חפש מאמרים:
שלום אורח
24.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

הלוגו שלנו גדול וירוק

מאת: ארז פרימיתוג25/02/2012922 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

כידוע, קיימים סוגים שונים ומגוונים של לוגואים. לוגו שמורכב מכיתוב בלבד, לוגו שכולל כיתוב וסמל (אלמנט גרפי), לוגו המורכב מכיתוב שהוא בעצמו הסמל. איך תוכלו לדעת מה הכי נכון ומתאים לחברה או לעסק שלכם?

ראשית, שילוב של סמל בלוגו אינו חובה בבניית זהות לחברה או מוצר. ישנן חברות גדולות בעלות מיתוג מצוין שאין להן סמל והדבר אינו מפחית מאומה מעוצמתו של הלוגו שלהן. ראו לדוגמא את SONY, NOKIA, MICROSOFT ועוד. גם Coca Cola היא דוגמא לחברה בעלת לוגו המורכב מכיתוב נטול סמל. הלוגו מוטמע כל כך חזק בתודעה שלנו, כך שכל דבר שנכתוב באותו פונט (גם את השם שלנו) נזהה בתודעתנו כ-Coca Cola וחלק מאיתנו אף לא ישימו לב שכתוב משהו אחר...

לוגו טוב חייב להיות ברור וקליט. אין שום הכרח להשתמש כסמל באיור שמתאר את תחום הפעילות של החברה. Apple שייכת לתחום התקשורת והמחשבים והסמל שלה הוא בכלל תפוח. הסמל של בנק הפועלים הוא מעויין אדום עם פינות מעוגלות.

האם זה אומר שהסמל יכול להיות כל דבר שעולה על הדעת? ברור שלא.

לכל בחירה בכיוון שנבחר יש איזשהו בסיס רציונלי. Apple בתחילת דרכם רצו לייצר קירבה תודעתית לביטלס והיו מוכנים להשקיע סכום נכבד ברכישת הזכויות לסמל (של חברת התקליטים המיתולוגית). בנק הפועלים בחרו להישאר צמודים לסמל ההיסטורי (המעויין) ורק עדכנו את העיצוב החזותי שלו במהלך של מיתוג מחדש שעבר הבנק לפני מספר שנים.

כאשר ללוגו מתווסף סמל, ההיררכיה בין שני האלמנטים הופכת להיות קריטית. הלוגו, כמו תמיד, צריך להיות קריא במבט ראשון גם אם עושים לו מניפולציה טיפוגרפית. ישנם מקרים בהם הסמל הוא הראשון בהיררכיה ולאחר הטמעת הזהות ניתן אף "להשתחרר" מהלוגו, ראו מקרהapple או נייק. זוהי תוצאה של אסטרטגיה ועבודה ארוכת טווח בהטמעת הזהות ומידה כזו או אחרת של ביטחון עצמי בחוסן המותג. בזק חלמה להישאר רק עם ה-B, אך לא הלכה עד הסוף.

איך תדעו מה נכון לעסק שלכם? בתהליך עבודה מסודר ונכון של בניית זהות לחברה או מוצר אנו זקוקים בראש ובראשונה לבריף שיווקי. הבריף מוביל תהליך ראשוני של מחקר שיווקי ואסטרטגי, הכרת העסק, המתחרים, השוק וכד'. תמיד צריך לזכור שעיצוב קודם כל משרת מטרה. חברה זקוקה לזהות שתואמת ומשקפת את האסטרטגיה שלה על מנת שתוכל לחדור לשוק ולבסס בו נראות. ללא בריף עם הגדרות מדויקותהתוצאה שתתקבל תהיה קוסמטית ותפספס את המטרה. הבריף צריך לכלול תשובות לשאלות כגון: מה החברה/ המוצר עושה? כמה זמן היא קיימת? מהו תחום הפעילות שלה? הגדרת הביזנס שלה, אם מדובר במוצר, האם לחברה יש מוצרים נוספים בקנה? מה ההיררכיה של סל המוצרים? מי המתחרים (שוק מקומי, שוק עולמי)? האם תחום הפעילות שמרני? מי קהל היעד (חברות, צרכן סופי וכו')? מה החברה רוצה לשדר? שימו לב שמילים כמו אמינות, מצוינות הן מאוד כלליות ונכונות לחברות ומוצרים בכל תחום ולכן כדאי לחדד יותר את הדברים ולהתמקד – לוגו לא יכול לשדר גם וגם וגם וגם וגם.

לאחר העברת בריף מסודר עליכם לקבל שלוש סקיצות ללוגו שונות לחלוטין אחת מהשנייה (לא וריאציה של אותה יצירה בצבעים שונים). אין שום יתרון או ערך בהצפה של חמש או עשר סקיצות כמעט זהות.

בשלב זה, כדאי לבדוק את האפשרויות בשחור לבן בלבד ולא להוסיף פרמטר נוסף. עבודה שנראית טוב בשחור לבן תמיד תראה טוב גם בצבע. חוץ מזה, יהיו מקומות בהם לא תהיה אפשרות להוסיף לוגו צבעוני ולכן חשוב שהאופציה תהיה קיימת. כאשר אתם בוחנים את העבודה קחו בחשבון כל הזמן את הבריף: מה אתם רוצים לשדר ומי קהל היעד? בדקו כל סקיצה ללוגו גם בגודל מינימום וזכרו שאם יש בעיית קריאות אזי הסקיצה פסולה.

כעת עליכם לבחור סקיצה אחת מבין השלוש ואותה לחדד במידת הצורך. זכרו שמדובר בתהליך ולכן, התקשורת בין הלקוח וחברת המיתוג הינה קריטית. אם משהו לא נכון לדעתכם נסו למקד את הדברים (לא ברמת אהבתי/ לא אהבתי), על מנת שתגיעו לתוצאה הסופית מהר יותר. בשלב הזה נכנסים לטיפול גם במימד הצבעוניות, שלו תפקיד חשוב גם בקביעת האווירה ושפת המותג שנגזרת מהלוגו.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

מומחה לשיווק ואסטרטגיה, בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת ברדפורד.
מייסד ושותף ב-אגאמא, חברת מיתוג מובילה שהוקמה ב-2002 ומספקת מענה מושלם ואפקטיבי למכלול הצרכים השיווקיים של חברות בשוק העסקי (b2b) והצרכני (b2c).

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ארז פרי

מאת: ארז פרימיתוג25/02/121315 צפיות
ראשיתו של תהליך מיתוג אמיתי הוא בניתוח מעמיק של החברה ומוצריה, הדימוי הנתפס שלה, הסביבה התחרותית שלה, התוצרים התקשורתיים הקיימים ועוד. בעת בחינת סביבתה העסקית של הפירמה יש צורך להיעזר במודלים שונים על מנת לקבוע את האסטרטגיה העסקית הרצויה לחברה, לבחון את חוזקותיה וחולשותיה מול המתחרים ולבחור את התגובה הרצויה. רק בסוף התהליך ניתן לבנות את המעטפת השיווקית והתקשורתית ההולמת את התובנות הקודמות.

מאת: ארז פרימיתוג09/10/111190 צפיות
עיצוב לוגו הוא מלאכה מורכבת ומאתגרת. במאמר זה אנסה לגעת בשאלה מה הופך לוגו ללוגו טוב? טיפוגרפיה? מקוריות? כישרון עיצובי? האם בכלל קיים דבר כזה, לוגו טוב לעומת לוגו רע? ומה נדרש מהמעצב כדי לעצב לוגו טוב?

מאת: ארז פרימיתוג09/10/11991 צפיות
הנתונים הסטטיסטיים היבשים מראים, כי בתוך שנה נסגרים כ-30% מהעסקים החדשים ובתוך חמש שנים נסגרים כ-70% מהם, כלומר, שניים מתוך שלושה. האם מיתוג נכון יכול לאפשר לעסק לחמוק מהנתונים הקודרים? וכיצד?

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192735 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176196 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162599 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162697 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162189 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162118 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162010 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica