חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מילון עברי עברי אבן שושן

ישנם ספרים אשר נוכחים בכל ספריה, גם אם מדובר על משפחה שאינה חובבת קריאה. תנ"ך, מספר רבי מכר, אלבומי תמונות וספרי טיולים או ילדים תמיד נמצאים בהישג יד על כל מקרה שלא יהיה. בין ספרי החובה האלו נמצא גם מילון עברי עברי אבן שושן – אחד מאבני היסוד של השפה העברית ושל חוקי הדקדוק והתחביר. זהו מילון וותיק ומוערך שמעולם לא חדל להיות רלוונטי, וימשיך להחזיק במעמד זה ככל הנראה לנצח.

אין ספק כי התפקיד המרכזי שממלא המחשב האישי בחיינו, הפזילה המתמדת אחר התרבות האמריקאית ובכלל  - שאיפה להיות כמה שיותר קוסמופוליטיים, גורמת לכך שהשימוש וההערכה לשפה העברית יורדים. לכן, מילון עברי עברי של אבן שושן מהווה מעין אלמנט המנציח את השפה ומשמר את מעמדה גם בקרב מי שנמשך לשפות אחרות ולא מקדיש זמן ללמידת העברית ותרגול חוקיה.

מקור אמין בעל ערך היסטורי רב

בעידן של היום, שבו משחק הסלנג תפקיד מרכזי עד כדי כך שלעתים לא יודעים האם מדובר על מילה או ביטוי מקוריים או על המצאה חולפת או מושאלת משפות אחרות, ישנה חשיבות גבוהה לרכז את כל המונחים "המקוריים" של השפה העברית במקום אחד שעליו לא יהיה עוררין. ישנם מילונים רבים וחומרי עזר המלמדים את השפה, אך רק מילון אבן שושן מהווה אסמכתה חד משמעית לכל העוסקים בשפה בצורה כזאת או אחרת.

מילון עברי עברי אבן שושן הוא בעל ערך היסטורי רב, שכן הוא מביא את הפרשנות של המונחים השונים ומציין את מקורם. גם עובדה זאת מהווה חיזוק ושימור לשפה העברית ולתרבות המבוססת עליה, ומאפשרת לרבים ללמוד אודותיה ועל הדרך שבה התפתחה. הורים יכולים בהחלט ללמד את ילדיהם באופן עצמאי אודות מילים או ביטויים מפורסמים ומקורם באופן פשוט ומעניין. נוסף על כך, מילון עברי עברי אבן שושן הוא יצירה היסטורית בפני עצמה, אשר נולדה בשנת 1948.

כלי ללימוד השפה העברית

יתרון נוסף של מילון אבן שושן הוא המקצועיות שבו, והעובדה כי הוא משמש אנשי מקצוע, סטודנטים, תלמידי בית ספר ותלמידי אולפן ללימוד עברית. אין צורך בעותקים שונים לכל אוכלוסייה – היסודיות של המילון, יחד עם שיטת הקטלוג הנוחה שלו הופכים אותו לכלי עזר נוח וידידותי, שאין לו תחליף.

מילון עברי עברי של אבן שושן מסייע רבות בכל הקשור ללימוד ניקוד ותחביר. כיוון שהמילים במילון מנוקדות בצורה ברורה ניתן להסתייע בו ככלי עזר בתחום זה, תוך כדי ידיעה שהניקוד והכתיב המצוינים בו מייצגים את החלטות והנחיות האקדמיה ללשון עברית. כמו כן, ניתן גם ללמוד ממילון זה בניינים, הטיות פעלים, פרשנויות לביטויים ואמרות ולברר האם יש להתייחס אליהם כאל זכר או נקבה - התלבטות נפוצה במיוחד בשפה העברית.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אלעד אוחנה

מאת: אלעד אוחנההשוואת מחירים23/11/195530 צפיות
שאלה נפוצה העולה במוחותיהם של אלו העומדים בפני רכישת מטבח חדש היא – היכן לבצע את ההזמנה: האם ראוי יותר לעשות זאת אצל נגר מנוסה ומיומן, או לחילופין – דרך חברת מטבחים גדולה ומוכרת

מאת: אלעד אוחנההפקות אירועים23/11/195896 צפיות
לא כל אירוע חייב להיערך באולם אירועים; לעתים אנו מבקשים לערוך אירוע קטן ואינטימי יותר בחצר הבית, בגן הציבורי הקרוב או בשכיית חמדה כלשהי בחיק הטבע. לעתים לאירוע שלנו אין דרישות רבות ומורכבות ואנו עשויים להזדקק רק לציוד משלים שיסייע לנו בארגון האירוע החביב שלנו. במקרים כמו זה, תוכלו לפנות לחברה העוסקת בהשכרת ציוד לאירועים.

מאת: אלעד אוחנההריון ולידה23/11/192034 צפיות
צילומי ניו בורן נערכים על-מנת ליצור עבורכם זיכרונות בלתי נשכחים מהימים בהם הרך הנולד היה עדיין רך, עדין וחמוד. על מנת שרגעים אלו באמת ייזכרו כצבעוניים ויפים, כדאי להתכונן מבעוד מועד.

מאת: אלעד אוחנהיזמות עסקית28/08/191680 צפיות
להוביל עסק להצלחה ולרווחיות זו משימה מאתגרת. אומרים שאין מעלית לקומת ההצלחה ושחייבים לעלות במדרגות. צודקים! אבל בפורמט של זכיינות תוכלו לעלות במדרגות מהר יותר, ואפילו לדלג על חלקן בדרככם אל ההצלחה העסקית עליה אתם חולמים.

מאת: אלעד אוחנהבניין ואחזקה - כללי27/07/141401 צפיות
אחת ההתלבטויות הגדולות של כל מי שרוצה להקים פרגולה בחצר הבית או במרפסת היא באיזה חומר גלם לבחור – האם כדאי לבחור פרגולות עץ או אולי להקים פרגולה העשויה מאלומיניום. במאמר זה ננסה להציג את היתרונות והחסרונות של כל חומר גלם ולעזור לכם לבצע החלטה שמתאימה לכם ולבית שלכם.

מאת: אלעד אוחנהחיות מחמד22/06/144638 צפיות
פרו פלאן מזון לכלבים הוא מזון שתוכנן על ידי מדענים ותזונאים מומחים לבעלי חיים ולכלבים בפרט, כדי להעניק לכל כלב את המזון המתאים ביותר לפיזיולוגיה שלו ולצרכיו.

מאת: אלעד אוחנהבעלי חיים - כללי06/06/141495 צפיות
הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם ואם הוא חי איתו באותו הבית והוא חלק מהמשפחה, חשוב להקדיש מחשבה גם לבחירת המזון הטוב ביותר עבורו, ממש כמו שאנחנו משקיעים מחשבה במזון שאנחנו מכניסים לפה שלנו.

מאמרים נוספים בנושא חינוך ולימודים - כללי

מאת: עידן קלייןחינוך ולימודים - כללי20/12/214003 צפיות
Среди множества разнообразных и популярных курсов, предлагаемых в последние годы пенсионерам и пожилым людям, есть ряд особенно интересных и привлекательных вариантов - вот некоторые из них, о которых стоит знать:

מאת: עופר שלוחינוך ולימודים - כללי24/09/204854 צפיות
הכל על מקצוע עיצוב גרפי וקורס עיצוב גרפי.

מאת: רונית שמאי שורץחינוך ולימודים - כללי12/07/191912 צפיות
אם הילד שלכם לומד מתמטיקה ללא שימוש במחשבון או אפילו אם מותר לו כבר להשתמש במחשבון – בכל מקרה כדאי ללמד אותו לבדוק את התוצאות בפתרון השאלות. יש דרך קצרה לחישוב אחוזים, שיכולה לעזור במניעת - או תיקון - טעויות חישוב.

מאת: ליאורחינוך ולימודים - כללי02/05/182257 צפיות
הנדסאים מאזור תל אביב, יכולים לעבוד במרכז הארץ. ההנדסאים העתידיים, לומדים בבתי הספר להנדסאים, שנקראים גם בשם מכללות טכנולוגיות.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181742 צפיות
לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירה פופולארית בקרב אנשים אשר מחפשים מקצוע בעל אפשרויות תעסוקה מגוונות וביקוש נרחב. לימודי הנהלת חשבונות מתקיימים במכללות ובתי ספר מקצועיים רבים ברחבי הארץ בהם ניתנת האופציה ללמוד במתכונות גמישות כמו מתכונות לימודי יום, מתכונות לימודים חלקיות ומתכונות לימודי ערב.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181661 צפיות
אתם יושבים מול המחשב, מדפדפים בין אתרים שונים של לימודים ותוהים לעצמכם מה כדאי לכם ללמוד. בעולם של היום קשה מאוד למצוא תעסוקה ללא תואר או תעודה, ולכן אנשים רבים מתחבטים בשאלה מה עליהם ללמוד כדי שהם יוכלו לצאת לשוק העבודה ולמצוא תעסוקה שהיא גם מעניינת וגם בתחום מבוקש. עבור רבים מאלו שחושבים על כך, התשובה היא הנהלת חשבונות הודות לאופי הדינמי של המקצוע הזה, וגם הביקוש הרב שלו. עם תעודה של מנהל חשבונות, עולם התעסוקה יהיה פתוח בפניכם, ואתם רק תצטרכו לבחור את המקום שאתם רואים את עצמכם נמצאים בו.

מאת: שלום כהןחינוך ולימודים - כללי05/01/181531 צפיות
המסלול ללימודי הנהלת חשבונות נחשב בשנים האחרונות לאחד ממסלולי הלימוד המבוקשים ביותר בישראל. מטרתם של לימודי הנהלת חשבונות הינה להכין את תלמידיהם להשתלבות בעולם המקצועי של מנהלי החשבונות בישראל, כמו כן במהלך הקורס ניתנת הכנה למעבר מבחן ההסמכה של משרד התעסוקה אשר מסמיך מנהלי חשבונות צעירים לעבודה בשוק המתפתח בארץ. לימודי הנהלת חשבונות נחשבים לבחירת מקצוע חכמה אשר טומנת בחובה יתרונות רבים.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica