חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

פתרונות תקשורת בארגון שלכם

מאת: avivאבטחת מידע07/02/20121306 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

פתרונות תקשורת הופיעו עוד באמצע ובסוף המאה ה-19, עם המצאתם של הטלגרף והטלפון שבאו לספק תקשורת מיידית ומהירה יותר מזו שסיפקו המסרים הכתובים (כשאלה, בתורם, היוו פתרונות תקשורת שביקשו לענות על מגבלות התקשורת המדוברת במרחקים ארוכים). המערכת הארגונית כיום מחייבת תשתיות תקשורת שיאפשרו העברת כמויות עצומות של מידע – גדולות בהרבה מאלו שמהפכני התקשורת העלו על דעתם.

פתרונות תקשורת בארגונים מודרניים

הטכנולוגיה המודרנית החליפה את מקומן של תשתיות תקשורת מסורתיות כמו מרכזיית הטלפון והדואר הפיסי ברשתות תקשורת ממוחשבות. גם בסיסי הנתונים המסורתיים כמו ארון המסמכים העולה על גדותיו התחלפו בבסיסי נתונים דיגיטליים. השילוב בין השניים הופך את אכסון והעברת המידע, בתוך הארגון ובין ארגונים, לתהליך מהיר ואלגנטי יותר מבעבר – אך הוא מחייב פתרונות הניצבים בחזית הטכנולוגיה הקיימת, כדי להתמודד עם כמויות הולכות וגדלות של תעבורת המידע.

פתרונות אלה מתבטאים בהקמתן של תשתיות חדשות: תשתיות טכנולוגיות מתקדמות, המסוגלות להכיל ולהעביר לא רק את תעבורת המידע הנוכחית של הארגון, אלא גם לספק משענת יציבה למטרה זו בעתיד הנראה לעין ולשמש מקפצה לשדרוג בעתיד הרחוק יותר.

דוגמאות לתשתיות תקשורת עכשוויות

דוגמה לאחד מפתרונות התקשורת העכשוויים המוכרים ביותר – ולו בשל הנראות והבולטות שלו – הינו ארונות התקשורת. תשתיות מסוג זה מכילות את כל ציוד התקשורת הנדרש לארגון בתוך ארון ייעודי.

מדובר בפתרון נפוץ, המאפשר לרכז את מרבית התשתית על פני שטח פיסי קטן (יחסית), אך ניהול לא נכון שלו עשוי לגרום לבעיות: "דחיסה" חסרת-מחשבה של ציוד התקשורת לתוך הארון, מלבד העובדה שהיא יוצרת מחזה לא-נעים לעין, הופכת את הטיפול בתשתיות התקשורת של הארגון לסבוכה ויקרה. התקנת ארון תקשורת בארגון, אם כן, מחייבת מחשבה ותכנון קפדניים, כדי שפתרונות התקשורת לא יהפכו לבעיות חדשות.

עוד סוג נפוץ של תשתיות טכנולוגיות לתקשורת הקיים כיום כמעט בכל ארגון מסחרי או ציבורי, הוא הרשת האלחוטית. החיבור לרשת האינטרנט הוא אחד הכלים החשובים ביותר להתנהלות בעולם המודרני, והחיבור האלחוטי לרשת הופך לנושא קריטי היות והוא מאפשר להפריד בין החיבור לרשת לציוד המחשוב, ובכך מעניק גמישות גדולה יותר בהיערכותו הלוגיסטית של הארגון.

ככל שציוד המחשוב בארגונים הופך ליותר נייד ובר-החלפה, כך עולה חשיבותו של החיבור האלחוטי. כמו כל פתרונות התקשורת האחרים, גם התקנת רשת אלחוטית מחייבת תכנון דקדקני, כדי לדאוג לאמינות החיבור לרשת ולאבטחת המידע העובר בה.

התקנת תשתית אופטית הולכת ומתבססת כאחד מפתרונות התקשורת המובילים בארגונים. התקשורת הממוחשבת המהירה הנה כיום "סם החיים" של כל ארגון מודרני, והתשתית האופטית מאפשרת טיפול אמין, מהיר ובטוח במידע העובר בתקשורת כזו בנפחים מסיביים.

 



תגיות המאמר: פתרונות תקשורת


 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת aviv

מאת: avivעובד-מעביד13/02/121087 צפיות
Talent Management, או ניהול כישרונות בתרגום לעברית, הוא תחום שצובר תאוצה בניהול משאבי אנוש בשני העשורים האחרונים. הוא פותח על רקע התפתחותם של ענפים כמו ענף היי טק שבהם היכולות האנושיות הגבוהות של העובדים המצטיינים תופס משקל גדול בהצלחת חברה.

מאת: avivאבטחת מידע13/02/121648 צפיות
שימור עובדים הוא מרכיב חשוב בהצלחה ולפעמים בהישרדות של חברה, במיוחד בשוק תחרותי שבו המוחות המבריקים יחטפו במהירות על ידי המתחרים וחסרונם יורגש מאוד בחברה שעזבו. ענף ההיי טק הוא אולי הענף שבו החשיבות שבשימור עובד מצטיין ואיכותי בולטת במיוחד. את נעליו של עובד מקצועי ובעל ניסיון קשה למלא ובהעדרו יכולה החברה לאבד הרבה כסף ומוניטין.

מאמרים נוספים בנושא אבטחת מידע

מאת: אלעד סאעת אבטחת מידע31/07/161887 צפיות
במאמר הבא נסביר קצת על אבטחת מידע אישי ופרטי שלך ברשת. כיצד נגן על פרטיותינו באמצעות מספר צעדים פשוטים.

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע14/02/161755 צפיות
תפקיד מנהל אבטחת מידע (CISO) שונה מארגון לארגון ואופי התפקיד משתנה בהתאם לסוג הארגון, גודלו, תחום עיסוקו, הרגולציה שאליה כפוף ומאפייני הנהלתו. אך יותר מכל משפיע מנהל אבטחת מידע עצמו על התפקיד אותו הוא ממלא. כישוריו האישיים, יכולותיו המקצועיות והניהוליות ואופן התנהלותו בארגון בונים את תפקיד מנהל אבטחת מידע בארגון ואת מידת השפעתו על התהליכים, על העובדים ועל ההנהלה.

מאת: יוני שוורץ אבטחת מידע02/07/152376 צפיות
תגי קרבה פועלים בטכנולוגיית RFID. זו טכנולוגיה ותיקה יחסית לזיהוי באמצעות תדרי רדיו, אך בשנים האחרונות היא חוזרת למרכז הבמה. הסיבה העיקרית לכך היא מידת ההתאמה של הטכנולוגיה לשימוש בתוך כרטיסי עובד. בנוסף, בעזרת הטכנולוגיה ניתן לאתר פריטים ולזהות חפצים בצורה אלחוטית וללא צורך בשדה ראייה או מגע ישיר

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע14/03/1510352 צפיות
עובדים בארגון מתוקף תפקידם נחשפים למידע מסווג כגון: מידע רפואי, מידע מסווג אישי ומידע עסקי ארגוני, נתוני כרטיסי אשראי, תשלומי לקוחות ועוד. בין אם ניתן להם אישור לגשת למידע או שמדובר בגישה לא מורשית, הדבר עלול להוות בסיס להוצאת המידע מתוך מערכות הארגון השונות למקורות שאינם מורשים. לחלופין, עובד עלול להעתיק תוכן מסמך מסווג למסמך אחר מבלי להיות מודע לכך שהתוכן מסווג ולהוצאת המידע מחוץ לארגון ביודעין או בעקיפין.

מאת: אלכסייאבטחת מידע18/01/153297 צפיות
מה זה אבטחת מידע? מי אחראי על אבטחת מידע? ATTGM Consulting חברת אבטחת מידע. www.attgm.com

מאת: אלכסייאבטחת מידע18/01/153283 צפיות
טיפים ליצירת סיסמאות חזקות, להגברת מודעות אבטחת מידע ומניעת זליגת מידע אישי ורגיש. ATTGM Consulting www.attgm.com חברת אבטחת מידע

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע19/07/143703 צפיות
לוחמת סייבר היא פעולה מלחמתית, הננקטת על ידי מדינה, ארגון טרור וכדומה, על מנת לחדור ולהסב נזק למערכת המחשוב של היריב או למערכות אחרות המסתמכות עליה. לאור הלחימה באזור הדרום במבצע "צוק איתן", בימים האחרונים מתקיימות מתקפות סייבר על ארגונים וחברות שונות במדינת ישראל. בין המתקפות ניתן לראות מתקפות כגון: DOS (Denial Of Service), Defacement (השחתת אתרים) ופישינג (דיוג).

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica