חפש מאמרים:
שלום אורח
26.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לספר את כל הסיפור ברגע אחד – איך לייצר טיימליין היסטורי

טיימליין זו לא רק האפליקציה החדשה והמסקרנת של פייסבוק.. הטיימליין (ציר זמן) הוא כלי תקשורת חזותית בעל ותק, שאולי מזכיר לנו תערוכות היסטוריות במוזיאון, אך גם חברות עסקיות רבות ומותגים עושים בו שימוש, ובעיקר עם עליית הפופולריות של האינפוגרפיקה ורצון לספר סיפורים באופן תמציתי ומושך עין. אינפוגרפיקה היא הצגה של מידע באופן ויזואלי, למשל על ידי דיאגרמות. כיום לא רק שתמונה שווה אלף מילים, אלא שהצורך באימג'ים חזקים וברורים הפך אצל כולנו להתמכרות.

למה צריך טיימליין?

טיימליין יכול לשמש כהקדמה לסיפור (פרולוג) כיוון שהוא מאפשר לראות את התמונה הגדולה, ממעוף הציפור מעל לזמן ולמקום.

הטיימליין הוא אמצעי להצגת מידע באופן מגוון יותר מטקסט, והוא פותח אינספור אפשרויות ללמידה נוספת על הנושא או המותג. במוזיאון חדרי המלחמה של צ'רצ'יל למשל, הטיימליין הדיגיטלי האינטראקטיבי מאפשר דרכו גישה ליותר מ- 600 מסמכים היסטוריים שונים, על גבי מסכי מגע.

ארגונים יוצרים טיימליין לעתים קרובות לצורך תערוכה, אתר, או אירוע לציון אבן דרך משמעותית בארגון או בהתפתחות כרונולוגית מסוימת.

עושים סדר בחומר

כדי ליצור טיימליין צריך קודם כל להחליט מהי הכותרת שלו, מהו טווח הזמנים, ואל כמה אירועים הוא מתייחס. לעיתים לצורך ניסוח והרכבת טיימליין נעזרים ארגונים בתחקירנים או עיתונאים, ובעיקר אם הצטברה לאורך השנים כמות גדולה של חומר, ויש קושי לבחור באירועים המשמעותיים יותר שהתרחשו.

כלי עזר שימושי ונוח הוא תוכנת Excel, המאפשרת לבנות מסד נתונים (דאטאבייס) ואף לייצר גרף טיימליין בסיסי באמצעות התוכנה - שיכול לעבור כמו שהוא אל המעצב הגרפי. בסוף המאמר נמצא לינק לתבנית אקסל מוכנה מראש.

בניית הטיימליין

לאחר הגדרת הנושא (כותרת) וטווח הזמנים, משרטטים את סרגל הזמן, ומסמנים נקודות לתאריכים, עם תוויות תיאור למה התרחש בהם. מקובל להוסיף תמונה לכל נקודה, לפחות. כדאי לייצר תיקייה ייחודית לאיסוף כל הקבצים שעשויים להוות חלק מהטיימליין - בעיקר אם הכוונה היא לייצר טיימליין אינטראקטיבי, או סרטון, או להעלות את כל הקבצים לאפליקציית הפייסבוק בשלב מאוחר יותר.

טיימליין איכותי ומעניין צריך להיות מגוון בהצגת מידע טקסטואלי. למשל, התיאור של התרחשות בנקודת זמן מסוימת, יכול לבוא פעם בצורה של רשימה, פעם כשאלות ותשובות, פעם כפסקה רגילה. אפשר לייצר טורים, הדגשות, וכל אלמנט גרפי אחר שייצור עניין, בתנאי שיתרום גם לבהירות התיאור. תוכלו להיעזר בשירותי עריכה לשונית וקופירייטינג כדי לוודא שהמשמעות, הדגשים, והחשיבות של כל אייטם עובדים כמו שתכננתם.

כדאי לוודא גם שיש גיוון ויזואלי של האימג'ים המצטרפים לטיימליין - פורמטים של התמונות, גדלים, צבעוניות, וכו'. רמת הפירוט של תיאורי האירועים על הטיימליין תלויה כמובן בקנה המידה שלו, ובמדיה בה הוא יפורסם. טיימליין יכול להיות סטאטי - אם הוא בדפוס בקטלוג או על פוסטר, אך האינטרנט מאפשר גם יצירה של טיימליין חי ואינטראקטיבי. במקרה כזה, הבחירות עיצוביות של מדיה וממשק משתמש הן קריטיות ומומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום.

פרסום

את הטיימליין אפשר לפרסם באתר החברה, לייצר אותו בדפוס או כתצוגה תלת-מימדית בתערוכות ובמשרד, או לעשות בו שימוש בקמפיין פרסומי בתקשורת. ניתן גם להפיק ממנו מצגת או סרטון, שיוקרנו באירוע מיוחד או בפגישות. טיימליין יכול להוות כלי תדמיתי אפקטיבי המתקשר את סיפורו של הארגון או המותג, בכל נקודת מפגש עם לקוחות, משקיעים, ועובדים.

*

קריאה נוספת - מאמר באתר הארגון הבינ"ל לגרפיקה SEGD http://www.segd.org/news/5301/5316.html

לינק לתבנית אקסל מוכנה מראש והסברים ליצירת טיימליין http://www.vertex42.com/ExcelArticles/create-a-timeline.html

לתמונות ומידע נוסף באתר שלנו בנושא פרויקטים במורשת ארגונית: http://www.primer.co.il/heritage-projects/

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

Primer  יוזמים ומנהלים פרויקטים של מדיה דיגיטלית, מולטימדיה, תערוכות, תצוגות,ומיצוב, ויוצרים כלי תקשורת חדשים, המבוססים על ערכי הליבה המרכזיים:מורשת, מסורת, והיבטים אמיתיים בחיי הארגון.

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת פריימר תוכן ותקשורת שיווקית

מאמרים נוספים בנושא שיווק ואסטרטגיה

מאת: מאה הימיםשיווק ואסטרטגיה28/01/152500 צפיות
המטרה של כל עסק היא לקבל כמה שיותר לידים מלקוחות המתעניינים בשירותים שהוא מציע. קיימות דרכים שונות ליצירה וקבלת לידים בעולם המודרני: א. פרסום של החברה עצמה במדיות השונות וקבלת פניות Inbound . ב. קניית לידים מאתרי אינטרנט ואנשי מכירות. ג. הפעלת מוקד טלמרקטינג ליצירת לידים, בדרך כלל בשילוב עם תקשורת שיווקית Outbound. עסקים רבים בישראל משקיעים כספים בקניית לידים, שרובם עוברים למספר עסקים במקביל. הכנו עבורכם את הכללים ליצירת לידים לעסק שלכם.

מאת: עידן עסיסשיווק ואסטרטגיה19/10/142848 צפיות
בכל שנה מיליוני שקלים מבוזבזים על מבצעים ותמריצי מכירות חסרי ערך, כאשר אתם מבצעים תמריצים ופעולות קידום לנציגי מכירות התוצאות שלהם יכולות להרקיע שחקים לרמות סנסציוניות! עד שיפתיעו גם אתכם.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה11/01/148486 צפיות
הסטטיסטיקה מראה שרק עשירית האחוז (0.1 אחוז) מהחברות שנפתחות בשנה יגיעו למחזור שנתי של 50 מיליון שקלים ויותר. במילים אחרות רוב העסקים הקטנים יישארו קטנים לתמיד. אמנם רוב בעלי העסקים יסתפקו במה שיש להם ולא ירקמו חלומות גבוהים אבל לאחוז הקטן שלא רוצים להשלים עם רוע הגזרה ורוצים להפוך את החברה הקטנה שלהם לאימפריה המשיכו לקרוא עד סוף המאמר.

מאת: סיגלית פילץ ששוןשיווק ואסטרטגיה25/09/132610 צפיות
המאמר עוסק בסקירת כלים של קיצורי דרך משכנעים אותם יכולים המשווקים לתת לצרכנים., כלים אשר באמצעותם יוכלו לשכנע את הצרכן לבצע רכישה . מקורם של כלים אלו מתוך מודל שכנוע של תורת הפסיכולוגיה החברתית.

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132484 צפיות
לחשוב על רעיון זה מטלה קשה מלכתחילה אבל לשכנע אנשים לעשות משהו עם הרעיון זה קשה עד כמעט בלתי אפשרי. בהרבה מאוד תחומים המשימה שמטרתה להביא רעיון לאדם בעל השפעה שיש באפשרותו לממש את הרעיון נקראת "הצעה"

מאת: אפרת אלעמרי שיווק ואסטרטגיה17/09/132077 צפיות
למוצרים או שירותי נישה יש את הפוטנציאל לייצר כסף גדול מהר מאוד אם הם תופסים את לב הקהל המתאים ואת הכיס שלו. בניגוד גמור לקונגלומרטים שמכוונים למסה העיקרית בשוק, עסקים שעובדים על נישה ספציפית מכוונים ל

מאת: מיכלשיווק ואסטרטגיה18/06/132093 צפיות
בעולם של ריבוי באמצעי המדיה איך נדע במה לבחור, באיזו מדיה כדאי לי לפרסם, איפה להשקיע את תקציב הפרסום שלי, אולי לחלק אותו? בקיצור עולם הפרסום רחב ובעל אפשרויות רבות, אז בואו נעשה קצת סדר.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica