חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

לפעילות גופנית השפעה חיובית על ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז

הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה שכיחה בתחום הנוירולוגיה והפסיכיאטריה של הילד והיא בעלת השלכות על עתידם הרגשי, ההתנהגותי והלימודי של הילדים הלוקים בה. מחקרים מראים כי 5-10% מהילדים בגילאי בית הספר מאובחנים כבעלי הפרעה זו ורובם בנים.

קיימים שלושה מרכיבים של הפרעת הקשב והריכוז:

ליקוי בקשב: ילדים המתקשים להתרכז לטווח ארוך וכל גירוי חיצוני מסב את תשומת ליבם, יש גם קושי ב"התארגנות" נכונה- למשל, שוכחים ציוד ואינם מסיימים מטלות שהתחילו.

פעילות יתר: ילדים הסובלים מאי שקט פסיכו-מוטורי: הם קמים, יושבים, רצים, רבים עם אחרים ונמצאים בעימות מתמיד עם המבוגרים בסביבתם. ילדים אלה מפריעים בגן, בבית הספר ובבית.

אימפולסיביות: קושי לשלוט בדחפים. למשל, ילדים אלה עשויים להתקשות לכבד כללים של משחק כמו לחכות לתורם והם מתפרצים לדברי אחרים.

ד"ר איתי זיו מזכיר במאמרו "הפרעות קשב וריכוז והפעילות הגופנית" מחקר שנערך באוניברסיטת ניו-יורק אשר הראה שביצוע פעילות גופנית בקביעות שיפר באופן משמעותי את התנהגותם של ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז בגילאי 5-12.

נראה כי פעילות גופנית משפיעה על ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז בשלוש רמות:

1)      ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז מאופיינים באי שקט ובתנועתיות יתר. פעילות גופנית היא דרך מצוינת להורדת המתח ולשליטה בתנועתיות והיא עוזרת לנתב את האנרגיות למטרות רצויות ומועילות. השתתפות בפעילות גופנית משחררת עודף אנרגיה, אשר מהווה את אחד התסמינים הבולטים של הפרעת קשב וריכוז, בצורה מקובלת ומוערכת.

2)      ההשתתפות בספורט מפעילה תגובות שרשרת הורמונליות, אשר משפיעות לחיוב על מצב הרוח ועוזרות להגיע למצב של רגיעה ושקט ולחיזוק יכולת הריכוז, ההקשבה והמיקוד במשימות שונות. פעילות גופנית מאומצת משפיעה על המוח באופן דומה לנטילת ריטלין.  

3)      ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז מאופיינים לעיתים כבעלי ביטחון עצמי נמוך וככאלו המתקשים ביצירת קשרים חברתיים. השתתפות מוצלחת בפעילות גופנית תורמת לחיזוק ההערכה העצמית והדימוי העצמי של הילד, מעניקה לו תחושת הישג ומסייעת לו גם בכך שמספקת לו הזדמנות ליצירת קשרים חברתיים.

חשוב לציין כי ממחקרים עולה כי ההשפעה הטובה ביותר על הפחתת פעילות יתר ועל העלאת המיקוד מתקיימת בזמן פעילות גופנית מאומצת.

לסיכום, לילדים עם הפרעת קשב וריכוז יש הזדמנות פז להצטיין בשיעור החינוך הגופני, בפעילות גופנית ובספורט ולכך יכולה להיות תרומה ניכרת להעלאת הערך העצמי והדימוי העצמי שלהם. 

פעילות גופנית המשולבת עם שיטות התערבות נוספות הינה דרך יעילה, קלה ופשוטה לעזור לילדים שאובחנו כבעלי הפרעת קשב וריכוז להתמודד עם בעיותיהם. לפעילות גופנית מאומצת יתרונות רבים והם מגובים מבחינה מחקרית. כאשר הפעילות מותאמת לילד הלוקה בהפרעת קשב וריכוז היא עשויה לסייע להתפתחותו הפיזית, החברתית והפסיכולוגית.

ולסיום, גם לנו יש המלצה: מתנפחים להשכרה מהווים דרך מהנה ויעילה מאוד לעודד פעילות גופנית אצל ילדים. השימוש במתקנים המתנפחים מדרבן את הילדים להיות אקטיביים: לקפוץ, לרוץ ולהשתולל כאוות נפשם. ניתן להשכיר מתנפחים בהם ניתן להשתמש כמעט בכל מקום. הם קלים לנשיאה, ניפוחם אורך פחות מדקה ובתום השימוש הם מתקפלים בקלות ונכנסים לתא המטען של רכב פרטי. מתנפחים לימי הולדת הם חגיגה של ממש עבור ילדים, הם משלבים הנאה, צחוק וכיף יחד עם פעילות גופנית. מתקנים מתנפחים מתאימים לשימוש בגני ילדים ובקייטנות ולאחרונה התקבלה חוות דעת מצוינת מקייטנה של ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז אשר קיימה פעילות עם המתקנים המתנפחים ודווח כי להזדמנות לפרוק אנרגיה בצורה מהנה כל כך היתה השפעה חיובית ביותר על התנהגותם של הילדים ועל מצב רוחם. כדאי לנסות... 

המאמר פורסם בחסות  - הופלך – מתנפחים מצחוק

מתנפחים במרכז מתל אביב ונס ציונה

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הופָּלָך - מתנפחים מצחוק

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת עופר רשקס

מאת: עופר רשקסימי הולדת13/06/141647 צפיות
זה אפשרי ואפילו פשוט לארגן מסיבת יום הולדת כייפית,מהנה וילדותית בעצמינו. בואו נאפשר לילדים שלנו להישאר ילדים כל עוד זה אפשרי ונחגוג להם יום הולדת צנוע המתאים לגילם.

מאת: עופר רשקסימי הולדת13/06/141422 צפיות
זה אפשרי ואפילו פשוט לארגן מסיבת יום הולדת כייפית,מהנה וילדותית בעצמינו. בואו נאפשר לילדים שלנו להישאר ילדים כל עוד זה אפשרי ונחגוג להם יום הולדת צנוע המתאים לגילם

מאת: עופר רשקסימי הולדת29/04/121144 צפיות
בחירה במתקנים במתנפחים כאטרקציה ליום הולדת הפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות. במאמר הבא תוכלו למצוא ייעוץ ודגשים חשובים שכדאי לדעת בבואכם לתכנן אירוע עם מתקנים מתנפחים.

מאת: עופר רשקסימי הולדת29/04/121185 צפיות
בחירה במתקנים במתנפחים כאטרקציה ליום הולדת הפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות. במאמר הבא תוכלו למצוא ייעוץ ודגשים חשובים שכדאי לדעת בבואכם לתכנן אירוע עם מתקנים מתנפחים.

מאת: עופר רשקסימי הולדת29/04/121144 צפיות
בחירה במתקנים במתנפחים כאטרקציה ליום הולדת הפכה לנפוצה מאוד בשנים האחרונות. במאמר הבא תוכלו למצוא ייעוץ ודגשים חשובים שכדאי לדעת בבואכם לתכנן אירוע עם מתקנים מתנפחים.

מאת: עופר רשקסהפקות אירועים29/04/121175 צפיות
מי שבוחר לחגוג יום הולדת, או כל אירוע, מחוץ לבית- בגינה ציבורית או בפארק, לרוב יצטרך להשתמש במכשירים צורכי חשמל. הפתרון הוא להשכיר גנראטור לאירוע, אולם השאלה היא איזה? וגם אחרי שהבנו איזה, עדיין ישנם מספר דגשים שכדי לזכור במקרה כזה בכדי לא להיות מופתעים באירוע. על כך ניתן לקרוא במאמר הבא.

מאת: עופר רשקסהפקות אירועים29/04/121085 צפיות
מי שבוחר לחגוג יום הולדת, או כל אירוע, מחוץ לבית- בגינה ציבורית או בפארק, לרוב יצטרך להשתמש במכשירים צורכי חשמל. הפתרון הוא להשכיר גנראטור לאירוע, אולם השאלה היא איזה? וגם אחרי שהבנו איזה, עדיין ישנם מספר דגשים שכדי לזכור במקרה כזה בכדי לא להיות מופתעים באירוע. על כך ניתן לקרוא במאמר הבא.

מאמרים נוספים בנושא הפרעות קשב וריכוז

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז17/08/162111 צפיות
סיפור אישי של רועי ועל איך אבחון דידקטי עזר לו להתבר על ליקויי הלמידה שלו ולהצליח בלימודים ובחיים.

מאת: vodplaceהפרעות קשב וריכוז06/07/161634 צפיות
אבחון דידקטי מאפשר לזהות הפרעות קשב או בעיות לימודיות בסיסיות לימודיות. כשמדובר בצעירים האבחון מקבל חשיבות עליונה

מאת: sharondan80הפרעות קשב וריכוז21/07/152491 צפיות
הפרעות קשב וריכוז הן ללא ספק בעיה מוכרת מאוד, אשר הפכה לאחת הבעיות השכיחות יותר בתחום הנוירולוגיה אצל ילדים וכיום, בשל המודעות הרבה לתחום, והמודעות להשלכות של ההפרעה על הילדים, הרבה מהם זוכים לאבחון מוקדם וטיפול מקצועי שלא היה קיים בעבר.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז19/07/152044 צפיות
הדיון בעולמו של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז לרוב מתמצה בהתייחסות לתפקוד האקדמי שלו בכיתה או להתנהגות שלו בבית, תוך התעלמות מוחלטת ממה שעובר על נבכי נפשו. בתור הורים, כדי להבין לעומק מה עובר על ילד שיש לו הפרעת קשב וריכוז, עלינו להתמקד לא פחות מכך בעולמו הרגשי.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז04/06/151816 צפיות
אחת הדילמות המרכזיות עימן מתמודדים הורים לילדים עם הפרעות קשב היא האם לדבר עם הילד על הבעייה או לא, ואם כן, איך בדיוק לעשות את זה. אולי אם לא נזכיר לו שהוא סובל מהפרעות קשב, הבעיה תהפוך מינורית, והוא לא יתפוס את עצמו כ"בעל הפרעה"? ומצד שני, שיחה כזו עם הילד דווקא יכולה לעזור לו להתמודד טוב יותר עם הקשיים? מה עושים? המומחים של מרכז אמירים עם כמה עצות להורים המבולבלים.

מאת: נאוה סלורהפרעות קשב וריכוז05/05/151932 צפיות
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים המקטרגים על הריטלין. בעידן ניו אייג'י, שבו המודעות לחסרונותיהן של התרופות הכימיות נמצאת בשיאה, הורים רבים נרתעים מהמחשבה לטפל בילדיהם הסובלים מבעיות קשב וריכוז באמצעות ריטלין. היות שהריטלין נתפס בציבור כפתרון המרכזי והיחיד להפרעות קשב וריכוז, הורים שהם מתנגדי ריטלין נמנעים מלהעניק לילדיהם טיפול הולם, ולעיתים אף מסרבים לשלוח אותם לאבחון, ובלבד שהילד לא יצטרך לקחת את התרופה. כדי לסבר את האוזן ולטובת הילדים, חשוב לנו לספר לכם, שיש פתרונות נוספים, שאינם כרוכים בנטילת ריטלין:

מאת: מגניב הפרעות קשב וריכוז03/03/152112 צפיות
ילדים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתקשים להשתלב בחברה ולדבר זה יכולות להיות השלכות קשות מאוד להם ולחברה שמסביבם. הפרעת קשב נובעת מפגיעה במערכת העצבים המרכזית, ובמערכת ההפעלה הרשתית, והסימפטומים לכך הם קשיים בהקשבה בריכוז, יכולות למידה וזיכרון מוגבלות, קושי במיון ועיבוד מידע של גירויים חיצוניים ופנימיים ועוד. כל ההפרעה הזאת גורמת ללחץ רב ולעומס נפשי על כל מי שסובל ממנה, בקושי בלמידה ובצבירת חוויות ועוד.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica