חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

מיחזור פסולת אלקטרונית - החומרים המזיקים בפסולת אלקטרונית

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 24/01/20121322 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פסולת אלקטרונית מורכבת ממכשירים שהטכנולוגיה המאפשרת את ייצורם הינה מן המתקדמות שברשות האדם. אין פלא כי פסולת זו מכילה מגוון עצום של חומרים, מהם כאלה המצויים באופן טבעי בסביבה וכן תרכובות שניתן להפיק רק באמצעות תהליכים כימיים ותעשייתיים מורכבים.

אפילו כמעט ללא ידע על מהותם של החומרים שמכילה פסולת אלקטרונית ניתן להבין כי רבים מהם עשויים להיות מזיקים לסביבה ואף להוות סכנה בריאותית (למשל חומרים מסרטנים).
למרות זאת רוב רובה של הפסולת האלקטרונית המיוצרת בישראל, כ 90 אלף טונות בשנת 2010, מסולקת יחד עם כלל האשפה המוצקה ונטמנת בקרקע.

עמותות העוסקות בשימור הסביבה מתריעות בכל הזדמנות על הפגעים והנזק לאיכות הסביבה שנגרמים מחוסר האחריות המוסדית והחברתית המופגנת בכל הקשור למחזור פסולת אלקטרונית.

כדאי להכיר קצת את החומרים המרכיבים פסולת אלקטרונית כדי להבין עד כמה מוצדקים קולות אלה.

אחת הבעיות העיקריות בפסולת אלקטרונית היא ריבוי החומרים המרכיבים מכשירים אלקטרוניים רבים. כך למשל במחשב בייתי רגיל ניתן למצוא לפחות 40 חומרים שונים. בעיה זו חריפה במיוחד לאור העובדה כי חומרים אלה מעורבבים וקשורים זה בזה עד שהפרדתם לצרכי מחזור הופכת קשה במיוחד.

בין החומרים המזיקים בפסולת אלקטרונית ניתן למצוא מתכות כבדות כגון עופרת, אבץ, ארסן, קדמיום, ניקל ועוד. יסודות אלה מחלחלים אל מי התהום ומקנים למי השתייה וההשקיה תכונות מסרטנות.

חומרים מזיקים אחרים עשויים להיות תרכובות פלסטיות (הפולטות גזים רעילים בעת התפרקותם), מעכבי בעירה, תרכובות הלגניות (כגון PVC) ועוד.

לרבים מן החומרים שבפסולת אלקטרונית עשוי להיות ערך כלכלי אם יופרדו ויעברו תהליך מיחזור באופן אחראי באמצעות תהליכי מחזור מתאימים. לאור עובדה זו והסכנות הטמונות בחומרים המזיקים נראה כי הפיכת מחזור פסולת אלקטרונית לפתרון קבע הוא צעד מתבקש והכרחי.

לקריאת המאמר המלא - גשו לאתר חברת אקוקל  - מיחזור פסולת אלקטרונית

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

אקוקל - מיחזור פסולת אלקטרונית.

הכשרה , איסוף , מיכלי מיחזור לפסולת אלקטרונית.

Ecokal - the ewaste company in israel

www.ecokal.co.il

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת אמנון אקוקל

מאת: אמנון אקוקלבניין ואחזקה - כללי07/04/12992 צפיות
בימים אלה ממש מתנהל הליך חקיקה של חוק חדש בתחום – "חוק להפחתת פסולת אלקטרונית ומיחזורה". הצעת חוק זו זוכה לפופולאריות רבה, שותפים לה חברי כנסת ממגוון סיעות, מהן סיעות שנדיר למוצאן משתפות פעולה בעניין כלשהו. חבר הכנסת ניצן הורוביץ הוא המוביל את הליך החקיקה ונראה שהוא זוכה להצלחה יתרה עד כדי שהחוק צפוי להיכנס לתוקפו עוד לפני תום הכנסת הנוכחית (הכנסת השמונה עשרה). לאור המהירות בה מתקדם הליך החקיקה ויעילותו הצפויה של החוק המוצע (המבוסס על חקיקה אירופאית אשר כבר הוכיחה עצמה) נראה שבשנים הקרובות ית

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 25/03/121087 צפיות
כבר בגיל 17 החליט אלכס שתחביבו העיקרי, המחשב, יהיה גם המקצוע שלו לחיים. מכיוון שהיה נער רציני וחרוץ, דחה את גיוסו לצה"ל והמשיך ללמוד שנתיים נוספות בסופן זכה להסמכה כהנדסאי מחשבים מטעם משרד העבודה. כשהתגייס הייתה דרכו סלולה לשירות מאתגר בממר"מ (מרכז המחשבים ומערכות המידע בחיל התקשוב). אלכס נחשב לחיל מצטיין, יצא לקורס קצינים ובתום שלוש שנות שירות החובה המשיך ושירת שנתיים נוספות בקבע למרות שברור היה לו שאין הוא רוצה בקרירה צבאית.

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 19/02/121454 צפיות
WEEE הם ראשי תיבות של Waste Electrical and Electronic Equipment (פסולת אלקטרונית וציוד אלקטרוני). מדובר בחקיקה של פרלמנט האיחוד האירופי שמטרתה להתמודד עם הבעיה הגדלה והולכת של פסולת אלקטרונית. פסולת אלקטרונית (הכוללת למעשה כל פריט ציוד ובו רכיבים חשמליים) מכילה מגוון רחב של חומרים מזהמי סביבה כגון מתכות כבדות, מעכבי בעירה, מיני תרכובות פלסטיות ועוד.

מאת: אמנון אקוקלבריאות31/01/127804 צפיות
בשנת 2011 מתוך כ100,000 טונות של פסולת אלקטרונית שנוצרה בישראל רק 30% עברו מיחזור כלשהו. קיימת יוזמה תחיקתית בנושא אשר אמורה להביא לשינוי מבורך לטובה באמצעות הטלת אחריות למיחזור פסולת אלקטרונית על יצרנים ויבואנים של מכשירים אלקטרוניים. חברות אלה ייקנסו אם לא ידאגו למיחזור אחוז מסויים ממשקל סך הציוד האלקטרוני שמכרו. אחוז זה ילך ויגדל כל שנה מרגע כניסת החוק לתוקפו עד ליעד של 70 -80 אחוז (תלוי בסוג הפסולת).

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 31/01/121730 צפיות
תרומה של ציוד אלקטרוני שמיש נראית על פניה כרעיון טוב. תרומה שכזו יכול שתהיה בקנה מידה מקומי, כשאנו מניחים טלוויזיה ישנה למשל באזור שברשות הרבים (על המדרכה למשל) או כשאנו מעבירים אותה לעמותה המטפלת בחלוקת תרומות לאוכלוסיה חלשה. מעין תרומה של ציוד אלקטרוני נעשית גם במישור הבינלאומי כאשר ציוד שכזה נאסף במדינות מפותחות ומועבר למדינות העולם השלישי.

מאת: אמנון אקוקלאיכות הסביבה 24/01/121398 צפיות
רבים מאיתנו מעדיפים תמיד לתרום כל מה שלנו אין עוד צורך בו אך עשוי להיות בעל ערך למישהו אחר. בוודאי שכך נרגיש בכל הנוגע לציוד אלקטרוני תקין אך מיושן מעט ושהחלפנו בחדש.

מאמרים נוספים בנושא איכות הסביבה

מאת: yoni romאיכות הסביבה 14/11/191296 צפיות
מדינת ישראל מעודדת את ייצור החשמל דרך מערכות סולאריות. פתרון זה הוא פתרון ירוק, ידידותי לסביבה וזמין בבתים פרטיים ושטחים עסקיים. מערכת סולארית עסקית היא מערכת אשר נבנית על גגות בתי עסקים ובכלל זה: שטחים מסחריים, מפעלים, בנייני משרדים ודומיהם.

מאת: Roei Kalvoאיכות הסביבה 11/12/171564 צפיות
מהו פינוי נייר? איך מבצעים פינוי נייר? איזה שלבים כלולים בתהליך מיחזור נייר? למה גופי תעשייה זקוקים לשירותי פינוי נייר?

מאת: אור מחשביםאיכות הסביבה 24/10/161766 צפיות
מה היא אנרגיה סולארית? אנרגיה, או חשמל, מיוצרת בדרך כלל מנפט, גזים, ופחם, וכל החומרים האלה פולטים פחמן דו-חמצני ופוגעים בסביבה, בכדור הארץ כולו, וכן בבריאות שלנו ושל בני משפחתינו. בנוסף לכל זה, האנרגיה הזו לא מתחדשת – ברגע שנגמר הנפט בעולם, לא נמצא עוד, וכשנגמר הפחם, ייקח אלפי שנים עד שהוא יתחדש בכמויות שאנחנו צורכים כיום. במקומות שונים בעולם, החומרים האלה כבר נגמרו, והיום אנחנו בדרך צלחה לגמור את מה שנשאר באיזורים שעוד יש בהם את החומרים האלה.

מאת: קליבר 818איכות הסביבה 17/11/143052 צפיות
במקביל לשיפור מנועי בנזין, יצרניות רכב שונות מייצרות מנועים הצורכים סוגים שונים של דלק, ישנם סוגי דלק ידידותיים יותר לסביבה יותר בהשוואה לאחרים.

מאת: איוורור והנדסהאיכות הסביבה 05/11/142650 צפיות
מהו חוק אוויר נקי? חוק אוויר נקי, התשס"ח- 2008, גובש על ידי קבוצת חברי הכנסת ועמותת "אדם טבע ודין" ונכנס לתוקף ביום 1/01/2011.

מאת: בני דואניאיכות הסביבה 30/10/142628 צפיות
אחד הרעיונות הבולטים ביותר שעומדים לקבל בקרוב משנה תוקף הוא הוצאת שקיות הניילון החינמיות מהסופרמרקט הקרוב לביתכם. למעשה, כל קונה ייאלץ להגיע עם שקית רב פעמית מהבית על מנת להניח בפנים את המוצרים אותם הוא רכש, כאשר לשקיות הניילון אליהן התרגלנו עד עכשיו לא יהיה יותר שימוש, אלא אם נהיה מוכנים לשלם תמורתן.

מאת: שלומית לנגאיכות הסביבה 26/12/138677 צפיות
כיום כל משרד מחזיק לפחות מדפסת אחת. טונרים של מדפסות לייזר המושלכים לפח האשפה הם פוטנציאל לנזק סביבתי כבד. מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם בעיה סביבתית זו?

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica