חפש מאמרים:
שלום אורח
25.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד לעודד שימור עובדים בחברות היי טק?

מאת: avivאבטחת מידע13/02/20121647 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

שימור עובד בחברת היי טק הוא בפירוש עניין של כסף אבל לא רק. כמו בכל מקום עבודה אחר, עובד מרוצה זקוק לתנאי עבודה נאותים, לתחושת שייכות ומעורבות ולמשרה מאתגרת, מעניינת ומספקת. מעל הכל האוריינטציה של שימור עובדים צריכה להיות עניין מובנה ומוגדר, חלק ממטרות הדרג הניהולי שיורגש כלפי מטה בכל הדרגים.

שימור העובד בזירה תעסוקתית תחרותית

במיוחד בענף ההיי טק, החשש מפני 'בריחת מוחות' הוא חשש ממשי, כי בשונה מרוב העובדים, עובד מצטיין ואיכותי במיוחד יביא בעזיבתו לנזק גדול חברה ובמקרים רבים גם יחזק את המתחרים. לכן, אין מקום לניהול המקובל בארץ של 'כיבוי שריפות' ברגע האחרון.

שביעות רצון של העובדים הטובים צריכה להיות בראש מעייניו של המנהל כל הזמן ולא רק כשהם כבר עם רגל וחצי מחוץ לחברה.

בונוסים ותגמולים תקופתיים, אחת לשנה או חצי שנה, מקובלים ברוב חברות ההיי טק והם דרך מצוינת לחזק עובד על ביצועים, בתנאי שהחברה יכולה לעמוד בעלויות של מערך התגמולים הזה, אבל לא די בכך.

מה יקרה לעובד טוב שמסיבה זו או אחרת קיבל פתאום הערכה  תקופתית לא טובה?

המחויבות למקום העבודה צריכה להיות מושרשת מעבר לערכו של הכסף שמקבלים. לכן משקיעים בחברות היי טק רבות גם בימי גיבוש, חופשות משותפות, אירועי תרבות ויוצרים מעין גאוות יחידה ומעורבות רגשית של העובדים שתופסים עצמם כחלק מהחברה. המעורבות הזו נמצאה במקרים רבים עמידה יותר מתגמול כספי.

שימור עובדים מותאם למאפייני העובד

שיטת ניהול הכישרונות היא דוגמא אחת לשימור עובדים באמצעות התאמה למאפיינים וצרכי העובד. היא מאפשרת התאמה של משרה שבה כל עובד יפגין את הכישורים המיטביים שלו – לטובת הישגי החברה, אך גם לטובת רווחתו האישית.

הערכת עובדים מעמיקה ורצינית היא חלק בלתי נפרד משימור העובדים בחברה, לא רק בגלל היכולת לקבוע את רמות התגמול להם יזכה כל אחד מהם אלא בעיקר בזכות הנתונים הנגזרים מהערכת עובדים שבאמצעותם ניתן להתאים לכל עובד את תנאי ההעסקה והמשרה המתאימים לו ביותר.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:
 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת aviv

מאת: avivעובד-מעביד13/02/121087 צפיות
Talent Management, או ניהול כישרונות בתרגום לעברית, הוא תחום שצובר תאוצה בניהול משאבי אנוש בשני העשורים האחרונים. הוא פותח על רקע התפתחותם של ענפים כמו ענף היי טק שבהם היכולות האנושיות הגבוהות של העובדים המצטיינים תופס משקל גדול בהצלחת חברה.

מאת: avivאבטחת מידע07/02/121306 צפיות
המושגים "פתרונות" ו-"תקשורת" מרמזים על קיומן של "בעיות תקשורת" אותן צריך לפתור. למעשה, מדובר פחות ב- "בעיות" ויותר ב- "אתגרים": נושא תעבורת המידע הפנימית והחיצונית הוא חלק בלתי נפרד מהתנהלותו של כל ארגון ציבורי ומסחרי מודרני.

מאמרים נוספים בנושא אבטחת מידע

מאת: tiloniאבטחת מידע23/03/211632 צפיות
מספר טלפון וירטואלי הוא מבין הטרנדים החזקים ביותר שקיימים בשנים האחרונות בעולם התקשורת והטלפוניה לעסקים. מספרים אלה מתאפשרים בעזרת טכנולוגיות תקשורת מתקדמות וכך מאפשרות לנו ליהנות ממספרים שהם לא פחות מקווי טלפון, וללא צורך בהרכבה של תשתית פיזית בעסק

מאת: ליאת מנדלסוןאבטחת מידע28/09/143084 צפיות
מחפש שירותי מחשוב לעסקים? מעוניין בפתרונות חכמים אשר יועילו בצורה משמעותית לעסק שלך? ובכן, אתה נמצא במקום הנכון. בשנים האחרונות ניתן לראות כיצד הטכנולוגיה נתנה אותותיה ואם בעבר בעלי עסקים נאלצו להתמודד עם "חוות שרתים" (חווה אשר אילצה את בעלי העסקים לסבול מהוצאות שונות הן בשמירה על חדר השרתים והן בתחזקו) הרי שכיום הדבר מיותר לחלוטין ופשוט לא קיים כמעט.

מאת: ליאת מנדלסוןאבטחת מידע05/08/142704 צפיות
מחשוב מענן אומר למעשה משהו פשוט: יש ברשותך עסק, סביר להניח שיש בו מספר של מחשבים, הגיע הזמן שתחשוב כיצד להגן עליהם מבלי באמת להצטרך "ללכת לאיבוד", מבלי להרגיש אבוד בתוך עולם עם מושגים ונתונים שאינך מכיר כיוון שזה בדיוק היתרון של מחשוב ענן. הוא פשוט, מובן ומעניק את מלוא הצרכים שאתה זקוק להם.

מאת: ליאור מזוראבטחת מידע02/12/138196 צפיות
הרשתות החברתיות הביאו לאחד השינויים היסודיים ביותר באופן שבו אנו מתקשרים ברשת האינטרנט מאז המצאתו של הדואר האלקטרוני. אתרים אלה מציעים דרך זמינה ונפוצה לשמור על קשר עם חברים ומשפחה בשיתוף תמונות, קטעי וידיאו, כתבות ומידע בכלל. רבים פונים לאתרי הרשתות חברתיות כדי לקדם את הקריירה שלהם או מסיבות מקצועיות אחרות כמו חיפוש עובדים ועוד . הפרופיל ברשת החברתית מזהה אותנו עם החברים שלנו, התגובות שלנו באתרים שונים ובפורומים ולהזדהות מול אתרים יותר פרטיים ואישיים.

מאת: שי ברסאבטחת מידע05/07/131815 צפיות
למי מיועד קורס אבטחת מידע? מה כוללת תכנית לימודי קורס אבטחת מידע בלימודי ההייטק?

מאת: אייל מנקראבטחת מידע08/04/131982 צפיות
בעידן של ימינו, כשלא מפסיקים לשמוע על מתקפות סייבר, פריצות לאתרים והאקרים שרק משכללים את שיטותיהם מדי יום, אין לנו מנוס מלנסות להגן על האתרים שלנו. כדי שנוכל לאבטח את אתרינו, ובתוכם כמובן אתרי וורדפרס, יש להקפיד על מספר עקרונות חשובים. אבטחה של אתרי וורדפרס חשובה מאוד - במיוחד לאור העובדה שפשטותם של אתרים אלו מאפשרים לכל אחד לנהל אותם, גם למי שלא מבין בכל תחומי האינטרנט והמחשבים, ולכן לא מודע לסיכונים הטמונים בשימוש ברשת.

מאת: אייל מנקראבטחת מידע26/02/132063 צפיות
סוגיית האבטחה ברשת האינטרנט נהיית חשובה יותר ויותר בעבור בעלי אתרים ברחבי עולם ובישראל בפרט, וזאת לנוכח הפריצות המרובות שהאקרים מנסים לבצע כל יום ויום. בארץ למרבה הצער השרתים יותר חשופים יחסית להתקפות האקרים, וזאת משום שרבים מעוניינים לפגוע באזרחים ישראלים. יש מספר דרכים לוודא את אבטחת האתר, כשאחת הפשוטות בהן היא פשוט לבנות אתרים על בסיס מערכת וורדפרס. וורדפרס היא מערכת לניהול תוכן, שמלבד מגוון יתרונותיה היא גם בעלת יכולות גבוהות מבחינת אבטחה.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica