חפש מאמרים:
שלום אורח
23.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיחזור פסולת אלקטרונית בישראל

מאת: אמנון אקוקלבריאות31/01/20127801 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

מיחזור פסולת אלקטרונית חשוב משתי סיבות.

הראשונה היא שלמרות שפסולת אלקטרונית מהווה רק כ5% מסך כל האשפה המוצקה היא האחראית ל70% מן החומרים המזהמים הנפלטים לסביבה כאשר אשפה מוצקה נטמנת באדמה או נשרפת. לפיכך שימור הסביבה מחייב הקמת מערך מיחזור מלא הכולל איסוף פסולת אלקטרונית והעברתה למתקני מיחזור שם תטופל בהתאם לתקנים בינלאומיים כגון ISO14001.
הסיבה השנייה היא שבפסולת אלקטרונית ישנם חומרים בעלי ערך שכדאי לעשות בהם שימוש חוזר.

בשנת 2011 מתוך כ100,000 טונות של פסולת אלקטרונית שנוצרה בישראל רק 30% עברו מיחזור כלשהו. קיימת יוזמה תחיקתית בנושא אשר אמורה להביא לשינוי מבורך לטובה באמצעות הטלת אחריות למיחזור פסולת אלקטרונית על יצרנים ויבואנים של מכשירים אלקטרוניים. חברות אלה ייקנסו אם לא ידאגו למיחזור אחוז מסויים ממשקל סך הציוד האלקטרוני שמכרו. אחוז זה ילך ויגדל כל שנה מרגע כניסת החוק לתוקפו עד ליעד של 70 -80 אחוז (תלוי בסוג הפסולת).

מיחזור פסולת אלקטרונית צריך שיבוצע במתקן מיוחד הבנוי לטפל בכל שלבי הליך המיחזור באופן התואם לסטנדרטים בינלאומיים של שימור הסביבה.
שלבי הליך מיחזור במתקן שכזה יכללו :

- מיון ידני של פסולת אלקטרונית המגיעה למתקן. בשלב זה יופרדו מכשירים המיועדים לפירוק ידני (מחשבים ניידים למשל) מן הפסולת המוזרמת להליך מיחזור אוטומטי.  כמו כן סוללות יועברו לטיפול בנפרד ויסולקו כבלים, מיכלי טונר וחלקי זכוכית הניתנים להפרדה.

- הליך המיחזור האוטומטי מתחיל בשלב גריסה ראשונית שאחריה נותרים חלקים בגודל מירבי של 10סמ'.

- חלקי פלדה וברזל מופרדים מן הפסולת באמצעות אלקטרומגנטים חזקים הממוקמים מעל למסוע.

- חלקי מעגלים חשמליים ופריטי נחושת הניתנים לזיהוי בעין מופרדים מן הפסולת הגרוסה על ידי פועלים העומדים לצידי המסוע.

-הפסולת נגרסת שוב לחלקים בגודל של כסמ' אחד. אבק הנוצר כתוצאה מגריסה זו נשאב ומסולק כך שלא יזהם את האוויר.

- באמצעות זרמי מערבולת נאספות מתוך הפסולת מתכות כגון נחושת ואלומיניום.

- הפסולת שנותרה נקייה ממתכות מופרדת לזכוכית ופלסטיק.

- מבוצע איחוד של החומרים שהופרדו בתהליכי הפירוק הידניים ואלו שנאספו בתהליך האוטומטי.


בתום תהליך מיחזור הכולל את השלבים הנ"ל ניתן להעביר את החומרים השונים שנאספו חזרה אל התעשייה כך שישמשו שוב כחומרי גלם.

- עובדים המוצבים לצד המסוע מסלקים ממנו חלקי מעגלים חשמליים וחלקי נחושת הניתנים לזיהוי בעין.

- הפסולת עוברת גריסה משנית תוך שאיבת כל אבק הנוצר וסילוקו באופן מבוקר ובלתי מזהם.

- מתכות נותרות מופרדות באמצעות טכנולוגיית זרמי מערבולת (eddy current).

- בשלב האחרון, לאחר שלא נותרו חלקי מתכת, מבוצעת הפרדה באמצעות מים של פלסטיק וזכוכית.

- לבסוף מבוצע איחוד לפי סוגי חומרים של אלו שנאספו בתהליך האוטומטי ואלו שמגיעים מן הפירוק הידני.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אקוקל - מיחזור פסולת אלקטרונית.

הכשרה , איסוף , מיכלי מיחזור לפסולת אלקטרונית.

Ecokal - the ewaste company in israel

www.ecokal.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמנון אקוקל

מאת: אמנון אקוקלבניין ואחזקה - כללי07/04/12990 צפיות
בימים אלה ממש מתנהל הליך חקיקה של חוק חדש בתחום – "חוק להפחתת פסולת אלקטרונית ומיחזורה". הצעת חוק זו זוכה לפופולאריות רבה, שותפים לה חברי כנסת ממגוון סיעות, מהן סיעות שנדיר למוצאן משתפות פעולה בעניין כלשהו. חבר הכנסת ניצן הורוביץ הוא המוביל את הליך החקיקה ונראה שהוא זוכה להצלחה יתרה עד כדי שהחוק צפוי להיכנס לתוקפו עוד לפני תום הכנסת הנוכחית (הכנסת השמונה עשרה). לאור המהירות בה מתקדם הליך החקיקה ויעילותו הצפויה של החוק המוצע (המבוסס על חקיקה אירופאית אשר כבר הוכיחה עצמה) נראה שבשנים הקרובות ית

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 25/03/121087 צפיות
כבר בגיל 17 החליט אלכס שתחביבו העיקרי, המחשב, יהיה גם המקצוע שלו לחיים. מכיוון שהיה נער רציני וחרוץ, דחה את גיוסו לצה"ל והמשיך ללמוד שנתיים נוספות בסופן זכה להסמכה כהנדסאי מחשבים מטעם משרד העבודה. כשהתגייס הייתה דרכו סלולה לשירות מאתגר בממר"מ (מרכז המחשבים ומערכות המידע בחיל התקשוב). אלכס נחשב לחיל מצטיין, יצא לקורס קצינים ובתום שלוש שנות שירות החובה המשיך ושירת שנתיים נוספות בקבע למרות שברור היה לו שאין הוא רוצה בקרירה צבאית.

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 19/02/121453 צפיות
WEEE הם ראשי תיבות של Waste Electrical and Electronic Equipment (פסולת אלקטרונית וציוד אלקטרוני). מדובר בחקיקה של פרלמנט האיחוד האירופי שמטרתה להתמודד עם הבעיה הגדלה והולכת של פסולת אלקטרונית. פסולת אלקטרונית (הכוללת למעשה כל פריט ציוד ובו רכיבים חשמליים) מכילה מגוון רחב של חומרים מזהמי סביבה כגון מתכות כבדות, מעכבי בעירה, מיני תרכובות פלסטיות ועוד.

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 31/01/121730 צפיות
תרומה של ציוד אלקטרוני שמיש נראית על פניה כרעיון טוב. תרומה שכזו יכול שתהיה בקנה מידה מקומי, כשאנו מניחים טלוויזיה ישנה למשל באזור שברשות הרבים (על המדרכה למשל) או כשאנו מעבירים אותה לעמותה המטפלת בחלוקת תרומות לאוכלוסיה חלשה. מעין תרומה של ציוד אלקטרוני נעשית גם במישור הבינלאומי כאשר ציוד שכזה נאסף במדינות מפותחות ומועבר למדינות העולם השלישי.

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 24/01/121320 צפיות
פסולת אלקטרונית מורכבת ממכשירים שהטכנולוגיה המאפשרת את ייצורם הינה מן המתקדמות שברשות האדם. אין פלא כי פסולת זו מכילה מגוון עצום של חומרים, מהם כאלה המצויים באופן טבעי בסביבה וכן תרכובות שניתן להפיק רק באמצעות תהליכים כימיים ותעשייתיים מורכבים.

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 24/01/121396 צפיות
רבים מאיתנו מעדיפים תמיד לתרום כל מה שלנו אין עוד צורך בו אך עשוי להיות בעל ערך למישהו אחר. בוודאי שכך נרגיש בכל הנוגע לציוד אלקטרוני תקין אך מיושן מעט ושהחלפנו בחדש.

מאמרים נוספים בנושא בריאות

מאת: חיים נויבריאות03/09/22341 צפיות
ספקית תוכנת המודיעין לקבלת החלטות ממוקמת להרוויח מהוצאות IT ממשלתיות בהיקף של 15 מיליארד ליש"ט בבריטניה ולעזור לתהליך המודרניזציה של מחלקות, סוכנויות וגופים ציבוריים

מאת: חיים נויבריאות25/02/22447 צפיות
Zoom Contact Center קובע סטנדרטים חדשים לחוויות שירות לקוחות באמצעות אינטראקציות מרובות ערוצים מותאמות לווידאו

מאת: חיים נויבריאות29/01/22561 צפיות
סופטבנק גרופ קורפ הודיעה היום כי החברה ומרסלו קלור הסכימו להיפרד לאחר שותפות מוצלחת בת תשע שנים. במקביל לעזיבתו של מר קלור, מישל קומבס מונה למנכ"ל קבוצת סופטבנק אינטרנשיונל ("SBGI"). בתפקיד זה יפקח על תיק התפעול וההשקעות של סופטבנק גרופ אינטרנשיונל*.

מאת: חיים נויבריאות19/10/21651 צפיות
ANANDA Scientific Inc., חברת ביוטכנולוגיה לפיתוח תרופות, הודיעה על ביצוע ניסוי קליני לבדיקת השפעתה של תרופה מחקרית בשם Nantheia™ ATL5, המבוססת על קנבידיול (CBD), בפורמולציה נוזלית ייחודית שהינה חלק מהקניין הרוחני של החברה. החברה עושה שימוש בטכנולוגיה מוגנת פטנט, כטיפול משלים לשימוש יתר באופיואידים. הבקשה לאישור התרופה החדשה (IND) לניסוי זה אושרה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA).

מאת: חיים נויבריאות21/05/21735 צפיות
שלב 2 בניסוי הקליני של טיפול בדלדול העצם באמצעות EB613 הניב את התוצאה המקווה לאחר 3 חודשים; המידע המלא, כולל BMD, צפוי ברבעון השני של 2021

מאת: חיים נויבריאות08/09/20776 צפיות
הבדיקה שפיתחה MeMed מבחינה בין זיהומים ויראלים לחיידקיים במהירות ובדיוק רב, תשולב בתפריט פלטפורמת הבדיקות של החברה האיטלקית

מאת: חיים נויבריאות06/09/20826 צפיות
~ צוות של מומחים ב-Gleneagles City ביצע בהצלחה ניתוח מורכב בתוך מגיפת קוביד-19 ~

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica