חפש מאמרים:
שלום אורח
28.04.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

סיר פויקה

מאת: ישראלטיולי תרמילאים28/02/20121901 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק
סיר פויקה

הפויקה היא קדרת ברזל עטירת מוניטין, מאז ימי הביניים. קדירה עתיקה זו מנציחה את צורתה ותכולתה במשך מאות שנים, מתכולה של רבע ליטר ועד 70 ליטר (מגודל ¼ ועד מספר 30). הפויקה שנכחדה במולדתה אירופה, נשתמרה הודות לאפריקנים בדרום אפריקה, אשר משמרים בקנאות את מורשתם, וכל שהביאו עמם מאז ההגירה הראשונה מאירופה. בשפת האפריקנס זה נכתב: potjie  אבל נהגה poy-key  משמעות המילה סיר קטן ועגול. קדירת הפויקה היא בעצם סיר כדורי העשוי ברזל יציקה עבה ונשען על 3 רגליים. הוא נועד לשימוש בגחלים, ומהווה את המוקד במהדורת השבט. ייחודה של קדירת הפויקה בכך שהחום מתפשט באופן שווה על כל מעטפת הסיר, שלא כמו בסיר רגיל שבו החום חודר לתבשיל רק ממקור החום. גם העובדה שתחתית הסיר כדורית גורם לסירקולציה מתמדת של הנוזלים בתבשיל, והתוצאה היא בישול איטי ואיכותי לכל מי שהתנסה בכך. בעשור האחרון הטרנד של בישול שטח מסביב לפויקה הולך ומתפשט יותר ויותר. זה החל ביחידת העילית בצבא וחדר לטיולי השטח, לחוגי בישול ולמארגני קייטרינג יחודיים. בד בבד עם אימוץ הפויקה כמלך בישול השטח, מתרחב השימוש בקדרות ברזל, מחבתות ומשטחי צלייה בבית בחצר ובשטח.

הנחיות לטיפול לפני השימוש הראשון בכלי יציקה מברזל:

  • לרחוץ במים חמים וסבון את פנים הסיר והמכסה וליבש היטב.
  • למרוח בשמן בישול את פנים הכלי והמכסה (אם קיים).
  • להכניס את הסיר לתנור (או לאש) בחום של 250 מעלות C למשך כשעה (רצוי לחזור על התהליך פעם נוספת, ורצוי לשים רדיד אלומיניום בתחתית התנור לקליטת טפטופי שומן)
  • לאחר ההכנה הראשונית, ניתן להתחיל לבשל בכלי (מובן שהכנה זו נדרשת רק לפני הבישול הראשון בלבד)

תחזוקת קבע:

  • ליבש היטב הסיר לאחר הניקוי והשטיפה וזאת ע'מ למנוע כתמי חלודה.
  • בתנאי לחות יתכנו כתמי חלודה וניתן להסירם ע'י שפשוף במטלית משומנת, ולאחר מכן לנגב במטלית יבשה, ולשמן מחדש.
  • עם השימוש בכלי, הוא יקבל עם הזמן גוון שחור והוא לא יהיה דביק.
  • רצוי לחזור מדי פעם על פעולת השימון (אחת לשנה, ותמיד עם כלי נקי ויבש)
  • לאחסן במקום יבש ללא כל כיסוי כדי למנוע 'הזעה' הגורמת לחלודה.

מתכון מומלץ לפויקה מס' 3 (8 ליטר כ-8 עד 10 מנות):

חומרים: 2 עופות או 2 ק'ג בשר, 2 בצלים גדולים, 6 גזרים, סלרי, ק'ג תפו'א, ספל אפונה או שעועית ירוקה, חופן שקדים מרוסקים או אגוזי מוסקט, מלח, פלפל, 2 ראשי שום, כוסברה או פטרוזיליה.

מחממים את הסיר עם שמן ומטגנים את הבצלים חתוכים עבה, מזיזים הצידה לדפנות ומשחימים את הבשר, מזיזים ומטגנים את התפ'א. מומלץ להניח בתחתית הסיר כמה עלי כרוב לשיפור הטעם ומניעת הדבקות האוכל לתחתית.

מחזירים את הבצל, הבשר, התפו'א ושאר הירקות לסיר, ממיסים התבלינים ב-4 כוסות מים לפחות, ויוצקים מסביב. מבשלים על אש מבעבעת שעה עד שעה וחצי כאשר בודקים מדי פעם שיש מספיק נוזלים (לא פחות מ-1/3 גובה הסיר), אין צורך לבחוש- בתאבון!

התאמת כמויות:

  • לפויקה מספר 2 (5 ליטר) כופלים את הכמויות ב5:8
  • לפויקה מספר 4 (10 ליטר) '        '     '       ב10:8
  • לפויקה מספר 6 (14 ליטר) '        '     '       ב-2
  מומלץ לבדוק לפני רכישת פויקה שמדובר בסיר מקורי מתוצרת MJP (וגם GORU היא חברה עם איכות סירים ברמה גבוהה) ולא בסיר מחברות שהמחיר אולי מפתה, אבל הציפוי ברמת איכות ירודה, וסגסוגת המתכות מעורבת במתכות זולות יותר שפוגמות באיכות הסיר.   לרכישת סיר פויקה מקורי במחיר מעולה אתם מוזמנים להכנס ל-סיר פויקה
 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ציוד טיולים | גריל גז

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ישראל

מאת: ישראלתיירות ונופש - כללי05/04/121967 צפיות
סנדלי שורש הם סנדלים ישראליים אותנטיים. בארץ החמה שלנו, להסתובב עם נעליים במשך כל עונות השנה

מאת: ישראלקניות 16/02/123208 צפיות
ישנם דגמים וסוגים רבים של גרילי גז, ובעקבות כך בחירת גריל גז נעשתה לא פשוטה. במאמר זה נסייע לבחירה נכונה של גריל גז.

מאת: ישראלטיולי תרמילאים06/12/111876 צפיות
כשבאים לקנות כלי עבודה מסוג זה מתגלות פתאום חברות נוספות המוכרות את האולרים באיכות גבוהה שלא מביישת אף כלי עבודה ובמחירים זולים יותר. כמו לדוגמא ויקטורינוס גרבר לדרמן ועוד.

מאת: ישראלעסקים - כללי14/11/101312 צפיות
תוספי התזונה ויטמינים מינרלים וצמחי מרפא יכולים לסייע לאנשי עסקים בהפחתת המתח שיפור הזיכרון השלמה תזונתית ואף הפחתת ימי המחלה שעולים להם כסף רב.

מאת: ישראלתוספי מזון14/11/101836 צפיות
מחקרים מראים כי תוספת של מולטי ויטמין משפרת את המצב התזונתי וכי יש לשקול בחיוב השלמה תזונתית המותאמת לילדים.

מאת: ישראלתוספי מזון12/11/109083 צפיות
חברת GNC מתמחה בויטמינים, תוספי תזונה ומוצרי בריאות. אורח חיים בריא כולל את כל התחומים הקשורים לבריאות ! לכל אדם את המוצרים המתאימים ביותר עבורו/ה אשר יתנו מענה הולם לבעיה בריאותי או למטרות כושר ודיאטה. מגוון המוצרים של GNC בישראל כולל כ- 300 מוצרים שונים הכוללים: מולטי ויטמינים, פורמולות אנטי-אוקסידנטיות, ויטמינים,מינרלים, חומצות אמינו, צמחי מרפא, מוצרי ספורט ומוצרי דיאטה .

מאת: ישראלתוספי מזון11/11/101639 צפיות
רוב העוסקים בספורט רוצים להרגיש טוב,להיראות טוב, לרזות ולהיות בריאים. תזונה נכונה בשילוב תוספי תזונה, חיוניים להשגת תוצאות אופטימליות. ממחקרים עולה כי העוסקים בספורט זקוקים לתוספי תזונה ספציפיים על מנת להפוך את הפעילות לאפקטיבית יותר. שימוש מושכל בתוספים המתאימים, מאפשר לגוף לשמר את ההישגים, מגן על השרירים ובונה אותם, תורם לפעילות הלב, להרזייה, לשריפת שומנים ומגביר עירנות בזמן פעילות

מאמרים נוספים בנושא טיולי תרמילאים

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים31/10/182356 צפיות
היתרונות של הבאת טלפון לוויני לדרום אמריקה ושאר אזורים לטיולי תרמילאים כה גדולים, עד כי בהחלט משתלם לבצע את ההשקעה הכספית אשר שכרה בצידה.

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים31/05/181268 צפיות
עם טלפון לוויני לדרום אמריקה יכולים להגיע בכיף ולחזור בשלום גם

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים18/03/181340 צפיות
חלק מבינים את החשיבות של הבאת טלפון לוויני לדרום אמריקה הפראית, ולהם תהיה דרך ליצור קשר בכל שעה נקובה.

מאת: רוני הכהןטיולי תרמילאים25/08/162250 צפיות
מה קורה כאשר הם יוצאים אל אחד מאותם טיולי שטח במקומות שכוחי אל הרחק בעולם הגדול? במקום לקוות שהם ייקחו עמם מכשיר לוויני כנראה שאולי כדאי לנקוט בצורת פעולה אחרת.

מאת: אהודטיולי תרמילאים03/12/139360 צפיות
יש אנשים שאוהבים לצאת לטיולים כל השנה, כולל לינה בשטח. עבורם קמפינג זה חלק מהשגרה שלהם. טיילים וותיקים יודעים בדיוק מה הם צריכים לקחת ולקראת ישום שישי הם כבר הספיקו לארוז את כל הציוד הנדרש לקמפינג. מי שרגיל ומנוסה ביציאה לטיולים ולקמפינג, יודע עד כמה חשוב התפקיד של אוהלים איכותיים ואמינים, במיוחד כשבחוץ קר וגשום.

מאת: כתיבת מומחיםטיולי תרמילאים27/10/138632 צפיות
בואו נודה באמת ! לבקר בירושלים מבלי להגיע לשוק "מחנה יהודה" זה כמו לבקר באילת מבלי לפקוד את ים סוף המושלם או את "ריף הדולפינים" המוכר לכולם. החוויה המרתקת בהליכה האינסופית ברחבי השוק הממוקם ברחוב אגריפס במרכז העיר

מאת: אהודטיולי תרמילאים15/08/131662 צפיות
בחירה לצאת לטיול בשטח יכולה להיות ספונטנית מאוד, אך חשוב לעת להתארגן בהתאם. במאמר זה נציג ציוד למטייל שחיוני לרוב טיולי השטח השונים בארץ.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica