוסק מורשה שלו וקבלת כל האישורים אליהם הוא זכאי – רישום תקף במע"מ, אישור ניהול ספרים וניכוי מס במקור. כלי זה יכול לשמש רואי חשבון, חשבים וגם בעלי עסקים.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רואה חשבון יורם שיפר הינו מהבעלים של משרד ראיית חשבון זיו שיפר ושות' הנמנה עם 20 המשרדים הגדולים בארץ (לפי סקר "דן אנד ברדסטריט"). משרד רואה חשבון המשלב מקצוענות, ידע וקידמה טכנולוגית ברמת המיחשוב והשירותים המתקדמים לרבות שירותי אינטרנט מתקדמים, כגון: שירותי ניהול חשבונות לעצמאים, תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט עבור חברות ומוסדות ציבוריים, שירותי הפקת חשבוניות במייל ועוד. התרשמו וקראו עוד באתר: www.ucan2.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורם שיפר

מאת: יורם שיפרראיית חשבון16/09/091692 צפיות
הצהרת הון הינה דוח אשר נדרש אחת למספר שנים, אשר נבדק בקפידה באמצעות רשויות מס ומומלץ לבצע זאת במקצועיות וייסודיות

מאת: יורם שיפרהנהלת חשבונות23/08/091478 צפיות
המחקר שסקר פסקי דין מהשנתיים האחרונות מראה כי בתי המשפט נוטים לתמוך בעמדת רשויות המס ולהטיל הוצאות גבוהות על המערערים, דבר שברוב המקרים הופך את התביעה ללא כדאית

מאת: יורם שיפרCRM27/07/091915 צפיות
תוכנה להנהלת חשבונות מאפשרת להפיק חשבוניות און-ליין ולשלוח אותן ללקוחות כמקור באמצעות הדואר האלקטרוני כחוק. יש גישה ומעקב מכל מחשב מחובר לאינטרנט, וניתן לשלוט בכל חשבוניות המקור. אולם עבור עסקים שעדיין לא עשו את המעבר לשימוש בתוכנה להנהלת חשבונות חשוב לציין כי ניתן להשתמש לצורך מע"מ בהעתק חשבונית

מאת: יורם שיפרפיננסים וכספים - כללי 16/07/091233 צפיות
מהלך של משלוח חשבונית במייל יכול לחסוך לחברה כוח אדם של מספר מנהלי חשבונות שהופנו לעבודה במחלקות אחרות ויצר חסכון כספי בעלות שנתית של כ 250,000.

מאת: יורם שיפרניהול15/06/091228 צפיות
שלב בדיקת הכדאיות הכלכלית של העסק הוא שלב מהותי לפני ביצוע רכישה או הקמת עסק. רבים מבעלי העסקים הקטנים אינם מייחסים חשיבות מספקת לצורך בבחינה מקצועית של הפוטנציאל הריאלי הגלום בעסק - קודם לפתיחתו או קנייתו, והולכים שולל אחר מחשבות וחלומות שלעיתים שאינן תואמים את פני המציאות הפיננסית האמיתית.

מאת: יורם שיפרהנהלת חשבונות26/05/091355 צפיות
עבודה במספר מערכות גורם לבזבוז זמן בעת המעבר ממערכת אחת לשנייה. במרבית המקרים, אופן פעולה זה גורם לעיכובים מיותרים. העבודה "בחבילות" רק מגדילה את הזמן מהרגע בו נכנסה המשימה לביצוע ועד למועד ביצועה. לעומת זאת, מערכת מיחשוב אשר תבצע את כל הפונקציות הללו באופן בו יש לעסוק ברשומת לקוח פעם אחת בלבד כך שאותה רשומה תיתן מענה לכל מערכות הניהול - כמערכת אשר תתאים לניהול כל משרד הנהלת חשבונות.

מאת: יורם שיפרהנהלת חשבונות26/05/091474 צפיות
תהליך הפקת חשבוניות באופן אוטומטי מייעל את תהליכי הנהלת חשבונות ויכול לחסוך אלפי שקלים בשנה. הטכנולוגיה זמינה ומעמידה כלים הן ברמת המשרד המקומי והן כלים אינטרנטיים המאפשרים להפיק חשבונית בכל מקום ובכל עת. ארגונים וחברת הרוצות לייעל את תהליכי המשרד כבר מצאו בתהליכים האלה מקור לחיסכון כספי בצד התייעלות. מתברר כי כשאתה מסתכל על תהליך ובוחן אותו, תמיד ימצא שיפור. גם שיפור קטן יכול לעשות חיסכון גדול.

מאמרים נוספים בנושא מיסים - כללי

מאת: איתמר כוכבימיסים - כללי03/09/201686 צפיות
מילת הקסם "קורונה" מייצרת רעיונות חיוביים עבור מי שמחזיק מזומנים בשטרות שונים בביתו או בכל מקום מסתור כגון כספות או "מתחת לבלטות". ההערכה המינימלית הינה כי קיימים לפחות 10 מיליארד שקלים במזומן המוסתרים במטבעות שונים בכספות, בבתים ובמקומות מסתור, אך ייתכן שהסכומים אף גבוהים עוד יותר.

מאת: שלום כהןמיסים - כללי09/11/171781 צפיות
לאימהות צעירות קשה לפעמים לשלב בין המשפחה וגידול הילדים לבין קריירה. כל אם שרוצה לצאת לשוק העבודה ולפרנס את עצמה ואת המשפחה שלה יכולה לעשות זאת על ידי לימודים של מקצוע מעשי. לימודי הנהלת חשבונות הם דוגמא ללימודי מקצוע מעשיים שיכולים לאפשר לאימהות רבות לרכוש מקצוע שיהיה להם נוח לעבוד גם לצד גידול וטיפול בילדים שלהן. השעות שבהן מנהלות חשבונות עבודות הן נוחות מאוד והן פעמים רבות כוללות משרת אם – כלומר משרה בה עובדים עד השעה 15:00 בצהריים – בדיוק בזמן לאסוף את הילדים מהצהרון והגן שלהם.

מאת: רוני הכהןמיסים - כללי22/09/162704 צפיות
חשוב מאוד טרם חתימה על הסכם העסקה שכזה לבדוק את התנאים עבור קבלת האופציות, המימוש, תנאי המיסוי והכמות של האופציות שמקבל העובד לרשותו

מאת: אבי דוידימיסים - כללי31/08/162730 צפיות
בקצרה על ייעוץ מס לגיל הפרישה, מה עליכם לדעת?

מאת: אבי דוידימיסים - כללי21/06/162615 צפיות
בקצרה בעד ונגד החוק לעידוד השקעות הון בישראל - מה אתם חושבים בנושא?

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי30/12/152600 צפיות
תיקון 206 לפקודת מס הכנסה[1] הינו תיקון עקיף לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל)(תיקון מס' 13 והוראת שעה), התשע"ו-2015. תחילתו של התיקון מיום פרסומו ב-5.11.15.

מאת: מנחם כהןמיסים - כללי07/09/153023 צפיות
חוקי המס מעודדים צבירת חסכונות בקופות גמל במשך שנות העבודה והפעילות, כך שישמשו בעתיד, בעת הפרישה, למקור הכנסה ומחיה. קיימים סוגים שונים של קופות גמל: קופת גמל לקצבה, לפיצויים, לחופשה, קרן השתלמות או קופת גמל לכל מטרה אחרת דומה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica