חפש מאמרים:
שלום אורח
15.12.2019
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

העתק חשבונית הולמת לצורכי מע"מ

מאת: יורם שיפרCRM27/07/20091444 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כיום קיים שירות חדשני של תוכנה להנהלת חשבונות המאפשרת להפיק חשבוניות און-ליין ולשלוח אותן ללקוחות כמקור באמצעות הדואר האלקטרוני כחוק. יש גישה ומעקב מכל מחשב מחובר לאינטרנט, אין צורך בהעתק נייר, והעיקר חסכון ויעילות.

אולם עבור עסקים שעדיין לא עשו את המעבר לשימוש בתוכנה להנהלת חשבונות חשוב לציין כי בחוק ובפסיקה, אין למעשה מענה ברור לשאלה, אם בכל מקרה ובכל נסיבות שהיעדרה של חשבונית המקור, בין אם אין היא קיימת עוד ובין אם יצאה מרשותו של העוסק, שוללת את הזכאות לניכוי מס תשומות, וזאת גם אם ברור מעל לכל ספק ,שאכן הוצאה חשבונית-מס כדין.

פרשנויות מתייחסים לנושא זה מהבחינה של הוכחת קיומה של חשבונית שאבדה ונטל ההוכחה כי תביעת המע"מ אכן נעשתה לפי חשבונית מס כדין בעזרת העתק חשבונית המאושר על ידי מוציא החשבונית כ"נאמן למקור". דעה זו שהובאה בשנת 2004 אמנם מציינת כי ניתן להשתמש בהעתק חשבונית אבל הצורך באישור "נאמן למקור" - על פי פרשנות - לדעתי מיותר.

חוות דעת שניתנה לאחרונה על ידי משרדי עורכי הדין דנו בשאלה - האם ניתן לקזז מס תשומות על פי העתק חשבונית שהתקבלה בפקס או בכל דרך אחרת.

סעיף 38 (א) לחוק מע"מ מחייב את הוצאתה כדין של החשבונית ולא את הימצאותו של המסמך המקורי בידי העוסק כלהלן: "עוסק זכאי לנכות מהמס שהוא חייב בו את מס התשומות הכלול בחשבונית מס שהוצאה לו כדין או ברשימון יבוא או במסמך אחר". השאלה היא האם ניתן יהיה לנכות מס ששולם על תשומות בגין חשבונית אשר נשלחה באמצעות פקס או שמא הגישה היא כי העוסק יכול להסתייע אך ורק בחשבונית המקורית לשם הניכוי?

חוות דעת מגיעות למסקנה שלהלן משני היבטים:

אחד - ניתן לקזז תשומות על פי חשבונית שהוצאה - כלומר החשבונית אינה חייבת להיות ברשות המנכה, וברור שההוצאה צריכה להיות "כדין" כלומר מאחורי החשבונית עומדת עסקה אמיתית.

השני - שבידי העוסק "מסמך אחר"- על פיו ניתן להתחקות אחר העסקה שבוצעה בפועל- כדוגמת העתק צילומי של החשבונית המקורית או עותק של אותה חשבונית שנשלח אל העוסק בפקס (שאין חולק על כך כי יצאה מאת חזקתו של העוסק המחויב בהוצאתה) על מנת שיותרו לו קיזוז תשומותיו על פי אותה החשבונית.

המסקנה העולה מתוך כל האמור לעיל הנה שניתן להשתמש לצורך מע"מ בהעתק חשבונית גם אם לא צוין עליו "נאמן למקור".

ישנם חידושים טכנולוגים אשר מאפשרים שימוש של תוכנה להנהלת חשבונות אשר מרכזת את כל פעולות הנהלת חשבונות במקור אחד, כתוצאה מכך ישנן המון יתרונות כגון: חשבונית מקור והעתק נאמן שמורים במערכת, הפקת חשבונית מתבצעת מתוך מערכת הנהלת חשבונות, פרוט מספר מוצרים בגוף החשבונית, העברת ריכוזים למערכת הנהלת החשבונות של הארגון, שילוב עם כל מערכת סליקה באינטרנט, משלוח אוטומטי של החשבוניות במייל. כל זאת מוביל לייעול העסק וחסכון רב בזמן ובכוח אדם עוסק בהנהלת חשבונות.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

רואה חשבון יורם שיפר הינו מהבעלים של משרד ראיית חשבון זיו שיפר ושות' הנמנה עם 20 המשרדים הגדולים בארץ (לפי סקר "דן אנד ברדסטריט"). משרד רואה חשבון המשלב מקצוענות, ידע וקידמה טכנולוגית ברמת המיחשוב והשירותים המתקדמים לרבות שירותי אינטרנט מתקדמים, כגון: שירותי ניהול חשבונות לעצמאים, תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט עבור חברות ומוסדות ציבוריים, שירותי הפקת חשבוניות במייל ועוד. התרשמו וקראו עוד באתר: www.ucan2.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת יורם שיפר

מאת: יורם שיפרראיית חשבון16/09/091183 צפיות
הצהרת הון הינה דוח אשר נדרש אחת למספר שנים, אשר נבדק בקפידה באמצעות רשויות מס ומומלץ לבצע זאת במקצועיות וייסודיות

מאת: יורם שיפרמיסים - כללי23/08/09903 צפיות
לא יוכרו תשומות של עוסק שקוזזו בספריו כיוון שלא ערך את כל הבדיקות על מנת לוודא שהחשבוניות הוצאו כדין – מונח אותו מרחיב בית המשפט לכלל פעולות שעל עוסק מורשה לבצע

מאת: יורם שיפרהנהלת חשבונות23/08/091006 צפיות
המחקר שסקר פסקי דין מהשנתיים האחרונות מראה כי בתי המשפט נוטים לתמוך בעמדת רשויות המס ולהטיל הוצאות גבוהות על המערערים, דבר שברוב המקרים הופך את התביעה ללא כדאית

מאת: יורם שיפרפיננסים וכספים - כללי 16/07/09891 צפיות
מהלך של משלוח חשבונית במייל יכול לחסוך לחברה כוח אדם של מספר מנהלי חשבונות שהופנו לעבודה במחלקות אחרות ויצר חסכון כספי בעלות שנתית של כ 250,000.

מאת: יורם שיפרניהול15/06/09873 צפיות
שלב בדיקת הכדאיות הכלכלית של העסק הוא שלב מהותי לפני ביצוע רכישה או הקמת עסק. רבים מבעלי העסקים הקטנים אינם מייחסים חשיבות מספקת לצורך בבחינה מקצועית של הפוטנציאל הריאלי הגלום בעסק - קודם לפתיחתו או קנייתו, והולכים שולל אחר מחשבות וחלומות שלעיתים שאינן תואמים את פני המציאות הפיננסית האמיתית.

מאת: יורם שיפרהנהלת חשבונות26/05/09972 צפיות
עבודה במספר מערכות גורם לבזבוז זמן בעת המעבר ממערכת אחת לשנייה. במרבית המקרים, אופן פעולה זה גורם לעיכובים מיותרים. העבודה "בחבילות" רק מגדילה את הזמן מהרגע בו נכנסה המשימה לביצוע ועד למועד ביצועה. לעומת זאת, מערכת מיחשוב אשר תבצע את כל הפונקציות הללו באופן בו יש לעסוק ברשומת לקוח פעם אחת בלבד כך שאותה רשומה תיתן מענה לכל מערכות הניהול - כמערכת אשר תתאים לניהול כל משרד הנהלת חשבונות.

מאת: יורם שיפרהנהלת חשבונות26/05/09963 צפיות
תהליך הפקת חשבוניות באופן אוטומטי מייעל את תהליכי הנהלת חשבונות ויכול לחסוך אלפי שקלים בשנה. הטכנולוגיה זמינה ומעמידה כלים הן ברמת המשרד המקומי והן כלים אינטרנטיים המאפשרים להפיק חשבונית בכל מקום ובכל עת. ארגונים וחברת הרוצות לייעל את תהליכי המשרד כבר מצאו בתהליכים האלה מקור לחיסכון כספי בצד התייעלות. מתברר כי כשאתה מסתכל על תהליך ובוחן אותו, תמיד ימצא שיפור. גם שיפור קטן יכול לעשות חיסכון גדול.

מאמרים נוספים בנושא CRM

מאת: אילןCRM08/10/131806 צפיות
אם אתם מנהלים עסק קטן או בינוני אתם וודאי מכירים את היקף העבודה והחשיבות הניתנת לכל ליד המגיע למערכת. עסקאות חדשות הן, כמו בכל עסק, המפתח להצלחה, להתפתחות ולצמיחה – מה שהופך את הליד למושג כמעט קדוש. ולמרות זאת, כעסק קטן, כמות המשאבים שאתם יכולים להפנות לטובת מקסום היעילות של אותם הלידים היא לרוב מוגבלת. לכן, בין אם אתם מודעים לכך או לא, אתם מאבדים לא מעט לידים.

מאת: אלעד אוחנהCRM20/05/131307 צפיות
בחירת מערכת ניהול לקוחות – CRM לחברה שלכם היא אחת ההחלטות המהותיות ביותר שתבצעו. בחירת המערכת הנכונה יכולה ליצור את ההבדל בין הצלחה של פרויקט מסוים לכישלון חרוץ, בין ניהול נכון של מערכת היחסים הרגישה עם הלקוחות שלכם.

מאת: דליה בן-דודCRM17/05/133070 צפיות
הערך של לקוחות מרוצים ברור לכולנו מאידך העלות לעסק נותן השירות של לקוחות לא מרוצים / משמיצים פחות ברורה ומדידה. ,תסמין הלקוח המשמיץ קריטית ועשויה לפגוע בתדמית ,מכירות ושיקום איטי מאוד של לקוחות חדשים לאורך זמן לכל עסק וחברה . מזמינה אתכם לקרוא על האתגרים העומדים בפני כל עסק נותן שירות, בהתמודדות מתמדת מול לקוחות משמיצים והדרך להפיכתם ללקוחות נאמנים ומפיצי בשורה והמלצה לחבריהם .

מאת: אביב יועציםCRM14/04/131290 צפיות
לעבודה עם מערכת CRM בגני האירועים יש לא מעט יתרונות. בתחום בו הכל מצריך תיאום רב ומראש, יש יתרון בולט למערכת שעושה את כל התיאומים בפשטות ובקלות. הנה היתרונות המרכזיים בעבודה עם המערכת בגני האירועים:

מאת: אביב יועציםCRM14/04/131230 צפיות
אין כיום כמעט מישהו שלא שמע את המושג "מערכת ענן" או "מיחשוב ענן" על כל הויריאציות השונות שלו. כדי שנבין למה מיחשוב ענן כל כך אטרקטיבי, נבין ראשית את ההבדלים בין מערכת המותקנת מקומית לבין מחשוב ענן.

מאת: אביב יועציםCRM14/04/131513 צפיות
מאחר והתעורר הצורך בשינוי אצל חברות ההשמה וכח האדם, וחלק גדול מהן הבין כי יש כמעט רק יתרונות לכניסת מערכת CRM, דרשו חברות ההשמה להבין מהן היתרונות במערכת ואנו קיבצנו עבורכם מספר יתרונות מרכזיים

מאת: אביב יועציםCRM14/04/131287 צפיות
כל מי שאי פעם השתתף בסדנה לשימור לקוחות יודע כי שימור לקוח הוא בין הפעולות הקשות ביותר אותן יש לעשות בארגון. איך אפשר לשמור על הלקוחות הקיימים בארגון?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica