חפש מאמרים:
שלום אורח
04.05.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עם מעלית או בלי מעלית ? כל התשובות לפניכם

מאת: אבנר כהןשיפוצים09/01/2012950 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

בשנים האחרונות כמעט בכל בניין חדש ישנה מעלית. בבניינים ישנים יותר, שנבנו לפני שלושים או ארבעים שנה, גם כשמדובר בבניין בן ארבע או חמש קומות, אין מעלית, בדרך כלל.

אם רכשתם דירה בבניין כזה, אין זה אומר שמדובר במצב בלתי הפיך ותצטרכו להסתדר ללא מעלית. יותר ויותר דיירי בניינים מחפשים אחר דרכים שונות, המאפשרות להם הוספת מעלית בעלויות כדאיות ובאופן המקצועי ביותר. הוספת מעלית - מעבר לעובדה שמשרתת את דיירי הבניין ומאפשרת נוחות רבה יותר למתגוררים בו - מעלה גם את ערך כל אחת מהדירות בבניין וכמובן גם את ערך הבניין עצמו.

מדוע זה כל כך כדאי?

הוספת מעלית לבניין אפשרית בכמה דרכים. דיירי הבניין יכולים להתארגן יחדיו ולחפש אחר חברה, המתקינה מעליות בבניינים. לשם הוספת מעלית לבניין יש צורך בקבלת הסכמתם של בעלי הדירות לשם השתתפותם בעלות ההוצאות השונות. במקרים רבים, דיירים מסרבים לבצע הוספת מעלית, גם מכיוון שמדובר בהוצאה כספית לא קטנה, וגם משום שאין להם תמיד צורך בה (הדבר נכון לדיירים, המתגוררים בקומות הנמוכות, למשל).

אולם, קיימת דרך נוספת. תכנית המתאר הארצית, תמ"א 38, שהחלה לפעול משנת 2005, ומטרתה העיקרית היא חיזוקם של בניינים ישנים והבטחת עמידותם מפני רעידות אדמה, מציעה גם הוספת מעלית לבניינים, המשתתפים בפרויקט מיוחד זה, לצד הגדלת שטח הדירות, שיפוץ חזות הבניין ועוד ועוד. הוספת מעלית לבניין, במסגרת תמ"א 38 איננה כרוכה בעלויות כספיות ולכן כדאית במיוחד. הוספת מעלית מאפשרת לאכלס את הבניין באוכלוסיה מבוגרת יותר, שסביר שהייתה מתקשה להתגורר בו אלמלא הייתה מעלית במקום, וכן מאפשרת גם את אכלוסם של מבוגרים, והורים לילדים עם עגלות. כמובן, שהוספה זו מעלה גם את ערך הדירה, במסגרת התכנית, ומשפרת באופן משמעותי את חייהם של דיירי הבניין.

כיצד עושים את זה?

תמ"א 38 מיועדת, כאמור, לבניינים ישנים מאד, שנבנו לפני שנת 1980. אולם, אין זה אומר שעשויה להיות בעיה להוסיף להם מעליות. הטכנולוגיה המובילה בתחום המעליות עוזרת להתמודד גם במקרים של מבנים ישנים ומאפשרת להשתמש בפתרונות מתקדמים במיוחד. הוספת מעלית, במסגרת תמ"א 38, מאפשרת גם לנצל את יתרונותיה הנוספים של התכנית, כמו חיזוק הבניין וכדומה.

הוספת מעלית בדרך זו מתאימה לבניינים ישנים, שנבנו לפני התקנה, המחייבת את הוספת המעלית לכל בניין בן למעלה מארבע קומות, תקנה שנחקקה בשנת 1974. מכיוון שהוספת מעלית שלא דרך תכנית זו כרוכה בטפסים רבים, אישורים ובעיקר בירוקרטיה מורכבת במיוחד, בחירת ההוספה דרך תמ"א 38 יכולה לחסוך לכם זמן יקר ובעיקר גם לא מעט כסף.

מכיוון שמדובר בחברות מקצועיות, האחראיות ליישום התכנית, הוספת המעלית נעשית תוך פיקוח מלא, שימוש באנשי מקצועי מיומנים, וכן בחירת מעליות איכותיות ומודרניות, שתוכלנה לשרת את דיירי הבניין לאורך שנים. תכנית המתאר הארצית, שנועדה אמנם להבטיח בראש ובראשה את חיזוקם של הבניינים הישנים מפני רעידות אדמה, גם מאפשרת הוספת מעליות לבניין ובכך עוזרת בהשבחת הנכס ובשיפור חייהם של המתגוררים בבניין באופן בלתי רגיל, על ידי יצירת סביבה בטוחה, נעימה ונוחה יותר.

 



תגיות המאמר: תמא 38, הוספת מעלית


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אבנר כהן, סוכן ביטוח כ-15 שנה, אוהב תיאטרון, ספורט ורכיבה על סגווי.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אבנר כהן

מאת: אבנר כהןבריאות ורפואה כללי23/08/157220 צפיות
החיים אינם קלים בעבור רובינו, וחשוב שיהיה שם מישהו בשבילנו כאשר אנו מגיעים לגיל מבוגר. אם אתם רוצים לדאוג להורים שלכם ולוודא שהם ישהו במקום בטוח, חם ונעים בזמן שהם מגיעים לגיל מבוגר, אזי אנו ממליצים לכם בחום לבחור בבית אבות. תקחו בחשבון שהיחס שהוריכם יקבלו בבית הורים שישהו בו עשוי להשתנות באופן דרמטי מבית הורים אחד לשני, כך שאנו ממליצים לכם לוודא לעומק שההורים שלכם נרשמים למקום שעונה על כל הדרישות של ההורים שלכם.

מאת: אבנר כהןעיצוב פנים04/08/1510993 צפיות
אחת הדרכים הטובות ביותר לעצב את הבית בלי להתאמץ היא להשתמש במדבקות ייעודיות לקירות. מדבקות מן הסוג הזה מיוצרות מחומרי גלם איכותיים. הן לא דורשות שום סוג של תחזוקה, העלות הראשונית שלהן נמוכה וניתן לשלב אותן עם מגוון רחב של פתרונות דקורטיביים.

מאת: אבנר כהןטיולים בארץ28/07/151256 צפיות
חופשה בצפון הינה חופשה של כיף, הנאה בלתי נגמרת ואינספור חוויות. ישנם אפשרויות חופשה רבות הניצבות למולנו כיום, כאשר לרבים מאיתנו החופשה בצפון לא בהכרח קורצת. אולם אם תפנו לעניין מעט מחשבה, תגלו שמדובר באחת מאופציות החופשה הטובות ביותר, אם לא הטובה מכולן.

מאת: אבנר כהןדיני תעבורה23/02/152554 צפיות
"לא ינהג אדם רכב בדרך ולא יניעו אם הוא שיכור" טוענים חוקי התעבורה, אך ניתן בהחלט לומר שלא כולם מצייתים לחוק. מסיבה זו המשטרה הגבירה את האכיפה, ומשתמשת במספר אמצעים נוספים שלא היו נהוגים בעבר, על מנת לעצור את הנהגים ששותים לשוכרה ועולים על ההגה.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל28/12/147544 צפיות
מחפשים אחר היעד המושלם לחופשה שלכם? זה הזמן לחפש אחר דילים לברצלונה. ברצלונה היא העיר השנייה בגודלה בספרד והיא יעד אטרקטיבי במיוחד עבור אוהבי אמנות, אוהדי כדורגל וחובבי חופשות נינוחות.

מאת: אבנר כהןלימודי תעודה ומקצוע29/10/145780 צפיות
מי מכם שביקר בזמן האחרון בקופות החולים או בתי החולים, למרות שהתקווה הגדולה היא שלא נכנסתם למקומות הללו לאחרונה, ודאי הבחין בהתייעלות הגדולה שבאה לידי ביטוי בעיקר במערכות המחשוב השונות.

מאת: אבנר כהןטיולים בחו"ל26/10/145783 צפיות
אמסטרדם היא אחת מהערים המסקרנות ביותר בעולם והאהובות ביותר על תיירים רבים מסביב לגלובוס. העובדה כי מדובר בעיר בה החופש יקרא לכם מכל פינה ומאחר ומדובר באחד המקומות עם הכי הרבה סוגי אטרקציות המוצעים לכל תייר, אין יהיה זה מפתיע מדי לגלות כי מדובר באחת מהערים המתויירות ביותר שיש, הן באירופה והן בעולם כולו.

מאמרים נוספים בנושא שיפוצים

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים25/07/232665 צפיות
מה ניתן לעשות במקרה של צו הריסה מנהלי צו הריסה מנהלי: בענף הבנייה, כל הליך של בנייה נדרש לאישורים מתאימים. אין זה סוד כי במקרה של היתרי בנייה, מדובר בביורוקרטיה מורכבת ומעייפת שעלולה להתארך חדשים ואף שנים, אך עם זאת אסור להתעלם מחשיבותם ונחיצותם העילאית של היתרי בנייה, אשר מבטיחים בנייה מורשית ובטוחה שעברה את כל הבדיקות הנדרשות וקיבלה היתר.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים22/01/223319 צפיות
במסגרת תיקון 101 לחוק התכנון והבניה- ביום 1.8.2014 נכנסו לתוקף תקנות חדשות המאפשרות ביצוע עבודות הפטורות מהיתר בניה, בהתאם לתקנות קבעה הועדה המקומית לתכנון ובניה הנחיות מרחביות משלימות לצורך ביצוע העבודות בתחום שיפוט העיר גבעתיים. כדאי להיוועץ עם מומחה בתחום לפני ביצוע עבודה מאחר ואי פרוש והבנה נכונה של הנחיות, מדיניות הוועדה יכולים להסתיים בצו הריסה וקנס מנהלי קצוב.

מאת: בנימין קלינגרשיפוצים18/12/212882 צפיות
מבנה מסוכן מוגדר כך על ידי מהנדס בניין בהכשרתו, אשר ביצע בדיקה יסודית והגיע למסקנה כי אותו מבנה ספציפי מהווה סכנה עבור דייריו או עוברי אורח. הגדרת מבנה בתור 'מבנה מסוכן' נעשית באמצעות הוצאת 'צו מבנה מסוכן' על ידי מחלקת הנדסה אזרחית או היחידה למבנים מסוכנים של הרשות המקומית. לאחר הבדיקה המקצועית, ולאחר ביצוע התיקונים והעבודה הנדרשת רק מהנדס בניין רשאי להסיר את צו המבנה מסוכן .

מאת: דוד כהןשיפוצים23/09/211353 צפיות
האם באמת נחוץ לך מנוף הרמה לקומה גבוהה? לאיזה קומה אתה עובר? אילו רהיטים אתה צריך להעביר? כל השאלות שעליך לשאול את עצמך לפני שאתה שוכר שירות מנופי הרמה.

מאת: דוד כהןשיפוצים18/08/211230 צפיות
כשעוברים לדירה בקומה גבוהה, אין מנוס מהזמנת מנוף הרמה לקומות גבוהות. קיראו איך לעשות זאת נכון ומה חשוב לדעת לפני שמזמינים מנופים.

מאת: אבי דוידישיפוצים04/10/201405 צפיות
מה חשוב לדעת בכדי לבחור נכון באופן קבוע צבעי מוצרי צריכה לשימוש ביתי?

מאת: yoni romשיפוצים07/09/201135 צפיות
מה עושה מאתר נזילות? למה להשתמש במצלמה תרמית?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica