חפש מאמרים:
שלום אורח
20.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

Talent Management – העידן החדש בשימור עובדים

מאת: avivעובד-מעביד13/02/20121086 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

ההתייחסות של כל חברה לנושא ניהול הכישרונות משתנה, אבל בבסיס, מדובר על העברת האחריות בניהול המשאב האנושי מידיה של מחלקת משאבי אנוש לידיו של הדרג הניהול הזוטר והבכיר. באחריותם של המנהלים לדאוג לרווחת העובד, למוטיבציה שלו להצליח ולהישאר נאמן למקום העבודה ולהתפתחות האישית והמקצועית שתעצים את תחומי המצוינות שלו.

Talent Management ושימור עובדים

בענפים כמו ענף ההיי טק עלות הגיוס, ההשמה הנכונה וההכשרה של עובד חדש יקרים מאוד וערכו של עובד ותיק ומיומן רב מאוד. יש לא מעט מקרים של חברות שקרסו לאחר שמספר עובדים מצוינים פרשו מהם והשאירו אחריהם מערכת שלא ידעה להשלים את חסרונם. לפעמים, עזיבה של עובד יכולה לגרום באופן ישיר לאבדן לקוחות או לפגיעה במוניטין החברה, כך ששימור עובדים טובים היא משימה ראשונה במעלה שנמצאת תמיד על סדר היום של הדרג הניהולי בחברות המובילות.

שימור עובד בגישת Talent Management מתייחס לכמה היבטים חשובים מעבר לפיתוי העובד באמצעות העלאות שכר ובונוסים. ככלל, נמצא ששכר גבוה משפיע מאוד על השארות במקום עבודה בתנאי שוק נוחים, אבל בשוק תחרותי תמיד יהיה מי שיציע יותר ויפתה את העובד 'לערוק' ובחברה שנמצאת במצב משברי או סובלת מניהול אנושי לא תקין, יש עובדים שיעזבו אפילו בעבור שכר נמוך יותר.

לכן ניהול הכישרונות מעניק משקל גם לשביעות רצונו של העובד מהיחס שהוא מקבל, הסיפוק והאתגר שיש לו בעבודה והיכולת שניתנת לו להתקדם ולהתפתח מקצועית.

ניהול כישרונות והתפתחות אישית

כחלק מניהול הכישרונות, חברות רבות מאפשרות ומממנות לעובדים מצטיינים לימודים, לפעמים על חשבון שעות העבודה. השאיפה היא שהידע שנרכש בלימודים ישדרג את יכולות העובד במשרתו אבל ההרגשה האישית שלו, כמי שמקבל את ההזדמנות לפתח את עצמו ולא לקפוא על השמרים חשובה לא פחות.

Talent Management ומדדי הצלחה

הגישה השמרנית לניהול כישרונות רואה בשימור העובדים הטובים רק נדבך אחד במערכת שמטרתה ניצול הכישרונות הקיימים בחברה על מנת להשיג תוצאות עסקיות טובות יותר. כאמור, המוטיבציה בענפי עתירי ידע אנושי היא קריטית להצלחתם, כך שיש קשר ישיר בינה לבין מיצוי פוטנציאל הרווח של החברה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת aviv

מאת: avivאבטחת מידע13/02/121646 צפיות
שימור עובדים הוא מרכיב חשוב בהצלחה ולפעמים בהישרדות של חברה, במיוחד בשוק תחרותי שבו המוחות המבריקים יחטפו במהירות על ידי המתחרים וחסרונם יורגש מאוד בחברה שעזבו. ענף ההיי טק הוא אולי הענף שבו החשיבות שבשימור עובד מצטיין ואיכותי בולטת במיוחד. את נעליו של עובד מקצועי ובעל ניסיון קשה למלא ובהעדרו יכולה החברה לאבד הרבה כסף ומוניטין.

מאת: avivאבטחת מידע07/02/121305 צפיות
המושגים "פתרונות" ו-"תקשורת" מרמזים על קיומן של "בעיות תקשורת" אותן צריך לפתור. למעשה, מדובר פחות ב- "בעיות" ויותר ב- "אתגרים": נושא תעבורת המידע הפנימית והחיצונית הוא חלק בלתי נפרד מהתנהלותו של כל ארגון ציבורי ומסחרי מודרני.

מאמרים נוספים בנושא עובד-מעביד


מאת: vodplaceעובד-מעביד21/04/162839 צפיות
לא צריך לחכות לפסח בשביל לנקות את המשרד, חברות רבות מספקות שירותי ניקיון לעסקים בכל ימות השנה ובמיוחד לקראת החגים על מנת שהמשרד יהיה כחדש כל הזמן. זה טוב גם בשביל העובדים וגם בשביל המעביד.

מאת: ירון בוניעובד-מעביד24/09/153435 צפיות
אחד הכלים הכי חזקים לקבל שת"פ מלקחות , עובדים -הוא באמצעות ההומור ! אבל, איך עושים את זה?.. ..הו ..

מאת: yossi dעובד-מעביד26/03/151617 צפיות
קליפורניה היא יעד מועדף לעבודה בחו"ל. אנשים רבים בוחרים לטוס למדינה זו בשביל להרוויח כסף טוב ולהנום מהחופים והאווירה.

מאת: snunitעובד-מעביד13/03/148243 צפיות
אם אתם מחפשים דרך לשבור את השגרה באירוע חברה ולהוסיף קצת פלפל, שווה לכם לשקול להוסיף לאירוע שאתם מארגנים גם סדנא.

מאת: snunitעובד-מעביד12/03/148190 צפיות
כיצד תשמרו על בריאות העובדים בחברה שלכם?

מאת: אלירון קוגןעובד-מעביד06/11/138542 צפיות
על עבודה כאופר בחו"ל, איך לעבוד כאופר, איך למצוא עבודה כזאת, האם זה מתאים לכולם? הכל במאמר הזה!

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica