חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

זוהי יפו ילדה זוהי יפו: השקת HERITAGE 2008 : מאת שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול31/12/20111031 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
זוהי יפו ילדה זוהי יפו: השקת HERITAGE 2008
מאת שף אלון גונן


עודכן בתאריך: 26.11.2011

יקב יפו של משפחת צלניקר – ההורים אן ומשה, סטפן יינן היקב וסופי אשר על מועדון החברים, ממוקם בסמוך למושב נווה מיכאל (רוגלית) שבעמק האלה. מרבית הענבים מהם מופקים יינות היקב מגיעים מכרמים בהרי יהודה, ו- 2012 תהיה שנת הבציר ה- 14 של יקב יפו..

משפחת צלניקר עושה יין באהבה גדולה. את המורשת הם הביאו מצרפת, כאשר משה צלניקר הכיר את אן, בת למשפחת ייננים בחבל אלזס. יחד הם הביאו פיסת ממורשת צרפת אל ישראל, והקימו יקב שראשיתו ביפו, ומכאן שמו, המשכו בבית המשפחה ברמת החייל, ובארבע השנים האחרונות בעמק האלה. הפצת יינות היקב מתבצעת ע"י חברת אדום כהה.






באירוע מיוחד של היקב לרגל השקת יין הדגל של היקב - HERITAGE 2008, שהתקיים במסעדת קסה נובה בנמל יפו, כן – הבחירה במיקום ברורה; היה קשה להתעלם מעיניה הנוצצות של אן כאשר דיברה על הין שאביה ייצר בילדותה בצרפת. קשה גם היה להתעלם מהתשוקה בה דיבר משה על צבר ישראלי שמגיע לאלזס ונתקל ביין, גבינה מסריחה ותרבות צרפתית שכבשה אותו בין רגע.

היינות שמייצרים ביקב יפו הם לא כאלה שנועדו לדבר עליהם יותר מדי. אלו יינות שנועדו לשתייה, לשים בקבוק על השולחן עם קצת גבינה טובה או מאכל אלזסי כמו שוקרוט חם עם הרבה בשר ונקניקיות, וכמובן הכרוב והקימל, וליהנות איתו מארוחה דשנה ומטיפת מסורת צרפתית שקיימת כבר מאות בשנים.

להשקת כוכב הערב קדמה מה שכונתה "טעימת חבית" של יין שרדונה 2011 של יקב יפו שייצא לשוק באביב 2012, ובעצם מדובר בטעימת מיכל, כי זהו יין שלא ראה וגם לא יראה חבית עד לצאתו לשוק.

בעיקרו של דבר, טעימת חבית מאפשרת לבדוק מה הפוטנציאל הגלום ביין כשהוא עדיין עובד, נמצא עדיין בשלבים הסופיים של התייצבות, ומשנה את אופיו כמעט מדי יום עד שהוא מחליט להתייצב ולהיכנס לבקבוק. בטעימת חבית ההתייחסות היא רק למרכיבים הבסיסיים של היין. לא מדברים על הצבע כי הוא לא עבר עדיין סינון. מדברים על רמת חומציות שתשקף את רמת עמידותו לאורך הזמן, מדברים על הטעמים שהיין מוציא (דבש, פרי הדר, תבלינים), מדברים על עפיצות ועל רמת האלכוהול ביין.

כך היה בטעימת השרדונה של יקב יפו: מקבלים כוס של יין עכור ומנסים להבין את הפוטנציאל הגלום במיץ הזה.
היין הגיע היישר ממיכל הנירוסטה וניחוחות של דבש ופרי הדר עלו ממנו. בטעימה: היין בעל טעם לימוני עז עם המון טעמי אגס בוסרי. יש לו עפיצות מינורית, ואין בטעמו כל אזכור של עץ מאחר והיין לא שהה בחביות עץ.

משה צלניקר אומר כי ביקב שומרים בצד שרדונה בחבית אחת לפוטנציאל של תבלון, אך נראה כי החבית תישאר מחוץ ליין.
סטפן היינן מספר כי ענבי השרדונה מגיעים ממושב עמיקם בגזרת בנימינה. בעשייה חשובה לו חומציות טובה לקבלת יין פירותי ורענן, וסוכר יחסית גבוה למתיקות מסוימת בפה, למרות שהיין יבש.

השרדונה 2011 עבר תסיסה אחת בלבד, איטית ומאוד קרה, לא יותר מ– 10 מעלות, במשך חודש, לשימור ארומות ראשוניות של הזן.
יהיה מעניין לבדוק את היין עוד שלוש שנים ולראות אם החזיק מעמד ונשאר קטיפתי ועגול כמו שהוא עכשיו (בדרך כלל נהוג להתסיס את היין פעם שנייה על מנת לאפשר לו גם שנות חיים רבות יותר).
בסך הכול היין שנטעם היה טוב ואלגנטי, אולם אני חובב יותר את השרדונה שכן מקבל ולו במעט עץ, על מנת לשבור את המתיקות וריחות הפרחים.

מהשרדונה 2011 שייצא לשוק לקראת פסח 2012, יבוקבקו ביקב יפו 3000 בקבוקים.
המחיר: 85 ₪



HERITAGE 2008 של יקב יפו
את השקת HERITAGE 2008, בתרגום חופשי "מורשת", הקדיש משה צלניקר לגבריאל, אביה המנוח של אן, שבהשראתו הוקם היקב ונוצר יין הדגל הריטאז' – הצדעה למורשתו של גבריאל.

זו פעם שלישית שיקב יפו מוציא לשוק את ההריטאז'. הפעם הראשונה הייתה ב- 2005, השנייה הייתה ב- 2006, ב- 2007 דילגו על היין, ועברו אל 2008 היוצא עתה לשוק, כאשר העיקרון הוא יצירת בלנד חופשי שבבסיסו ענבי קברנה סוביניון ומרלו.
וכפי שאומר סטפן הבן-נכד היינן: יין פרימיום/דגל צריך להיות מוקפד יותר מסדרות אחרות, בהיבטי הכרם והענבים, העבודה ביקב, הבלנד הבסיסי והבלנד הסופי.

הריטאז' 2008 הוא האחרון ליינות הלא כשרים שהיקב הפיק, והוא בלנד של קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ושיראז, עם 18 חודשי חבית ו- 13.8 אחוזי אלכוהול.
היין בעל צבע אדום ארגמני צלול ובוהק. ריחות דובדבן צעיר ומעט אניס כובשים את האף ומכינים את הפה לטעמים הרבים שהיין הזה משחרר: דובדבנים, פטל, מעט שזיף בוסרי והמון טעמי עשבי תיבול טריים כמו רוזמרין, אניס, פלפל שחור וירוק. כל אלה גורמים לחגיגה שלמה בפה.
ליין עפיצות טובה שמקלה מעט על המתיקות שעוזרת לחוות את הלגימה הבאה, עם אפטר טייסט מריר מהסוג שעושה נעים.
5 אחוזי השיראז שנוספו לבלנד הקלאסי העניקו ליין אלגנטיות מושלמת.

HERITAGE 2008 הנו יין מאוד מאוזן, וכזה שיאהב אוכל לידו; בין אם מנות קלות ומתובלות היטב, ובין קדרות של בשר וטלה. יופי של יין.

מ- HERITAGE 2008 יוצרו ביקב יפו 3000 בקבוקים.
המחיר: 159 ₪

עלה באתר: www.adomolavan.co.il

עלה באתר: www.foodis.co.il
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אלון גונן-שף

פורטל היין הישראלי

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול03/11/121325 צפיות
יינן ויקטור שונפלד. קברנה סוביניון עם תוספת של 6% מרלו. 15% אלכוהול. 18 חודשי חבית. היקב סיפר על היין בהשקתו בשנת 2009, כי "היין יישמר במצב מצוין 15 עד 20 שנה", תמחר אותו אז ב- 330 שקלים, וכמובן העניק המלצה להגישו עם מנה ראויה: "שילוב מרתק יהיה כתף טלה מושרה במרינדה, ממולא בפטריות בר ועשוי בצליה איטית על גחלי עץ" (כזה קשקוש לא שמעתי מזמן, והגיע הזמן שילדות ממשרדי יחסי ציבור יפסיקו להתאים יין לאוכל).

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121452 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול30/09/121276 צפיות
חודש ספטמבר הוא חודש ההשקות, רגע לפני החגים יוצאים הייננים ומגישים את היינות החדשים והנגישים ללקוחות. היה מענג לראות את עשרות האנשים גודשים את יקבי ססלוב ואבידן שאירחו יקבי בוטיק קטנים לטעימה וכמובן את הארוע בשריגים ובצ'ילאג. אושר גדול התעשיה הזו מעניקה לנו. ביקורות יין מאת: שף אלון גונן

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול15/07/121329 צפיות
יקב שטרן התארח השבוע בבר יין 107 ומזג טעימות לסועדים שהתקבצו לשם כך. יקב שטרן שוכן לו בקיבוץ תובל בגליל המערבי, היקב הוקם ב 2004 על ידי ג'וני שטרן ורן בגם שני חובבי יין שהחליטו להגשים חלום ולייצר יין. ג'וני שטרן מעיד על עצמו שהוא אוטודידקט בנושא יין והניסיון הוא המורה הטוב ביותר שלו.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121490 צפיות
טפרברג 1870-סדרת יינות מתוקים יינות בעלי שמות כלי נגינה מקראיים. נבל, כינור, חליל. אז כל שנותר הוא לצאת בתופים ובמחולות ולשקוע בסימפוניה לבית משפחת טפרברג 1870 מאת שיקי ראוכברגר ואוליבייה פרתי. מאת שף אלון גונן.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121408 צפיות
יקב עמק האלה השקת יינות מסדרת: vineyards choice השקה מוזרה בהחלט שף אלון גונן רבות נכתב על השינויים הפרסונליים שנעשו ביקב עמק הלה אבל לא בזה עסקינן אנוכי. לין גולד היא הייננית החדשה ביקב ומוטלת עליה משימה ואחריות לא פשוטה בכלל. אני לא חושב שהיא צריכה להיכנס לנעליו של קודמה כפי שמצפים ממנה , אני גם לא חושב שהיא צריכה להיות זו שצריכה הייתה להציג את היינות שעדיין לא היא עשתה וחתומה עליהם. הם לא שלה לטוב ולרע. לא ברור לי למה בהשקה לקחה לין גולד את המושכות והציגה את היינות שהושקו, לי היינות לא היו ברורים ולעניות דעתי גם לה לא היה מושג ביינות שהיא נאלצה להגיש לנו לטעימה ולסנגר עליהם.

מאת: אלון גונןיין ואלכוהול27/03/121466 צפיות
טעימות קריניאן מאת שף אלון גונן המון גפנים של קריניאן פזורים בכל שטחה של ישראל , לאחרונה חזרו שוב להעריך את הזן החזק הזה והוא מקבל אט אט מקום נכבד כיין זני ביקבים המסחריים וביקבי הבוטיק. אפשר להפיק מדונם אחד של קריניאן בסביבות 4 טון לדונם ואז מקבלים מיץ ירוד ואפשר כמובן לשמור על משטר דילול קפדני ולהפיק מהענב מיץ בעל איכויות טובות. ענב הקריניאן גם יודע לספוג את טעמי חבית העץ וזה דבר נוסף שחייבים לקחת בחשבון אם לא רוצים מיץ אלון. נכון שהקריניאן הוא זן שהגיע מצרפת ומספרד אולם הוא נחשב לכל כך ישראלי והגיע הזמן שבאמת הוא ימצא את מקומו האיכותי בין היינות המסורתיים כמו הקברנה והמרלו.

מאמרים נוספים בנושא יין ואלכוהול

מאת: רוני הכהןיין ואלכוהול21/12/172759 צפיות
אם עד כה ראיתם רק את אותם מיכלי נירוסטה רק במבשלות גדולות ומוכרות של בירות בארץ הקטנה שלנו, הרי שכיום מבשלות בוטיק בולטות לא פחות ופזורות בכל מיני מקומות בארץ.

מאת: בני דואנייין ואלכוהול29/12/142550 צפיות
יקב בוטיק הוא יקב אשר מייצר לרוב כמות קטנה של יין (כמות שאינה מסחרית באופן כזה שאפשר למכור את היין בסופרים הגדולים) ואשר שם דגש על הטעמים של היינות אותם הוא מוציא, כך שאלו יהיו משובחים במיוחד.

מאת: משקאות דניאליין ואלכוהול03/11/142916 צפיות
אנשים רבים שחושבים שמשקאות חריפים מאוד משמינים, אך במידה ושותים נכון, בכמויות מדודות- אין בהכרח סיבה לבהלה. כולם מכירים את הביטוי "כרס בירה", אך דווקא בבירה בשונה משאר המשקאות החריפים- יש את כמות הקלוריות הנמוכה ביותר.

מאת: בן טליין ואלכוהול09/06/144443 צפיות
קוקטייל העיתונאי הופיע לראשונה בספר 'The Savoy Cocktail Book' שיצא לראשונה ב1930 ונכתב ע"י הארי קראדוק, ברמן אמריקאי אשר היגר לאנגליה לאחר שחוק היובש נכנס לתוקף.

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול13/03/1411826 צפיות
ד"ר אביטבול מסביר על "תהליך בניית בלנד או "ממסך" שכולל בד"כ מיזוג יינות מזנים שונים ומאותו בציר אך ניתן גם כן למזג יינות העשויים מאותו זן מאזורים שונים, בתנאים שונים ואף מבצירים שונים"

מאת: ד"ר אילן אביטבוליין ואלכוהול10/03/148163 צפיות
ד"ר אביטבול, בעל תואר ביננות, מעניק הדרכה חוויתית ביקבים הכוללת הכרות עם תהליך ייצור היינות מהענבים ועד הבקבוק, הסבר אודות תהליך טעימת ורכישת היין וכן התאמת יין ואוכל.

מאת: allgiftsיין ואלכוהול05/02/148482 צפיות
השקעתם ורכשתם יין איכותי, אך אינכם מתכננים לפתוח אותו באופן מיידי. לא פעם עולות השאלות כיצד למנוע התחמצנות של יין וכיצד לשמור על בקבוקי היין באופן האופטימאלי ביותר בתנאים הביתיים

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica